Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
avansare in functie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

avansare in functie

3 replies to this topic

#1 gics_89

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 October 2013 - 02:58 PM

buna ziua,sunt angajat la o societate de alimentare cu apa,si urmeaza sa avansez pe una din functiile de contabil al societatii sau administrator,care din ele ar fi mai avantajoasa pentru mine,atat material cat si profesional in vederea contruirii unui cv-u,mentionez ca am doar 24 de ani,



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13968 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2013 - 02:05 PM

din modul in care te-ai exprimat inteleg ca numai CV-ul e chestiunea importanta, nu si cariera de urmat pt multi ani inainte ... caz in care alegerea depinde de postul la care vrei sa prezinti CV-ul respectiv : unul de conta sau unul de administrator...

daca te intereaza CV-ul in sensul unei cariere de urmat/ de construit, atunci trebuie sa stii ca aceste profesii au atat elemente comune cat si elemente specifice, insa ca administrator ar trebui sa ai macar notiunile de baza in contabilitate, ca sa poti intelege cel putin operatiunile/ documentele elementare cu care se lucreaza in firma, zi de zi.

cel mai edificator/ util in acest caz este sa vorbim despre riscurile implicate / raspunderile si sanctiunile aferente celor 2 profesii !!

a fi administratorul unei firme este o treaba cu multa responsabilitate - cf. art. 148 din L31/1990 raspunzi pt tot ce misca acolo.
administratorii unei societati isi asuma multe obligatii a caror nerespectare poate avea consecinte grave pentru patrimoniul lor sau chiar pentru libertatea lor (in cazuri exceptionale).

angajararea raspunderii admin. vizeaza :
- incalcarea unei dispozitii legale, a unei prevederi a actului constitutiv sau a adunarii generale a actionarilor ;
- existenta unui prejudiciu ;
- existenta unei culpe a administratorului.

cat priveste profesia de contabil, gasesti precizari in legea contabilitatii nr. 82/1991 ® si in Codul muncii, astfel :

1. extras din legea contabilitatii :

Art. 2. - (1) Contabilitatea este o activitate specializată în măsurarea, evaluarea, cunoaşterea, gestiunea şi controlul activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum şi a rezultatelor obţinute din activitatea persoanelor prevăzute la art. 1. În acest scop, contabilitatea trebuie să asigure înregistrarea cronologică şi sistematică, prelucrarea, publicarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la poziţia financiară, performanţa financiară şi alte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, atât pentru cerinţele interne ale acestora, cât şi în relaţiile cu investitorii prezenţi şi potenţiali, creditorii financiari şi comerciali, clienţii, instituţiile publice şi alţi utilizatori.
........
Art. 10. - (1) Răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării entităţii respective.
......
(4) Răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-şef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcţie, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale.
(41) În cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (5) (n.n. contabilfirme cu CA < 35.000 euro), răspunderea pentru organizarea contabilităţii revine acestora. Conducerea contabilităţii se poate efectua de către aceste persoane, situaţie în care răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora. În cazul în care contabilitatea este condusă potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) şi (3) sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestor persoane, potrivit legii şi prevederilor contractuale.


2. extras din Codul muncii :

CAP. II
Raspunderea disciplinara

ART. 247
(1) Angajatorul dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca aceştia au savarşit o abatere disciplinara.
(2) Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca şi care consta intr-o actiune sau inactiune savarşita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca aplicabil, ordinele şi dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici.


CAP. III
Raspunderea patrimoniala

ART. 254
(1) Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor şi principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina şi in legatura cu munca lor.
(2) Salariatii nu raspund de pagubele provocate de forta majora sau de alte cauze neprevazute care nu puteau fi inlaturate şi nici de pagubele care se incadreaza in riscul normal al serviciului.
(3) In situatia in care angajatorul constata ca salariatul sau a provocat o paguba din vina şi in legatura cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o nota de constatare şi evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin acordul partilor, intr-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de la data comunicarii.
(4) Contravaloarea pagubei recuperate prin acordul partilor, conform alin. (3), nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie.


ART. 169
(1) Nicio retinere din salariu nu poate fi operata, in afara cazurilor şi conditiilor prevazute de lege.
(2) Retinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decat daca datoria salariatului este scadenta, lichida şi exigibila şi a fost constatata ca atare printr-o hotarare judecatoreasca definitiva şi irevocabila.


........




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13968 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2013 - 02:25 PM

5 trasaturi ale unui manager de top :

Leadership - managerul care are aceasta calitate da dovada de aptitudini deosebite in conducerea membrilor sale in vederea atingeriiobiectivelor organizatiei si ia deciziile potrivite la momentul oportun. Management inseamna sa faci lucrurile corect, leadership inseamna sa faci lucrurile potrivite.
Planifica si deleaga - un bun manager are viziune si abilitatea de a intelege capacitatile membrilor echipei sale. Cunoscand toate acestea, managerul poate sa programeze sarcinile si sa delege oamenii potriviti pentru realizarea acestora in perioada de timp impusa.
Isi cunoaste bine domeniul de activitate – un manager profesionist cunoaste bine domeniul in care activeaza si este increzator in cunostintele sale. Managerul cu astfel de calitati ia decizii rapide potrivite si are calitatea de a gandi “outside the box”.
Fixeaza obiective clare - angajatii trebuie sa cunoasca intotdeauna asteptarile managerului de la ei. Una dintre cele mai simple moduri de a realiza acest lucru este prin setarea unor obiective clare pentru fiecare angajat intr-o perioada determinata. Apoi le evalueaza activitatea si stabileste forme de imbunatattire a acesteia.
Apreciaza reusitele - un bun manager recunoaste imediat liderii, atunci cand acestia indeplinesc cu succes o sarcina sau arata initiativa in rezolvarea unei probleme. Managerul ii felicita pentru sarcina dusa cu bine la final. Aceasta atitudine este importanta in contextul in care multi angajati nu se simt motivati doar de bani, au nevoie si de aprecieri. Managerii buni stiu ca angajatii vor recunoastere permanenta atunci cand au reusite.


http://www.wall-stre...l#ixzz2hE8EmjkH



#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 09 October 2013 - 08:58 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 09 October 2013 - 02:05 PM, a spus:

..........insa ca administrator ar trebui sa ai macar notiunile de baza in contabilitate, ca sa poti intelege cel putin operatiunile/ documentele elementare cu care se lucreaza in firma, zi de zi.
foarte buna remarca :smile:
ti-am remarcat si ironia fina privind alegerea unui post pe considerente de CV.....

sfatul pe care ti-l dau eu gics_89 este strict profesional, in sensul alegerii unui post in functie de pregatirea profesionala, de cunostintele din domeniu si in niciun caz de avantajele materiale (care depind de negocieri) sau de „ce da bine in CV”, ca sa nu ai surprize ulterioare si sa te trezesti ca „ai pierdut timpul” degeaba si nu te-ai ales decat cu un CV bine aspectat –ca sa nu zic altfel






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL