Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013

codul fiscal
20 replies to this topic

#1 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 January 2013 - 10:23 PM

Nou in Codul Fiscal cu Normele de aplicare - 2013
http://static.anaf.r..._norme_2013.htm
  • Facturarea
ART. 155
(1) In intelesul prezentului titlu sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic, daca acestea indeplinesc conditiile stabilite in prezentul articol.
(3) In intelesul prezentului titlu, prin factură electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.
76.
(1) Pentru ca o factura să fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip «xml», «pdf».
(2) In sensul art.155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
  • elemente noi privind completarea Facturii
Art. 155
(19) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
c) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;
k) in cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea «autofactura»;
p) in cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea «TVA la incasare»;
  • declararea si plata anticipata a impozitului pe profit-optionala

ART. 34 Declararea si plata impozitului pe profit

(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2013, contribuabilii, altii decat cei prevazuti la alin. (4) si (5), pot opta pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial. Termenul pana la care se efectueaza plata impozitului anual este termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit, prevazut la art. 35.
(3) Optiunea pentru sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit se efectueaza la inceputul anului fiscal pentru care se solicita aplicarea prevederilor alin. (2). Optiunea efectuata este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi. Iesirea din sistemul anual de declarare si plata a impozitului se efectueaza la inceputul anului fiscal pentru care se solicita aplicarea prevederilor alin. (1). Contribuabilii comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor Codului de procedură fiscala, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului fiscal respectiv.

Se depune notificarea pana la 31 ianuarie - Formularul 012, de catre contribuabilii care opteaza pentru declararea si plata impozitului pe profit anual cu plati anticipate, efectuate trimestrial- Ordin 1994/2012;

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 22 January 2013 - 10:24 PM




#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 31 January 2013 - 07:16 PM

  • TVA cheltuieli de protocol - bunurile de mica valoare acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol
Norme Cf
(10) In sensul art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal:
a) bunurile de mica valoare acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea fiecarui cadou oferit este mai mica sau egala cu plafonul de 100 lei. Cadoul cuprinde unul sau mai multe bunuri oferite gratuit. In situatia in care persoana impozabila a oferit si cadouri care depasesc individual plafonul de 100 lei, insumeaza valoarea depasirilor de plafon aferente unei perioade fiscale, care constituie livrare de bunuri cu plata si colecteaza taxa, daca s-a exercitat dreptul de deducere a taxei aferente achizitiei bunurilor respective. Se considera ca livrarea de bunuri are loc in ultima zi lucratoare a perioadei fiscale in care au fost acordate bunurile gratuit si a fost depasit plafonul. Baza impozabila, respectiv valoarea depasirilor de plafon, si taxa colectata aferenta se inscriu in autofactura prevazuta la art.155 alin. (7) din Codul fiscal care se include in decontul intocmit pentru perioada fiscala in care persoana impozabila a acordat bunurile gratuit in cadrul actiunilor de protocol si a depasit plafonul. Pentru bunurile/serviciile acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol in cursul anului 2012 se aplica prevederile legale in vigoare in anul 2012, inclusiv in ceea ce priveste modul de determinare a depasirii plafonului ai a perioadei fiscale in care se colecteaza TVA aferente acestei depasiri;
  • TVA - cheltuieli de protocol - servicii restaurant si catering

activitatile de protocol care includ mese si/sau alte tratatii similare sunt asimilate prestarilor de servicii si se aplica regulile generale de deductibilitate -

ART. 133 Locul prestarii de servicii
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) si (3), pentru urmatoarele prestari de servicii, locul prestarii este considerat a fi:
d) locul prestarii efective, pentru serviciile de restaurant si catering, cu exceptia celor prestate efectiv la bordul navelor, al aeronavelor sau al trenurilor pe parcursul unei parti a unei operatiuni de transport de calatori efectuate in cadrul Comunitatii;
Norme CF
ART. 133
13. 14^2. In sensul art. 133 alin. (4) lit. d) si f) din Codul fiscal, atat serviciile de restaurant, cat si cele de catering sunt caracterizate printr-un complex de activitati in care predomina serviciile, iar furnizarea de hrana si/sau de bauturi este doar o componenta. Serviciile de restaurant constau in furnizarea, la locatia prestatorului, de hrana preparata sau nepreparata si/sau bauturi pentru consum uman, insotite de suficiente servicii aferente care sa permita consumul imediat, in timp ce serviciile de catering constau in aceleasi activitati, desfasurate insa in afara locatiei prestatorului.
  • TVA – bunuri constatate lipsa din gestiune, active corporale fixe casate

bunurile constatate lipsa din gestiune si activele corporale fixe casate NU mai constituie o livrare de bunuri -lit. b) alin.(8) art. 128 abrogata
Se ajusteaza TVA-ului dedus la achizitie conform regulilor privind ajustarea prevazute la art.148 si art.149 din CF, respectiv pct. 53 si pct. 54 din Norme
In categoria operatiunilor asimilate livrarilor de bunuri efectuate cu plata NU mai sunt incluse:
- bunurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a unor cauze de forta majora, precum si bunurile pierdute ori furate, dovedite legal;
- bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, precum si activele corporale fixe casate;
- perisabilitatile.




#3 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 18 February 2013 - 09:19 PM

  • Registrul de evidenta fiscala- reguli de completare
Trebuie evidentiate veniturile impozabile realizate din orice sursa, precum si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestora, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare potrivit art. 21 - art.19 alin.(6) .
  • Definire notiune de credit/imprumut in vederea determinarii gradului de indatorare pentru stabilirea cheltuielilor cu dobanzile drept deductibile/nedeductibile fiscal
ART. 23 Cheltuieli cu dobanzile si diferente de curs valutar
(1^1) In intelesul alin. (1), prin credit/imprumut se intelege orice conventie incheiata intre parti care genereaza in sarcina uneia dintre parti obligatia de a plati dobanzi si de a restitui capitalul imprumutat.
  • cheltuieli de sponsorizare /mecenat –nu sunt considerate livrari de bunuri daca se incadreaza in plafon
Norme CF
Art. 128
6. (10) In sensul art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal:
b) bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 3 la mie din cifra de afaceri constituita din operatiuni taxabile, scutite cu sau fara drept de deducere, precum si din operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate potrivit prevederilor art. 132 si 133 din Codul fiscal. Incadrarea in plafon se determina pe baza datelor raportate prin deconturile de taxa depuse pentru un an calendaristic. Nu se iau in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile si actiunile de mecenat, acordate in numerar, si nici bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa. Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata, respectiv se colecteaza taxa. Taxa colectata aferenta depasirii se include in decontul intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv......



#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 18 February 2013 - 09:35 PM

Reguli de amortizare fiscala:

  • Imobilizarile necorporale cu durata de viata utila nedeterminata nu reprezinta active amortizabile fiscal;
ART. 24 Amortizarea fiscala
(4) Nu reprezinta active amortizabile:
h) imobilizarile necorporale cu durata de viata utila nedeterminata, incadrate astfel potrivit reglementarilor contabile.

- Cheltuielile cu amortizarea mijloacelor de transport persoane (care au cel mult 9 scaune de pasageri) din categoria M1, sunt deductibile fiscal in limita a 1500 RON/luna, iar prevederea se aplica si mijloacelor de transport persoane achizitionate inainte de 1.02.2013 pentru valoarea ramasa neamortizata;

ART. 24 Amortizarea fiscala
(11^1) Prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (1) pct. 33 si 34, pentru mijloacele de transport persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (11) lit. f).
(11^2) Alin. (11^1) se aplica inclusiv pentru mijloacele de transport persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, achizitionate/produse anterior datei de 1 februarie 2013, pentru cheltuielile cu amortizarea stabilite in baza valorii fiscale ramase neamortizate la această data..



#5 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 25 February 2013 - 01:17 PM

Normele de aplicare ale noului Cod Fiscal vor fi publicate în luna martie

http://www.capital.r...iri/178595.html

Normele de aplicare ale ordonanţei de urgenţă privind modificarea Codului Fiscal - intrată în vigoare la 1 februarie - se află într-o fază finală de dezbatere şi vor fi publicate peste 2-3 săptamâni - a declarat secretarul de stat în Ministerul Finanţelor Publice, Dan Manolescu.
”Intrăm în perioada următoare într-un proces de corelare şi de curăţare a Codului Fiscal de toate aceste lucruri care au rămas agăţate, astfel încât, undeva în perioada iunie, ne dorim să avem forma nouă a Codului Fiscal, pe care să o supunem discuţiilor şi dezbaterilor şi care să intre în aprobare în perioada următoare, astfel încât, la sfârşitul anului, să avem o lege nouă privind Codul Fiscal, cu normele de aplicare aferente, un cod de procedură, iarăşi dacă va fi nevoie şi în zona de procedură fiscală să modificăm anumite lucruri iarăşi nou şi corelat, iar în perioada ulterioară, poate chiar până la sfârşitul anului, în măsura în care reuşim să le facem, să avem şi toată legislaţia conexă, revăzută şi corelată cu noile articole, noile trimiteri din noua lege care va fi publicată”, explică Manolescu.



#6 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 25 February 2013 - 08:39 PM

Pana atunci, scapa cine poate... Microintreprinderile sunt decimate pentru a doua oara in 3 ani.



#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2013 - 08:08 PM

  • Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti
ART. 115 Venituri impozabile obtinute din Romania
(1) Veniturile impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, sunt:
k) venituri din servicii prestate in Romania si in afara Romaniei, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport;
Norme metodologice:
3^1. Din punctul de vedere al titlului V din Codul fiscal sunt considerate venituri obtinute din Romania pentru servicii prestate in afara Romaniei numai veniturile din prestarea urmatoarelor servicii: servicii de management, servicii de consultanta in orice domeniu, servicii de marketing, servicii de asistenta tehnica, servicii de cercetare si proiectare in orice domeniu, servicii de reclama si publicitate indiferent de forma in care sunt realizate si servicii prestate de avocati, ingineri, arhitecti, notari, contabili, auditori.

Serviciile enumerate care sunt desfasurate in afara Romaniei se impoziteaza, iar celelelate servicii desfasurate in afara Romaniei nu se impoziteaza

ART. 116 Retinerea impozitului din veniturile impozabile obtinute din Romania de nerezidenti
(2) Impozitul datorat se calculeaza prin aplicarea urmatoarelor cote asupra veniturilor brute:
c^1) 50% pentru veniturile prevazute la art.115 alin. (1) lit. a) - g), k) si l), daca veniturile sunt platite intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii;
Norme metodologice:
8^4. In sensul art. 116 alin. (2) lit. c^1) din Codul fiscal, instrumentele juridice incheiate de Romania in baza carora se realizeaza schimbul de informatii reprezinta acordurile/conventiile bilaterale/multilaterale in baza carora Romania poate realiza un schimb de informatii care este relevant pentru aplicarea acestor prevederi legale.
Lista acordurilor/conventiilor se publica pe siteul Ministerului Finantelor Publice si se actualizeaza periodic.

Astfel- daca beneficiarul de venit este rezident intr-un stat cu care exista conventie de evitare a dublei impuneri dar plata catre nerezident se face in banci din state cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia se realizeaza schimbul de informatii, atunci venitul se impoziteaza cu 50%,
impozitarea se va analiza in functie de statul unde se afla banca ce va incasa suma aferenta nerezidentului



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2013 - 01:17 PM

Clarificari privind unele impozite si taxe reglementate de Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare
http://static.anaf.r...-Cod-fiscal.pdf

Postati si voi alte reglementari ale CF si Norme valabile de la 1.01.2013 sau ulterior, pe care le-ati intalnit practic (sau le-ati studiat teoretic) in activitatea voastra, sunt utile tuturor.



#9 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 17 May 2013 - 05:31 PM

Codul fiscal se modifica prin Legea privind aprobarea OG nr. 8/2013 – data spre promulgare de catre Parlament

http://www.cdep.ro/p...13/pr093_13.pdf

4. La articolul I, dupa punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 10.1, cu urmatorul cuprins:
„10.1. La articolul 21 alineatul (3), litera b) se abroga.”

atfel, cheltuielile cu indemnizatia de deplasare – diurna sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, lit. b) alin. (3) art. 21 cu deductibilitatea limitata se abroga.
ART. 21 Cheltuieli
(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
b) suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice;

22. La articolul I, dupa punctul 37 se introduce un nou punct, punctul 37.1, cu urmatorul cuprins:
„37.1 La articolul 112 1, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
«e) nu se afla in dizolvare cu lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.»”

astfel, definitia microintreprinderii devine:
ART. 112^1 Definitia microintreprinderii
In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 112^2 alin. (6);
b) *** Abrogat;
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro;
d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.
e) nu se afla in dizolvare cu lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii

24. La articolul I punctul 38, partea introductiva a alineatului (6) al articolul 112.2, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(6) Nu intra sub incidenta prevederilor prezentului titlu persoanele juridice romane care:”

in loc de:
(6) Nu sunt obligate sa aplice sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu persoanele juridice romane care:



#10 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 May 2013 - 05:55 PM

Multam fain Lexi :wub:
Sa speram ca se si adopta rapid. Poate scapam de dubla impozitare pe care ne-au trantit-o in iarna pentru delegatii.

Mai este ceva important (toate societatile serioase de profil asteapta cu sufletul la gura prelungirea):
Prelungirea cu un an a taxarii inverse la cereale:

29. La articolul I, dupã punctul 68 se introduc ºapte noi puncte, punctele 681 – 687, cu urmãtorul cuprins:
„681. La articolul 160, alineatul (6) se modificã si va avea urmãtorul cuprins:
«(6) Prevederile alin. (2) lit. c) se aplicã pânã la data de 31 mai 2014 inclusiv.


rectific:
Ca se si publica in MO rapid :))



#11 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 June 2013 - 08:22 PM

modificarile s-au publicat - Lg. 168/2013 privind aprobarea OG 8/2013 pentru modificarea si completarea Lg. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in MO 310/29.05.2013
- s-a scapat de dubla impozitare privind diurna- indemnizatia care depaseste 2,5 ori nivelul stabilit pentru personalul din institutiile publice si
- termenul pana la care se aplica taxarea inversa la cereale si plante tehnice se prelungeste pana la 31 mai 2014.
Prin Lg. 168/2013 privind aprobarea OG 8/2013 pentru modificarea si completarea Lg. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale se aduc si alte modificari:
  • Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti
impozitul de 50% pentru platile facute catre nerezidenti pentru servicii in sfera impozitului se va calcula doar atunci cand platile sunt facute catre banci din state cu care nu exista instrument juridic al schimbului de informatii, numai daca tranzactiile sunt artificiale.
ART. 116 Retinerea impozitului din veniturile impozabile obtinute din Romania de nerezidenti
(2) Impozitul datorat se calculeaza prin aplicarea urmatoarelor cote asupra veniturilor brute:
c^1) 50% pentru veniturile prevazute la art. 115 alin. (1) lit. a)-g), k) si l), daca veniturile sunt platite intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii. Aceste prevederi se aplica numai in situatia in care veniturile de natura celor prevazute la art. 115 alin. (1) lit. a)-g), k) si l) sunt platite ca urmare a unor tranzactii calificate ca fiind artificiale conform art. 11 alin. (1).
  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor
Persoanele juridice nou infiintate care intentioneaza sa desfasoare activitatile prevazute la art. 112^2 alin.(6), precum si cele care au capital social subscris in valoare de cel putin 25000 euro pot opta sa nu aplice impozitul pe venituri microintreprinderilor
Art. 112^2 Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii
(4^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), persoana juridica romana nou-infiintata care, incepand cu data inregistrarii in registrul comertului, intentioneaza sa desfasoare activitatile prevazute la alin. (6) nu intra sub incidenta prezentului titlu.
(4^2) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), persoana juridica romana nou-infiintata care, la data inregistrarii in registrul comertului, are subscris un capital social reprezentand cel putin echivalentul in lei al sumei de 25.000 euro poate opta sa aplice prevederile titlului II. Optiunea este definitiva, cu conditia mentinerii valorii capitalului social de la data inregistrarii, pentru intreaga perioada de existenta a persoanei juridice respective. In cazul in care aceasta conditie nu este respectata, persoana juridica aplica prevederile prezentului titlu, incepand cu anul fiscal urmator celui in care capitalul social este redus sub valoarea reprezentand echivalentul in lei al sumei de 25.000 euro de la data inregistrarii, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de art.112^1. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentului in lei pentru suma de 25.000 euro este cursul de schimb leu/euro comunicat de Banca Natională a Romaniei la data inregistrarii persoanei juridice.



#12 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 August 2013 - 01:15 PM

modificari ale Codului fiscal - pentru contribuabilii care au anulata din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA- aduse de OG 16/2013 pentru modificarea CF, publicata in MO 490/2.08.2013
http://www.finanteva...l-ii080813.html



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2013 - 11:17 AM

e deja postata la noutati legislative, inca din 6 aug. :smile:



#14 mihaitarta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 14 September 2013 - 12:22 AM

Ce parere aveti in legatura cu accizele introduse pentru autoturismele cu capacitate de peste 3000 de centimetri cubi?
Mai exact, dupa parerea voastra, accizele sunt sau nu aplicabile autoturismelor achizitionate din Romania care au fost inmatriculate in Romania inainte de 01.09.2013 si au capacitate peste 3000 de centimetri cubi?

Aceasta postare a fost editata de mihaitarta: 14 September 2013 - 12:23 AM




#15 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 14 September 2013 - 10:16 AM

Accizele se platesc de catre producator sau importator, la momentul punerii pe piata in Ro.

Restul lantului n-are treaba cu accizele.



#16 mihaitarta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 14 September 2013 - 10:41 PM

Nu-i chiar asa.
Atentie mare: forma codului fiscal de pe site-ul ANAF nu este actualizata cu toate modificarile.
Art. 209
(1) Platitorii de accize sunt:
...
b) persoanele fizice care achiziționează din teritoriul comunitar ori importă produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) și l).

Asta prevede forma in vigoare la 14.09.2013 si despre asta era vorba in intrebarea mea.
Consultati legis sau Monitorul oficial.

Aceasta postare a fost editata de mihaitarta: 14 September 2013 - 10:42 PM




#17 mihaitarta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 14 September 2013 - 10:53 PM

ART. 209
(1) Plătitorii de accize sunt:
a) operatorii economici care produc, achiziționează din teritoriul comunitar ori importă produsele prevăzute la art. 207 lit. a)-c) și f)-l);
b) persoanele fizice care achiziționează din teritoriul comunitar ori importă produsele prevăzute la art. 207 lit. h), i) și l).
-----------
Alin. (1) al art. 209 a fost modificat de pct. 4 al art. IV din ORDONANȚA nr. 28 din 27 august 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 30 august 2013.



#18 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 September 2013 - 12:37 PM

Dumnezeule cat le complicati! N-am pomenit nicaieri de persoana juridica sau fizica.
Cel care aduce in tara produsul accizabil sau care-l produce plateste acciza. Adica "prima mana". Ce-o fi asa de greu de inteles?

Daca il cumperi din Romania, asa cum ai spus, nu ai treaba cu accizele!



#19 mihaitarta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 15 September 2013 - 03:35 PM

Era o treaba de finete. Ce inseamna "spatiul comunitar" aici?
Romania face parte din spatiul comunitar in acest context?
Mai mult de atat, in cazul asta nu e neaparat "prima mana" cea care plateste deoarece o masina isi poate schimba proprietarul de oricate ori, inainte de a fi inmatriculata, iar acciza este exigibila inainte de inmatriculare ( in cazul achizitie din comunitate). Este o diferenta subtila intre "achizitie intracomunitara" si "achizitie din spatiul comunitar" care s-ar putea sa schimbe semnificativ datele problemei.
Eu cred ca va grabiti sa dati solutii transante bazandu-va pe un text de lege continand anumite exprimari nu tocmai riguroase, pe care nu l-ati studiat indeajuns.

Aceasta postare a fost editata de mihaitarta: 15 September 2013 - 03:38 PM




#20 mihaitarta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 16 September 2013 - 11:01 PM

Vezi postareamgabi, la 16 September 2013 - 05:50 PM, a spus:

Iar domnul care m-a trimis sa "studiez indeajuns" codul fiscal ar face bine sa nu sara peste articole!

Art.208
.........
(2) Pentru produsele prevăzute la art.207 lit. a) - c) şi f) - k), accizele se datorează o singură dată şi se calculează prin aplicarea sumelor fixe pe unitatea de măsură asupra cantităţilor produse pe teritoriul României, importate sau achiziţionate intracomunitar. Pentru amestecurile cu cafea solubilă importate sau achiziţionate intracomunitar, accizele se datorează şi se calculează numai pentru cantitatea de cafea solubilă conţinută în amestecuri.

Cat despre "prima mana", in termeni comerciali, inseamna primul din Ro (adica exact producatorul sau importatorul) , n-are nici o legatura cu sh-ul sau altele asemenea!

Uite, asta mi-a scapat. Mersi!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL