Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA la inceput de drum ... - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


50 replies to this topic

#21 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 08 April 2015 - 12:36 AM

Buna ziua,sunt pfa neplatitor de tva si vreau sa stiu daca pot cumpara electrocasnice folosite de la persoane fizice si sa le vand?
-Dar marfa din germania electrocasnice sechond hand (respectivul care mi le trimite nu-mi da factura) dar vine tot prin curier.
va rog lamuriti-ma,multumesc



#22 bogdanv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:

Postat 08 April 2015 - 09:40 AM

Poti cumpara bunuri de la persoane fizice cu Borderou de achizitie.
Cu secondurile din afara nu stiu ce sa zic.... a mai cerut cineva o parere pe forum cauta putin.




#23 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 07 December 2015 - 11:29 PM

Sunt pfa neplatitor de tva,pentru a cumpara marfa din italia(piese electrocasnice) si sa le vand pe un magazin online ,trebuie sa ma inregistrez ca pfa? si ce ar mai trebuii?,orice informatie e bine venita,va multumesc



#24 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2015 - 11:30 AM

Vezi postarealaureti30, la 07 December 2015 - 11:29 PM, a spus:

Sunt pfa neplatitor de tva,pentru a cumpara marfa din italia(piese electrocasnice) si sa le vand pe un magazin online ,trebuie sa ma inregistrez ca pfa?

pai, cum sa te mai inreg. ca PFA daca deja esti inreg. ca PFA ?

de fapt, ce vrei sa stii ? :blink: formuleza clar intrebarile fiindca altfel nu stim ce sa-ti raspundem si f probabil nu-ti va raspunde nimeni ...



#25 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 08 December 2015 - 09:33 PM

:smile: ,imi cer scuze,vroiam sa zic sa ma inregistrez ca platitor de tva
1. Pot cumpara marfa de la un mag online din italia ca neplatitor de tva?
2.Cum e mai bine platitor sau neplatitor de tva...



#26 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2015 - 12:17 PM

in cazul descris de tine apar 2 situatii, in fct de valoarea achizitiilor :

1. daca valoarea (anuala) este mai mica de c/val a 10000 euro la cursul valutar al BNR valabil la data aderarii, respectiv suma de 34.000, atunci operatiunea nu este impozabila in Romania.
in aceasta situatie, PFA-ul nu are obligatii in ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA si nici pe cea de inreg. in ROI (Registrul Operatorilor Intracomunitari).

2. daca valoarea achizitiei din anul calendaristic respectiv depaseste suma de 34.000 lei, atunci PFA va solicita inregistrarea in scop de TVA (cf. art 1531 Cod fiscal) si, in acelasi timp va solicita si inregistrarea in ROI inainte de efectuarea achizitiei.
de asemenea, vei avea obligatia depunerii decontului special de taxa pe valoarea adaugata (formular 301), cu plata efectiva a taxei la bugetul de stat. precum si a declaratiei recapitulative privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (formular cod 390 VIES), pentru fiecare luna calendaristica in care ia nastere exigibilitatea taxei pentru operatiunile prevazute la art. 1531 CF pentru care exista obligativitatea inregistrarii in scopuri de TVA.

dupa cum vezi, alegerea de a fi sau platitor de tva poate fi facuta numai pt achizitii de pana la 34.000 lei, suma peste care inreg. in scopuri de tva devine obligatorie.
...........................................................

http://www.finantear...raspunsuri.html


TVA


Întrebare : Care sunt obligaţiile fiscale în sensul TVA pentru o persoană impozabilă care nu este înregistrată normal în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal şi efectuează achiziţii intracomunitare de bunuri ?
Răspuns : În situaţia în care valoarea achiziţiei intracomunitare de bunuri depăşeşte plafonul pentru achiziţii intracomunitare de 10.000 euro, se consideră că persoana realizează o operaţiune impozabilă în România şi va fi obligată:
- să solicite înregistrarea în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare de bunuri conform art. 153.1 din Codul fiscal, înainte de efectuarea achiziţiei
- să depună formularul 301 „Decont special de TVA” prin care va declara TVA aferentă
- să plătească TVA aferentă
- să depună formularul 390 „Declaraţie recapitulativă” pentru luna
calendaristică în care a luat naştere exigibilitatea TVA
- să se înregistreze în Registrul operatorilor intracomunitari.
Atenţie ! În situaţia în care valoarea achiziţiilor intracomunitare nu depăşeşte pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depăşit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro se consideră că achiziţia intracomunitară de bunuri nu este impozabilă în România şi persoana impozabilă nu are nici una din obligaţiile de mai sus



#27 datcubogdan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 December 2015 - 10:31 AM

Buna ziua,

Sper sa ma puteti ajuta, sunt la inceput de drum si am facut totul singur, dar nu sunt in clar cu cateva lucruri:
-in certificatul de inregistrare onrc. nr. de ordine este de forma F2/abcd/zi/luna/an iar daca verific pe site mfinante apare F02/abcd/an - apare un "zero" dupa F si nu apare ziua si luna.
e vreo problema? cand imi solicita cineva datele cum le dau?

-m-am inregistrat ca si platitor de TVA, si am primit CIF cu RO.
pe site mfinante apare la rubrica TVA, data luarii in evidenta, si inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 153 alin1 lit C. Inseamna ca sunt platitor de TVA sau inregistrat in scopuri de TVA? E acelasi lucru?

-sunt inregistrat si in ROI, PFA-ul meu avand ca obiect de activitate 4941 transport de marfa, si nu am primit alt cod.

Cand emit factura, emit cu CIF-ul cu RO si pentru firme din tara si pentru UE?
De asemenea daca achizitionez ceva din UE, comunic datele mele si CIF-il cu RO?

Multumesc anticipat si Sarbatori fericite!

Aceasta postare a fost editata de datcubogdan: 21 December 2015 - 10:32 AM




#28 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 14 January 2016 - 11:59 PM

Sunt pfa neplatitor de tva si repar masini de spalat rufe...la domiciliu clientului,tai factura si chitanta+deviz
1. trebuie sa fac si contract de prestari servicii la fiecare client? Multumesc...



#29 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2016 - 03:36 PM

nuuuu....
factura nu e doar necesara ci si suficienta. :smile:



#30 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 16 January 2016 - 12:49 AM

Multumesc frumos..



#31 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2016 - 06:25 PM

cu drag :biggrin: !



#32 Anda7

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 25 March 2016 - 02:38 PM

Buna ziua!


Mi-am depus si eu actele pt inregistrarea unul pfa,caen principal 4791.Stiti cumva cu acest caen ma pot trece in sitem real?si ma pot trece ca neplatitor de tva daca import produse din afara UE?
Pe contractul de comodat nu era nici o rubrica unde sa treci daca ai la dispozitie tot apartamentul sau nu pt pfa si nu am stiut ca trebuie sa specific.Ce pot face in cazul acesta(doar de o camera am nevoie)?si daca declar ca nu deduc cheltuielile mai platesc impozitul marit?de la primarie nu au stiut sa imi dea detalii.

Multumesc frumos!



#33 laureti30

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:

Postat 23 December 2016 - 11:08 PM

Buna ziua,Repar electrocasnice cu codul caen 9522 repararea dispozitivelor de uz gospodaresc si a echipamentelor pt casa si gradina,dar pe langa asta mai repar si expresoare la cafenele restaurante...,
1-expresoarele pe care le repar la restaurante,cafenele merg tot cu codul caen de mai sus?
multumesc



#34 Macaret

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 07 October 2017 - 10:25 AM

Buna ziua. am infiintat recent un PFA, avand ca activitate realizarea software-ului la comanda. Sediu Social este in apartamentul proprietate personala. Am urmatoarele nelamuriri:

1. Este adevarat ca daca nu deduc cheltuieli legate de apartament, impozitul pe apartament nu va fi marit? Ci voi plati impozitul obijnuit pe apartament? Trebuie sa depun vreo declaratie la Taxe si Impozite?

2. Laptopul de pe care lucrez in PFA, este proprietate personala. Trebuie sa il trec pe PFA prin contract de comodat? Daca nu, in Registrul de Inventar nu am ce sa completez acum la infiintare. E vreo problema?

3. In Registrul de Incasari si Plati, trec suma totala incasata, fara comisioanele oprite pe parcurs? Ex: primesc bani in dolari pe PayPal, de la suma initiala primita pana ajung in contul meu in lei se opresc pe parcurs comisione diverse. Eu in registru trec suma initiala primita in PayPal, nu?

4. Clientul meu nu are nevoie de factura pe hartie, eu ii trimit un Invoice cu suma pe care trebuie sa mi-o trimita electronic prin PayPal. In RJIP, la document justificativ, trec acel invoice (pe care il pot si printa)? Sau e nevoie sa fac o factura pe hartie?



#35 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2017 - 01:25 PM

1. DA, este adevarat ! Trebuie sa depui declaraţia de impunere pentru stabilirea impozitului pe clădiri, alături de o declaraţie pe propria răspundere a proprietarului sau a persoanei împuternicite, după caz, prin care aceasta îşi va asuma faptul că nici una dintre cheltuielile cu utilitățile nu cad în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică. Nu mai este necesară depunerea altor documente justificative.

2. Treci laptopul pe PFA numai daca doresti, dar daca o faci poti sa pui clauza ca eventualele cheltuieli de utilizare (reparatiile, licentele, etc ...) vor fi suportate de catre PFA - ca sa ti le poti deconta.

3. In Registrul de Incasari si Plati, treci la incasari suma totala incasata si treci la plati comisioanele. Astfel vei ramane, pe sold, exact cu banii care ti-au ramas efectiv din acea incasare.

4. In RJIP NU se trec facturi si alte documente care nu au legatura cu incasarile si platile propriu-zise ! Acest registru este, dupa cum ne spune si denumirea sa, numai pt incasari si plati, adica pt operatiuni banesti (lei si/sau valuta) desfasurate in numerar / substitute de numerar (card), sau prin cont bancar. Veniturile si cheltuielile se iau in calcul la PFA numai la momentul incasarii/ platii, NU la emiterea/ primirea unei facturi. De aceea, in RJIP treci suma intrata prin paypal, asa cum ti-am explicat mai sus, nu factura.
Facturile electronice le pot utiliza numai daca indeplinesti conditiile legii 148/2012.



#36 Macaret

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 08 October 2017 - 09:14 AM

In primul rand vreau sa va multumesc pentru raspuns.

1. Daca trec laptopul de la PF la PFA prin contract de comodat, trebuie sa depun undeva acel contract? Sau il pastrez doar in caz de control.
2. Am cumparat registrul RJIP de la librarie, trebuie avizat/stampilat de ANAF?
3. Am inceput activitatea odata cu inceperea procedurilor de intocmire a PFA-ului; am primit insa niste bani inainte sa finalizez infiintarea PFA-ului si a depunerii declaratiei 220. E o problema daca in RJIP vor fi incasari cu o data de dinaintea inceperii activitatii? E vorba de o diferenta de 20 de zile maxim.



#37 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2017 - 10:49 AM

1. Nu, ctr de comodat nu se depune nicaieri.
2. RJIP nu se mai vizeaza la ANAF incepand cu 01.03.2015, cand a intrat in vigoare OMFP 170/2015.
3. in acea per. se considera ca ai efectuat activitati fara a avea autorizatie. In cel mai rau scenariu, fiscul iti poate confisca suma obtinuta din activitati ilicite (adica desf. fara autorizatie) - Legea 12/1990.

Banuiesc ca i-ai incasat in contul bancar de PF. Sa zicem ca incasarea nu e marea problema, ci facturarea. Nu poti factura inainte ca PFA sa functioneze/ sa fie infiintat pt simplu motiv ca nu ai datele specifice PFA pe care sa le treci in factura.
Varianta de avarie este sa facturezi serviciile imediat dupa data infiintarii PFA, sa consideri banii primiti ca un avans si sa-i treci din contul personal (de PF) in contul de PFA in aceeasi zi sau imediat dupa data facturarii. In urma acestui artificiu vei contabiliza veniturile/ incasarile pe PFA dovedind ca esti contribuabil de buna credinta si poate scapi nejumulit.

O sa mut aceste measaje la venituri din freelancing. Acolo o sa gasesti raspunsurile pe care cred ca urmeaza sa ni le pui. :smile:



#38 Macaret

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 09 October 2017 - 12:37 PM

In legătura cu punctul 3: banii ii am într-un cont de PayPal, nu in cont bancar. Iar in RJIP am hotărât sa trec invoiceurile din PayPal. Ce ma sfătuiți in cazul acesta? Cum ii pot trece in registru, invoiceurile având data de înregistrare înainte de data înființării pfaului.


Vezi postareaOtilia Alupei, la 09 October 2017 - 10:49 AM, a spus:

1. Nu, ctr de comodat nu se depune nicaieri.
2. RJIP nu se mai vizeaza la ANAF incepand cu 01.03.2015, cand a intrat in vigoare OMFP 170/2015.
3. in acea per. se considera ca ai efectuat activitati fara a avea autorizatie. In cel mai rau scenariu, fiscul iti poate confisca suma obtinuta din activitati ilicite (adica desf. fara autorizatie) - Legea 12/1990.

Banuiesc ca i-ai incasat in contul bancar de PF. Sa zicem ca incasarea nu e marea problema, ci facturarea. Nu poti factura inainte ca PFA sa functioneze/ sa fie infiintat pt simplu motiv ca nu ai datele specifice PFA pe care sa le treci in factura.
Varianta de avarie este sa facturezi serviciile imediat dupa data infiintarii PFA, sa consideri banii primiti ca un avans si sa-i treci din contul personal (de PF) in contul de PFA in aceeasi zi sau imediat dupa data facturarii. In urma acestui artificiu vei contabiliza veniturile/ incasarile pe PFA dovedind ca esti contribuabil de buna credinta si poate scapi nejumulit.

O sa mut aceste measaje la venituri din freelancing. Acolo o sa gasesti raspunsurile pe care cred ca urmeaza sa ni le pui. :smile:




#39 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 09 October 2017 - 01:46 PM

Nu uita sa cumperi Registrul Unic de Control de la Administratia Financiara de sector in 30 zile pentru sediul social al PFA
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#40 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14082 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2017 - 02:14 PM

Vezi postareaMacaret, la 09 October 2017 - 12:37 PM, a spus:

Iar in RJIP am hotărât sa trec invoiceurile din PayPal. .
Nici in paypal nu ai invoice-uri, ci tot bani.
eu iti spun ca nu se trec invoice-urile in RJIP, tu o tii intr-una ... :sad: sau folosesti gresit termenii si eu nu sunt sigura ce informatii vrei.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL