Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA - topic 2013 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Anularea inregistrarii in scopuri de TVA - topic 2013


52 replies to this topic

#21 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 02 April 2013 - 06:07 PM

@ mihaci
In legatura cu depunerea D311 pentru taxa colectata- numai daca exista.
Persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal trebuie sa depuna "Declaratia privind TVA datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal", formular 311, inclusiv pentru taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare, dar a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care aceasta nu are un cod valabil de TVA.



#22 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2013 - 12:22 PM

multumesc mult pt mesaj, Lexiroxi ! :wub:

am citit toate link-urile (recitit, de fapt, fiindca le citisem si ieri scotocind pe net dupa informatii), insa tot nu am vazut specificat clar termenul de depunere al decontului pt luna ian. 2013, banuiesc ca ramane per. trimestriala - cum era inainte de anulare.
oricat am incercat sa aflu exact acest lucru, la telefoane de asistenta contribuabil si chiar personal, n-am primit decat raspunsuri din care mi-am dat seama ca nici pers. resp. nu stiau si de aceea nu am mai insistat.

pana la urma, cert este ca :
- in acest ultim decont 300 pot evidentia ajustarea tva (daca e cazul).
- altfel, mai pot declara aceasta ajustare, ulterior, doar in D307 (termen ?? )
- daca se face vreo livrare / prestare de serviciu pe firma, se factureaza cu tva si tva colectata se raporteaza prin D311
- nu am dreptul de deducere tva in ac. per. de anulare
- pot cere reinreg. in scopuri de tva in termen de 180 zile de la comunicarea anularii (formular 099 + decl. pe prorie rasp. ca voi desf. activ, cel tarziu in luna urmat. depunerii cererii), apoi nu mi se mai aproba (dupa aceste termen de 180 zile)
- daca vreau sa devin neplatitor pt CA sub 35.000 euro fiindca ma incadrez pt 2012 (sub plafon), atunci trebuie sa devin platitor la loc (ca mai sus) si apoi o alta cerere de scoatere din evid. ca platitor, dar pe art. cu CA < 35.000 euro (nu pe art. 153,9,e cum e acum).

ce se intampla cu regimul tva aplicabil dupa per. de 180 zile, daca nu face cerere de reinreg. ?? ramane ca in per. de 6 luni pt. totdeauna (adica fara drept de deducere, dar cu obligatia de colectare ) ??
parerea mea, pana acum, ar fi ca ramane asa, adica nu deduc, dar colectez !

corect, pana aici ?

:smile:




#23 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 04 April 2013 - 09:00 AM

Ultimul decont de TVA se depune pana la 25 a lunii urmatoare numai pentru persoanele impozabile care au solicitat – la cerere scoaterea din evidenta potrivit prevederilor art. 153 alin. (9) lit. g)
ART. 152 Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
(7).......... Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu.

Persoanele impozabile a caror inregistrare de TVA a fost anulata din oficiu nu aplica aceasta reglementare (nu am gasit reglementat nimic in acest sens), ci vor depune ultimul decont de TVA la termenul stabilit, (inainte de anulare ca dupa nu se mai poate depune), in functie de perioada fiscala aplicata. Ptr. TVA colectat din facturile emise in perioada incepind cu data de la care firma a fost scoasa de la platitori de TVA si data la care societatea a fost instiintata de acest lucru, se va intocmi, se va depune Declaratia 311, - cf. instructiunilor formularului din Ordinul 418/19.03.2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a)-e) din Codul fiscal ";

ART. 156^3 Decontul special de taxa si alte declaratii
(10) Persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA, respectiv:
a) taxa colectata care trebuie platita in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1^1) si (1^3) pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate si/sau pentru achizitii de bunuri si/sau servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, efectuate in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA;
b) taxa colectata care trebuie platita pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare, dar a caror exigibilitate de taxa potrivit art. 134^2 alin. (3) - (8) intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA.

Pentru ajustari, se foloseste Declaratia 307- cf. instructiunilor formularului din Ordinul 640/2012 pentru aprobarea declaratiei 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata "., deoarece ultimul decont a fost depus inainte de anulare; de ex., pentru ajustarile prevazute la art. 148 si art. 149
ART. 148
53.(8)...................
Ajustarea va fi reflectata in ultimul decont de taxa depus inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile. In cazul in care nu a evidentiat corect sau nu a efectuat ajustarile de taxa prevazute, persoana impozabila va declara si va plati sumele rezultate din ajustarea taxei, potrivit procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.



#24 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2013 - 12:32 PM

multumesc mult, din nou ! :smile:

1) deci, incercand sa inteleg ce fac pt luna ian. 2013 cu decontul de tva, rezulta ca NU mai depun decont fiindca oricum n-as mai putea - de la 01.02.2013 eu nu mai sunt platitor de tva (nici in vectorul fiscal nu mai am acest impozit indirect) - pt trim. IV 2012, am depus decont 300, cu sold tva de plata si nimic altceva in el (fara ajustarea aferenta ct. 471, alta n-am )

2) intrebare, de curiozitate : daca as fi avut sume in luna ian. (achizitii / livrari) mi s-ar mai fi anulat inreg. din oficiu datorita faptului ca oricum indeplineam cond. de anulare cf. art. 153, alin.9, lit. e) (2 trimestre consecutive...) ... ?? zic asta fiindca pana la 25.04.2013, cand trebuia sa depun decontul 300 trimestrial, AF n-ar fi stiut daca am operatiuni sau nu in ian. 2013 si mi-ar fi anulat din oficiu ... prin urmare, unde le declaram pe alea aferente lunii in care inca mai eram platitor de tva, in cond. in care nu faceam cerere de reinreg.??

3) pt tva colectata dupa 01.02.2013, depun D311, asta-i f clar !

4) in leg. cu ajustarile din decl. 307, termenul de raportare cred ca a fost 25.03.2013 fiindca anularea s-a facut cu 01.02.2013 si in instructiuni se spune ca "până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit obligația de declarare a sumelor rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată, pentru persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e) sau lit. g) din Codul fiscal, care nu a efectuat ajustările de taxă conform art.128 alin.(4), art. 148, 149 sau 161 din Codul fiscal, în ultimul decont depus înaintea scoaterii din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, sau care a efectuat ajustări incorecte."
inteleg ca "obligația de declarare a sumelor rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată" a intervenit la data cand a fost anulata din oficiu inreg. in scopuri de tva, corect ??



#25 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 04 April 2013 - 01:30 PM

Am inteles ca, incepand cu data de 1.02.2013 societatatii i s-a anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA, dar in ce data i s-a comunicat Decizia de anulare?
Dupa parerea mea, in cazul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA cf. art. 153 alin. (9) lit. a)-e), in functie de data comunicarii Deciziei de anulare in cadrul perioadei fiscale, vei depune sau nu ultimul Decont de TVA, pentru ca sunt foarte multe operatiuni de executat:
-ajustarile de TVA cf. art. 148, 149, etc,- practic ajustarile la stocuri, servicii neexecutate, bunuri de capital, mijloace fixe
-corectia inregistrarilor contabile din Facturile la care s-a dedus TVA-ul in perioada in care a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA si data comunicarii efective de anulare
- dupa data comunicarii anularii codului in scop de TVA, TVA-ul colectat din Facturile emise intre data anularii si data comunicarii, trebuie declarat si platit
Trebuie depusa D394 pentru perioada cat societatea a fost platitoare de TVA si nu au fost declarate livrari si achizitii catre/de la platitorii de TVA
D307 se depune tot in functie de data comunicarii Deciziei de anulare, adica "pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit obligatia de declarare a sumelor rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata.”

La alte probleme legate de subiect nu pot, nu stiu sa mai raspund-eroare de logica :laugh: , poate te ajuta cineva care chiar a trecut prin aceste situatii si le-a rezolvat direct cu cei de la Fisc; eu nu mai am cu ce reglementari din CF sa corelez, poate vor corela ei (adica cei din legislativul de la MFP) in Noul Cod fiscal rescris- sa se poata intelege mai bine....



#26 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2013 - 02:13 PM

saru'-mana pt tot !! :wub:

decizia nu am primit-o, inca ... doar mi s-a spus verbal, la AF, cu ocazia depunerii D010 de revenire la micro.
oricum stiam ca se va proceda la anularea din oficiu fiindca indepl. conditiile, asa cum am mentionat.
pe mfinante.ro apar deja neplatitor, dar hartia nu a sosit inca.

pana la urma au ramas 2 pbl. neclare mie :

1) ce fac cu decontul pt luna ian. 2013, per. in care eram platitor de tva ?
peste tot unde am citit se trateaza per. de dupa anulare, chiar cu data de 01.02.2013, insa nicaieri nu se spune ce se intampla cu luna ian. pt un platitor care avea trimestrul ca per. calendaristica, eventual cu oper. efectuate in ac. luna si care, dupa mintea mea, ar trebui raportate intr-un ultim decont 300, DAAAR care nu mai poate fi depus incepand cu 01.02.2013 fiindca firma nu mai este platitoare si nu mai are acest impozit in vectorul fiscal :blink2:

2) pbl. cu ajustarea tva afer. ct. 471 in care mai am niste reparatii la sediul firmei, trecand pe chelt. cota calc. pe per. ctr. de inchiriere ("amortiz. "< 5 ani).
in ac. cont mi-a ramas o suma de 667 lei si inca nu mi-e clar daca trebuie facuta ajustarea pt ea sau nu.
nici chestia cu sumele < 1.000 lei provenite din ajustare nu o mai gasesc, am citit CF 2013 la art. ref. la ajustare si nu apare... deci daca trebuie facuta ajustarea acelei sume ramase in sold, atunci o voi face chiar daca suma rezultata < 1.000 lei.

deci, astea 2 pbl. au mai ramas in aer : decontul pt ian. 2013 si ajustarea soldului lui 471 in care am niste reparatii la sediul inchiriat.



#27 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 04 April 2013 - 07:19 PM

Dupa parerea mea nu acestea sunt adevaratele problemele nerezolvate, ci practic, daca pana la 25.04.2013 mai poti depune la ghiseu Decontul de TVA (atunci te-ai scos!) fara eroare - daca iti admit depunerea esti salvata si, sa explic:parerea mea este ca ultimul decont de TVA trebuie depus dupa comunicarea Deciziei de anulare, acesta este ultimul Decont 300 care trebuie depus dupa ce afli oficial data de la care nu mai figurezi ca platitor de TVA (din pacate afli dupa ce nu mai ai inscris in vectorul fiscal optiunea de platitor);
in caz contrar- adica nu poti depune D300, te descurci cu D311/D307; in opinia mea procedezi astfel:
- aduni TVA-ul colectat si scazi TVA-ul deductibil din ianuarie, aduni (TVA-ul din ajustarea valorii serviciului neutilizat din 471 si a TVA-ului dedus dupa 1.02.2013, din corectii -adica 635=4426) si inscrii baza de impozitare si TVA-ul de plata in 307- cu codul C ; il platesti tot pana la data depunerii Declaratiei 307;
- daca ai TVA colectat dupa 1.02.2013 scrii baza de impozitare si TVA-ul in 311 – declari si platesti.
Am raspuns- ironic amar, in alt topic, si la intrebarea privind ce se intampla in cazul in care nu se cere de catre societate reinregistrarea in scopuri de TVA in timp de 180 de zile; concluzia la care am ajuns eu a fost ca trebuie sa lichidezi-radiezi societatea si sa deschizi una noua, sau sa reiei procedura de inregistrare (nu de reinregistrare) in scopuri de TVA (daca iti admite=iti permite procedura ?) in cazul in care societatea doreste sa desfasoare din nou activitati si are nevoie sa fie inregistrata in scopuri de TVA....... alta problema nerezolvata



#28 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2013 - 02:16 PM

se pare ca vorbim despre aceleasi lucruri, dar in cuvinte diferite :smile: ; nu-i nimic fiindca oricum mi-ai spus pct. tau de vedere si vad ca parerile noastre coincid priv. la faptul ca ar trebui sa pot depune acel ultim decont 300 pt. luna ian. 2013, cu termen de depunere trimestrial, cum eram atunci.

oricum, in cazul in care nu se mai poate depune D300, atunci regularizarile / "artificiile" ulterioare se pot face in D307, pana la 25.04.2013.

in soldul lui 471 nu am servicii neutilizate, ci, dupa cum am spus, am niste reparatii la sediu "insirate" pe durata ctr. de inchiriere.
inca nu sunt sigura daca acestea intra in ajustare (exista niste exceptii priv. ajustarea sumelor cu reparatiile, chiar la spatii inchiriate - pe alea nu le-am inteles bine), insa totusi voi face ajustarea tva (nu vreau sa am discutii pt asta) fie in D300 (daca mi-l mai primeste), fie in D307 pe care sigur mi-l primeste pana la 25.04.2013.

in ian. 2013 nu am avut absolut nici o oper. - deci, nu ma interesa pt. mine ce se intampla cu TVA din luna resp., insa am dezvoltat discutia din curiozitate (cum am mentionat si intr-un post anterior) + din dorinta de a lamuri cat mai multe aspecte ce ar fi putut fi importante pt. alti colegi.

inca o data, iti multumesc mult pt implicare, Lexiroxi !! :wub:



#29 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2013 - 01:02 PM

Vezi postareaLexiroxi, la 04 April 2013 - 07:19 PM, a spus:

sa explic:parerea mea este ca ultimul decont de TVA trebuie depus dupa comunicarea Deciziei de anulare, acesta este ultimul Decont 300 care trebuie depus dupa ce afli oficial data de la care nu mai figurezi ca platitor de TVA (din pacate afli dupa ce nu mai ai inscris in vectorul fiscal optiunea de platitor);
in caz contrar- adica nu poti depune D300, te descurci cu D311/D307;

nu am putut depune D300 online fiindca nu mai sunt platitor de tva in vectorul fiscal (nu s-au gandit la dif. de timp intre comunicare si depunerea ultimului D300 :blink2: , daaar ... suntem in Romanica)
prin urmare, incerc sa depun D307, sa vad daca pe asta mi-o primeste la ghiseu fiindca online nu se poate depune.

:sad:



#30 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2013 - 01:27 PM

revin cu informatii noi :
- 307 NU se depune pe zero (daca nu aveti ajustari de facut, NU depuneti aceasta decl.)
- D300 se preia fortat in sistem la AF (se primeste la ghiseu) fiindca se cunoaste inconvenientul cu depunerea online la cei care carora li s-a anulat codul de TVA intre timp.

deci, fuguta cu D300 la AF, asta-i situatia, dragilor !

:smile:



#31 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2013 - 08:00 PM

oameni buni, am fost la AF 2 cu D300 si, pt ca sit. era mai delicata, am cerut indrumare si am primit-o !

ca urmare :

- nu am mai depus D300 trimestrial la ghiseu fiindca, desi mi s-ar fi primit fara nici o pbl. (dar si fara nici o verificare), NU ar fi fost inreg. (ulterior) in sistem fiindca trebuia sa fac D300 lunar (doar pt luna ian. 2013 cand am mai fost platitor de tva), chiar daca in vectorul meu fiscal figuram cu tva la trimestru (deci, ca naiba ... :blink: )

- termenul de depunere a D300 pt luna ian. era 25.02.2013, insa, din cauza bramburelii totale iscate de reglementarile aplicabile in lunile ian, febr. si martie si a marilor intarzieri in anuntarea anularii codului de tva de catre AF, voi putea depune D300 corect imediat dupa 25.04. - ca sa mai elibereze la AF si nu o sa primesc nici o sanctiune pt. aceasta intarziere - adica oamenii au inteles f bine ca si noi, contribuabilii, suntem pusi in situatii imposibile (ca si ei, de altfel) si sunt rezonabili mai ales daca vad ca si noi ne dam interesul sa fim in legalitate cu declaratiile necesare, ca suntem coopereranti.

deci, pana la urma, sunt vesti bune, zic eu ... :smile: asa ca o sa depun D300 cum mi l-au cerut si cu asta sper sa se termine tot balamucul fiindca am facut poteca de cat am batut drumul pe la AF pt aceasta firma cu ocazia anularii codului ei de inreg. TVA si trecerii ei de la micro 3% la profit si inapoi la micro 3% ... totul in numai 3 luni de zile.

stiu ca toate belelele au avut la baza o legislatie incalcita, anapoda, data in ultimul moment si lipsita de unele clarificari elementare atat de necesare. :angry2:
la noi - ca la nebuni ... :wacko:
mai mare rusinea sa nu fim in stare, ca tara, sa avem legi clare si usor de aplicat !! :blush2:



#32 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 25 April 2013 - 10:01 AM

Buna ziua,

Am si eu o situatie asemanatoare:
incepand cu 01.04.2013 am decizia de anulare platitor TVA, la cerere.
Tot pe 01.04.13 am depus decont 300 la trimestrul 1
in decizie se precizeaza ca trebuie sa depun pana pe 25 luna urmatoare primirii deciziei (deci 25 mai) ultimul decont de tva
Insa nu stiu ce sa declar, eu aveam in ultimul decont x lei de recuperat (o suma mica).
cum trebuie completat acest decont?

Multumesc!



#33 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2013 - 11:17 AM

pai, daca ai depus D300 la trim. I 2013, adica inclusiv cu martie, iar de la 1 aprilie deja nu mai esti platitoare de tva, ce decont 300 ar mai fi de depus in plus ?? eu cred ca nici unul fiindca la tine s-a suprapus perfect trimestrul peste ultima per. de raportare !!
poate doar D307 cu ajustarile - daca mai ai ajustari de facut si, eventual, D311 - daca ai livrari dupa data de 01.04. (tva de colectat)

:smile: eu asa zic ...



#34 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 25 April 2013 - 02:11 PM

cererea de anulare inregistrarii in scopuri de tva a fost depusa pe 01.04.2013, decizia este tot cu aceasta data, iar decizia privind radierea din registrul persoanelor imp care aplica tva la incasare
este cu 23.04.2013.
ma gandesc ca e necesar decontul pentru ziua de 01.04.2013,
...
multumesc pentru raspuns doamna Otilia!



#35 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2013 - 02:16 PM

cu drag :smile:

decizia intra in vigoare chiar la data emiterii, daca in cuprinsul ei nu se specifica altfel.
deci, incepand cu 01.04.'13 nu mai esti platitor de tva, deci nu mai ai ce D300 sa depui pt. aprilie.



#36 GTitel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 May 2013 - 12:15 PM

La cerere, am obtinut anularea codului de TVA in 06.07.2012 dupa o perioada de 3 ani de suspendare a activitatii.
In declaratia 300 depusa pe luna iunie figura doar soldul sumei negative de TVA in valoare de 632 lei (TVA aferent numai stocurilor de marfa si materiale).
Am aflat, mai tarziu ce-i drept, ca trebuia depusa declaratia 300 si pentru luna iulie 2012 cu ajustarile corespunzatoare.
Mi s-a permis depunerea ei acum, in 2013, dar nu stiu cum sa completez declaratia 300 si ce ajustari sa fac.
Mai stiu ca exista o exceptie pentru aceste ajustari referitoare la bunurile/serviciile achizitionate pân la data de 30 septembrie 2011 inclusiv, dar daca trebuie totusi operate, cum trebuie procedat?
Din diverse articole am inteles ca acest caz se traduce contabil prin:
1. 635=4427.... 632 lei ....autofactura
2. Ca suma 632 trebuie trecuta cu minus in randul 30 Regularizari de taxa dedusa din declaratia 300. Daca procedez asa imi reiese in final ca am de plata aceasta suma, nicidecum suma negativa de la randul 40, asa cum era inainte.
Va rog asadar sa ma lamuriti si va multumesc anticipat pentru raspunsul dv.prompt.



#37 abcde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 75 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:oltenita

Postat 15 May 2013 - 04:05 PM

tot ce nu inteleg legat de colectarea tva dupa anularea inregistrarii codului: nu se mai deduce tva, dar se colecteaza pana cand? mereu? pana la dizolvarea, lichidarea societatii?



#38 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2013 - 04:45 PM

daca in 180 zile de la anularea inreg. in scopuri de TVA nu se fac toate demersurile pt a redeveni platitor tva, atunci firma va colecta TVA, dar nu va deduce pana la lichidare !



#39 abcde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 75 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:oltenita

Postat 15 May 2013 - 05:27 PM

multumesc pt raspuns. asa ma gandeam si eu...dar nu eram sigura



#40 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 May 2013 - 11:32 AM

Otilia, unde scrie (adica in ce paragraf/articol) ca trebuie sa colectez tva dupa anularea inregistrarii?
Daca poti mentiona aici nr.articol ... :wub:

Am cautat si in CF si in norme dar nu gasesc (sau nu mai functioneaza creierul in parametrii).
Am gasit doar ca trebuie sa virez taxa colectata (daca am colectat ceva, logic ca virez!), dar nu vad unde scrie ca am obligatia sa colectez tva. Imi scapa un paragraf pe undeva ...



PS:Oricum, este o nebunie cu anularea pe baza de cazier fiscal ... nu poti reveni imediat ce se rezolva problema (daca se rezolva, ca daca unul din asociati este asociat si intr-o firma in insolventa, om te-ai facut!).






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL