Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Factura neinregistrata, marfa refuzata - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Factura neinregistrata, marfa refuzata

5 replies to this topic

#1 tudor0907

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 17 July 2013 - 04:40 PM

Buna ziua,

Am o problema si as avea nevoie de ajutorul dvs. Se da urmatoarea situatie:

Un distribuitor vine la un magazin in luna martie cu marfa si factura pe marfa respectiva pe care gestionarul magazinului nu o ceruse (au incurcat comenzile cu alta fima ). Gestionarul refuza marfa ,nu primeste factura si nu semneaza aceasta factura. In iulie cand incaseaza niste facturi din ultima perioada ,agentul de vanzari al distribuitorului adauga la suma totala de plata si acea factura refuzata de gestionar in luna martie. La inregistrarea in contabilitate a chitantei respective s-a observat ca s-a platit in plus o suma de 80 lei(valoarea facturii din martie) .Distribuitorul fiind intrebat ce este cu aceasta suma platita in plus spune ca este factura din martie ,refuzata de gestionar. Aceasta factura din greseala sau din rea vointa nu a fost anulata de catre distribuitor desii atat marfa cat si toate exemplarele din factura s-au intors in depozitul lor.

Intrebarea este cum se poate rezolva aceasta situatie,



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 July 2013 - 10:08 AM

Ei au inregistrat si raportat factura, asa ca cel mai bine este sa faca o factura de storno acum, iar tu le cuplezi impreuna cu o nota justificativa si nu mai inregistrezi nimic in contabilitate (sau daca vrei, le inregistrezi pe amandoua, tot acelasi rezultat vei avea).

Teoretic trebuie sa prinzi in D394 cu rectificativa pe cea cu + la luna martie si acum pe cea cu - (practic, eu nu m-as mai complica)




#3 tudor0907

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 19 July 2013 - 10:07 AM

Vezi postareamgabi, la 18 July 2013 - 10:08 AM, a spus:

Ei au inregistrat si raportat factura, asa ca cel mai bine este sa faca o factura de storno acum, iar tu le cuplezi impreuna cu o nota justificativa si nu mai inregistrezi nimic in contabilitate (sau daca vrei, le inregistrezi pe amandoua, tot acelasi rezultat vei avea).

Teoretic trebuie sa prinzi in D394 cu rectificativa pe cea cu + la luna martie si acum pe cea cu - (practic, eu nu m-as mai complica)
Problema este ca nu vor sa mai faca nimic, ei zic ca din punctul lor de vedere suntem in regula . Daca se razgandesc si vreau sa faca o factura de storno si noi luam acea factura se poate interpreta ca am recunoaste oarecum si factura din martie ?
Cum inregistram banii dati in plus pe acea factura daca nu vor nicicum sa o storneze ?



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2013 - 02:20 PM

@tudor, ai sesizat f bine aspectul cu acceptul unei facturi storno cata vreme factura stornata nu este a acceptata de catre voi - cu atat mai mult, marfa ! nici eu nu as primi-o !!

sa fiu in locul tau, as incerca sa vb cu o pers. mai sus de distribuitor fiindca eu banuiesc o cotzcarie facuta de acei salariati (au luat ei marfa), altfel lucrurile ar trebui sa nu comporte atatea discutii din partea lor.

argumentul tau este ca nu ai semnat de primire pt marfa respectiva ! ei nu au nici o dovada clara ca ti-au livrat marfa in lipsa acestei semnaturi de primire sau a confirmarii de sold printr-un extras de cont tip inventariere, care sa tina loc de titlu executoriu.
in cazul in care apare vreo semnatura pe factura, se poate face examen grafologic care va constata ca nu-i semnatura ta - caz in care sit. devine penala pt ei !
trebuie sa explici asta cuiva care te poate asculta cu calm si dorinta de a rezolva pbl. + acea pers. sa aiba putere de control in firma.
oricum, nu e posibil sa te trezesti cu facturi pe numele firmei tale fara sa fi primit marfa fiindca maine-poimaine se repeta figura si descoperi ca ai de plata cine stie pt ce si cat ... asta-i o porcarie majora !! fa-i sa inteleaga ca esti hotarat sa mergi cu ei de gat nu atat pt suma, cat pt faptul ca te-au luat de cretin si si-au permis sa-ti faca asa ceva.
inainte de toate, pacaleste-i si zi-le cu calm ca vrei si tu factura aceea SCANATA, PE MAIL (inventeaza un motiv, cica vrei sa vezi si tu ca e pe numele firmei tale, ca parca nu crezi ca e asa ... whatever...) fiindca asa o sa ramana data de trimitere si daca o vei primi nesemnata de tine = exact dovada care iti trebuie.

de asemenea, te sfatuiesc sa le trimiti mail-uri si adrese scrise prin curier, in care sa prezinti situatia si sa ceri insistent corectiile de rigoare. aceste documente vor fi dovada ta ca ai sesizat aspectele in neregula si ca ai incercat rezolvarea pe cale amiabila.

una peste alta, daca nu vrei sa faci mare tambalau, atunci sunt sanse reale sa nu ai nici o rezolvare si sa ramai cu "superexperienta" costisitoare = invatatura de minte sa ceri pe loc anularea facturii de acest gen sau chiar sa o anulezi cu mana ta fie si fara sa-i spui agentului ce vrei sa faci.
daca lucrurile tind sa ramana asa, poti aduce si argumentul ca vei renunta la ei ca furnizori.
neoficial, le poti face si reclama proasta

in mod cert trebuie sa inteleaga ca suma de 80 lei, cu care vor sa te tepuiasca, nu merita riscurile implicate si ca sigur vor avea mari pbl. cu tine daca nu repara porcaria asta.

suma o inreg. fie la avans fz. (4092) fie in 473 pana la clarificarea sit.
faptul ca ati platit in plus nu e o dovada de acceptare a facturii/datoriei/marfii cata vreme pe chit. nu se specifica f clar ce fact. au fost achitate ! si chiar daca s-ar specifica, tot nu ar fi un argument forte fiindca ar putea fi combatut de o decl. a gestionarului tau precum ca din graba n-a verificat soldul de plata in acel moment.

bafta si zi-ne cum a mers ! :smile:



#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 July 2013 - 08:33 PM

Conform CF ,in cazul refuzului marfurilor facturate, furnizorul trebuie sa emita factura de storno (cu minus) . Pe factura de storno trebuie specificat ca s-a refuzat marfa din factura x si nu vei avea probleme.


ART. 159 Corectarea documentelor
(1) Corectarea informațiilor înscrise în facturi sau în alte documente care țin loc de factură se efectuează astfel:
a) în cazul în care documentul nu a fost transmis către beneficiar, acesta se anulează și se emite un nou document;
b) în cazul în care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie să cuprindă, pe de o parte, informațiile din documentul inițial, numărul și data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de altă parte, informațiile și valorile corecte, fie se emite un nou document conținând informațiile și valorile corecte și concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numărul și data documentului corectat.
(2) În situațiile prevăzute la art.138 furnizorii de bunuri și/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi sau alte documente, cu valorile înscrise cu semnul minus, când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus, dacă baza de impozitare se majorează, care vor fi transmise și beneficiarului, cu excepția situației prevăzute la art.138 lit. d).

ART. 138 Ajustarea bazei de impozitare
Baza de impozitare se reduce în următoarele situații:
a) dacă a fost emisă o factură și, ulterior, operațiunea este anulată total sau parțial, înainte de livrarea bunurilor sau de prestarea serviciilor;
b) în cazul refuzurilor totale sau parțiale privind cantitatea, calitatea ori prețurile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum și în cazul anulării totale ori parțiale a contractului pentru livrarea sau prestarea în cauză ca urmare a unui acord scris între părți sau ca urmare a unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile sau în urma unui arbitraj;

... dar si eu cred , ca si Otilia, ca nu este normal ca o firma sa-si strice renumele ca sa se bucure de o teapa de 80 lei!

Poate incerci varianta Otiliei si apoi le transmiti ca marfa din factura xxx a fost refuzata (pentru ca nu o comandasei sau din alte motive) si le ceri in scris factura de storno conf. art. 159 alin.2



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2013 - 01:52 PM

dupa parerea mea, baza legala enuntata mai sus (cu storno) ar fi valabila in cazul in care ar exista o comanda initiala, o factura / relatie comerciala acceptata initial de ambele parti !!
cata vreme comanda nu a existat, iar factura (si marfa) nu au fost inmanate nicicum, avem de-a face cu un abuz din partea fz., caz in care corectia situatiei nu priveste "beneficiarul" !

fz. este cel care trebuie sa-si rezolve "eroarea" si eu spun ca anularea acelei facturi este singura solutie corecta pt furnizor, atat fiindca toata operatiunea economica este defecta cat, mai ales, pt. ca factura initiala nu a fost inmanata clientului (acesta nu a primit-o) !
"clientul" nici n-ar trebui sa stie de facturi si alte complicatii, NU e treaba lui sa rezolve mizeria asta impreuna cu fz. care a incercat sa-i bage pe gat o marfa nesolicitata si a creat tot rahatu' asta !!

cf CF, in cazul in care factura NU a fost inmanata beneficiarului (cum e aici), factura SE ANULEAZA !!

ART. 159 Corectarea documentelor
(1) Corectarea informaţiilor înscrise în facturi sau în alte documente care ţin loc de factură se efectuează astfel:
a) în cazul în care documentul nu a fost transmis către beneficiar, acesta se anulează şi se emite un nou document;

Nu are sens emiterea unui nou document, asa ca rezolvarea e simpla si la indemana, iar faptul ca au existat mult prea multe discutii denota ca la fz. respectiv lucrurile sunt mai grave decat par la prima vedere.

eu asa gandesc ... :smile:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL