Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
bilant nedepus - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


bilant nedepus


10 replies to this topic

#1 AlexInter

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 12 January 2013 - 11:42 AM

Buna ziua,

Am fost contactat de cineva pentru a il ajuta cu o firma. Problema e ca nu a depus bilant pe 2011 iar ultima declaratie depusa a fost in martie 2011. In 2011 si 2012 firma nu a avut activitate. Colega mea, expert contabil, mi-a spus ca trebuie depusa o declaratie de inactivitate in loc de bilant. Am vorbit cu administratorul firmei si m-a cam derutat spunandu-mi ca are informatii de la vechiul contabil ca trebuie depus bilant, nu declaratie de inactivitate asa cum ii spusesem eu.

Cam ce ar trebui sa depuna?

Aceasta postare a fost editata de AlexInter: 12 January 2013 - 11:43 AM




#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 January 2013 - 11:56 PM

daca a avut vreodata activitate depune bilant obligatoriu
daca a depus bilant neavand activitate, depune bilant obligatoriu
daca nu a avut niciodata activitate de la infiintare pana in prezent, a depus decl de inactivit., si depune decl.de inactivitate.
Intrucat ca la 2011 nu a depus bilant sau decl, iar din mar nu a mai depus declaratii-verificati la anaf daca mai este contribuabil activ.




#3 AlexInter

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 January 2013 - 05:06 PM

Multumesc,
Sper sa rezolv problema.



#4 Nicolae84

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 18 December 2015 - 02:28 PM

Buna Ziua,
Am primit o amenda de 2000 Ron pentru nedepunerea bilantului pe 2014, firma in 2014 a fost suspendata si am crezut ca nu mai trebuie depus bilantul, asa a zis doamna de la chiseu cand am intrebat de situatia firmei dupa ce a fost suspendata.
Am citit legea acum si am vazut ca trebuiau depuse bilanturile si declariile ... chiar daca firma este suspendata.
Acum am primit amenda fara nici o instiintare pe parcursul lui 2015, ca ar trebui sa depun bilantul si daca nu il depun, risc o amenda.

Intrebarea mea este : trebuiau sa imi aduca la cunostinta ca trebuie depus bilantul si declaratiile inainte sa imi trimita amenda?
As dori sa fac o contestaie, dar vreau sa stiu daca sunt acoperit :)

Va multumesc!



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14039 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2015 - 04:21 PM

nu, nu trebuia sa te anunte nimeni de la fisc, in Legea 82/1991 actualizata se spune ca :
art. 42(4) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si control financiar, precum si de personalul altor directii din cadrul Ministerului Finantelor Publice, stabilit prin ordin al ministrului finantelor publice.
din pacate, nu este mentionata nicio etapa premergatoare de avertizare.

atentie :
art. 42(6) Amenzile contraventionale prevazute la alin. (1) si (2) se suporta de persoanele vinovate, deci esti in pericol de a suporta amenda personal fiindca nu ai cum sa dovedesti ca dna de la ghiseu ti-a dat o informatie gresita (sau poate tu n-ai inteles) si oricum trebuia sa cunosti prev. legale in materie.

ce te-ar putea ajuta (eventual) este alin. urmator, adica :
art. 42 (7) Contraventiilor prevazute la art. 41 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
incadrarea ti-o poate face doar un jurist sau cineva care a trecut efectiv prin speta resp. (ca sa-ti dea detaliile necesare).

termenul limita de depunere a contestatiei este de 15 zile de la comunicare.
poti cere inlocuirea amenzii cu avertisment !
contestatia trebuie sa contina: datele de identificare ale firmei, nr. procesului verbal atacat, data si institutia emitenta, precum si motivele pentru care consideri ca amenda este neintemeiata - de ex. faptul ca esti la prima abatere.

uite aici o hot. a unei instante, din care iti poti face o idee mai ales ca mod de aplicare a ord. 2/2001 si ca abordare a instantei fata de o contraventie care nu prezinta pericol social.
- amenda pt depunerea bilantului la alta unit. a MFP (eroarea de depunere a fost considerata de catre fisc "bilant nedepus"), a fost transformata in avertisment.
http://legeaz.net/sp...0-246-2010-2010

si inca o hotarare data de instanta (amenda transformata tot in avertisment), aici : http://legeaz.net/sp...a-amenzi-5-2011



#6 Nicolae84

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 December 2015 - 02:26 AM

Multumesc de informatii Otilia!
Voi achita amenda si voi inchide firma, ce trebuia sa fac cu mult timp in urma.

O seara frumoasa!



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14039 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2015 - 10:01 AM

sa fiu in locul tau, n-as ceda asa usor ! as merge la AF si as vorbi cu conducerea de acolo fiindca sa stii ca poti avea succes.
abordarile fiscului local s-au schimbat in bine, in ultimii ani, crede-ma, nu mai sunt atat de rigizi si apreciaza bunavointa contribuabilului, sunt intelegatori la prima abatere.
incearca, nu capitula, totusi 2000 lei o suma importanta ... macar sa stii c-ai facut tot ce puteai sau ce merita facut din pct. tau de vedere.
apoi inchizi firma ...

sa ai spor in toate cele bune ! :smile:



#8 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 19 December 2015 - 03:59 PM

Vezi postareaNicolae84, la 18 December 2015 - 02:28 PM, a spus:

Am primit o amenda de 2000 Ron pentru nedepunerea bilantului pe 2014

Ce document a stat la baza acestei amenzi ? Care este "organul" constatator ? In ce conditii s-a primit amenda (la sediul social sau la sediul anaf) ?

Procedura si forma de constatare si sanctionare a contraventiilor este foarte stricta pentru "organ", judecatorii anuleaza fara retinere amenzile pentru orice incalcare a legii.



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14039 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 December 2015 - 03:01 PM

@mutual are dreptate, dar mira-m-as sa nu fie "beton" cu documentele cei de la AF ... ca altfel se expun (ca fraierii) celui mai usor mod de a pierde/ de a fi contestati.
... dar, mai stii ce noroc ai :smile:

LEGE Nr. 316/2015 din 11 decembrie 2015
pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 934 din 17 decembrie 2015

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

ARTICOL UNIC Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 17 din 15 iulie 2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative, adoptată în temeiul art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 182/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 20 iulie 2015, cu următoarele modificări şi completări:

1. La articolul I, înaintea punctului 1 se introduc două noi puncte, cu următorul cuprins:
"- Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:

«ART. 46 Nulitatea actului administrativ fiscal
Lipsa unuia dintre elementele actului administrativ fiscal, referitoare la numele, prenumele şi calitatea persoanei împuternicite a organului fiscal, numele şi prenumele ori denumirea contribuabilului, a obiectului actului administrativ sau a semnăturii persoanei împuternicite a organului fiscal, cu excepţia prevăzută la art. 43 alin. (6), atrage nulitatea acestuia. Nulitatea se poate constata la cerere sau din oficiu.»



#10 Diana7679

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 December 2017 - 06:51 AM

Bună ziua. Srl cu activitate încheiată in luna februarie, dar nu declarata. Bilanț nedepus pe 2017 si poprire pe cont deschis la BCR. Care sunt pașii pe care trebuie sa ii fac pentru a putea sa închid SRL-ul, pentru a nu avea probleme legale grave?
Mulțumesc!



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14039 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2017 - 11:28 AM

Bilantul pe 2017 se depune abia la anul, pana la sfarsitul lunii mai. Probabil ca te referi la bilantul 2016 care se depune in anul acesta (2017).

Dupa parerea mea, ar trebui sa depui toate declaratiile restante, cf vectorului fiscal cu care figureaza societatea la ANAF (cf obligatiilor fiscale asumate). De asemenea,trebuie depus bilantul pe 2016 (daca el nu a fost depus in 2017).
Toate astea ar putea fi insotite de niste amenzi, dar e posibil sa scapi doar cu avertisment.

Cat priveste incetarea activitatii firmei, procedura se face la Registrul Comertului si te sfatuiesc sa apelezi la un avocat sa-ti faca actele/ dosarul - daca ai bani, dar nu si timp. Trebuie sa achiti si darile restante la stat (pt care deja ai poprire) sau la lichidarea firmei ti se vor valorifica eventuale active (bunuri) din firma. Poti sa te ocupi si singura de asta, dar daca nu esti de specialitate iti va fi mai greu, e de umblat ... si poate unele proceduri sunt mai dificil de inteles pt o pers. NEfamiliarizata cu aceste probleme.

Nu cred ca doar suspendarea activitatii e o solutie buna in cazul tau (oricum vrei sa inchizi firma), mai ales ca fara a obtine de la fisc regimul derogatoriu de depunere a declaratiilor (permisiunea sa nu mai depui decl. in cursul anului) nu te ajuta deloc suspendarea fiindca oricum va trebui sa depui toate decl. necesare in continuare.

:smile:





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL