Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA si TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


PFA si TVA

tva
16 replies to this topic

#1 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 07 February 2013 - 03:26 PM

Buna ziua,

In primul rand va spun ca sunt complet confuz si sper cu ajutorul vostru sa ma mai luminez un pic. Primul pas a fost sa dau o gramada de telefoane la Finante (in judetul meu) si nu prea au stiut cum sa ma lamureasca. Asa ca in loc sa fie totul clar, e si mai tulbure.

Situatia mea:
- sunt PFA neplatitor de TVA, proaspat inregistrat.
- Codul CAEN principal este: 6201 - Activitati de realizare a softului la comanda. La acesta se mai adauga cateva coduri suplimentare care imi permit sa repar calculatoare/ofer asistenta

Serviciile oferite:
- dezvoltarea software care se face pe baza de contract (de obicei) cu firme din alte tari. Clientii pot fi ori din UE ori din afara UE
- partea cealalta cu reparatii de calculatoare sau asistenta este in Romania dar este nesemnificativa pe moment

Intrebarile mele:

- din cate am citit pana acum pentru a putea factura servicii catre firmele din UE trebuie sa indeplinesc 2 conditii:
a) sa fiu inregistrat ca platitor de TVA, adica sa mai am inca un CUI
b) sa fiu inregistrat in ROI
Intrebarea este, trebuie sa fiu si in tara platitor de TVA ? Probabil ca nu, insa ma complic mai mult daca am 2 CUI-uri ? Trebuie tinuta evidenta contabila si pentru CUI-ul cu TVA sau se depune doar declaratia 390 VIES si atat ? Ma gandesc ca poate ar fi mai simplu sa trec direct platitor de TVA si in tara ?
Ce pare aveti, cum ar fi mai avantajos ?

- cum procedez cu firmele din afara UE (din SUA sa zicem) ? Trebuie si acolo sa fiu inregistrat in ceva registru? Factura se face de pe CUI-ul intern sau cel cu TVA din ROI ? Pe factura se trece sau nu TVA ?

- cum procedez daca execut servicii catre persoane fizice (nu firme) din UE si din afara UE ?

Am postat in aria aceasta si nu cea rezervata PFA deoarece cred ca nelamuririle mele sunt mai indicate aici. Daca nu e buna aria, cu scuzele de rigoare, rog un moderator sa mute.
Va multumesc mult pentru timpul acordat. Azi trebuie sa primesc actele de infiintare si vreau sa stiu ce pasi sa urmez in contonuare.

Aceasta postare a fost editata de alinescoo: 07 February 2013 - 03:27 PM




#2 DanaDeni

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 May 2013 - 03:00 PM

Buna ziua.
In anul 2010 am infiintat un PFA in sistem real platitor de TVA. Dupa un an, am trecut la PFA neplatitor de TVA. Initial mi s-a spus ca nu mai am nevoie de registrul de vanzari si cumparari, dar ulterior am aflat ca acestea sunt obligatorii; Intrebarile mele sunt urmatoarele: am nevoie de alte registre de cumparari si vanzari? Si cum se completeaza aceste registre acum, avand in vedere faptul ca nu mai sunt platitor de tva? Mai completez coloana cu baza de impozitare si tva sau completez doar coloana cu TOTAL?




#3 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 23 August 2013 - 08:32 PM

In ce masura poate afecta TVA 9% pt paine un PFA neplatitor de TVA?

Trebuie sa modific casa de marcat astfel incat sa emita bonuri fiscale cu 9% TVA? E posibil ca o casa de marcat sa emita TVA diferit pentru anumite produse?
Sau e nevoie de doua case de marcat?



#4 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 24 August 2013 - 08:47 AM

Daca vinzi paine sau alte produse cu 9% TVA, trebuie sa-ti modifici casa de marcat, sa introduci cota 9%, pe aceeasi casa, nu pe alta. Aparatele au posibilitatea sa fie programate cu mai multe cote de TVA.

Aceasta postare a fost editata de kmkz: 24 August 2013 - 08:48 AM




#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 August 2013 - 12:37 PM

kmkz ... vazi ca omul zice ca este neplatitor de tva.

Pai daca nu esti platitor, nu ai treaba cu tva-ul (indiferent de cota)!



#6 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 24 August 2013 - 04:17 PM

Scuze, nu am sesizat "capcana" cu neplatitor de TVA.



#7 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 August 2013 - 11:44 AM

Nu-i bai, unii platitori vor avea aceste nelamuriri, asa ca le-ai dat raspunsul in avans.
:smile:



#8 pfaif

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 September 2013 - 08:20 PM

Buna ziua! Eu sunt PFA neplatitoare de tva. Ar fi mai avantajos sa ma declar platitor de tva pentru a deduce o parte din tva avand in vedere ca vand produse apicole? O intrebare: daca eu vand un produs (nefiind platitor de tva), firma care cumpara de la mine va adauga tva doar la adaosul comercial sau la intreaga valoare? Eu vand cu 9 lei (facturez fara tva) si retailerul mai pune un adaos comercial de 1 leu. El va vinde cu 12,40 ron sau cu 10,24 ron (calculand tva 24%)? Multumesc!



#9 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 September 2013 - 10:14 AM

Nu trebuie sa va complicati sa va inregistrati ca platitor de tva. In conditiile normale si daca afacerea va merge, oricum dupa ce veti depasi plafonul de 220 000 lei va trebui sa treceti automat la tva.
Pentru cei platitori de tva mai apar doua registre in plus care trebuie completate si doua declaratii 300 si 394 care trebuie depuse la fiecare trimestru la finante.
Societatea comerciala care va cumpara de la dumneavoastra si daca vinde en detail calculeaza pretul lui de vanzare la raft astfel
(pret de cumparare + adaos)*tva = pret de vanzare



#10 mmvvmm

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 May 2014 - 04:11 PM

Buna ziua.

Vreau sa pun si eu o intrebare in legatura cu situatia mea economica.
In 2013 am avut un venit facut in Italia care depaseste 65.000 de euro. Venitul l-am facut prin prestari servicii. Firma din Italia mi-a impozat venitul cu 30% si acum vreau sa cer inapoi statului roman diferenta de 14%, conform tratatului din 1977 dintre romania si italia. La fisc mi-au zis ca nu este nicio problema sa recuperez cei 14% dar trebuie sa platesc 24% TVA deoarece venitul meu a depasit 65.000 de euro.
Mi se pare absurd!. Vreau sa inteleg daca este vorba de o interpretare gresita a legilor din partea celor de la fiscul din orasul meu sau au dreptate.

Ma puteti ajuta?
Multumesc mult.
V.



#11 ionitzavio

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 May 2014 - 11:04 AM

Buna ziua. Va rog un raspuns.
Sunt pfa din septembrie 2011.In anul 2011 nu am stiut ca plafonul de scutire tva pentru persoana nou infiintata se determina proportional cu perioada ramasa de la infiintare pana la sfirsitul anului. Am descoperit abia in august 2013 cand m-am interesat ce trebuie sa fac sa ma inregistrez ca platitor de tva prin depasirea plafonului de 65 mii euro.Dupa inregistrare ca platitor tva (sunt platitor din septembrie 2013) in primul decont pe care l-am depus la sectiunea livrari bunuri/prestari servicii in interiorul tarii si exporturi randul 16-regularizari taxa colectata-am trecut toate incasarile pe care le-am avut din momentul in care trebuia sa devin platitor si pana m-am inregistrat.Iar la sectiunea -achizitii de bunuri/servicii in interiorul tarii- randul 30 -regularizari taxa dedusa- am trecut toate achizitiile cu factura din aceeasi perioada.Am platit tot ce trebuia sa platesc de atunci si pana acum.Nu a fost rea intentie.Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti:
1.Daca am procedat corect.
2.Daca nu, ce trebuia sa fac?(va rog act normativ)
3.La un eventual control stiu ca am de platit penalitati si dobanzi.Voi plati din tva datorat sau la tot ce am colectat?(va rog act normativ)Eu le-am calculat dupa un calculator de pe internet-Deloit- pentru fiecare trimestru .Exp.trim 4/2011.TVA colectat din vanzari 8221, tva dedus din cumparari 7706, tva de plata 515 lei.Penalitati si dobanzi 205 lei calculate de la 25.01.2012 data la care trebuia platit pana la 07.10.2013 data la care a fost platit.
4.Trebuia sa cer un control?Mi s-a spus ca mai rau fac.
5.Daca nu platesc penalitatile si dobanzile acum si le las la un eventual control sunt si ele purtatoare de penalitati sau raman aceleasi?(va rog act normativ)
Am procedat in acest fel inspirindu-ma din codul fiscal art 152 norme metodologice punctul 62 aliniat 5 litera c.
Persoanele impozabile care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA în termenul prevăzut de lege, indiferent dacă au făcut sau nu obiectul inspecției fiscale, au dreptul să ajusteze în primul decont depus după înregistrare sau, după caz, într-un decont ulterior, în condițiile prevăzute la art. 145 - 149 din Codul fiscal:
a) taxa deductibilă aferentă bunurilor aflate în stoc și serviciilor neutilizate la data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat înregistrarea în termenul prevăzut de lege;
b) taxa deductibilă aferentă activelor corporale fixe, inclusiv celor aflate în curs de execuție, aflate în proprietatea sa la data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat înregistrarea în termenul prevăzut de lege, cu condiția ca, în cazul bunurilor de capital, perioada de ajustare a deducerii, prevăzută la art. 149 alin. (2) din Codul fiscal, să nu fi expirat. În cazul activelor corporale fixe, altele decât bunurile de capital, se ajustează taxa aferentă valorii rămase neamortizate la data respectivă. În cazul bunurilor de capital se aplică prevederile art. 149 din Codul fiscal;
c) taxa deductibilă aferentă achizițiilor de bunuri și servicii efectuate în perioada cuprinsă între data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat în termenul prevăzut de lege înregistrarea și data la care a fost înregistrată, inclusiv taxa deductibilă aferentă achizițiilor de bunuri și servicii pentru care exigibilitatea de taxă a intervenit conform art. 134^2 alin. (2) lit. a) și b) din Codul fiscal înainte de data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat înregistrarea în termenul prevăzut de lege și al căror fapt generator de taxă, respectiv livrarea/prestarea, are loc în perioada cuprinsă între data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat în termenul prevăzut de lege înregistrarea și data la care a fost înregistrată;
d) taxa deductibilă aferentă achizițiilor de bunuri și servicii care urmează a fi obținute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxă a intervenit conform art. 134^2 alin. (2) lit. a) și b) din Codul fiscal înainte de data la care persoana respectivă ar fi fost înregistrată în scopuri de taxă dacă ar fi solicitat înregistrarea în termenul prevăzut de lege și al căror fapt generator de taxă, respectiv livrarea/prestarea, are loc după înregistrarea persoanei impozabile în scopuri de taxă.
Multumesc anticipat



#12 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 14 May 2014 - 09:08 PM

Vezi postareaionitzavio, la 08 May 2014 - 11:04 AM, a spus:

Dupa inregistrare ca platitor tva (sunt platitor din septembrie 2013) in primul decont pe care l-am depus.....
Nu ai procedat corect-esti platitor de TVA prin depasirea plafonului din septembrie 2013, ai depus Formularul 010 in august 2013 ptr. inregistrarea in scopuri de TVA, dar cf. art. 153 CF aveai obligatia depunerii formularul 010 in termen de 10 zile de la depasirea plafonului in anul 2011; desi nu ai fost inregistrat din oficiu la data respectiva, trebuia depus formularul 010 retroactiv si in functie de data la care s-a operat inregistrarea in scopuri de TVA stabilesti daca ai obligatia de a depune retroactiv D300



#13 ionitzavio

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 16 May 2014 - 06:27 PM

Nu a-ti inteles ce am intrebat.Decl 010 o depun persoanele juritice ,eu am depus decl. 070 ,sunt pfa



#14 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 May 2014 - 10:15 AM

Sunt echivalente 010 cu 070, Lexi ti-a raspuns fix pe tema.

Citeste in loc de 010 , 070. Chiar daca nu-ti place raspunsul, asta este; la un control se prind si-ti vor cere tva-ul din urma!



#15 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 19 May 2014 - 05:31 PM

ops! soryy.... :sad2: m-am grabit cand ti-am raspuns, puterea obisnuintei, de cand nu am mai depus un formular 070...
inca o data: depune 070 cu data retroactiva - si cu amenda, si declaratiile D300 si D394 intocmite la datele retroactive lunare/trimestriale- tot cu amenda



#16 ionitzavio

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 May 2014 - 07:38 PM

Multumesc pentru raspuns.Am intrebat de articolul din codul fiscal pentru ca asa am gasit eu la momentul respectiv (in norme)si am inregistrat conform lui.Am crezut ca e un forum unde pot gasi solutii nu sa fiu certata.



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16295 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2014 - 01:45 PM

Vezi postareaionitzavio, la 19 May 2014 - 07:38 PM, a spus:

Am crezut ca e un forum unde pot gasi solutii nu sa fiu certata.

Nu te-a certat nimeni !! Ba chiar ti s-a explicat pe indelete, ca sa intelegi corect.

Sincer, ia o multime de timp numai sa citeasca cineva textul din mesajul tau initial ... , daramite sa mai si raspunda la cele 5 intrebari... ! Cu toate astea, 2 dintre colegii nostri ti-au sarit in ajutor, iar faptul ca solutia expusa de ei nu e tocmai una care sa iti convina, asta tine de legislatie, nu de "cearta" ...

mai dragilor, unii dintre voi aveti niste sensibilitati .... :huh:






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL