Daca sunteti constituiti ca asociatie pe baza og 26 din 2000 a asociatiilor si fundatiilor, veti tine contabilitatea in partida dubla. Trebuie sa completati zilnic, daca e cazul registrul de casa.
Veti folosi chitantier la incasarea cotizatiilor membrilor asociatiei.
Daca veti avea si activitate economica pentru membrii asociatiei dar si pentru alte persoane, veti emite factura si chitanta sau incasati prin banca.
Pentru achizitia de materiale consumabile, la fiecare factura primita intocmiti nir. Daca va cumparati produse in cantitati mai mari si le folositi esalonat in fiecare luna, la scoaterea pe consum intocmiti bon de consum.
Daca aveti achizitii de mijloace fixe (valoarea de achizitie de peste 25 000 lei fara tva) intocmiti fisa mijlocului fix pentru fiecare bun in parte si elaborati si planul de amortizare.
Daca aveti salariati cu contracte de munca , cu norma intreaga sau partiala, trebuie sa depuneti declaratia 112 si sa platiti impozitul pe venitul din salariu si celelalte contributii sociale.
Daca colaborati cu diferite persoane pe baza de contracte civile de prestari servicii, impozitul pe venit si contributiile sociale le retineti, le declarati la stat prin declaratia 112 si le platiti direct la trezorerie sau prin contul bancar al asociatiei.
Anual va trebui ca un contabil autorizat sa va intocmeasca bilantul care se depune pana la 30 aprilie a anului urmator.
Tot anual depuneti declaratia 101, pana pe 25 februarie a anului urmator.