Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
chitanta sau dispozitie de plata/incasare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


chitanta sau dispozitie de plata/incasare


8 replies to this topic

#1 iulia_b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 September 2012 - 10:38 AM

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie:
"-pentru o suma reprezentand un avans neutilizat contabilul emite si dispozitie de incasare dar si chitanta. In registru de casa se trece dispozitia de incasare.
- pentru plata unei facturi de la un furnizor , furnizor care emite chitanta aferenta acelei facturi, clientul intocmeste si dispozitie de plata, pe care semneaza furnizorul"

Este in regula daca se emit ambele documente? (exceptand faptul ca ar fi munca in zadar).
Cum justific faptul ca , in prima situatie ar trebui emisa doar dispozitia de incasare, iar in a doua situatie e suficienta chitanta de la furnizor.

Multumesc anticipat pentru raspuns.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2012 - 11:09 AM

justifici prin OMEP 3512/2008 privind documentele financiar contabile

http://static.anaf.r...F_3512_2008.pdf

:smile:

Fisiere atasate





#3 iulia_b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 September 2012 - 11:47 AM

Multumesc pentru raspunsul rapid si pentru documentul atasat.

Totusi, daca se insista pentru emiterea ambelor documente, in eventualitatea unui control, am putea avea probleme? (de ex inregistrare dubla )



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2012 - 12:51 PM

cu drag, Iulia ! :smile:

si raspunsul la intrebare : nu, fiindca nu le inreg. de 2 ori in conta, ci doar o data, chiar daca ai 2 docum. pt. aceeasi operatiune.
... nu sunteti voi de vina, ci legislatia priv. docum. de incasare/plata prin caserie, pt ca lasa loc de interpretari la bunul plac al organelor de control. :sad:



#5 VioZ

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 September 2012 - 10:16 AM

Dispozitia de plata este un document care se emite de catre dep. financiar-contabilitate catre casierie, cu ajutorul acestuia casieria este instiintata ca trebuie sa incaseze suma respectiva, cu toate informatiile aferente( persoana care plateste, ce reprezinta suma, etc.). In registrul de casa se consemneaza chitanta si nu DP. Sistemul este folosit de catre firmele mari, care au casierie separata de dep. financiar-contabilitate.
Cat desper a doua intrebare, va rog reformulati, nu am inteles continutul.



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2012 - 12:30 PM

Vezi postareaVioZ, la 20 September 2012 - 10:16 AM, a spus:

Cat despre a doua intrebare, va rog reformulati, nu am inteles continutul.

vroia sa stie daca emite si ii da furnizorului o DPC pt suma pe care i-o achita si pt care primeste chit. de la fz.

raspunsul este, evident, NU !
chit. se intocmeste in cel putin 2 ex., primul se da platitorului, iar ex. 2 ramane la cel care a incasat suma - in cazul nostru,furnizorul. in acest mod, atat platitorul cat si beneficiarul sumei au cate un ex. de chit. care sa dovedeasca plata / incasarea sumei respective.



#7 lore08

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 September 2012 - 02:08 PM

Buna! Am si eu o intrebare....ce acte trebuie sa fac si cum sa procedez daca de ex.am dat diurna pt delegatie din banii mei personali, deoarece in casa nu aveam bani pana a 2 zi... Am facut disp. de plata, dar sunt in casa pe minus, trebuie facuta chitanta ceva ca sa justific sau.......................? :mellow2:
Multumesc!



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2012 - 04:17 PM

sigur ca-ti iese casa pe minus daca ai dat bani de unde nu aveai, ca sa zic asa ... :sad:
altfel spus, evident ca nu poti da 2 lei din buzunar daca ei nu se afla in buzunarul acela, corect ?? :biggrin2: deci, intai trebuie sa ii pui acolo si abia apoi poti sa ii iei fiindca altfel bagi manuta in buzunar si nu ai ce sa scoti.
chiar si functiunea conturilor zice ca 5311 e un cont de activ, deci nu poate avea sold creditor (sau debitor pe minus).

prin urmare, :smile: trebuie sa faci disp. de incasare (unele opinii spun ca mai bine/corect/prudent e sa faci chit. decat dic, dar asta-i o discutie fara sfarsit ... dic vs. chit.) cu suma resp. pe numele tau (cont 462.analitic) fiindca tu ai dat banutii si asa iti alimentezi casa in acea zi; nota contabila este 5311=462. analitic
apoi o sa-i scoti cu dpc (sigur dpc si nu chit. fiindca tu nu poti emite chit ca pers. fizica) atunci cand ai numerar disponibil si poti ti-i iei inapoi, iar nota contabila este invers, adica 462.analitic = 5311.



#9 marydona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 29 January 2013 - 01:06 PM

Incasarea in baza contractului de imprumut dintre asociat (administrator) si societate se face pe baza doar a unei dispozitii de incasare, nu? (5311=4551); urmand ca pentru rambursarea imprumutului sa se emita o dispozitie de plata...
Pana sa citesc acest topic nu m-am gandit deloc la folosire asimultana a celor 2 documente; am mers pe principiul ca in relatia cu furnizorii si clientii se foloseste chitanta, iar in relatia cu alte persoane (asociat, salariat, colaborator, etc) se foloseste dipozitia; ma insel?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL