Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
administrator bloc - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


administrator bloc

4 replies to this topic

#1 giugiuc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 August 2012 - 03:41 PM

Buna ziua...am si eu o nelamurire...de un an de zile asociatia de proprietari din blocul in care locuiesc nu mai are administrator......este legal acest lucru?...mentionez de asemenea ca nu avem nici o persoana care sa fi urmat vreun curs de contabilitate sau administratie,asadar intretinerea este calculata de persoane care nu au nici o pregatire in acest sens....este normal asa ceva?



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16295 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2012 - 01:53 PM

HG 1588/2007 :



N O R M E M E T O D O L O G I C E

de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinarea, organizarea si funcionarea asociatiilor de proprietari

Art. 17.
.........................................
(6) Comitetul executiv angajeaza sau demite personalul, încheie sau reziliaza contracte în ceea ce priveste activitatea de administrare si întretinere a cladirii, a partilor comune de constructii/a instalatiilor, precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanica, instalatii etc.
Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul executiv, reprezentat de presedinte, în conformitate cu prevederile legislatiei specifice în vigoare.
..............................................
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatile de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât timp asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare,indiferent de cauze.
.......................

Art. 22. - (1) Activitatea de administrare a condominiului include activiti de administrare tehnic, de contabilitate si casierie.

(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, întretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii comune.

...................

(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, în conditiile legii. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii în partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
............................................................
(9) Pentru neîndeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund, personal sau solidar, dupa caz, în fata legii si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.




#3 giserv

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 August 2012 - 09:14 PM

Neluarea masurilor de organizare si functionare cu privire la administrarea si gestionarea proprietatii comune, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 la 3000 lei, conform Legii 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.
In Normele metodologice 1588/2007 de aplicare a Legii 230 se mentioneaza ca in Adunarea Generala de constituire a asociatiei se prezinta si se adopta Statutul asociatiei de proprietari, statut in care se mentioneaza structura organizatorica, modul de functionare, managementul asociatiei de proprietari.
In legea mentionata si normele de aplicare a acesteia se specifica cazurile in care presedintele sau comitetul executiv pot prelua obligatiile si raspunderile privind activitatea de management a blocului pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare.
Interesati-va ce prevede Statutul, care este punctul de vedere al presedintelui/comitetului privind perioada prea mare de necolaborare cu o forma de administrare, iar in functie de ce aflati, veti analiza daca este cazul sau nu de a face o sesizare la biroul care se ocupa de asociatiile de proprietari din cadrul primariei de care apartineti.
Exista posibilitatea ca reprezentantul asociatiei sa fie chemat si sfatuit sa ia masurile necesare de intrare in normalitate privint activitatea de administrare a blocului.



#4 Maria123

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 September 2014 - 12:09 AM

Buna seara,
stie cineva unde pot face cursuri pentru a obtine dreptul de a profesa ca administrator de bloc?Multumesc



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16295 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2014 - 11:25 AM

sunt destule firme care organizeaza cursuri ! o simpla cautare google iti va arata multe dintre ele.

aici nu ti se poate recomanda o firma anume fiindca asta ar insemna reclama neautorizata - cu sanctionarea userului care o face (marcarea contului ca spammer).






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL