Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
organizare dosar acte casa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


organizare dosar acte casa


10 replies to this topic

#1 incepatorul22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 20 March 2013 - 09:12 PM

buna seara,
va rog mult daca ma puteti lumina cum sa fac dosarul cu actele de casa? eu am facut un dosar cu acte de casa si altul cu receptii materiale insa un contabil mi-a spus ca nu se face asa ci la dosarul cu registrul de casa se ataseaza si nir-ul si facturile justificative sau bonurile de combustibil.
va multumesc frumos!



#2 dragosdana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 136 Postari:

Postat 21 March 2013 - 10:25 AM

Organizeaza-le cum vrei, daca vine Garda oricum nu e bine!




#3 CONTELLA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 21 March 2013 - 10:55 AM

Vezi postareaincepatorul22, la 20 March 2013 - 09:12 PM, a spus:

buna seara,
va rog mult daca ma puteti lumina cum sa fac dosarul cu actele de casa? eu am facut un dosar cu acte de casa si altul cu receptii materiale insa un contabil mi-a spus ca nu se face asa ci la dosarul cu registrul de casa se ataseaza si nir-ul si facturile justificative sau bonurile de combustibil.
va multumesc frumos!
Un contabil ordonat, aranjeaza documentele in conformitate cu registrele pe care le intocmeste:
-registrul de casa- se aseaza documentele pe baza carora a fost intocmit( chitante, bonuri fiscale, ordine de deplasare,etc), in ordine cronologica, urmate de pagina zilnica a registrului (din carnet, sau listata),
-registrul operatiunilor bancare - la fel, documentele in ordine cronologica
-intrarile de marfa - NIR-urile cu factura atasata
-iesirile de marfa - facturile, bonuri de consum, etc



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 March 2013 - 12:53 PM

Nu exista norme sau legi referitor la ordinea si modul in care se grupeaza actele. Doar sa fie cronologic.
Le aranjezi in asa fel incat sa fie cat mai usor de gasit in functie de specificul activitatii.

De ex: Cine face comert si are multe niruri, va avea un dosar separat pentru intrari de marfa (facturi/niruri)
Cine face prestari si nu are niruri decat foarte rar (pt. consumuri , corelate cu bonul de consum) , nu mai are nevoie de dosar sepoarat pentru intrari, va pune de exemplu toate facturile/nir/bc de consumabile in dosarul de casa/cheltuieli generale.

Si nimeni pana acum (dintre "organe") nu a ridicat problema modului de organizare a dosarelor (pentru ca nici n-au de ce !)



#5 carmen83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 21 March 2013 - 02:15 PM

chiar ca aveti dreptate aici...oricum l-ati organiza.....garda spune ca trebuia invers...



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2013 - 04:40 PM

e de rasu'-plansu' ca aveti dreptate cu "garda" (cine n-a patit-o ?? ), INSAAAAAA ... oameni buni, suntem profesionisti, ce naiba !! :sad:
despre ce vb ?? :blink2: ordinul 3512/2008 ne spune f clar despre reg. de casa !!

reg. de casa cuprinde NUMAI inreg. platilor si incasarilor in numerar ( a docum aferente acestor operatiuni, cuprinse in anexele la registru) !!! asta si numai asta este corect sa contina fiindca asta si numai asta reflecta acest registru !!

- ordinele de deplsare NU sunt docum. de plata/incasare numerar, ci numai DIC / DPC aferente lor !
- NIR-urile NU sunt, nici ele, docum de plata / incasare numerar, deci nu au ce cauta in reg. de casa !!

... respectand aceste principii, orice alte docum. care nu se intocmesc pt plata / incasarea in numerar, NU AU CE CAUTA in anexele la registru de casa si nici inreg. in acest registru !!

aaaaaa, ca-i mai simplu de urmarit operatiunea daca docum de plata resp. este atasat fact. care a fost platita si impreuna se arhiveaza in dosarul in care este arhivat si reg. de casa ... asta-i doar o "gaselnita" ce tine de organizarea contabilitatii, dar care NU este justificata de fct. reg. de casa, ci numai de o anume comoditate - de regula NEsanctionata de catre org. de control (mai putin "garda" care, de regula, sanctioneaza orice rahat daca asa au chef comisarii garzii !!) :angry2:

din experienta personala :
- am tinut dosar "reg. de casa si intrari" impreuna cu fact. aferente - mai comod de urmarit si niciodata sanctionat !!
- am tinut (si inca mai tin) reg. de casa la buchia legii (= doar docum de plata / incasare in anexe) - mai putin comod de urmarit plata fact. achitate pe loc + tot nesantionata ca metoda !!



ORDIN 3215/ 2008 :

REGISTRU DE CASA (Cod 14-4-7A si 14-4-7bA)

1. Serveste ca:
- document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin casieria unitatii, pe baza actelor justificative;
- document de stabilire, la sfarsitul fiecarei zile, a soldului de casa;
- document de inregistrare in contabilitate a operatiunilor de casa.
2. Se intocmeste in doua exemplare, manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, zilnic, de catre persoanele care au calitatea de casier, pe baza actelor justificative de incasari si plati.
La sfarsitul zilei, randurile neutilizate din formularul cod 14-4-7A se bareaza.
Soldul de casa al zilei precedente se reporteaza, dupa caz, pe primul rand al registrului de casa pentru ziua in curs.
Se semneaza de catre casier pentru confirmarea inregistrarii operatiunilor efectuate si de catre persoana din compartimentul financiarcontabil desemnata pentru primirea exemplarului 2 si a actelor justificative anexate.
3. Circula la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea exactitatii sumelor inscrise si respectarea dispozitiilor legale privind efectuarea operatiunilor de casa (exemplarul 2).
Exemplarul 1 ramane la casier.
4. Se arhiveaza:
- la casierie (exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2).
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul curent; numarul actului de casa; explicatii; incasari; plati;
- report/sold ziua precedenta;
- semnaturi: casier si compartiment financiar-contabil.


:smile:



#7 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 March 2013 - 12:38 AM

In intrebare se referea la dosarul/dosarele cu actele firmei (facturi,niruri,bonuri de consum,state,chitante,bonuri,dispozitii de plata, ... si alte minuni) , nu la registrul de casa, de aceea i-am spus ca nu exista reguli de organizare (in afara celei cronologice evidente).

Registrul de casa este un registru separat in care sunt trecute toate actele de casa pe masura primirii/emiterii. La registrul de casa nu trebuie sa atasezi nimic! Si se numeroteaza teoretic :))
Unii inca mai scriu de mana (ca n-au cum sa fie la zi cu el altfel, contabilului ii dau actele la sfarsit de luna!) , altii il listeaza din programe.

Daca iti place sa faci un dosar doar cu casa in care sa pui si cate o copie din registrul de casa pentru fiecare zi, atunci n-ai decat, dar nu te obliga nimeni.
Daca ai o firma cu 10 acte pe luna , nu faci 4 dosare, pui totul intr-un singur dosarel, si actele de casa si banca si nir si factura de telefon si facturile emise de prestari servicii ...

Oricum, acel dosar in care ti s-a spus sa pui si casa, si niruri si ce-o mai fi vrand nu prea se mai numea dosar de casa, ai putea sa-i zici dosar casa si diverse cheltuieli ... sau invetezi tu o titulatura.
Pentru ca daca este cu adevarat "dosar de casa" , atunci pui doar doc.de incasare/plata , asa cum ti-a zis Otilia



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2013 - 03:08 PM

Vezi postareamgabi, la 22 March 2013 - 12:38 AM, a spus:

In intrebare se referea la dosarul/dosarele cu actele firmei (facturi,niruri,bonuri de consum,state,chitante,bonuri,dispozitii de plata, ... si alte minuni) , nu la registrul de casa, de aceea i-am spus ca nu exista reguli de organizare (in afara celei cronologice evidente).

intrebarea se referea la dosarul cu actele de casa, Gabitza, deci reg. de casa si docum. aferente :biggrin:

Vezi postareaincepatorul22, la 20 March 2013 - 09:12 PM, a spus:

va rog mult daca ma puteti lumina cum sa fac dosarul cu actele de casa? eu am facut un dosar cu acte de casa si altul cu receptii materiale insa un contabil mi-a spus ca nu se face asa ci la dosarul cu registrul de casa se ataseaza si nir-ul si facturile justificative sau bonurile de combustibil.
va multumesc frumos!

ca veni vb, ia sa deschid eu un capitol despre cum ne organizam biroul si dosarele de conta :biggrin2:

later : gata !

:smile:



#9 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 March 2013 - 09:15 PM

Pe mine ma ameteste aceasta egalitate intre dosar de casa si registru de casa.

Eu am un dosar DOAR cu registrele contabile obligatorii, asezate frumos, cronologic, pe caprarii , numerotate etc. Asta pentru ca nu mai folosesc de mult registrul-caiet.
Adica am un biblioraft in care am asa: reg.de casa, reg.jurnal, jurnal cump., jurnal vanzari , adica are patru sectiuni acest biblioraft.

Actele de casa (2-3 chitante, bf ... etc.) le tin in alt dosar, distinct (unde pun casa, cheltuielile si alte note exotice). Adica la mine chitantele intra la "diverse" :))) Si nici macar nu pun copie dupa registrul de casa in acest dosar!.
Dosar de casa nu am, am doar acest dosar de "casa si diverse" (cam la fel cu cel pe care l-ar fi facut si ea).

La altii care au putine acte in luna si incap intr-un dosarel, am vazut TOATA contabilatatea din luna intr-un singur dosar. Dosarul si luna! Si mi s-a parut foarte OK pentru cateva hartii.

La cei cu activitate mare, nici macar casa nu se tine in acelasi dosar, pentru ca nu este ergonomic.
Platile si incasarile generale sunt separat, casa de marcat separat, vanzarile cu factura cu chitanta separat (la dosarul de clienti).

Cred ca este bine-venita ideea cu modele de organizare a actelor.



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2013 - 03:47 PM

Vezi postareamgabi, la 22 March 2013 - 09:15 PM, a spus:

Pe mine ma ameteste aceasta egalitate intre dosar de casa si registru de casa.

nu este egalitate ! dosarul de casa cuprinde, dupa cum am spus deja, registrul de casa + docum. de plata/incasare care s-au inscris in registrul respectiv si atat !

Vezi postareamgabi, la 22 March 2013 - 09:15 PM, a spus:

La altii care au putine acte in luna si incap intr-un dosarel, am vazut TOATA contabilatatea din luna intr-un singur dosar. Dosarul si luna! Si mi s-a parut foarte OK pentru cateva hartii.

:smile: si eu am vazut acest mod de oraganizare, mai ales acolo unde contabilitatea este externalizata si docum. contabile nu se pastreaza la fz. de servicii contabile nici macar pt o luna - toate actele se predau beneficiarului, intr-un singur dosar cu separare prin despartitoare sau alonje, de indata ce au fost lucrate si decl. depuse.



#11 IlSimonisa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 01 February 2014 - 06:55 PM

Vezi postareadragosdana, la 21 March 2013 - 10:25 AM, a spus:

Organizeaza-le cum vrei, daca vine Garda oricum nu e bine!
Tare asta! Asa e....





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL