Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
recuperarea garantiei unui casier intrat in concediu crestere copil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

recuperarea garantiei unui casier intrat in concediu crestere copil

3 replies to this topic

#1 moldira

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2013 - 10:35 AM

buna ziua,

acum 8 luni am intrat in concediu crestere copil si in acel moment am dorit sa-mi recuperez banii pe care i-am lasat lunar in casierie, eu fiind responsabila cu tot ce insemna plati/incasari in societate inca din 2009, iar actuala mea sefa, cu care e adevarat ca nu ma inteleg deloc, mi-a "motivat" imposibilitatea recuperarii lor, ca fiind ceva ce e mentionat in codul muncii.

am inteles de la ea ca ii pot recupera doar in momentul incetarii contractului si nu al intreruperii lui, caci asa scrie in lege, insa eu vin si va intreb ce pot sa fac totusi pentru a-mi recupera banii ? ideea este ca eu am nevoie de acordul sefului cel mare pentru ridicarea lor, insa el o asculta pe ea, caci ea "stie" legea....

m-am documentat putin si din cate am aflat, tot in lege este mentionat ca asa se procedeaza intr-adevar cu persoanele care au specificat in contractul individual de munca sau macar intr-o anexa, ca sunt gestionari/casieri, insa eu functionez ca si Analist Financiar si nu e nicaieri specificat ca m-as ocupa de casieria societatii, cum de altfel nu este scris/mentionat nicaieri in contract, ca un acord intre parti, ca trebuie sa mi se opreasca lunar suma "x", care se va depune in contul "y" si ca imi voi ridica la desfacerea contractului acei bani plus o dobanda aferenta, pentru ca eu asa am inteles ca se procedeaza.....

exista "ceva" ce ii poate demonstra sefului meu si nu sefei cea rea :) ca nu a fost facut nimic legal de la bun inceput pentru ca acum sa nu-mi pot recupera banii pentru ca "asa scrie in lege" ? singura dovada a opririi garantiei e data de contul de garantii inregistrat lunar in contabilitate, insa nu stie nimeni practic cine se ocupa de casieria societatii, pentru ca nu e trecut nicaieri nimic care sa demonstreze acest lucru. mentionez ca in acea vreme aveam alta sefa cu care am cazut de acord verbal in privinta sumei oprite, care oricum nu a fost depusa niciodata nicaieri, ba mai mult, stabilisem ca la oprirea echivalentului primului salariu sa incetez sa mai depun acea garantie......mi-ar fi de ajutor orice sfat, articol sau intamplare a vreunuia dintre voi.

va multumesc frumos si astept raspunsurile voastre!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2013 - 12:07 PM

nu tu ai facut registrul de casa ??
nu ai semnat nicaieri pt. operatiunile de trezorerie pe care le-ai facut prin caseria unitatii ?

cat priveste faptul ca nu ai avut in fisa postului specificarea clara a acestor sarcini de serviciu, vezi ca marea majoritate a fiselor de post au trecuta ci fraza " orice alte sarcini desemnate de conducatorul unitatii" sau ceva similar - ca sa poata pune salariatul sa faca orice doreste seful respectiv.
la cursul de resurse umane pe care l-am absolvit acum vreo 2 ani ni s-a spus f clar ca aceasta clauza este abuziva, asa ca chiar daca exista in contractul tau de munca, eu am inteles ca in instanta se poate combate fara probleme.

una peste alta, dupa parerea mea, ca sa-ti poata opri acea suma ca unui gestionar, trebuia sa ai sarcini clare de gestiune trecute in fisa postului si chiar sa fii incadrata pe o fct. ce presupune gestiune purtatoare de garantii si garantia sa fie instituita cu respectare tuturor conditiilor prevazute de Legea 22/1969, modificata prin Legea 54/1994 !!
in lipsa acestor elemente, orice retinere / depunere de garantii este un abuz si e lovita de nulitate !

angajatorul poate solicita sa retina garantii la angajarea unei persoane pe functia de gestionar.
art. 1 din Legea nr. 22/1969 prevede ca gestionarul este acel angajat care are ca sarcini de serviciu PRINCIPALE primirea, pastrarea, eliberarea de bunuri aflate in administrarea, folosinta sau detinerea, chiar temporara, a firmelor, indiferent de modul de dobandire si de locul unde se afla bunurile.
bunurile pot fi sub orice forma: materiala, baneasca sau orice alta valoare.
indiferent de tipul garantiei constituite (baneasca sau speciala), aceasta se face prin contract incheiat in scris, intre parti !! contractul de garantie materiala, este un contract subsidiar contractului individual de munca, prin care salariatul care este gestionar se obliga sa constituie o garantie materiala.
garantia depusa in numerar (in cont bancar !!) se inscrie intr-un carnet de consemnare pe numele gestionarului, carnetul fiind (doar) pastrat in casieria agentului economic in favoarea careia s-a constituit garantia.

art. 16 din aceeasi L22/1969 spune ca in situatia in care gestionarul nu a cauzat o paguba sau cand paguba a fost acoperita in intregime, garantia in numerar si dobanda aferenta pot fi ridicate de catre gestionarul titular al carnetului de consemnare la incetarea contractului sau de munca sau la trecerea intr-o functie pentru care nu se cere garantie.
firmele sunt obligate, in aceste cazuri, sa elibereze gestionarului, in termen de cel mult 10 zile, carnetul de consemnare impreuna cu o comunicare catre institutia de credit in care sa se arate ca titularul are dreptul sa ridice garantia.

de asemenea, te poti prevala si de faptul ca pe postul tau probabil ca au angajat o alta pers. cu atributii de gestiune, asa ca acelei pers. vor trebui sa-i retina garantia necesara, in mod legal, deci garantia ta ramane fara obiect cata vreme nu ai produs pagube (dovedite) firmei.

deci, dupa cum vezi, instituirea garantiei tale s-a facut abuziv, prin nerespectarea L 22/1969 cu modific. ulterioare.

:smile:




#3 moldira

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2013 - 02:45 PM

mda...este exact cum ma asteptam....eu am citit despre legea aplicata in cazul unui gestionar (cu acte in regula) si stiam in mare cam despre ce este vorba, insa nu stiam ca poate fi considerat abuziv ce mi s-a intamplat....sa vad daca voi reusi in cele din urma sa-mi conving seful cel mare :)

multumesc din suflet pentru raspuns si promptitudine dna Otilia!



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2013 - 06:54 PM

cu drag ! :smile:

iti tin pumnii sa rezolvi amiabil ! :biggrin: nu te lasa fiindca nici ei nu-s "usa de biserica" !!

dupa aceea, poate ne spui ce-ai facut ... eu una, chiar sunt curioasa.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL