Postat 30 November 2013 - 12:33 PM
Daca v-ati inregistrat in acest an ca pfa, tot atunci cred ca ati depus si declaratia 220 cu venitul estimat pentru parioada ramasa din acest an si, daca nu aveti in alta parte un contract de munca valabil, trebuia sa depuneti si declaratia 600 cu venitul asigurat pentru plata contributiei la pensie.
Odata aceste declaratii depuse, urmeaza sa urmariti termenele de plata pentru impozitul pe venit, contributia la sanatate si pensie(daca e cazul).
Ca pfa, daca ati optat sa fiti impozitat in sistem real, trebuie sa completati registrul jurnal de incasari si plati. La incasari treceti sumele incasate cu chitanta sau prin contul bancar iar la plati treceti sumele platite cu chitanta, bon fiscal sau prin contul bancar al pfa.
Inregistrarile se fac in ordine calendaristica. Daca nu sunteti inregistrat ca platitor de tva, sumele le treceti cu tot cu tva.
Tot in acest registru treceti si sumele din chitantele cu care ati facut platile anticipate la impozit pe venit, contributie la sanatate si pensie.
Pentru toate tipurile de cheltuieli deschideti fise de operatiuni diverse. Faceti si o fisa cu cheltuieli nedeductibile, cum ar fi cheltuiala cu platile anticipate la impozitul pe venit. Totalul lunar din aceste fise sa-l treceti in jurnalul operatiunilor diverse. La aceasta centralizare sa aveti in vedere ca unele cheltuieli sunt deductibile limitat si cad treceti sumele pentru acest gen de cheltuieli aplicati procentul respectiv.
Dupa ce se termina anul, pana pe 25 mai 2014, trebuie sa depuneti declaratia 200 cu venitul si cheltuielile realizate in 2013.
Pentru anul 2014, pana pe 31 ianuarie 2014, depuneti declaratia 220 cu venitul estimat pentru anul 2014 si 600 cu venitul asigurat pentru acelasi an 2014.