Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
despre audit public intern - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

despre audit public intern


41 replies to this topic

#1 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 24 July 2013 - 06:04 PM

Va rog sa ma ajutati si pe mine deoarece nu am deloc experienta in audit si pana invat tb sa fac fata la serviciu.Mi-ar prinde bine niste proceduri de desfasurare a auditului postate ca sa ma inspir si un raport de audit de regularitte.As vrea sa stiu daca pe baza nornelor generale din normele de aplicare a Legii /672/2002 tb sa intocmesc alte norme pe specificul activitatii entitatii publice la care lucrez?Am facut Carta Auditului si Codul ce etica pana acum si nu mai stiu ce sa fac.Am inceput o procedura pe intocmire a planului anual si multianual de misiuni si acum as vrea un Ordin de serviciu:Declaratie de independenta,Notificare ca sa incep o misiune de audit.In norme e ceva general.Va rog foarte mult! Fara nume de Firma exemplificarea!



#2 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 06 September 2013 - 12:03 PM

http://discutii.mfin...ta/NG375615.pdf Aici este proiectul noilor norme de API, artrebui sa apara anul acesta.
Alte documente utile:

http://discutii.mfin...ta/NA375616.pdf (Proiect)
http://www.mfinante....?pagina=domenii (ghiduri)

Sper sa va fie de folos!




#3 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 11 September 2013 - 01:45 PM

Mulțumesc foarte mult!



#4 romir

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 September 2013 - 08:09 AM

Da, trebuie sa intocmesti norme specifice pentru entitatea la care lucrezi. deocamdata sunt valabile normele prin OMFP 38/2003 pe care le poti adapta foarte usor la specificul entitatii.
In ceea ce priveste misiunea de audit, te sfatuiesc sa faci mai intai niste cursuri de audit public intern (pe misiuni de asigurare) ca sa vezi cum se desfasoara misiunea, cum stabilesti riscurile si cum intomesti raportul de audit.
Daca ai tottusi nevoie de niste exemple, intra pe site-ul mfinante.ro si la sectiunea audit public intern ai mai multe misiuni gata facute cu tot ce trebuie sa contina o misiune.
Misiunile pe achizitii publice si resurse umane sunt chiar bune.



#5 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 19 September 2013 - 09:05 AM

Aș vrea să fac niște cursuri de audit public intern dar la mine în oraș nu există decât poate în București că sunt aproape. Pe internet am găsit cursuri pentru obținerea atestatului de auditor intern, dar durează 3-4 zile și cred că în timp așa scurt nu înveți nimic și costă 700- 800 lei.

Poate aveți dvs. informații despre cursuri unde chiar înveți ceva , pot face deplasare și în București, prețul nu contează dacă îmi sunt cu adevărat de folos.
Sau poate este mai bine să aștept să dau testul pentru Stagiul anul I la C.A.F.R? Este în februarie 2014.

Aș dori să mai întreb ceva : la entitatea publică unde lucrez , este implementat Ordinul 946 la nivelul tuturor structurilor din cadrul unității, deci riscul calculat în cazul stabilirii obiectelor auditabile este scăzut.
Atunci, eu mai întocmesc Tabelul cu puncte tari, puncte slabe, în urma căruia întocmesc Tematica în detaliu a misiunii de audit? Intră la audit doar punctele slabe, cu risc ridicat de apariție, sau impact. Intodeauna la misiuni m-am cam încurcat la riscuri și al stabilirea lor. Mă ghidez după Registrul lor de riscuri, dar dacă ei au un sistem de control intern managerial bine pus la punct, atunci ce riscuri mai deduc? Sau pur și simplu se întocmește documentația pentru riscuri în cazul în care s-ar putea întîmpla?
La misiunile de audit întreprinse am auditat toate obiectele auditabile cu riscuri asociate identificate,indiferent de nivelul riscurilor,sau de Tabelul cu puncte tari sau puncte slabe. Le-am inclus pe toate la auditare.
Poate îmi dați câteva lămuriri.

Mulțumesc pentru informațiile de pana acum ! M-am orientat și eu după Ghidurile practice de realizare a misiunilor de audit și intr-adevăr mi-au fost de mare folos.

Mulțumesc, la revedere!



#6 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 19 September 2013 - 01:04 PM

Urmariti cursurile acreditate ANC (fostul Cnfpa) . Oferte pe internet sunt multe, important e sa fie si recunoscute certificatele de participare iar lectorii sa ofere informatii in cunostinta de cauza. Eu personal prefer lectorii din cadrul MFP. In general cursurile dureaza 3-5 zile, pt ca si volumul de informatii este destul de mare. Testul pt CAFR este util in cazul in care vreti sa fiti sef al structurii de audit public intern, ceilalti auditori nu sunt obligati sa fie si auditori financiari. In ceea ce priveste Omfp 946, nu exista structuri fara riscuri. Intr-adevar, registrul de riscuri al structurii auditate poate fi (sau nu) luat in calcul, numai dupa o evaluare a stadiului implementarii sistemului de control intern. Tabelul puncte tari/ slabe este o subetapa si face parte din dosarul misiunii, conf Normelor de audit si ar trebui intocmit (la evaluarea periodica a auditului se cere).



#7 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 26 September 2013 - 01:54 PM

Pe site-ul Ministerului de Finanțe sunt publicate câteva cursuri între care Derularea unei misiuni de audit public intern, care ar fi f. interesantă.Dar sun de o săptămână și nu-mi răspunde nimeni la nr. de telefon afișat.La mail nici atât. Aș dori să vă întreb , procedura operațională de audit public intern trebuie elaborată cu toate etapele de desfășurare și documentele întocmite într-o singură procedură, sau pentru fiecare document în parte câte o procedură procedură? De exemplu : o procedură numai pe elaborarea ordinului de serviciu, o altă procedură pentru elaborarea notificării etc. Sau cuprind toate etapele de desfășurare a Misiunii de audit într-o singură procedură?



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 September 2013 - 07:34 PM

Consulta Proiectul de Hotarare pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern – publicat in data de 26.09.2013

http://discutii.mfin...ale25092013.pdf



#9 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 27 September 2013 - 08:58 PM

Nu e neaparat necesara o procedura pt fiecare etapa a misiunii de audit, important e sa se respecte cerintele OMFP 946/ 2005 ref modelul de procedura. Oricum toate `regulile` de desfasurare a misiunilor se vor regasi si jn Normele proprii ( corect si logic ar fi sa avem nome SAU proceduri, nu ambele, in care sa fie descris modul concret de derulare a misiunii in cadrul respectivei entitati) .



#10 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 30 September 2013 - 11:25 AM

Mulțumesc amândururora!

Mulțumesc amândururora!



#11 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 30 September 2013 - 11:31 AM

Cu multa placere!

PS: referitor la cursurile de pregatire prof, eu personal urmaresc ofertele EAG (Expert audit Grup), Proiect Conta Plus, KSC Traninig, ANFP, (dar mai sunt si altii) si particip de preferinta la cursuri in urma carora se elibereaza certificate acreditate de ANC (CNFPA).



#12 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 08:12 AM

La Formularul de evaluare a controlului intern, anexa 11 din normele actuale de audit , la ultima coloană ,evaluarea initială ce ar trebui să scriem?.De exemplu dacă la un anumit risc identificat control intern există foarte rar (ex CFI) și control intern (CFI)așteptat este programat pentru anul viitor ce evaluare initială aș putea face?Era mult mai clar la etapa de analiză a riscurilor formularul pe care l-am găsit în Ghidurile de realizare a misiunilor Stabilirea nivelului riscurilor și punctajului total al riscurilor care include la criteriile de analiză a riscurilor și aprecierea controlului intern , aprecierea cantitativă și calitativă pe baza cărora se face ierarhizarea ricurilor și se întocmea Tabelul puncte tari puncte slabe.. Acum mai vine și cu Formularul evaluarea gradului de încredere în controlul intern în care nu știu ce să mai scriu! Dacă respect Formularele din Ghidurile de misiune ale M.F.P privind analiza riscurilor este greșit? de exemplu în Ghidul practic : Evaluarea proceselor de planificare, organizare și control la nivelul unei structuri funcționale din cadrul unității administrative- teritoriale , publicat în 2013 sunt folosite la analiza riscurilor formularele care sunt și în Ghidurile practice din 2007 și 2009 și care mi se par mult mai clare.Practic în normele actuale s-au mai adăugat două formulare la analiza riscurilor.Până acum am întocmit formularele ca în ghid. Credeți că este greșit?



#13 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 09:00 AM

In Formularul de evaluare a controlului intern, anexa 11 se inscriu datele din anexa 9, apoi dupa obtinerea raspunsurilor la chestionarul de control intern - anexa 10 se inscriu si datele obtinute din acesta. Controalele interne existente reies din raspunsurile la chestionarul de control intern, iar cele asteptate reies din cadrul legal/ procedural.

Astfel, pot rezulta:
a) control intern conform ;
b) control intern parțial conform;
c) controale interne neconform.

In functie de rezultatul evaluarii riscurilor si de rezultatul evaluarii controlului intern, se decide selectarea (su nu) in auditare a activitatilor.

Nu numai CFI-ul este un control, si semnatura sefului de birou/ dir. economic este tot un control (ierarhic). Si CFP-ul de asemenea. Si reverificarea operatiunii de catre cel care o intocmeste (autocontrol); si existenta procedurilor denota existenta unui sistem de control. Deci controlul intern poate fi evaluat si in functie de aceste elemente.



#14 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 09:08 AM

Deocamdata noile norme nu sunt in vigoare, este un proiect supus dezbaterii publice. Pana la intrarea lor in vigoare, se folosesc vechile norme.



#15 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 10:02 AM

În actualele norme nu mai există Formularul puncte tari ,puncte slabe, înseamnă că trebuie luat în considerare pentru auditare rezultatele Formularelor :anexa 11, evaluarea controlului intern; anexa 12 cu cele două criterii de analiză probabilitate și impact; anexa 13 evaluarea gradului de încredere în controlul intern?La anexa 13 evaluarea gradului de încredere în controlul intern la ultima coloană scriu același lucru ca în formularul de la anexa 11, ultima coloană evaluarea initială? Adică control intern conform, partial conform sau neconform?Acum am înțeles și eu mai bine ce însemnă controlul intern, vă mulțumesc f. mult!



#16 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 10:41 AM

Mai am o întrebare: Există un act normativ în care se precizează că trebuie să existe un tabel cu specimen de semnături pentru persoanele care se aprovizionează cu materiale ridicate din magazia entității publice? Sau la nivel de unitate fiecare își stabilește această regulă?.La unitatea unde am lucrat primul lucru de care ne întreba C.F.I., erau specimenele de semnături cu persoanele care ridică materiale din magazie, mai ales,carburanți și piese,. Aici unde lucrez acum , se iau pe bonuri piese și carburanți în volum mare nu există acest tabel cu specimen de semnătură pentru cei care semnează de primire pe bon.de consum. Mi se pare normal să avem aceste specimen de semnătură.

Este o reglementare legală undeva?
Acum auditez magazia de carburamți și vreau să știu dacă o pot da ca recomandare, dar nu am găsit act normative.



#17 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 10:46 AM

Ar trebui reglementat intern acest lucru. Oricum, bonurile ar trevbui semnate cu numele in clar, data si semnatura.

In ce domeniu lucrati?



#18 viela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 11:27 AM

La o unitate de transport public.Mai înainte am lucrat la o secție de producție industrială și transport unde aveam volum mare de ieșiri de carburant și piese dar pe bază de tabel semnături. Și aici sunt semnate în clar cu numele întreg.



#19 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 01 October 2013 - 11:45 AM

Materialele se ridica in baza unui bon de consum, corect? pe acest bon tb sa semneze si primitorul, si seful acestuia care pune si certificarea de compartiment ("Certificam legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea operatiunii").
Din cate stiu, se cere lista cu specimene de semnaturi doar pt persoanele care utilizeaza formulare cu regim special.



#20 Monyq

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 October 2013 - 12:45 PM

Buna ziua!! Am si eu o rugaminte...are cineva o misiune pe audit public intern pe Registrul Agricol la o primarie care poate sa mi-o dea si mie ca exemplu? Va rog..ast raspuns si apoi va dau e-mailul. multumesc






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL