Va supun atentiei urmatoarea situatie :
S-a primit invoice pentru o marfa dintr-un stat UE in luna noiembrie, s-a raportat in D390, dar marfa a sosit doar partial in tara, din cauze diverse, meteo, etc, s-a amanat transportul.
1. Ce probleme ar putea sa apara ? pana cand ar trebui sa soseasca marfa in tara, ar trebui facut un proces verbal de custodie sau ceva asemanator cu firma din statul UE ?
2. Daca s-a pierdut documentul de transport, s-a aruncat cu tot cu coletul primit, era lipit de cutie, exista riscul de plata al tva-ului aferent achizitiei intracomunitare ?
3. Daca firma din Romania doreste sa vanda marfa cumparata din statul UE tot in statul UE trebuie sa faca o livrare intracomunitara si sa o probeze cu documentele de transport. Dar firma vrea sa faca initial doar transportul in statul UE printr-un delegat si nu stie daca va vinde marfa, cum sa procedeze pana cand stie cat si cui poate factura ?
4.Cum ar trebui sa se desfasoare operatiunea ca si cumpararea si vanzarea sa se faca din si in statul UE fara a trece prin Romania, eventual firma din Romania sa fie intermediar, nu vad decat posibilitatea de a cere cod de tva in statul UE si atunci toate operatiunile sunt purtatoare de tva al statului UE. Aveti alta idee ?
Va multumesc !