Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
a fi sau a nu fi platitor de TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


a fi sau a nu fi platitor de TVA


12 replies to this topic

#1 adrian catalin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 02 July 2011 - 11:59 AM

vreau sa infiintez un srl ce se va ocupa cu comert cu amanuntul articole haine la 12 lei, cum e bine sa optez? platitor sau neplatitor.
marfa o cumpar 100% de la firme iar de vandut vand 100% la pf.
cheltuieli nu am mari: 1 angajat chirie si stocurile de marfa(marfa ieftina)
ce imi recomandati? platitor sau neplatitor?



#2 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 July 2011 - 02:06 PM

neplatitor , deoarece vanzand la persoane fizice ( care nu le intereseaza TVA ul ), nu vad rostul sa va mai complicati cu TVA.




#3 juliette_mireille

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 March 2012 - 05:05 PM

buna ziua , as dori si eu cateva clarificari. Am o sociatate care a depus cerere sa devina neplatitoare de TVA, am primit confirmarea ca s-a acceptat cererea pe 15 februarie 2012. ce trebuie sa fac acum? trebuia sa depun decontul de tva pentru ianuarie 2012 pana pe 25 februarie? trebuia sa depun si decl 010? Va multumesc mult!



#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 05 March 2012 - 10:15 PM

Conform art. 152 alin. (7) din CF - Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 152.2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156.1, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu. Prin exceptie, persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform prezentului alineat nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa corespunzatoare scoaterii din evidenta pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.



#5 marc10

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 June 2012 - 12:06 PM

Buna ziua,
As avea cateva intrebari, la care nu am primit pana acum un sfat pertinent.
Doresc sa infiintez un SRL care se va ocupa cu vanzarea de haine, incaltaminte, accesorii.Marfa va fi achizionata in exclusivitate din alte tari UE.Cum este mai bine sa procedez, sa fiu platitor sau neplatitor de TVA?In cazul in care as fi neplatitor , cumpar marfa + TVA din tara de achizitie?Este necesara inscrierea in ROI si in acest caz?Exista probleme daca facturile sunt emise in euro?Trebuie tradusa fiecare factura pt inregistrare, lucru care mi se pare absurd desi asa mi s-a spus?
Pt ce varianta de impozitare este indicat sa optez?
Si ultima intrebare, persoana care imi inchiriaza spatiul este persoana fizica, am facut contract, dar s-a pronuntat de la inceput ca nu poate sa-mi elibereze factura.Ce consecinte sunt, in afara ca evident nu voi putea scadea cheltuiala cu chiria?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri



#6 Coada Catalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 June 2012 - 01:58 PM

Buna ziua.

In primul rand, pentru a face achizitii intracomunitare trebuie ca firma sa fie platitoare de TVA, si inregistrata in ROI.
Facturile pot fi emise in euro, dar nu naparat (pot fi si in dolari sau in alta moneda, chiar daca achizitia este intracomunitara).
Traducerea poate fi facuta de societate, semnata si stampilata pentru conformitate de conducatorul unitatii.

Varianta de impozitare este cea a impozitului pe profit.
Daca este persoana fizica, contractul de inchiriere trebuie inregistrat la ANAF, iar cheltuiala se deduce pe baza chitantei emise de persoana fizica.



#7 letalica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2012 - 12:10 PM

Achizitiile de bunuri din tarile membre UE sunt scutite de inregistrare in scopuri de TVA pana la plafonul de 10.000 EURO, nefiind necesara inregistrarea in ROI in aceasta perioada. Dupa aceasta perioada, inregistrarea in scopuri de TVA se poate face doar pentru relatia cu furnizorii din EU, in tara putand sa pastrezi facilitatea de scutire a intreprinderilor mici pana la valoarea CA de 220000 lei.
Trebuie analizat care tara are TVA mai mica, daca vanzarea este en detail sau engros, existand posibilitatea unei conditionari in lantul comercial, s.a..Este de dorit sa te sfatui cu un profesionist.
Cat priveste contractul de inchiriere, PF nu poate sa emita nici factura, nici chitanta.Plata chiriei se va face in baza unei DP. Cred ca ai vrut sa spui ca proprietarul nu doreste contract de inchiriere inregistrat la ANAF pentru care sa plateasca impozite. Oricum va fi necesar un contract, macar de comodat, in baza caruia sa inregistrezi sediul sau punctul de lucru al societatii.
Este de dorit sa contactezi un contabil inca din faza de infiintare care sa colaboreze cu avocatul.
letalica



#8 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 04 July 2012 - 08:49 AM

chitanta....de la persoana fizica???



#9 marc10

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 July 2012 - 01:00 AM

Multumesc pentru raspunsuri.Colaborez cu un contabil care mi-a dat exact aceleasi indicatii ca user-ul Coada Catalin.Pentru spatiu am facut un contract de comodat, cu o noua negociere a pretului.



#10 Ema77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 03 August 2012 - 07:46 PM

Buna ziua,
Am infiintat un SRL acum cateva saptamani, nu l-am inregistrat la finante, caut un contabil deocamdata. Insa nici pana acum nu am inteles pt ce sa optez - platitor sau neplatiro TVA.
Am ales sa platesc impozitul pe profit. Dar referitor la TVA, tot nu inteleg. Am inteles sa daca depasesti 35.000 euro pe an, devii automat platitor TVA. Am inteles a tre sa te orientezi in a lege in functie de clientii finali daca acesti vor fi persoane fizice sau juridice. Ok, pt persoane fizice e mai convenabil ca sa nu platesca tva adaugat de mine, dar pt persoanele juridice - cum fac eu? ca poate nici la ele firmele nu sunt platitoare de TVA sau poate sunt?
Pot presta servicii pt alte firme fara ca sa fiu platitor de tva chiar daca ele sunt?
La fel nu inteles treaba cu TVa deductibil (asta doat daca voi fi si eu platitor de tva, da? DAca nu? nu se mai deduce nimic?)
Prestari servicii - traduceri, intentionez sa fac.
Va rog sa-mi explicati.
Va multumesc.



#11 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 August 2012 - 05:41 PM

srl-ul se inregistreaza la finante automat, se trimite baza de date de la ONRC. Verificati si va convingeti.
Pentru traduceri eu nu v-as sfatui sa deveniti platitor de TVA. Faceti investitii mari valoric (birou) si doriti sa va deduceti tva?



#12 Arekusandora

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 12 January 2015 - 10:40 PM

Buna,

Tocmai ce am infiintat un SA si ma confrunt cu urmatoarea situatie: Sa ma inregistrez ca platitor de TVA sau sa astept depasirea plafonului de 65000 euro?

Din cate am citit eu, pentru a ma inregistra ca platitor de TVA am nevoie de urmatoarea documentatie:
  • cerere-tip de inregistrare in scopuri de TVA – formularul 098 si anexa aferenta
  • declaratie-tip de mentiuni 010 si anexa aferenta
  • declaratie pe proprie raspundere a societatii solicitante din care sa rezulte ca desfasoara activitati economice la sediul sau social, sediile sale secundare sau in afara acestora si anexele aferente
  • cazier judiciar al administratorilor si asociatilor (daca SA-ul are 10 asociati, este necesar cazierul pentru fiecare?)
  • copii legalizate ale actelor de identitate ale administratorilor
  • documentele privind detinerea legala a spatiului aferent sediului social si/sau a sediilor secundare
  • documentele eliberate de ONRC dupa inmatriculare
Mai sunt necesare si alte documente?
De asemenea, in ceea ce priveste TVA-ul la incasare, daca ma inregistrez ca platitor de TVA trebuie sa completez ceva pentru a nu fi introdus in sistem?
Pentru inregistrarea in ROI, ce documente sunt necesare?


Multumesc anticipat!



#13 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 January 2015 - 10:28 AM

vei analiza in functie de activitatea pe care o vei desfasura; in cele mai multe cazuri este oportun sa soliciti inregistrarea in scopuri de TVA anticipat, inainte de atingerea plafonului de 65000 euro- vei putea deduce TVA-ul din facturile furnizorilor, iar clientii prefera furnizori inregistrati in scopuri de TVA
pentru inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune dupa 1 februarie, alaturi de Formularul 010 se va depune si Formularul 088 -declaratie pe propria raspundere ptr. justificarea inregistrarii in conditiile tehnico-economice
procedura inregistrarii in scopuri de TVA se modifica de la 1 februarie si este prevazuta in Ordinul 17/2015 - stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL