Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
productie lemn - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

productie lemn

15 replies to this topic

#1 florisp2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 04 October 2012 - 10:28 AM

buna ziua,


sc x cumpara lemn pe picior si il transforma in lemn lucru si lemn foc .
Mai departe vinde acest lemn lucru si foc, la persoane juridice si fizice.

Trebuie intocmit raport de productie?
Va rog sa-mi spunti care ar fi monografia contabila
Va multumesc



#2 bolba

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 05 October 2012 - 12:25 AM

Eu asa fac,
- pe baza facturii primite de la ocolul sau de unde se cumpara masa lemnoasa pe picior 351= 401
- cand incepe exploatarea, nota transfer 301 = 351
- consum materie prima masa lemnoasa,bon consum 601 = 301
- inregistrarea salarii ,amortizare,combustibil, etc-inregistrari clasice
- obtinere productie, nota predare 345=711 cu costul de productie
- facturare si vanzare productie obtinuta 411 = 701 si concomitent 711 = 345. (taxare inversa la platitori TVA si factura cu TVA la cei neplatitori)

Atentie la circulatia materialelor lemnoase,reglementata prin:

- HOTARÂRE nr. 996 din 27 august 2008 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund
- NORME din 27 august 2008 referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund




#3 xpt

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 13 November 2012 - 10:44 AM

O intrebare.
De obicei cantitatea din apv difera de cantitatea recoltata efectiv ca urmare a exploatarii.
Cum inregistrati in conturi aceste diferente ?



#4 bolba

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 30 November 2012 - 12:03 AM

Pe cheltuieli (601)



#5 nyagulyemilia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 December 2012 - 10:03 AM

Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti cum se inregistreaza in contabilitate masa lemnoasa exploatata din padurea proprie si folosita in procesul de productie.

Va multumesc.



#6 Julya Runcan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 10 January 2013 - 04:59 PM

Am o situatie de lamurit legat de inregistrarile contabile la o firma care se ocupa de exploatari forestiere.Deoarece este cam lunga relatarea mea, m-am gandit ca as trimite pe email persoanelor experte pe aceasta ramura si dupa lamurirea situatiei, pentru a fi de ajutor si altora, voi posta o varianta mai scurta.Sincer, am gasit doar franturi aici, le-am cules si le-am comasat insa am nevoie de sfat din partea persoanelor cu mai multa experienta decat mine si impreuna sa concepem o varianta exemplificata.Cred ca ar fi de ajutor multor contabili.



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2013 - 07:42 PM

eu zic sa incepi sa pui intrebarile aici, asa este corect sa procedezi de la bun inceput ! :smile:



#8 Julya Runcan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 February 2013 - 06:45 PM

Aveti dreptate.Voi incerca sa fiu cat mai scurta.Exemplul meu se desfasoara pe 2 luni.
IANUARIE

Se cumpara lemn pe picior 100 mc cu 100 lei= 10000 lei.
LUNA IANUARIE
FP 301 4011 10000 lei
4426 4427 2400 lei tva taxare inversa- obligatoriu ptr. acest caz, ambele SC platit. de tva

Se exploateaza intreaga cantitate insa vinde 70 mc lemn rotund cu 150 lei, 30 mc raman pe stoc produs finit: 20 mc lemn rotund si 10 mc lemn de foc


FE 4111 701 10500 lei-selectare tva taxare inversa
711 345 9100 lei- este un cost standard estimativ in care este inclus pretul /mc =100 lei /mc si cheltuieli previzionare/mc = 30 lei/mc deci 70 mc * 130 lei= 9100 lei

601 301 10000 lei- intreaga cantit.exploatata
6xxxx 3xxxx 3000 lei - ca sa simplific problema, nu includ cheltuielile cu salariile, amortizarile sau arice alte cheltuieli pe care trebuie sa le luam in calcul la sfarsitul perioadei pentru a determina un cost efectiv conf. documentelor contabile

RP 345 711 13000 lei - este valoarea pe care am stabilit-o initial ca pret estimativ si vom ramane cu sold pe 345 =3900 lei ptr. care daca nu vom lucra cu 348, vom plati impozit pe profit deoarece lucreaza cu 711 care se inchide cu 121( cei 30 mc care urmeaza sa fie vanduti intr-o perioada urmatoare)
Va rog sa-mi explicati care este inregistrarea corecta ptr.348 711 in asa fel incat sa nu platim impozit pentru ceva ce am prelucrat dar nu am vandut ptr. cei 30 mc=3900 lei ramasi pe stoc

FEBRUARIE

Incerc sa simplific cat mai mult astfel incat sa zicem ca societatea vinde/consuma tot ce are pe sold fara sa aiba nici o cheltuiala.

4111 701 3000 lei- 20 mc lemn rotund cu 150 lei/mc( tva taxare inversa)
711 345 2600 lei -20 mc * 130 lei/mc pretul estimativ

3028 345 1300 lei- societ.foloseste cei 10 mc lemn de foc in consum propriu
6028 3028 1300 lei
345 711 nu se mai inregistreaza, se scade automat
trebuie sa lucram iar cu 348, va rog explicati in ce fel

In final, sunt 2 intrebari:
-cum lucram cu 348? atat pe ianuarie cat si pe febr.
-cum lucram cu 345? daca noi avem in pretul estimativ inclusa si valoarea de pe 301, e normal ca si ce ne ramane pe sold 345 sa contina aceasta valoare si daca dam intr-o perioada urmatoare in consumul societatii, practic dublam consumul

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri



#9 bolba

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 04 February 2013 - 12:01 AM

Ca teorie
Pentru realizarea productiei , avem inregistate chetuieli prin ct cls.6
Prin inregistrarea 345- 711,reglam costurile efectuate , atunci cand valorificam productia la costul de productie,toate chelt.efectuate se regasesc in costul produselor.
In activitatea de productie poate fi folosit si costul standard. Diferentele intre costul de productie si pretul standard se inregistreaza prin ct.348,,Diferente de pret la produse " ,ct.rectificativ al valorii de inregistrare a produselor.
Repartizarea dif.as.produselor vandute se face cu ajutorul unui coeficient= sold ct348 la inceput an+ct 348 dif.pret la intrari ,cumulate/sold ct.345 inceput an +intrari in per. cumulata in ct.345 *100.
Contul 711,,Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"tine evidenta costului de productie al produselor stocate,precum si variatia acestuia.
Aplicatie cu datele din mesaj
N-ati indicat costul de productie ,element de baza in elucidarea problemei,presupun ca este de 14000lei,deci avem:
1. cost productie ,reflectat in ct.cls.6 = 14000 lei.
2. costul standart (prestabilit )..........= 13000 lei.
3. dif.= rd 1- rd 2 = 14000-13000 = 1000lei
Articole contabile ce se fac in stadiu productie
- ct cls 6 = ct. din cls: 2+ 3+4 +5 = 14000 lei
- 345 - 711 = 13000 lei ,cost prestabilit
- 348 - 711 = 1000 lei, diferenta de pret
Presupunem ca in ianuarie facem doar productie pe care urmeaza s-o vindem in februarie ,ex. pt.elucidarea influentei ct. 711 as.rezultate.
La inchidere ,avem;
121 - ct.cls.6 = 14000
711 - 121 ....= 14000
Da?
deci ,influenta asupra ct.121 este 0
Ianuarie ,cu datele din mesaj,deci cu vanzarea
Fata de inregistrarile de mai sus,mai avem de inregistrat facturile de vanzari in val.de 10500 lei.
- 4111 - 701 = 10500 lei pret de vanzare
- 711...- 345 = ... 9100 lei costul prestabilit a produselor vandute.
- 711 . - 348= .......700 lei dif. de pret ,din formula ,K= 1000/13000*9100
La inchiderea ct. de venituri si chelt. la sf. lunii ianuarie vom avea ,excludem inchiderea din exemplu de mai sus
121 ..-..ct.cls.6.......= 14000
701....- 121 ..........= 10500
711...- 121...........= ...4200 (14000-9800),soldul contului.
Rezultatul lunii ianuarie ct.121 = 700lei (sume C 14700- 14000 sume D)
Deci profitul provine din activitatea de desfacere (vanzare a produselor )
Nu consider necesar ,explicatii pt. luna februarie.



#10 Julya Runcan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 06 February 2013 - 10:49 PM

Raspunsul d-voastra nu este pliat 100% pe exemplul meu ceea ce sincer, nu ma face sa inteleg prea bine.In cazul meu costul de productie= costul estimativ (am incercat sa simplific)si ceea ce inteleg din explicatiile oferite, nu ati luat in considerare ca raman 30 mc pe stoc in luna ianuarie.Intrebarea mea este, la ce valoare ramane acest stoc?
Apoi luna februarie, este f.importanta pentru mine deoarece nu consider corecta inregistrarea 3028= 345 si apoi 6028= 3028 cu o valoare a unui lemn pe care am avut inregistrare anterioara 601=301.
Cer lamuriri deoarece am discutat cu anumiti contabili si nu am avut 2 raspunsuri identice.
Cu respect



#11 veronica_nagy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 February 2013 - 12:52 PM

Buna ziua?
Deranjez si eu cu cateva intrebari.

Achizitionez masa lemnoasa pe picior de la un ocol silvic. Pe baza contractului de vanzare-cumparare incheiat, ocolul imi emite lunar cate o factura cu o anumita cantitate.
De exemplu:
Am incheiat un contract pentru achizitia a 300 mc masa lemnoasa pe picior, ocolul imi va emite lunar cate o factura cu cantitatea de 100 mc.

Intrebarile sunt:
Cum inregistrez productia daca factura cu materia prima (masa lemnoasa pe picior) a fost de 100 mc si eu am exploatat mai mult?
Cum repartizez cheltuielile si stabilesc costul de productie pentru lemn de lucru si lemn de foc? Am gasit pe net, ca s-ar folosi procedeul indicilor de echivalent- indicatorul fiind masa specifica a lemnului, dar nu stiu aceasta masa specifica.

Astept pareri cum procedati.
Va multumesc?



#12 Julya Runcan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 15 February 2013 - 10:56 PM

Vezi postareaveronica_nagy, la 15 February 2013 - 12:52 PM, a spus:

Buna ziua?
Deranjez si eu cu cateva intrebari.

Achizitionez masa lemnoasa pe picior de la un ocol silvic. Pe baza contractului de vanzare-cumparare incheiat, ocolul imi emite lunar cate o factura cu o anumita cantitate.
De exemplu:
Am incheiat un contract pentru achizitia a 300 mc masa lemnoasa pe picior, ocolul imi va emite lunar cate o factura cu cantitatea de 100 mc.

Intrebarile sunt:
Cum inregistrez productia daca factura cu materia prima (masa lemnoasa pe picior) a fost de 100 mc si eu am exploatat mai mult?
Cum repartizez cheltuielile si stabilesc costul de productie pentru lemn de lucru si lemn de foc? Am gasit pe net, ca s-ar folosi procedeul indicilor de echivalent- indicatorul fiind masa specifica a lemnului, dar nu stiu aceasta masa specifica.

Astept pareri cum procedati.
Va multumesc?
Eu inregistrez contractul 301=408 cu valoarea totala.Primesc factura si ma scad 301=408 cu minus valoarea de pe factura apoi fac inregistrarea 301 =4011.Cand inregistrez contractul calculez costul estimativ al productiei iar la finele lunii, cand am costurile exacte conform documentelor contabile, fac inregistrarea 348=711 folosind coeficientul K.A fost exemplificat mai sus de bolba,cum se procedeaza.



#13 bolba

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 16 February 2013 - 02:45 AM

Julya Runcan,

Regret ,ca explicatiile mele nu v-au ajutat ,am incercat sincer sa va ajut.
Totusi ,tin sa mai mentionez :
1.Inregistrati in fisele de cont cantitativ- valorice a ct.345 si in fisa de cont valorica a ct.348,operatiunile facute pt. luna ianuarie si veti avea situatia analitica a ct.345 atat cantitativa cat si valorica,la pret prestabilit,iar in ct.348 dif.fata de costul de productie aferenta produselor aflate in stoc la sf. lunei ianuarie.
2.Inregistrarea BC pt darea in consum a celor 10mc de lemn foc este corecta,deci se inregistreaza :
3028=345
6028=3028
Argumentul dvs.,nu sta in picioare,

Citeaza

Apoi luna februarie, este f.importanta pentru mine deoarece nu consider corecta inregistrarea 3028= 345 si apoi 6028= 3028 cu o valoare a unui lemn pe care am avut inregistrare anterioara 601=301.
Inregistrarea 601=301 ati facut-o pt.masa lemnoasa din care a rezultat si cei 10mc de lemn de foc.
Doar atat am mai avut de adaugat ,ca un simplu utilizator a acestui forum.



#14 veronica_nagy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 February 2013 - 06:20 PM

Lemnul de lucru si lemnul de foc il inregistrati in 345, sau deschideti analitice la acest cont?
Daca nu lucrati cu analitice, inseamna ca cele doua sortimente de lemn vor avea acelasi cost de productie!
Cum repartizati cheltuielile indirecte: de exemplu cele facute pentru accesibilizarea drumului.
Mai concret din ce se compune costul de productie?

Iertati-mi nestiinta.

Va multumesc!

Cum se repartizeaza cheltuielile indirecte cand exploatarea se face in mai multe luni?



#15 mivanca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 November 2014 - 10:27 AM

Buna ziua,

am si eu o intrebare analizand raspunsul dat de @bolba anterior
- daca inreg contabile se fac la un pret prestabilit 345-711 nu trebuie sa existe si contul de dif de pret?...tot asa fac si eu(totul se evidentiaza in 711), dar ma gandeam ca daca vine fiscul in control si ma intreaba cum gadesc eu productia(pret productie)...nu prea m-as descurca sa-i raspund

pe mine ma intereseaza daca sunt corecte inregistrarile si cum m-as putea eu exprima in caz de control

- consum materie prima masa lemnoasa,bon consum 601 = 301
- inregistrarea salarii ,amortizare,combustibil, etc-inregistrari clasice direct pe cont de cheltuiala
- obtinere productie, nota predare 345=711 cu costul de productie(eu am inteles din exprimare ca e un pret fix prestabilit, cum il calculez?)
- facturare si vanzare productie obtinuta 411 = 701 si concomitent 711 = 345. (taxare inversa la platitori TVA si factura cu TVA la cei neplatitori
si fac abstractie de 348...e corect?

Multumesc,




#16 vasicr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 December 2014 - 08:27 AM

BUna ziua, am si eu o intrebare, in cazul in care societatea a duce la societatea b laturoaie sa le toace, societatea b face tocatura , cum inregistrez in contabilitate. Societatea a duce cu aviz la societatea b sau nu?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL