Cineva m-a rugat sa-l ajut intr-o problema, omul are o firma care a deschis-o in iulie 2011, a avut intr-o luna cateva facturi, cred ca a depus atunci declaratiile, apoi nimic. Ce trebuie facut in situatia in care nu s-au depus declaratii de 2 ani, nici macar bilantul. Nu este pe lista firmelor inactive, i s-a anulat codul de tva in noiembrie 2012, iar acum vrea sa reia activitatea. Eu stiu ca amenzile sunt intre 1000-5000 RON pentru declaratii nedepuse la termen. Se mai poate reveni la platitor de TVA? Va multumesc anticipat pentru raspuns!
#1
Postat 27 February 2013 - 11:16 AM
Cineva m-a rugat sa-l ajut intr-o problema, omul are o firma care a deschis-o in iulie 2011, a avut intr-o luna cateva facturi, cred ca a depus atunci declaratiile, apoi nimic. Ce trebuie facut in situatia in care nu s-au depus declaratii de 2 ani, nici macar bilantul. Nu este pe lista firmelor inactive, i s-a anulat codul de tva in noiembrie 2012, iar acum vrea sa reia activitatea. Eu stiu ca amenzile sunt intre 1000-5000 RON pentru declaratii nedepuse la termen. Se mai poate reveni la platitor de TVA? Va multumesc anticipat pentru raspuns!
#2
Postat 27 February 2013 - 03:10 PM
Atentie , sa le faci pe toate, altfel daca mai gasesti una mai tarziu nedepusa mai dai 500.
Apoi depui actele pentru inregistrarea ca platitor de tva, se poate, nu-s interdictii decat daca asociatii sau administratorii au probleme la caz.fiscal (iti dai seama din lista de acte necesare!).
#3
Postat 28 February 2013 - 01:27 PM
#4
Postat 28 February 2013 - 03:52 PM
Dar de cazierul fiscal ai auzit?
#5
Postat 01 March 2013 - 10:06 AM
#6
Postat 17 April 2013 - 09:30 AM
Am o firma infintata in luna octombrie 2009 pe care nu am folosito si a fost suspendata in 2010 pana in 26 July 2012.
Firma a fost creata ca microinteprindere, nu am avut nici un angajat .
Mentionez ca toate declaratiile au fost depuse de o contabila pana la reluare activitati,
In aprile 2013 am primit de la ANAF o instintare ca am declaratii nedepuse si ca am vectorul fiscal ne actualizat.
M-am deplasat si am aflat ca nu s-a depus declaratia 010 si 101 pe 2009, in arhiva m-am uitat si am vazut ca nu exista decat din 2010 aceste declaratii.
Am discutat cu contabila si foarte suparata ca ea nu avea de unde sa stie ca a fost microinteprindere sau platitoare de impozit profit la infintare.
Dupa cele 60 de zile daca nu am angajat pe nimeni firma a trecut automat la platitoare de impozit pe profit.
Contabila avea toate acte firmei.
Care este procedura pentru a remedia situatia, fetele alea de la ghiseu sunt foarte suuuuuuparate si nu poti discuta cu ele.
Este greseala contabilei ?
Ce ar trebui sa ii spun ca sa pot sa o pun sa plateasca amenzile ce le pretind cei de la fisc?
Pot sa ma amendeze dupa atata timp?
Nu au observat in 2010 cand a fost depusa declaratia 010,101?
Mentionez ca am activitate din august 2012 si am depus toate declaratiile la timp.
Va rog sa ma sfatuiti cum sa rezolva aceasta situatie ca nu prea imi permit financiar sa platesc acele amenzi.
#7
Postat 18 April 2013 - 04:29 PM
#8
Postat 10 May 2013 - 03:49 PM
Am un SRL cu asociat unic pe care l-am mostenit si care a intrat in inactivitate datorita nedepunerii declaratiilor (si care nu a mai avut efectiv activitate cativa ani buni inainte). In momentul declararii in inactivitate firma avea 0 datorii la ANAF. Eu am facut toate demersurile necesare la ONRC in urma mostenirii, dar problema e ca nu stiu ce sa fac la ANAF. Stiu ca as putea sa depun declaratiile din urma, sa platesc o amenda si sa o reactivez, dar asta ar insemna sa depun si niste declaratii din perioada in care impozitul minim era valabil, ceea ce inseamna o cheltuiala pe care nu mi-o permit. Eu momentan nu am ce face cu firma, sunt inca student si nu m-ar deranja daca ar ramane in continuare in inactivitate. Intrebarea e: pot s-o las asa, pana se prescriu declaratiile cu impozitul minim, adica pana in 2016 si apoi s-o reactivez, asftel evitand sa platesc impozitul minim restant?
Iar la aceasta intrebare se mai adauga o completare: firma are si o masina ce nu mai functioneaza de mult timp si ar trebui casata. Pot sa casez masina, cat firma este in inactivitate? Sau, daca ma decid sa n-o casez, cand voi reactiva firma, impozitul pe 5 ani de zile se va calcula inclusiv cu penalitati?
Aceasta postare a fost editata de grujea: 10 May 2013 - 03:52 PM
#9
Postat 22 January 2014 - 08:31 AM
Imi inchei activitatea de contabil (ies la pensie si mi-au ajuns pana peste cap aiurelile din legislatie), asa ca mi-am facut ordine prin toate declaratiile din urma si nu am gasit dovada ca am depus D101 in 2013 pentru 2012. La Finante am descoperit ca nu este in baza de date :| . In rest toate celelalte pe ani de zile (100, 112, 300, 394... ) sunt depuse in termen.
Credeti ca am vreo sansa sa scap fara amenda? Firma nu are datorii la fisc, este vorba doar de aceasta declaratie (in multii ani dinainte nu s-a intamplat sa o omit, nici cand a trebuit sa fie depuse 2 intr-un an). N-am mai platit amenda pentru asa ceva pana acum si mie personal mi se pare o suma enorma pentru o gresala relativ minora.
Multumesc pentru ambilitate.
#10
Postat 22 January 2014 - 12:30 PM
deci, eu cred ca ai sanse bune sa scapi de amenda si am vazut destule astfel de cazuri chiar si cand firma nu era asa "curata", ci numai fiindca era la prima abatere.
#11
Postat 17 December 2014 - 02:18 PM
#12
Postat 17 December 2014 - 04:23 PM
personal, de cate ori am avut o situatie de mici abateri (e f importanta efectuarea platii la timp fiindca dovedeste buna intentie), am preferat sa o rezolv la administratie, privindu-ne in ochi - ca sa zic asa - si mereu am gasit intelegere.
bafta !
#13
Postat 22 December 2014 - 08:32 AM
Sarbatori fericite tuturor!
#14
Postat 05 April 2015 - 07:38 PM
Am si eu o problema, si va rog mult sa ma ajutati :)
Anume: am o societate infiintata in 2005, care a functionat pana in 2010 cu toate declaratiile depuse, totul in regula. Din 2010 nu s-a mai depus nimic, si acum as vrea sa reiau activitatea. Am fost la AFP, mi-au dat lista cu toate declaratiile de depus, amenda 500 lei (cand vin cu declaratiile :) ) insa am urmatoarea dilema:
Le pot face pe soft-ul de declaratii de acum? Sau trebuie sa folosesc soft-ul aferent fiecarei perioade de raportare?
Nu am TVA, am avut doar impozit pe profit. Mi s-a spus sa pregatesc si declaratia 010 pentru trecerea la impozitul pe micro.
Multumesc mult!
#15
Postat 06 April 2015 - 12:59 PM
va trebui sa folosesti programele de decl. afer. fiecarui an in parte si vezi ca ANAF are aceste prg. pe pag. sa de aici : https://static.anaf....tile/DF/df.html
la "Arhiva" gasesti prg. incepand cu 2011 in urma.
la rubrica pt 2012 si 2011 exista urmat. atentionare :
Declaraţiile 100, 300 şi 710 pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiemebrie 2011 vor putea fi depuse doar la ghişeu, pe suport hârtie cu cod de bare sau cu fişier txt pe suport electronic.
Începand cu perioada de raportare noiembrie 2011 noile versiuni ale programelor de asistentă (Soft A şi Soft J) pentru declaraţiile 100, 300 şi 710 se pot descărca de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice - Descărcare formulare, unde se vor regăsi şi prevederile legale, precum şi instrucţiuni/documentaţie de ajutor.
Noile versiuni se utilizează atât pentru depunerea la ghişeu cât şi pentru transmiterea online.
spor mare !
#16
Postat 06 April 2015 - 01:45 PM
O saptamana spornica!
#17
Postat 16 June 2015 - 10:27 PM
Mai vin cu o rugaminte de opinie, de data asta pentru un client.
Situatia e cam asa:
- firma din anul 2000;
- a functionat pana in 2010;
- 2010 - 2013 - suspendata la Registru, regim derogatoriu declaratii;
- 2013 - reactivata, dar fara activitate propriu zisa;
- 2014 pe inceput - declarata inactiva, nedepunere declaratii;
- 2014 pe final incepe efectiv activitatea, dar fara sa se depuna declaratii (el stia ca s-au depus, nu mai conteaza...)
Vine in 2015, depune (pe verificatelea) toate declaratiile retro, plateste impozit, face cerere de reactivare, dar inca nu primeste decizia. inca (birocratie, acte).
Situatie/intrebare:
1. cat timp isi depune de acum declaratiile la timp, calculeaza si plateste impozitele, mai are vreo restrictie la a lucra? Asta, inainte de a primi decizia de reactivare?
2. presteaza servicii in proportie de 100% catre persoane fizice (casa de marcat fiscala), nepunandu-se problema deducerilor
Multumesc mult!
#18
Postat 17 June 2015 - 12:35 PM
- Ordinul preşedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1847/2014 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedură fiscală,precum şi pentru aprobarea modelului şi conținutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial nr. 535 din 18.07.2014,
si
- CPF, art. 78^1
reiese ca poti desfacura activ. in condiitile CF, art. 11, (1^1) si (1^2)
(1^1) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite în România, declaraţi inactivi conform art. 78^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,care desfăşoară activităţi economice în perioada de inactivitate, sunt supuşi obligaţiilor privind plata impozitelor şi taxelor prevăzute de prezenta lege, dar, în perioada respectivă, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor şi a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor efectuate. Pentru achiziţiile de bunuri şi/sau servicii efectuate în perioada în care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operaţiunilor care urmează a fi efectuate după data înregistrării în scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VI, se ajustează în favoarea persoanei impozabile, prin înscrierea în primul decont de taxă prevăzut la art. 156^2 depus de persoana impozabilă după înregistrarea în scopuri de TVA, sau, după caz, într-un decont ulterior, taxa aferentă:
a) bunurilor aflate în stoc şi serviciilor neutilizate, constatate pe bază de inventariere, în momentul înregistrării;
b) activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum şi activelor corporale fixe în curs de execuţie, constatate pe bază de inventariere, aflate în proprietatea sa în momentul înregistrării. În cazul activelor corporale fixe, altele decât bunurile de capital, se ajustează taxa aferentă valorii rămase neamortizate la momentul înregistrării. În cazul bunurilor de capital se aplică prevederile art. 149;
c) achiziţiilor de bunuri şi servicii care urmează a fi obţinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxă a intervenit conform art. 134^2 alin. (2) lit. a) şi b) înainte de data înregistrării şi al căror fapt generator de taxă, respectiv livrarea/prestarea, are loc după această dată.
(1^2) Beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la contribuabili persoane impozabile stabilite în România, după înscrierea acestora ca inactivi în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi conform art. 78^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor şi a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor respective, cu excepţia achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
#19
Postat 14 May 2016 - 11:41 AM
Am un SRL care si-a suspendat activitatea in 2009. Si de atunci asa a ramas ca nu am stiut ca in 2012 trebuia sa ma duc la registru si sa solicit reluarea activitatii.
In 2013 am depus declaratia D010 prin care am solicitat trecerea de la impozitul pe profit la cel pe venit, ca micro.
Cat despre faptul ca sunt sau nu platitor de tva, habar n-am, nu mai stiu asa ca m-am uitat pe situl min. de finante si acolo apare la rubrica TVA un mare NU. Deci, banuiesc ca sunt neplatitor.
Intrebare, ce acte trebuie sa depun, in afara de bilant si declaratiile trimestriale 100?
Multumesc.
#20
Postat 16 May 2016 - 01:59 PM
daca nu ai nimic altceva acolo decat impozit micro, atunci depui doar bilant si D100 trimestriale.
daca ai si contributii legate de salarii chiar daca nu ai salariati, atunci depui si D112 pe zero (tot trimestrial).
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Termenul de depunere a declaratiilor D 100 pentru trimestrul IV 2022 și D 101 pentru anul 2022 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Declaratiile fiscale care se transmit obligatoriu prin mijloace electronice de transmitere la distanta |
Alte declaratii si raportari | Otilia Alupei |
|
||
27 iunie – termenul de depunere a declaratiilor D 100 si D 101 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Vineri 20 mai 2022 - termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
26 aprilie - termenul de depunere a 8 declaratii fiscale |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi