Să presupunem cazul în care o deplasare începe în ultima săptămână a lunii 1 și se încheie în prima săptămână a lunii 2 (totul durează deci două săptămâni, în care angajatul este în afara localității, la client). Mai mult, deplasarea se face în două orașe - în prima săptămână într-un oraș, la un client, iar în cea de-a doua săptămână într-un alt oraș, la un alt client.
Decontul conține astfel documente justificative din ambele luni. Acum, problema apare în legătură cu tratamentul contabil. Documentele justificative de la sfârșitul deplasării (cu dată din luna 2) intră sau nu în calcul pentru soldul contului 542 pentru luna 1?
Oare, în contextul în care avansul a fost dat în luna 1 și deplasarea a început în luna 1, nu indică oare substanța economică faptul că totul ar trebui prins pentru luna 1 și nu împărțit (cu atât mai mult cu cât ambele luni fac parte din același trimestru fiscal)? Ori logica prevalenței economicului asupra juridicului se aplică numai la leasing-uri și în rest rămâne teorie?
Mulțumesc frumos!
Alexandru Nemeș
Aceasta postare a fost editata de Alexandru Nemes: 18 September 2013 - 08:14 AM