Va rog sa ma lamuriti daca la un cabinet stomatologic(CMI) emiterea facturii detaliate si a chitantei mai necesita si emitere de decont de cheltuieli. Multumesc!
#1
Postat 03 September 2012 - 09:55 AM
Va rog sa ma lamuriti daca la un cabinet stomatologic(CMI) emiterea facturii detaliate si a chitantei mai necesita si emitere de decont de cheltuieli. Multumesc!
#2
Postat 05 September 2012 - 03:30 PM
vrei sa explici la ce te referi, te rog ? fiindca mi-e teama ca nu se intelege exact ce ai vrut sa intrebi ...
#3
Postat 07 September 2012 - 09:28 AM
Daca clientul doreste separat o justificare, atunci la cererea acestuia se poate efectua
si un decont justificativ.
#4
Postat 07 September 2012 - 11:24 AM
DECONTÁRE, decontări, s. f. Faptul de a deconta; operație contabilă prin care se justifică întrebuințarea unei sume primite; decont. – V. deconta.
in extenso, putem folosi un document contabil justificativ similar cu cel al decontului de chelt. pt a sustine cererea de rambursare (plata) a unor chelt. facute din buzunarul propriu, in folosul firmei (ma refer la chelt. facute fara a primi un avans spre decontare prealabil); acest docum. l-as numi, mai degraba, "situatie justificativa" decat "decont de chelt."
de aceea am rugat-o pe @elena5 sa ne dea explicatii suplimentare despre ce vrea sa stie, ca sa vedem daca se refera chiar la un decont de chelt. sau foloseste gresit termenii si, de fapt, doreste informatii despre altceva/ alt document/ alta operatiune.
in cazul in care se refera la o detaliere a unor costuri ce formeaza elementele trecute in factura CMI, atunci parerea mea este ca acel document e mai curand o "situatie justificativa" sau "raport justificativ" si nu un decont.
#5
Postat 26 March 2013 - 08:25 PM
#6
Postat 27 March 2013 - 11:26 PM
2. da
#7
Postat 11 March 2014 - 06:47 PM
As vrea sa cumpar un laptop din SUA si as vrea sa stiu cum si daca as putea sa il trec ca si o cheltuiala pe pfa.
De asemenea, am auzit ca ar trebui sa platesc 16% din valoarea produsului impozit la stat. Este adevarat?
Multumesc,
Bogdan
#8
Postat 17 March 2014 - 08:45 AM
ca sa il poti trece pe cheltuieli (cu amortizare daca e cazul in functie de valoare), trebuie sa il achizitionezi pe PFA. Daca firma de dincolo de la care vrei sa il iei nu iti ofera optiunea asta (e cazul majoritatii, precum newegg, contrar ca si amazon care are optiunea), atunci cumperi pe perosana fizica (tu sau persoana care ti-l cumpara si/sau aduce din state), iar apoi il treci pe PFA prin borderou de achizitii, si anexezi eventual si factura din state la dispozitia de plata sau la fisa mijlocului fix, dupa caz.
evident, laptopul trebuie sa fie o utilitate pt pfa, altfel nu e cheltuiala deductibila.
numa bine
Similar Topics
4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi