Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
consiliu de administratie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

consiliu de administratie


3 replies to this topic

#1 eliza n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 June 2013 - 08:08 AM

Lucrez intr-o institutie de stat. Am un Consiliu de Administratie format din 7 membri, din care 5 externi si 2 angajati proprii. Intrebarea mea este: Ce trebuie retinut la fiecare din cele doua categorii (cotele angajatului) si ce trebuie virat pentru fiecare din cele doua categorii (cotele angajatorului). Va multumesc.



#2 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 09 July 2013 - 10:20 AM

Buna ziua, in urma controlului curtii de conturi, directorul (unui SA) trebuie sa restituie o suma pe care a incasat-o ca si presedinte al Consiliului de Administratie ... cum pot incasa aceasta suma necuvenita fara a face rectificare pe 2012 ( care afecteaza balanta, bilantul ...) cum o inregistrez in contabilitate ? Cum recuperez sumele platite in plus la contributii ?
Mai am si o alta situatie : un fost salariat a dat banii inapoi pe CO necuvenit ... cum inregistrez aceasta suma ?

Multumesc !




#3 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1280 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 July 2013 - 12:22 PM

Se fac rectificative, iar cheltuiala se storneaza pe baza rezultatului reportat.

Nu trebuie sa recuperezi sumele, platesti mai putin pentru luna in curs (pentru ca vei avea bani la ei)



#4 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 358 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 17 July 2013 - 02:29 PM

Dupa parerea mea problema are trei variante:
  • membrii CA externi
  • membri CA angajati la care indemnizatia este inclusa in salar
  • membrii CA angajati la care indemnizatia de CA nu este inclusa in salar

La varianta 2 calculul salariilor deci si a contributiilor atat ale angajatului cat si ale angajatorului sunt ca la angajatii obisnuiti, varianta 3 (cea mai complicata) se trateaza ca si cum ar fi doua pozitii separate adica sumele de la angajat ca la angajati si suma de la CA ca la CA externi, si varianta 1 ca si CA externi.

La calculul sumelor de la CA externi, contributiile angajatului (membru CA) sunt la fel ca la angajatii obisnuiti in afara de faptul ca NU se retine contributia la Somaj.
La contributiile angajatorului problema se complica si anume se platesc toate contributiile in afara de :
-Somaj
-Fondul de garantare
-Fondul de handicapati (daca este cazul)
-Fondul de accidente de munca (FAAMPB) dar acest fond vom plati

Dar datorita Declaratie unice 112 nu veti putea anula plata la FAAMBP deorece suma de la care se calculeaza acest fond este aceasi cu suma pentru care se calculeaza si contributia angajatorului pentru CAS (pensii). Daca modificati suma pentru FAAMBP va da eroare la CAS si nu putei salva declaratia.
(Conform modificari Cod Fiscal NU se mai retine FAAMBP la CA.
FAAMBP in DU112 se calculeaza la aceasi baza din care se calculeaza CAS (C1_T1 care este egal C1_11 care este baza de la CAS pt gr.3 de munca presupun ca nu aveti conditii deosebite sau speciale).
Dar CAS se retine obligatoriu la CA !!!!
Deci daca nu introducem la C1_11, baza CAS de la CA nu este corect iar daca introducem ne calculeaza si FAAMBP. Singura solutie ar fi sa le calculam si lor FAAMBP in plus)

Alta problema este la FNUASS .
Conform ultimelor modificari la Codul Fiscal si pentru membrii CA trebuie platita contributia la FNUASS (0.85%).
Aceasta se calculeaza dupa brut salarii.
Problema apare la calcul si anume c2_7 (adica FNUASS) este egal cu b_brutsalarii*CAconi% (0,85), dar b_brutsalarii se calculeaza doar pentru A_1=1,2,3 si nu si pentru 4 adica nu pentru CA.
Apar doua scenarii:
1. calculam brutul cf. regulii atunci c2_7 nu mai corespunde cu Cod fiscal iar daca introducem c2_7 conform Cod fiscal adica avem Eroare la DU112 .
2. In concluzie introducem b_brutsalarii gresit (mai mare cu CA) si atunci c2_7 este Ok dar apare Atentionare b_brutsalarii > brut calculat.

D112 ne obliga sa platim in plus la FAAMBP si sa avem atentionare la brut salarii deorece trebuie sa platim FNUASS .






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL