Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
probleme registru casa, urgent - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


probleme registru casa, urgent


9 replies to this topic

#1 dancantemir

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 January 2013 - 10:25 AM

La intocmirea registrului de casa am citit un ordin de plata gresit, in sensul ca in loc de 14.900 lei am citit 4.900 lei.
M-am speriat crezand ca am o lipsa de casa de 10.000 lei si am depus din economiile personale bani in banca pentru a acoperi "lipsa".Registrul a fost verificat dupa mult timp, si nu in aceeasi zi sau cel tarziu a doua zi cum era legal.S-a descoperit geseala dar acum firma nu vrea sa-mi restituie suma pe motiv ca plusul se inregistreaza.
Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac pentru a-mi recupera banii.
Va multumesc



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2013 - 10:56 AM

inainte de orice trebuie sa remarc faptul ca vorbesti de registrul de casa referindu-te la documente bancare (ordin de plata) si la faptul ca ai depus dif. de 10.000 lei in banca desi lipsa era in caserie si, prin urmare, acolo ar fi trebuit depusa, dar ma rog ...
mi se pare cam neclara situatia, "din plecare" - ca sa zic asa .... insa trecand peste asta si retinand doar faptul ca ai o pbl. cu lipsa unei sume mari din caserie, eu iti pot spune ca daca ai dovezi ca s-a descoperit greseala si ca firma nu vrea sa iti mai inapoieze banii, nu este alta solutie decat instanta, adica sa-i dai in judecata !

e adevarat ca plusurile constatate la caserie se inreg. in contabilitate pe seama veniturilor, insa exista, cu siguranta, posibilitatea corectarii acestei operatiuni.
daca ai dovezi pt cele spuse aici, obliga-i, prin instanta, sa faca aceasta corectie si, implicit, sa iti dea banii ! avertizeaza-i ca vei cere daune interese consistente (pt stresul cauzat de faptul ca ti-au negat acest drept), dobanzi ...

in alta ordine de idei - nu te supara ca imi permit sa spun si crede-ma ca o fac cu toata onestitatea - 10.000 lei o suma f mare si ma intreb (deh, ca omu' ...) cum de atunci nu ai rascolit cerul si pamantul pt. a descoperi eroarea, ci ai pus banii de la tine :blink2: ... in mod cert, eu as fi luat la puricat fiecare litera si fiecare cifra din reg. de casa, mai ales ca dif. asta mi-ar fi pus mare jar la fund chiar in ziua in care s-a produs (cand trebuia sa inchid reg. de casa si vedeam ca imi lipsesc 10.000 lei - inteleg ca raspunzi de caserie) sau, cel tarziu, a 2-a zi dimineata - daca nu inchideam reg. de casa in ziua precedenta.
cum ai putut sa aduci atatia bani de acasa cand te stiai nevinovat(a), pe mine ma depaseste complet ... si chiar daca, acum, 7000 de vorbe nu dau timpul inapoi, ma gandesc ca e bine de stiut ca lectie ... :huh:




#3 dancantemir

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 January 2013 - 12:19 PM

Multumesc
Asa este greseala se plateste dar eu caut o solutie fara a ajunge in instanta
Ei spun ca nu se poate
Astept o solutie si nu instanta de judecata unde cam dureaza
Multumesc



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2013 - 05:20 PM

nu ai cum sa-i fortezi altfel ... cu cat intelegi si accepti asta mai devreme, cu atat mai repede poti actiona.
din pacate, nu exista alt for institutional care sa ii poata obliga !
exista si institutia mediatorului, insa aceea nu ii poate obliga, ci doar convinge - in cel mai bun caz ...

desigur ca ii poti reclama la ITM, insa eu nu sunt sigura ca ei se baga in asemenea litigii, fiind vb de o pbl. ce tine de gestiune si nu de derularea efectiva a contractului tau de munca (conditiile din contract si din codul muncii), dar nu-i exclus....
exista si prin codul muncii niste articole privind raspunderea patrimoniala a angajatului, doar ca acolo lucrurile sunt mai mult din directia angajatorului spre angajat si nu cum e la tina - de la angajat catre angajator - iar daca o sa citesti p-acolo o sa vezi ca in multe locuri acest cod al muncii face trimitere la instanta pt rezolvarea litigiilor de munca.

ok, sa mai vedem si alte opinii ... :smile:



#5 scheaua

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 23 January 2013 - 11:32 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 15 January 2013 - 05:20 PM, a spus:

nu ai cum sa-i fortezi altfel ... cu cat intelegi si accepti asta mai devreme, cu atat mai repede poti actiona.
din pacate, nu exista alt for institutional care sa ii poata obliga !
exista si institutia mediatorului, insa aceea nu ii poate obliga, ci doar convinge - in cel mai bun caz ...

desigur ca ii poti reclama la ITM, insa eu nu sunt sigura ca ei se baga in asemenea litigii, fiind vb de o pbl. ce tine de gestiune si nu de derularea efectiva a contractului tau de munca (conditiile din contract si din codul muncii), dar nu-i exclus....
exista si prin codul muncii niste articole privind raspunderea patrimoniala a angajatului, doar ca acolo lucrurile sunt mai mult din directia angajatorului spre angajat si nu cum e la tina - de la angajat catre angajator - iar daca o sa citesti p-acolo o sa vezi ca in multe locuri acest cod al muncii face trimitere la instanta pt rezolvarea litigiilor de munca.

ok, sa mai vedem si alte opinii ... :smile:

vin si eu cu o sugestie.
nu stiu cat este de buna.
sa faci copii xerox dupa documente si fila din reg de casa (ordinul de deplasare de 14.900 si fila din reg de casa unde ai scris 4.900 si depunerea ta de 10.000 si fila din reg de casa cu reglarea soldului) si sa mergi la garda financiara.
poate ei iti dau o solutie.
merita sa incerci.



#6 alexflorin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 14 February 2013 - 10:10 AM

Buna ziua,
tot cu o problema legata de registrul de casa vin si eu.
In anul 2011 s-a produs o greseal pe care am descoperit-o abia acum.
S-au luat de la un furnizor, pe care in general il achitam prin banca , piese de schimb , cu 2 facturi achitate de un delegat din partea firmei cu numerar.
Problema este ca delegatul a predat doar facturile, nu si chitantele.
Facturile nu au fost achitate nici prin banca , au fost neglijate, era o valoare de 1500 ron cumulate.
Acum , cand am cerut confirmarea de sold de la furnizor, am realizat ca desi eu aveam in contabilitate o datorie de 1500 ron , la ei figuram cu sold 0.
Am mers si am clarificat greseala, am luat copii de pe chitante, dar nu stiu ce sa fac acum.
Cum ar trebui sa procedez?



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2013 - 10:47 AM

delegatul ar fi trebuit sa aiba o suma nedecontata din avansul pe care se presupune ca l-a luat pt achitarea celor 2 facturi, deci ar trebui sa ai pe sold minim cei 1500 lei la acel delegat.
in acest caz, faci operatiunea de decontare acum, cu un decont pe numele persoanei resp. ca sa inchizi ambele solduri.
inreg este : 401.analitic = 542.analitic

daca delegatul nu a luat banii cu dispozitie de plata prin caserie = ca avans spre decontare, ci i-a dat patronul/directorul suma asa - fara docum. de plata - atunci faci decontul pe numele celui care i-a dat suma respectiva (patron, director) si achiti astfel fz.
inreg. sunt (in fct de situatie) :
401.analitic = 4551.analitic ....... ca aport nr. asociat
401.analitic 542.analitic ............... daca are avans nedecontat
401.analitic = 462.analitic ............. daca preferi sa consideri suma ca pe o creditare firma

rambursarea aceste sume va fi : 4551.analitic / 462.analitic = 5311 (cu DPC)

:smile: ... tu chiar esti bobocel de tot in conta ... si f. bine faci ca ne intrebi atunci cand nu stii sigur solutia (oricat de simple ni se par aceste pbl. noua - celor cu experienta) !
daca tot te-ai apucat de contabilitate efectiva la o firma fara sa ai bagajul minim de cunostinte complet, nu uita ca este mult mai bine sa eviti greseala decat sa fie nevoie sa o repari mai tarziu fiindca-i mai greu sa repari decat sa previi !!

spor mare sa ai :biggrin:



#8 alexflorin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 14 February 2013 - 01:17 PM

multumesc,
da sunt la inceput, intr-adevar mi-e cam teama si prefer sa intreb , mai ales aici ca problema este din 2011, adica normal ar fi fost sa fie reperata la sf 2011 cel tarziu inceputul lui 2012..... oricum multumesc pt solutii, voi folosi prima varianta pt ca banutii i-au fost dati direct de ctre admin, fara vreo forma de decontare.
o zi frumoasa!



#9 the_same

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Garnic
  • Interests:Contabilitate Financiara

Postat 15 April 2013 - 12:37 PM

buna ziua,

imi puteti spune daca se intocmeste chitanta la ridicarea numerar din banca?

multumesc mult de tot
Am invatat ca atunci cand sunt suparat am dreptul sa fiu suparat, dar nu am dreptul sa fiu si rau!



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 April 2013 - 03:23 PM

eeeeheeee ... asta-i controversa veche si (probabil) nerezolvata inca, pe deplin ...
sa fie chitanta sau dispozitie de incasare prin caserie ???
subiectul s-a discutat mult, insa parerile au ramas impartite ... de ani de zile !! :sad:

ai putea, fireste, sa utilizezi DIC fiindca sumele transferate din banca in caserie NU sunt venituri de nici un fel, nici macar din exploatare, in acest caz avand loc numai si numai un transfer intre conturile de trezorerie !!
pe de alta parte, legiuitorul spune ca chitanta este document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la caseria unitatii, FARA ALTE EXPLICATII/LAMURIRI/CLARIFICARI IN PLUS PRIV. NATURA/ PROVENIENTA SUMEI !!

eeiii... ce-i de facut ?? pai, fiecare face cum crede ca-i mai bine si, evident, raspunde la un eventual control !!

oricum, din toate discutiile de pana acum, parca tot chit. ar fi cea mai sigura metoda, nu ca ar fi si cea mai logica, cea mai corecta si ca DIC n-ar fi la fel de buna/ aplicabila... dar ... ca sa evite orice abuz din partea organelor de control. unii prefera var. chitantei.

altii fol. DIC !! :smile: si eu intru in acesta categorie !!
am adoptat ac. var. fiindca (cica) am "tupeu" :laugh: de contabil (cu personalitate) si chiar ma bazez pe inteligenta organului de control ... :biggrin: care nu m-a amendat niciodata pana acum pt folosirea DIC ! ... dar altii au patit-o ... asa ca ... :blink2: atentie la riscurile asumate !

cf. OMFP 3512/2008:



CHITANTA

(Cod 14-4-1)

1. Serveste ca:

- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unitatii;

- document justificativ de înregistrare în registrul de casa si în contabilitate.

În conditiile în care sumele înscrise pe chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal), formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza înregistrarii veniturilor în contabilitate.

2. Se întocmeste în doua exemplare, pentru fiecare suma încasata, de catre casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.

3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu stampila unitatii). Exemplarul 2 ramâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor efectuate în registrul de casa.

4 . Se arhiveaz�� la compartimentul financiar-contabil, dup�� utilizarea complet�� a carnetului (exemplarul 2).

5. Con��inutul minimal al formularului:

- denumirea unit����ii; codul de identificare fiscal��; num��rul de înregistrare la oficiul registrului comer��ului; sediul (localitatea, str., num��r); jude��ul;

- denumirea, num��rul ��i data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;

- numele ��i prenumele persoanei fizice care depune sume ��i ce reprezint�� acestea sau, dup�� caz, denumirea unit����ii; codul de identificare fiscal��; num��rul de înregistrare la oficiul registrului comer��ului; sediul (localitatea, str., num��r); jude��ul persoanei juridice;

- suma în cifre ��i litere;

- semnatura casierului.



DISPOZI��IE DE PLAT��/ÎNCASARE C��TRE CASIERIE

(Cod 14-4-4)

1. Serveste ca:

- dispozitie pentru casierie, în vederea achitarii în numerar a unor sume, potrivit dispoziiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de încasat de catre titularul de avans în cazul justificarii unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;

- dispozitie pentru casierie, în vederea încasarii în numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;

- document justificativ de înregistrare în registrul de casa si în contabilitate, în cazul platilor în numerar efectuate fara alt document justificativ.


2. Se întocmeste în doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:

- în cazul utiliz��rii ca dispozi��ie de plat��, când nu exist�� alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);

- în cazul utiliz��rii ca dispozi��ie de plat�� a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;

- în cazul utiliz��rii ca dispozi��ie de încasare, când nu exist�� alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plat��, soma��ii de plat�� etc.).

Se semneaz�� de întocmire la compartimentul financiar-contabil.

3. Circul��:

- la persoana autorizat�� s�� exercite controlul financiar preventiv, pentru viz�� în cazurile prev��zute de lege;

- la persoanele autorizate s�� aprobe încasarea sau plata sumelor respective;

- la casierie, pentru efectuarea opera��iunii de încasare sau plat��, dup�� caz, ��i se semneaz�� de casier; în cazul pl����ilor se semneaz������i de c��tre persoana care a primit suma;

- la compartimentul financiar-contabil, anex�� la registrul de cas��, pentru efectuarea înregistr��rilor în contabilitate (exemplarul 2);

- la pl��titor (exemplarul 1).

4. Se arhiveaz�� la compartimentul financiar-contabil, anex�� la registrul de cas��.

5. Con��inutul minimal obligatoriu de informa��ii al formularului este urm��torul:

- denumirea unit����ii;

- denumire formular: plat��/încasare;

- num��rul ��i data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;

- numele ��i prenumele, precum ��i func��ia (calitatea) persoanei care încaseaz��/restituie suma;

- suma încasat��/restituit�� (în cifre ��i în litere); scopul încas��rii/pl����ii;

- semn��turi: conduc��torul unit����ii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primit��, data ��i semn��tura;
- casier; suma pl��tit��/încasat��; data ��i semn��tura.

Veniturile din exploatare cuprind:

a. Venituri din vanzarea marfurilor
b. Venituri din productia vanduta
c. Venituri in productia stocata
d. Venituri din productia imobilizata
e. Venituri in subventii de exploatare
f. Alte venituri din exploatare
g. Venituri din provizioane privind exploatarea










Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL