Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Anulare factura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Anulare factura


4 replies to this topic

#1 simona_b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 07 February 2013 - 03:56 PM

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea problema:
- firma X a emis o factura pentru serviciile prestate catre un client in anul 2010;
- clientul nu a mai venit dupa factura, dar aceasta a fost inregistrata in contabilitatea firmei X ca si venit;
- va rog sa-mi spuneti ce as mai putea face acum sa corectez situatia.

Multumesc anticipat!



#2 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 08 February 2013 - 08:43 AM

Puteti face o factura de storno, banuiesc ca nici nu a achitat-o
E problema lui daca nu o inregistreaza
Si trimite-ti prin posta cu confirmare ambele facturi




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2013 - 12:10 PM

factura storno NU este o solutie asa simpla fiindca stornarea trebuie sa aiba la baza o situatie speciala legata de prestarea serviciului sau de erori la facturare - in nici un caz de faptul ca clientul nu si-a inreg. fact. in contab. lui (sa fie sanatos!)
tine cont ca fact. initiala resp. trebuia emisa cel tarziu pana pe data de 15 a lunii urmat. prestarii serv. de catre firma ta (ceea ce ai facut si e f bine), dar daca o anulezi - fara motiv legal - cand serviciul a fost deja efectuat de ceva vreme, anulezi facturarea initiala in sine si astfel risti sa se interpreteze ca ai incalcat aceasta cerinta a CF, poate chiar sa primesti amenda.

in lipsa dovezilor clare ca serviciul nu a fost prestat sau ca a fost prestat deficitar (c-au fost incalcate clauze contractuale) sau ca exista date eronate in factura - pt a fi un motiv obiectiv de stornare a facturii, parerea mea este ca nu poti storna fact. respecitva si te sfatuiesc sa NU preiei neglijenta clientului care nu vrea sa-si refaca eventualele decl. implicate in corectia acestei omisiuni de inreg.
nu-i mai putin adevarat ca si firma voastra trebuia sa urmareasca daca fact. a ajuns la client sau nu, dar si clientul are partea sa de vina fiindca nu l-a interesat acest document.

ma rog, daca nu esti direct raspunzatoare de emiterea facturilor, ci numai de inreg. lor, atunci raspunderea stornarii in sine nu cade pe umerii tai si nu e pbl. ta (deci, n-o semna tu), dar - colegial - cred ca va trebui sa avertizezi asupra conditiilor in care se poate storna o factura.



#4 simona_b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 08 February 2013 - 01:17 PM

Va multumesc mult pentru ajutor.
In realitate serviciul a fost prestat, firma noastra si-a indeplinit obligatiile, clientul nostru nu doar ca nu a venit dupa factura, nici nu a platit-o. Vroiam sa inregistrez provizion pentru deprecierea creantelor si mi-am dat seama ca am si exemplarul clientului in facturier, de aici problema mea.



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2013 - 01:30 PM

trebuie sa iei neaparat legatura cu acel client si sa vezi daca nu cumva are o copie a facturii (de ex., scanata) ... daca stie de ea (si chiar daca si-a inreg. in conta) fiindca daca o are, atunci noi vb aici pur teoretic ... insa, daca nu o are, atunci trebuie vazut cum tratati pbl. cu el si, in limita posibilului, sa se ocupe de asta cine avea in grija acest aspect (cont de fz).

in general, situatiile de acest tip (cu fact. de trimis), nu-s deloc de neglijat, iar - in practica - daca clientul nu vine dupa factura, atunci face fz ce este necesar pt a avea confirmarea ca clientul si-a primit factura si, in consecinta, poate plati fara sa caute nod in papura.

:smile:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL