Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Pontare si plata ore stationare sofer transport persoane - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Pontare si plata ore stationare sofer transport persoane

4 replies to this topic

#1 MIHAELA 9

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 October 2013 - 10:35 PM

La o firma cu obiect de activitate transport rutier de persoane cum se ponteaza si se platesc orele de stationare (dintre 2 curse). De ex. soferul X pleaca in cursa la ora 19.00 seara ajunge la destinatie la ora 21.00 si se porneste inapoi la ora 05,00 dimineata si ajunge la societate la ora 07.00 dimineata
Cum se ponteaza si cum se platesc orele acelea de stationare de la ora 21.00 seara pana la ora 5 dimineata? Se pot calcula orele suplimentare si spor de noapte?



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1282 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 October 2013 - 03:49 PM

Teoretic (si practic) acele ore sunt pentru somn , nu pentru munca.




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14162 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2013 - 04:05 PM

cum se ponteaza ???

cred @mgabi are dreptate fiindca nu tot intervalul de timp cuprins intre ora de plecare si ora de inapoiere din delegatie constituie timp de lucru, ci numai cel in care salariatul presteaza munca, adica isi indeplineste sarcinile de serviciu.

eu as zice ca omu' e in delegatie pe toata aceasta perioada de 12 ore si de aceea trebuie sa ii dai diurna pt. 1 zi.
timpul in care doarme, fiind in delegatie, nu constituie timp de munca, dar intra in calc. intervalului pt care se acorda diurna.

in concluzie :
- delegarea schimba un singur element al contractului individual de munca : locul muncii.
- durata timpului de lucru, ca de altfel orice alt element al CIM, nu se poate modifica ca urmare a delegarii.
asa stand lucrurile, parerea mea este ca il pontezi cele 4 ore si ii dai diurna 1 zi.



#4 AVADANI ELENA GABRIELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Interests:informatii utile

Postat 08 October 2013 - 09:21 AM

Timpul de lucru al soferilor este definit in HG 38/2008 .


Art. 3. - (1) In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) timp de munca al lucratorului mobil - perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in cursul careia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:
- perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:
(i) conducerea autovehiculului;
(ii) incarcarea si descarcarea;
(iii) ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborarea din vehicul;
(iv) curatenia si intretinerea tehnica;
(v) toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale ori de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare etc.;
- perioadele de timp in care lucratorul mobil nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii, fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in cauza, fie in conditiile generale negociate intre partenerii sociali;
b) timp de munca al conducatorului auto independent - perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in cursul careia conducatorul auto independent se afla la postul sau de lucru, la dispozitia clientului sau exercitandu-si functiile ori activitatile, altele decat activitatea administrativa generala care nu este direct legata de operatiunea de transport rutier aflata in curs de desfasurare;
c) perioada de disponibilitate - orice perioada, care nu este nici pauza, nici perioada de odihna, in cursul careia lucratorul mobil/conducatorul auto independent nu este nevoit sa ramana la locul sau de munca, dar trebuie sa fie disponibil pentru a raspunde oricaror eventuale solicitari de a relua lucrul. Aceste perioade de disponibilitate includ perioadele in care lucratorul mobil/conducatorul auto independent insoteste vehiculul in timpul transportului cu feribotul sau cu trenul, precum si perioadele de asteptare in punctele de trecere a frontierei si cele impuse de restrictiile de circulatie. Perioadele de disponibilitate si durata lor preconizata trebuie sa fie cunoscute dinainte de catre lucratorul mobil/conducatorul auto independent, fie inainte de plecarea in cursa, fie inainte de inceperea perioadei in cauza. In cazul celor care conduc un vehicul in echipa, perioada petrecuta stand langa sofer sau in cuseta in timp ce vehiculul este in miscare este considerata perioada de disponibilitate;




#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14162 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2013 - 01:17 PM

Vezi postareaAVADANI ELENA GABRIELA, la 08 October 2013 - 09:21 AM, a spus:

c) perioada de disponibilitate - orice perioada, care nu este nici pauza, nici perioada de odihna, in cursul careia lucratorul mobil/conducatorul auto independent nu este nevoit sa ramana la locul sau de munca, dar trebuie sa fie disponibil pentru a raspunde oricaror eventuale solicitari de a relua lucrul.

se pare ca, pana la urma, tot am zis bine, si @mgabi si eu ... :smile:

multumesc mult de tot, Elena !! f buna baza legala ne-ai oferit !! :biggrin:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL