Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de imprumut intre asociat si firma - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

contract de imprumut intre asociat si firma

transfer contract
42 replies to this topic

#1 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 21 September 2013 - 10:39 AM

seful meu a achizitionat bunuri imobile si mobile, in numele societatii, la care este asociat unic, in decursul a aprox. 10 ani, avand in vedere ca aceste bunuri au ajuns sa insumeze o valoare destul de mare,care, este mult mai mare decat veniturile inregistate, adica nu au acoperire legala acele sume de bani, iar profitul nu a fost ridicat de catre asociat, la un eventual control nu poate justifica acele sume de bani, asa ca mi-a cerut sa intocmesc un contract de imprumut, care ar fi fost incheiat intre el si firma in urma cu 10 ani, prin care se obliga sa imprumute firma cu anumite sume de bani, pe care sa-i depuna la casieria societatii pe baza dispozitiilor de plata, in toata aceasta perioada, iar la finalul contractului, adica in acest an, daca firma nu reuseste sa restituie imprumutul sa transforme suma de bani in parti sociale.
Avand in vedere ca sunt incepator in acest domeniu, nu detin o experienta vasta, as avea nevoie de cateva sfaturi privind legalitatea in situatia prezentata si daca se pot face acum inregistrari contabile care sa arate ca lucrurile s-au desfasurat conform acelui ,,contract de imprumut'', cu alte cuvinte nu as vrea sa ajung sa am personal probleme.
Va multumesc anticipat



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2013 - 03:51 PM

in principiu, se poate intocmi si acum (antedatat) fiindca acest ctr. de imprumut NU se inreg. la notar / fisc ...
important este :
- ca toate acele sume cu care au fost achitate bunurile mobile si imobile sa fi intrat in firma cu documente "oficiale" (spui de caseria firmei, deci presupun ca exista DIC),
- sa existe si facturi pe firma (pt bunurile cumparate), eventuale NIR-uri, samd ...
- sa fi fost inregistrate corect in evidenta contabila, ca aport numerar al asociatului + furnizorii aferenti, docum. de plata, tva, amortizari, etc ... astfel incat sa existe dovada clara / justificarea sumelor cheltuite IN FOLOSUL FIRMEI.

probabil ca sumele respective, inca nerestituite asociatului, figureaza in soldul contului 4551 (sau 462.analitic).

daca ne dai detalii despre aceste elem., iti putem raspunde mai punctual.

:smile:




#3 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 22 September 2013 - 11:36 AM

...rasp - da facturile pt bunuri mobile cat contracte de vanzare-cumparare exista, mai ales multe dintre mobile ( autoturisme) au fost achizitionate pentru uzul personal, dar le-a inregistrat pe firma pt deducere tva, dispozitiile de incasare nu au fost intocmite la momentul cand s-au cumparat, ci doreste sa le intocmesc eu acum si sa corespunda ca si cum ar fi fost intocmite atunci.Totul s-a pastrat in contul 4551. Dar ma intreb : ,,el vrea sa para precum contractul ar fi fost incheiat acum 10 ani, acest angajament al lui ca o sa depuna diferite sume de bani la casieria societatii, pana la suma totala de 3 700 000 ron, nu ar fi trebuit sa se refecte din balantele intocmite de pana acum, ca efecte de primit, sau ceva de genu ?''Ma intereseaza in cazul unui control inopinant al Garzii Financiare, daca nu or sa-si dea seama ca de fapt acest contract este facut acum si nu in urma cu 10 ani ? El alte venituri decat cele obtinute din firma nu poate justifica.Cu alte cuvinte, ma repet, nu vreau eu sa ajung la o adica sa platesc pt lucru la negru al altuia, dar as avea nevoie si de locul de munca....mai ales ca respectivul contract o sa fie depus la Reg. Com., deoarece vrea sa mareasca capitalul social, in baza acestui contract. Din cate am inteles de la el are si probleme in fam., discutii de divort , iar sotia ii cere sa retraga aceasta datorie pe care o are societatea fata de el, pt a fi introdusa suma la masa partajabila, deoarece ar fi banii familiei.Iar acum, in situatie prezentata de el, banuiesc ca o sa se ceara, in cazul unui divort, daca o sa transfere in parti sociale acea datorie, o expertiza contabila asupra societatii, iar cum am spus, nu vreau sa cad,, tapul ispasitor''. Va multumesc foarte mult pt sfaturile pe care le-am primit si pt cele pe care le voi primi, pt a ma decide ce sa fac.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 22 September 2013 - 01:57 PM
eliminare citare inutila




#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2013 - 02:33 PM

Vezi postareacosme, la 22 September 2013 - 11:36 AM, a spus:

(atat) facturile pt bunuri mobile cat (si) contracte(le) de vanzare-cumparare exista; mai ales multe dintre (bunurile) mobile ( autoturisme) au fost achizitionate pentru uzul personal, dar (asociatul) le-a inregistrat pe firma pt deducere(a) tva; dispozitiile de incasare nu au fost intocmite la momentul cand (aceste bunuri) s-au cumparat, ci (se) doreste sa le intocmesc eu acum si sa corespunda (toate datele,) ca si cum ar fi fost intocmite atunci.Totul s-a pastrat in contul 4551.

trecand peste exprimarea "din 2 in 4" - ca sa zic asa (exprimare ce face destul de dificila lectura textului, mai ales ca nu citim un tabloid, ci un text de specialitate cu probleme la care se doreste o solutie corecta), inteleg ca sumele depuse de asociat in caseria firmei chiar au fost inregistrate in evidenta contabila de-a lungul anilor si ele s-au adunat in contul 4551, totalizand 3.700.000 ron pana acum.
notele contabile ar fi trebuit sa fie de forma 5311 = 4551.

limitand discutia strict la aceste depuneri, din ce ne spui rezulta ca numai DIC aferente lor nu s-au intocmit odata cu incasarile respective si cu inreg. in contabilitate - caz in care ma intreb pe baza carui document s-au efectuat acele inreg. ale intrarilor de numerar (mai intai in registru de casa, apoi in conturi, balante, ...)
oricum, cata vreme sumele s-au evidentiat, poti completa documentatia contabila cu acele DIC si, desigur, sa le atasezi la registrele de casa aferente (de acum 10,9,8... s.a.m.d..... ani), apoi sa faci ctr. de imprumut cu data primei depuneri de numerar sau chiar mai inainte,

sincera sa fiu, nu sunt sigura ca am inteles bine situatia concreta de acolo ... desi am citit mesajul de 2 ori ... asa ca eu ma opresc aici fiindca e stupid sa ma chinui sa pricep ce vrei sa spui, daca scrii asa cum scrii... zau, fara suparare !
chiar vreau sa te ajut, dar in conditiile astea nu sunt convinsa ca pot s-o fac cum trebuie ...

oameni buni, zau asa ... :sad: este f important sa va exprimati cat mai clar sunteti in stare, cu cat mai multe detalii, fiindca nimeni nu are timp de pierdut incercand sa va desluseaca textele ca sa inteleaga bine situatia expusa si sa va poata ajuta cu un sfat corect.



#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 September 2013 - 08:07 AM

Pai daca apare suma in 4551, inseamna ca sunt inregistrate corect si sunt evidentiate si in bilanturi la "datorii" ale societatii.
(Cum adica efecte de PRIMIT??? Firma are DE PLATIT asociatului !!! :blink2: )

Zici ca vrea sa converteasca datoria firmei in parti sociale si sa mareasca capitalul social. Sa inteleg ca firma nu intra la partaj, este mai veche decat casatoria :))



#6 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 23 September 2013 - 09:57 AM

Da... multumesc pt ca incercati sa ma ajutati si imi cer scuze daca m-am exprimat intr-un fel fara inteles.Am inceput sa lucrez de 2 sapt la aceasta firma si sunt multe operatii in contabilitate in total haos, adica nici eu nu am reusit sa inteleg prea multe.Am sa incerc sa mai explic inca odata : societatea a fost infiintata in 1995 cu capital social subscris si varsat de 200 ron.A fost o perioada de aprox 10 ani, in care afacerea a avut succes, incasarile au fost mari, doar ca din totalul de incasari s-au inregistrat doar in jur de 30-40 % , pt a nu inregistra profit ( cu alte cuvinte s-a practicat comert la negru ), insa , asociatul , a inceput sa faca investii pt dezvoltarea societatii ( s-au cumparat diferite bunuri imobile si mobile, s-au realizat constructii ) .Aceste sume de bani cheltuite in numele societatii de catre asociat, nu se regasesc in registrele de casa, drept incasari. ex. la sfarsitul lunii s-au inregistrat teoretic ,incasari in val de 100 000 ron ( in acte) dar practic incasarile au fost de 200 000 ron ( la negru ), iar sociatul cheltuia 180 000 ron. In toata aceasta perioada, in registrele de casa nu s-a mentionat nici o suma de bani, care sa fi intrat , numerar, in societate, drept imprumut dat de la asociat catre societate, dar au fost incluse in contul 455, aport al asociatului.Cum as putea face eu acum acel contract de imprumut, sa para legal, conform legislatiei contabilitatii, cat si raportat la registrele pe care care societatea era obligata sa le tina si sa le completeze conform cu situatia financiara reala a societatii, in situatia data, cand nici nu s-a tinut cont de aceste registre ?Imobilizarile corporale exista in patrimoniul societatii, dar justificare a banilor cu care au fost dobandite nu exista.Dispozitiile de inacasare, care sa dovedeasca intrarea de numerar ( ca imprumut din partea asociatului ) in casieria societatii, nu trebuiau inregistrate in registrul de casa ?Tinand cont ca aceste registre trebuie pastrate in arhiva 10 ani.Iar daca acest contract de imprumut ar fi fost incheiat in urma cu 10 ani , din momentul in care asociatul se obliga sa imprumute acesti bani societatii, acest contract nu trebuia sa fie inregistrat in operatiile contabile la imprumuturi in contul 1661 sau 167 ?poate in postarile anterioare nu am reusit sa ma exprim bine, dar din felul cum a fost tinuta contabilitatea la aceasta societate, e foarte greu sa-mi dau seama ,care este situatia de fapt.
Va multumesc, din nou, pt ajutorul oferit.



#7 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 23 September 2013 - 10:13 AM

Vezi postareamgabi, la 23 September 2013 - 08:07 AM, a spus:

Pai daca apare suma in 4551, inseamna ca sunt inregistrate corect si sunt evidentiate si in bilanturi la "datorii" ale societatii. (Cum adica efecte de PRIMIT??? Firma are DE PLATIT asociatului !!! :blink2: ) Zici ca vrea sa converteasca datoria firmei in parti sociale si sa mareasca capitalul social. Sa inteleg ca firma nu intra la partaj, este mai veche decat casatoria :))


Pai daca contractul ar fi fost incheiat atunci ( in urma cu 10 ani), in acest contract, asociatul se abliga atunci, ca in decursul a 10 ani, sa depuna la casieria societatii, diferite sume in numerar, pana cand ar fi ajuns sa depuna toata suma de bani, cu care el se obliga sa imprumute societatea ( 3 700 000 ron ), nu toata suma printr-o singura depunere, iar dupa acesti 10 ani, in care de fapt el doar a depus , daca societatea nu-i restituie suma imprumutata, sa o transfere in parti sociale. Firma a fost infiintata inante de casatorie, cand ei se aflau in concubinaj, dar sumele mai mari de bani cheltuite in folosul societatii, au fost cheltuite in perioada casatoriei, iar acolo intra si niste bani obtinuti din vanzarea unor imobile, care au fost bunuri comune. Sincer sa fiu, nici nu imi dau seama despre care este situatia reala, el incearca sa se foloseasca de firma pt a scoate banii de la masa partajabila, nu-l intereseaza prea mult situatia reala la care expune firma.Iar cine intocmeste documentele contabile, raspunde primul de ele, tocmai de caeea am cerut niste sfaturi, pt ca nu vreau sa iau parte la problemele personale ale asociatului.A intocmi niste documente antedatate, care sa justifice o suma atat de mare de bani, nu stiu ce repercusiuni vor avea asupra mea, daca sotia asociatului, o sa ceara o expertiza contabila asupra societatii.



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 September 2013 - 11:24 AM

Orice societate comerciala are nevoie de un Contract de imprumut incheiat intre societate si persoana fizica asociata – cf. lg. 31/1990 a societatilor comerciale incheierea contractului este obligatorie. Antedatarea contractului de imprumut nu reprezinta infractiunea de fals in inscrisuri atata timp cat asociatul si-l asuma si-l semneaza
Pentru a mari capitalul social asociatul trebuie sa renunte la incasarea banilor cu care a creditat societatea si printr-o Hotarare AGA se poate mari capitalul social-trebuie efectuata o experiza contabila



#9 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2013 - 08:09 AM

Nu inteleg cum aceste incasari au fost inregistrate teoretic ? ....asociatul putea cheltui orice suma din incasari important este cat apare inregistrat in evidentele contabile ale perioadelor respective fiindca aceste sume ar trebui sa se regaseasca in 455. Daca nu au fost inregistrate in registrul de casa verifica daca nu cumva banii au fost incasati prin virament in contul din banca !
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2013 - 09:39 AM

una peste alta, relativ la incheierea ctr. de imprumut, pt @cosme nu are mare importanta cum s-a incarcat contul 4551 cu suma de 3.700.000 ron, pe parcursul a 10 ani ... fiindca oricum nu va semna acel ctr. (personal) - este in firma doar de 2 saptamani.
prin urmare, @cosme nu face decat sa intocmeasca acest document, la cererea angajatorului, iar asta NU inseamna ca are vreo raspundere pt sumele (soldul) din contul respectiv (4551).

modele ale acestui tip de contract (fisier word, de regula) se gasesc pe net (avem si noi, aici); e vorba de un contract-cadru si nimic mai mult.

rezumandu-ne strict la ce a intrebat @cosme (fara sa mai intram in alte detalii de evidenta contabila), eu as ramane tot la parerea ca poti scrie acel contract, apoi il dai la semnat asociatului si treaba lui ce face cu el, mai departe.
in nici un caz, NU il semnezi si ai un motiv serios pt asta : NU ai fost in firma in perioada implicata.
de altfel, ctr. poate fi completat si de catre secretara, jurist ... cu datele firmei si ale asociatului + suma de 3.700.000 ron.
ca e corecta sau nu respectiva suma, tu nu ai de unde sa stii fara o verificare amanuntita, pt ca nu tu ai tinut contabilitatea in ultimii 10 ani, draga @cosme.
pana la urma, ctr. poate fi facut si fara suma, doar ca o obligatie generala a asociatului de a alimenta firma cu numerar ori de cate ori este necesar.

aaaaa, daca vrea sa stabileasca corectitudinea inregistrarilor (notelor contabile, etc ...) si a sumelor ce s-au derulat prin contul 4551 (ceea ce, dupa parerea, este obligatoriu cand se doreste majorarea capitalului social), atunci sfatul lui Lexiroxi este cel mai bun : trebuie o expertiza contabila !!

asta-i, oameni buni, scurt / 2 !
eu zic ca n-are rost sa ne mai complicam cu alte discutii, daca e sa-i raspundem lui @cosme numai si numai la intrebarea legata de intocmirea retroactiva a ctr. de imprumut si a riscurilor pe care si le asuma in aceasta situatie !
parerea mea ... :smile:



#11 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 September 2013 - 09:46 AM

Contabilitatea este in "partida dubla", deci in 455 au intrat dintr-un cont!

Ori a facut 5311=455 ori s-a operat direct 401=455.
Sumele din 455 nu au aterizat acolo cu parasuta.

Faptul ca ai niste sume in 455 inseamna ca asociatii au adus bani/produse si firma este datoare. Nu este nimic deosebit.
De unde i-au avut ei, nu este treaba ta ca si contabil. Or avea vre-o matusa Tamara :))

Iar faptul ca el a depus banii comuni in firma ... inseamna ca investitia a fost comuna si trebuie sa-i restituie cota parte sau sa-i dea parti sociale aferente investitiei (indiferent de contractele semnate si alte asemenea), iar asta iar nu-i treaba ta ca si contabil.



#12 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 September 2013 - 04:40 PM

Da..., va multumesc tuturor foarte mult pt toate sfaturile oferite, imi sunt de ajutor. Mai fac precizarea ca banii nu au intrat prin virament bancar in societate, dar, nici nu au fost depusi in casierie, cel putin cu o zi inante de a se cumpara un anumit imobil, deci dispozitii de incasare numerar de la asociat nu exista, dispozitii de plata care sa corespunda cu ce s-a cumparat nu exista, ci vrea sa le intocmesc eu acum retroactiv.Exista doar facturile prin care de-a lungul anilor s-au facut acele achizitii in numele societatii, atat. In registru de casa, si Registru jurnal nu sunt consemnate intrarea sau iesirea banilor in/din societate.Toate imobilele , utilaje, etc, au fost achizitionate cu banii cash.Pur si simplu contul 455 a tot crescut, de parca banii aia au fost teleportati de nicaieri acolo. Este clar si faptul ca va urma si o expertiza contabila, de data ce in baza respectivului contract doreste sa majoreze capitalul social.



#13 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 September 2013 - 08:12 PM

Facturile acelea au fost platite cumva (cu cash sau prin banca), altfel ti-ar apare 401/404 cu sold !
Daca balanta este echilibrata, inseamna ca acei bani au fost operati intr-un cont.

Daca s-au platit cu cash, au intrat in casa din 455 si au plecat la furnizor.
Daca s-a platit prin banca, asemanator!

Ti-am spus ca mai exista posibilitatea ca asociatul sa fi platit/virat direct si atunci s-a facut direct 401(404) = 455

PS: Cum adica s-a platit din casa daca nu a fost alimentata casa cu numerar ?!? Ca nu avea cum sa aiba numerar in casa decat daca ii depunea asociatul. Iar daca avea banii in casa, nu mai era necesar aportul.
Iar daca tie iti creste 455 intr-o luna si nu ai in registrul jurnal din acea luna o contare pe masura , inseamna ca registrul tau jurnal n-are legatura cu balanta! Unul dintre acte este fals/eronat.

PS2: O expertiza contabila va fi oricum daca sunt in proces :))



#14 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2013 - 08:30 AM

Parerea mea este ca, ar trebui sa te uiti in registrele jurnal sa vezi prin ce cont au fost inregistrati acei bani in 455. Conform OMFP 1752/2005 si OMFP 3055/2009 in creditul lui 455 pot fi inregistrate sume aflate in corespondenta cu urmatoarele conturi: 512, 531, 666, 457 sau 665 .


Ar fi interesant de vazut cum s-a respectat (daca, s-a respectat) OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare fiindca imobilele , utilajele costa mult .....
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#15 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 September 2013 - 08:51 AM

Atentie, OMFP 3055 nu mai impune o monografie ci da doar niste directive generale (cu titlu de exemplu).

Asta nu inseamna ca la vremea ar fi fost ok sa faci orice inregistrare vrei (chiar daca reflecta realitatea) ... oricum nu mai conteaza acum de vreme ce s-au prescris.



#16 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 28 September 2013 - 11:57 AM

Va multumesc tuturor pentru toate sfaturile.



#17 cosme

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 October 2013 - 05:13 PM

revin cu o intrebare referitoare la contractul de imprumut dintre asociat si societate.Daca luam in calcul ca contractul a fost incheiat in anul 1995, iar suma de bani cu care se imprumuta societatea trebuie trecuta in leul vechi (rol) adica 35 000 000 000 rol, durata contractului 17 ani, perioada in care asociatul(cel care imprumuta) urmeaza sa depuna pe toata aceasta perioada sumele de bani la casierie.Avand in vedere perioada 1995- iunie 2005 cat a fost leul rol, si perioada iunie 2005-2013 cu leul ron, in 2013 se face transformarea datoriei catre asociat , in parti sociale.Acum in 2013 cum se transforma sumele din rol in ron pt sumele care se presupune ca au fost depuse in rol? doar se taieie 4 zerouri sau se calculeaza in functie de inflatie si de denominalizarea leului din iunie 2005 ? ex : 40 000 000 rol in 1995 aveau o valoare destul de mare, daca doar tai 4 zerouri ajung la 4 000 ron, deci valoric nu este la fel cu valoarea din 1995, cand cu aceasta suma se putea achizitiona un apartament, iar 4000 de roni din 2013, este un salariu lunar. Daca poate cineva sa-mi mai dea un ajutor, v-as fi foarte recunoscator si va multumesc anticipat.



#18 nico1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 28 October 2013 - 11:43 AM

Va rog sa ma lamuriti cand dispozitia de incasare, trebuie insotita de chitanta.

1.Doresc sa fac un contract de imprumut intre societate si patron, sa trec o suma mai mare si de cate ori am nevoie sa creditez societatea.
Este bine daca, in contabilitate inregistrez suma pe baza dispozitiei de incasare, mai fac si chitanta?
2. Cand transfer numerar din punctul de lucru la sediu , fac disp de incasare + monetar, trebuie si chitanta?
Multumesc.



#19 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2013 - 01:53 PM

eheeeee .... asta-i o discutie veche-veche ( de prin 1996) ... nelamurita 100% nici pana acum :sad: si, credem noi, lasata in coada de peste tocmai pt a da posibilitatea "organului" (in speta garda financiara) de a mai "darui" niste amenzi !

pt a fi absolut sigura ca nu o incasezi, f multi recomanda intocmirea chit. ! eu "m-am riscat" - am facut DIC - si n-am "furat-o" fiindca am nimerit o echipa de control mai corecta ! altii, insa .... :blink:

cf. ord. 3512/2008

DISPOZITIE DE PLATA / INCASARE CATRE CASIERIE (Cod14-4-4)

1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
2. Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de catre persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumire formular: plata/incasare;
- numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.


..................................................................................

[url=""%5D%5B/url%5DCHITANTA (Cod14-4-1)

1. Serveste ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate.
In conditiile in care sumele inscrise pe chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal), formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate.
2. Se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.
3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu stampila unitatii). Exemplarul 2 ramane in carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor efectuate in registrul de casa.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2).
5. Continutul minimal al formularului:
- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele persoanei fizice care depune sume si ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul persoanei juridice;
- suma in cifre si litere;
- semnatura casierului.



#20 nico1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 28 October 2013 - 03:54 PM

Da, asa este am tot cautat, dar in final nu m-am lamurit.
Deci, in concluzie ar fi bine, de cate ori fac Disp de incasare sa fac si chitanta, atat in cazul contractului de imprumut cat sin cazul transferului de numerar.
Multumesc foarte mult.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL