Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Sistem raportare FOREXEBUG - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Sistem raportare FOREXEBUG

noi metode raportare
6 replies to this topic

#1 akares59

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 10 October 2013 - 02:33 PM

Buna ziua.
Am deschis acest topic din dorinta de a obtine informatii despre FOREXEBUG, noul sistem de raportare, despre care am inteles ca va fi obligatoriu din 2015.



#2 Vizir Marius

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 24 January 2014 - 11:42 AM

Buna ziua ,

Unele precizari in legatura cu acest Sistem de Raportare:

Obiectivul general
Cresterea eficiente administratiei publice centrale si locale si a transparentei administrative prin punerea la dispozitia institutiilor publice de instrumente moderne,standardizate,pentru raportarea situatiilor financiare si publicarea informatiilor de detaliu privind utilizarea fondurilor publice, in conformitatea cu clasificatia bugetara.
Implementarea unui nou formular de Raportare a Situattilor Financiare in cadrul domeniului public –formular unic electronic,standardizat , securizat
Aspecte

· Colectare bugete – la Trezoreriile teritoariale unde institutiile depun situatiile trimestriale si anuale
· Executia bugetara – Reducerea nr.formularelor/documentelor, anexelor aferente Sit.Veniturilor si Cheltuielilor.Conturile de executie a bugetelor se vor genera automat la Trezoreriile teritoriale;
· Gestiunea Angajamentelor Bugetare –Nu se rezerva initial ch salariale,ch utilitatile ; Rezervarile initiale de credite de angajamente se verifica incadrarea lor in bugetul disponibil; Operatiunile de plata prin Trezorerii se valideaza automat ;Ordonantarile de plata vor include automat referinta la numarul angajamentului
Raportare contabila - Generare automata (MFP) -> Publicare Raport ForExeBug (acces pe baza de drepturi) -> Transfer date catre Beneficiarii autorizati;Acces rapid si facil la informatii

Beneficii.Rezulatate estimate
· Transparenta si unicitate a Raportarilor Financiare aferente domeniului public
· Reducerea timpului de Intocmire a Raportarilor Financiare
· Baza comuna de date – Acces ForExeBug
· Acuratetea si uniformizarea datelor si informattilor , accesul cat mai facil al tertilor si altor institutii specializate
· Gestionarea si sincronizarea Bugetului de Venituri si Cheltuieli al institutiilor publice cu informatiile aflate in sistemul ForExeBug
· MFP va publica periodic situatii privind Executia bugetara agregata si consolidate in vederea validarii acestora de catre institutiile publice si a corectiei lor, daca este cazul
Agregarea,centralizarea,consolidarea,reconcilierea automata a datelor colectate prin intermediul formularului de raportare a situatiilor financiare

Modificari Legislative
De la 1 ianuarie 2014 introducerea/modificarea Planului de Conturi al institutiilor publice
Ordonanta 88/2013 aduce modificari asupra Legii 500/2002 ,273/2006 Legea raportarii consolidate , de asemenea Ordinele 2004,2005,2006/2013 privind unele modificari ale Deschiderii si ordonantarii de credite bugetare , Modificarea Codurilor IBAN.
Ordinele :2004,2005,2006/2013 vor aduce modificari asupra Angajamentelor, Ordonantarilor si de deschiderii de credite bugetare ,Raporatilor contabile ,Executiei bugetare
30 iunie 2015 toate Institutiile Publice vor raporta Obligatoriu prin programul FOREXEBUG Situattile Financiare
Se doreste uniformizarea si implementarea Standardelor Nationale de Contabilitatea aferente Institutiilor Publice cu cele Europene (EPSAS:2014-2020)
Raportare contabila(Centralizata)
  • Bilant consolidat –forma sintetica (detalii in Note explicative)
  • Aparitia de noi rapoarte (Fluxul de Trezorerie, Balanta analitica centralizata, )
  • Flux de Numerar - (Analitic pe articole) pe toate cele trei forme de activitati-operationala , investitii si cea de finantare
  • Defalcarea pe capitole,subcapitole si paragraf a Surselor de Finantare,Articolelor bugetare,Etc.
  • In perioada iunie 2015-2020 se doreste uniformizarea cu UE privind Raportarea Situatiilor Financiare ale Institutiilor Publice , urmand Implementarea standardelor internationale ale contabilitatii publice –EPSAS (34 standarde)
  • Noile Raportari Financiare Consolidate : Executia bugetara , Bilant, Contul de Rezultat Patrimonial, Fluxul de Trezorerie , Anexe - Explicatiile se vor regasi in Note Explictive implicite
  • Trim.I 2014 Raportarile Financiare se vor intocmi pe vechile formulare ,dar pe Noul Plan de Conturi
Trim II, III si IV 2014 Raportarile Financiare se vor elabora pe vechile si noile formulare (FOREXEBUG) pe Noul Plan de Conturi
Executia bugetara
  • Elaborarea si completarea in format electronic a noilor formulare: Fisa Entitatii Publice,Buget individual , Buget agregat , Cerere pentru deschidere credite bugetare
  • Bugetul individual , Fisa Entitatii Publice, Balanta de deschidere,Balanta de verificare se completeaza , apoi se transmite la Trezorerie spre validare.
  • Elaborarea Bugetelor Anuale individuale, limitarea rectificarilor bugetare
  • Executia Bugetara se realizeaza automat prin FOREXEBUG -TREZ
  • Descentralizarea ordonantarilor de credite secundare si tertiare
  • FOREXEBUG -TREZ va genera automat Raportari privind Angajamentele, Ordonantarile si Platile efectuate prin Trezorerie
  • Îmbunătăţirea calităţii profesionale a personalului implicat în elaborarea şi raportarea situaţiilor financiare, prin intermediul cursurilor de pregătire, în vederea diminuării riscului erorilor de raportare din conturile de executie bugetara;
  • Validarea şi accesul la situaţiile privind execuţia bugetară de către ordonatorul principal de credite atât pentru activitatea proprie cât şi pentru activitatea ordonatorilor secundari de credite, respectiv ordonatorilor terţiari de credite din subordinea acestuia, în timp real sau cel puţin lunar
  • Incadrarea tuturor Angajamentelor in Bugetele Agregate si cele Individuale aprobate
  • Stabilirea împreuna cu Institutul Naţional de Statistică a unei proceduri de actualizare a sferei de cuprindere a subsectoarelor administratiei publice;
Colectare Bugete
  • Forma si continutul Bugetelor vor fi in format unic,electronic, standardizat si securizat
  • Bugetul imprumuturilor/creditelor vor fi defalcate pe surse (UE/Altele , etc.)
  • Entitatile vor completa si transmite Fisa Entitatii Online, scopul validarii , iar de nu au semnatura electronica vor merge la Trezoreriile teritoariale pentru validare
  • Bugetul Individual se completeaza , se valideaza de Ordonatorul Principal de Credite , apoi se incarca pe platforma ForExeBug
  • Limitarea rectificarilor bugetare – trimestrial ;exceptii - doar rectificarile pe Venituri (ori de cate ori este necesar)

Vizir Marius Stefan



#3 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 20 February 2014 - 03:02 PM

Structura contului, data de cei de la finante



#4 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 20 February 2014 - 03:31 PM

Am fost la o instruire si am primit Structura contului contabil:
1 - 3 3 caractere numerice care identifica Contul contabil sintetic de gradul I
4-5 2 caractere numerice care identifica Contul Contabil sintetic de gradul II
6-7 2 caractere numerice care identifica Contul contabil sintetic de gradul III
8-9 2 caractere numerice care identifica Sectorul bugetar al institutiei publice
10 1 caracter alfanumericcare identifica sursa de finanatare
11-16 6caractere numerice pentru clasificatia functionala a veniturilor si cheltuielilor la nivel de capitol, subcapitol, paragraf
17-22 6 caractere numerice pentru clasificatia economica a cheltuielilor la nivl de titlu, articol, alineat
23- 27 5 caractere numerice care identifica sectorul sau subsectorul ESA cu care institutia publicaare relatii/tranzactii
28 - 40 13 caractere numerice care identifica Codul de Identificare Fiscala al entitatii implicate in procesul de consolidare(CNP la persoane fizice)
Balanta pe cre o vor cere prin acest sistem"destept" in acest mod se va genera, iar bilantul la 31.03.2014 se va face pe actualele formulare dar cu aceste conturi.



#5 Vizir Marius

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 24 March 2014 - 11:12 AM

Buna ziua,
Revim cu noi informatii despre acest Proiect :


Proiectul “Creșterea responsabilizării administrației publice prin modernizarea sistemului informatic pentru raportarea situațiilor financiare ale instituțiilor publice”



Ministerul Finanțelor Publice implementează în prezent proiectul “Creșterea responsabilizării administrației publice prin modernizarea sistemului informatic pentru raportarea situațiilor financiare ale instituțiilor publice (FOREXEBUG)”, cod SMIS 34952, cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013, ce are ca obiectiv creșterea eficienței administrației publice centrale și locale și a transparenței administrative prin punerea la dispoziția instituțiilor publice a unor instrumente moderne standardizate, pentru raportarea situațiilor financiare și publicarea informațiilor de detaliu privind utilizarea fondurilor publice în conformitate cu clasificația bugetară.
Prin acest proiect, Ministerul Finanțelor Publice creează formulare simplificate pentru raportarea situațiilor financiare de către instituțiile publice, precum și funcționalități de monitorizare și control electronic al angajamentelor legale și bugetare, cu impact direct asupra îmbunătățirii disciplinei financiare și prevenirea formării arieratelor instituțiilor publice. Proiectul va permite furnizarea de informații de încredere asupra utilizării fondurilor publice, pentru uzul intern al Ministerului Finanțelor Publice, al instituțiilor publice, al altor instituții abilitate și al publicului, atât la nivel de detaliu cât și consolidat. De asemenea, va asigura ordonatorilor de credite un management bugetar eficient, oferind în timp real informații asupra utilizării bugetului aprobat la nivelul tuturor instituțiilor publice subordonate ierarhic.
Sistemul va asigura o bună funcționare a mecanismelor electronice pentru agregarea, centralizarea, consolidarea, reconcilierea datelor financiare pe ierarhii de entități raportoare, surse de finanțare și alte criterii. Prin acest instrument se va permite generarea automată de rapoarte de sinteză (standard și ad-hoc) în funcție de datele colectate prin intermediul formularului electronic de raportare a situațiilor financiare și va conduce la îmbunătățirea managementului bugetar prin reducerea sarcinilor aferente activităților de raportare și creearea posibilității de realocare a timpului pentru activitățile din zona analizei și deciziei.
Prin acest proiect, Ministerul Finanțelor Publice urmărește realizarea următoarelor obiective:
1) Monitorizarea prin trezorerii a angajamentelor bugetare și legale. Acest obiectiv urmează să se realizeze prin introducerea în sistemul informatic, denumit “FOREXBUG”, a tuturor proiectelor de operațiuni (contacte, comenzi, acte administrative, etc) prin care urmează să fie afectate fondurile publice, obținându-se pentru fiecare angajament legal, respectiv bugetar, a unui cod unic numeric, număr care va fi atribuit și contractului sau comenzii de achiziții publice. De menționat este faptul că, instituția publică nu poate face noi angajamente bugetare și legale dacă înregistrează arierate.
Totodată, prin sistemul “FOREXBUG” urmează să se efectueze rectificările bugetare asupra bugetelor ordonatorului principal de credite, urmând ca apoi acesta să efectueze modificările în bugetele ordonatorilor de credite din finanțare. Tot prin acest sistem urmează să se efectueze virările de credite bugetare și transferurile de credite între ordonatorii de credite sau între programe.
2) Raportările lunare privind execuția bugetară se va realiza automat prin sistemul “FOREXBUG”. Începând cu anul 2014 bugetele instituților publice urmează să se întocmească și să se aprobe în lei. În această formă bugetele vor fi depuse la trezorerii și introduse în sistem. Ordinele de plată întocmite vor cuprinde în conținutul codului IBAN clasificația bugetară până la nivel de alineat, precum și explicații referitoare la angajament bugetar pentru care se efectuează plata. Prin urmare, sistemul va genera zilnic date referitoare la angajamente, plăți și disponibil pentru fiecare ordonator de credite.
3) Situațiile financiare vor fi întocmite și transmise prin sistemul “FOREXBUG” de către fiecare ordonator de credite, pe baza unor formulare standardizate, pe același principiu prin care sunt transmise declarațiile fiscale pe portalul Ministerului Finanțelor Publice, prin Formularul 112. Situațiile financiare vor fi realizate prin completarea unei balanțe analitice standardizate. Situațiile financiare vor fi avizate ierarhic de către structurile financiare ale ordonatorilor secundari de credite, respectiv de la ordonatorul principal de credite, prin semnătură electronică certificată.
Agenda sesiunii de instruire a cuprins:
- FOREXBUG (sistemul informatic) – prezentare flux colectare date - execuție bugetară (Fișa entității publice, Buget individual, Balanța de deschidere, Balanța de verificare);
- CAB – control angajamente bugetare, prezentare flux înregistrare Angajamente;
- SNM – prezentare notificări și rapoarte.
Obiectivele procesului de instruire au fost:
- transmiterea, exemplificarea și evaluarea gradului de însușire completă și corectă a principiilor, regulilor și restricțiilor în utilizarea sistemului FOREXBUG;
- prezentarea principalelor procese și fluxuri de date în sistemul FOREXBUG;
- transmiterea de principii și reguli de bază în vederea dezvoltării deprinderilor necesare în calitate de Formator.
În procesul integrat Colectare date și înregistrare Angajamente au fost exemplificate:
- depunerea Fișei entității publice;
- depunerea bugetului individual;
- transferul bugetului individual în CAB;
- vizualizarea Fișei entității publice în Registrul entității publice;
- vizualizarea bugetului individual valid în CAB și TREZOR;
- transferul Registrului entității publice în FOREXBUG;
- introducere angajament în CAB;
- vizualizare lista Cod angajament CAB în TREZOR;
- TREZOR – introducere OP cu info Cod angajament;
- DGTI (Direcția generală de tehnologia informației) – efectuare plată în TREZOR;
- vizualizare plată în CAB;
- transfer execuție în FOREXBUG;
- vizualizare info execuție în FOREXBUG;
- vizualizare info Angajament în FOREXBUG;
- vizualizare Notificări/Rapoarte.

Avantajele sistemului:

35]- sistemul centralizează datele de la fiecare ordonator de credite, indiferent de rang;

35]- raportarea execuției bugetare se va realiza prin trezorerie și nu ierarhic, de către ordonatorul principal de credite ca în prezent;

35]- datele vor fi validate cel puțin lunar de către ordonatorul ierarhic;

35]- accesul ordonatorului la baza de date;

35]- transmiterea datelor pe baza semnăturii electronice;

35]- reducerea volumului de date ce trebuie raportate de către fiecare ordonator de credite;

35]- reducerea timpului de lucru și a resurselor aferente, ca urmare diminuării semnificative a datelor ce trebuie centralizate și raportate.



Dezavantaje:
- activitatea în Ministerul Apărării Naționale va fi îngreunată prin raportarea datelor în două sisteme, atât în sistemul FOREXEBUG, cât și prin actualul sistem utilizat de către unitățile militare din componența Direcției Generale de Informații a Apărării care raportează datele în sistem FOREXEBUG numai până la nivel de titlu de cheltuieli;
- corectarea greoaie a erorilor (exemplu - dacă din greșeală un ordonator de credite introduce date eronate în bugetul individual, sistemul se blochează, iar erorarea este semnalată atât ordonatorului de credite care a introdus greșit bugetul individual cât și ordonatorului principal, ceilalți ordonatori de credite nu mai pot introduce date, până la deblocarea sistemului);
- actualizarea cu întârziere a operațiunilor (exemplu - dacă se fac modificări în cadrul bugetelor individuale, în ziua respectivă nu se pot opera angajamente și plăți aferente modificărilor respective, acestea efectuându-se a doua zi, deoarece sistemul chiar dacă transmite că, datele au fost validate fără erori, prin interfața de prezentare, el prelucrează peste noapte datele introduse în acea zi).

Proiectul urmează să funcționeze în paralel cu actualul sistem de raportare financiară, pe perioada punerii în funcțiune a sistemului național de raportare și de testare a procedurii de funcționare a sistemului în relația cu entitățile publice până la 31 decembrie 2014, iar cu data de 01 iulie 2015 raportările vor fi acceptate numai în sistem și nu vor mai fi transmise în formă scrisă către Ministerul Finanțelor Publice și unitățile superioare.
Implementarea proiectului va genera la nivelul Ministerului Apărării Naționale un efort uman și financiar destul de mare, ca urmare propunem ca modificările ce urmează a fi efectuate în execuția bugetară să fie aduse la cunoștință unităților militare în timp util.

Buna ziua,
Atasez aici o alta prezentare a Proiectului FOREXEBUG 2014
Vizir Marius Stefan



#6 Vizir Marius

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 24 March 2014 - 12:53 PM

OMFP- 2021/2013
Schimbări conceptuale aduse în Planul de conturi:
* Modificarea închiderii conturilor de finanțare (770) și a conturilor de disponibil (560, 561, 562) prin conturi de rezultat al execuției bugetare (520 02, 521 02, 560 02, 561 02, 562 02, etc.) la sfârșitul exercițiului bugetar;
* La instituțiile publice: VP, VP+S, Activități fin.int.ven.prop.

- Înregistrarea veniturilor proprii în conturile de venituri (7xx), respectiv de disponibil (560, 561, 562) și a plăților prin contul 770 “Finanțare de la buget”;

- Raportarea contului 770 în Bilanț cu semnul “-” pe rândul de disponibilități (nu în Contul de rezultat patrimonial);

- * Înregistrarea dobânzilor datorate și calculate aferente exercițiului curent pentru împrumuturi (666 = 168);

- * Eliminarea înregistrării dobânzilor pentru împrumuturi aferente anilor următori (contul 471).

Ordinul ministrului finanțelor publice
nr. 2006 din 13 decembrie 2013
Nomenclator surse – SURSA DE FINANȚARE:
A - integral de la buget
B - credite externe
C - credite interne
D - fonduri externe nerambursabile
E - activități finanțate integral din venituri proprii
F - integral venituri proprii
G - venituri proprii și subvenții
H - bugetul aferent activității din privatizare
I - bugetul Fondului pentru mediu
J - bugetul Trezoreriei Statului
L - fond de risc


LEGEA
nr. 270 din 15 octombrie 2013
pentru modificarea și completarea Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice
Art. 20 (4) Ordonatorii de credite pot delega această calitate înlocuitorilor de drept, secretarului general sau altor persoane împuternicite în acest scop, cu excepția conducătorului compartimentului financiar-contabil. Prin actul de delegare, ordonatorii de credite vor preciza competențele delegate și condițiile delegării acestora.
Art. 21 (3) Ordonatorii secundari de credite repartizează creditele de angajament și bugetare aprobate, pentru bugetul propriu și pentru bugetele instituțiilor publice subordonate, ai căror conducători sunt ordonatori terțiari de credite, în raport cu sarcinile acestora, potrivit legii.
Art. 21 (8) Ordonatorii de credite prevăzuți la alin. (3) au obligația de a fundamenta, justifica și utiliza, în condiții de legalitate, regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate, creditele bugetare repartizate din bugetele lor instituțiilor subordonate și altor beneficiari ai acestor fonduri.
Art. 28 (3) Obligațiile de plată înregistrate la nivelul unui an trebuie să fie cel mult egale cu creditele bugetare aprobate, cu excepția serviciilor privind furnizarea de utilități și a drepturilor salariale la care obligațiile înregistrate pot depăși creditul bugetar, cu diferența dintre cheltuielile lunii decembrie a anului curent și cheltuielile lunii decembrie a anului precedent, precum și a altor cauze independente de voința ordonatorilor de credite.
Art. 28 (4) În situația în care instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat, de la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale, după caz, înregistrează arierate la sfârșitul lunii anterioare lunii pentru care solicită efectuarea de plăți, unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligația să nu opereze plăți din conturile acestora, cu excepția plăților pentru achitarea drepturilor salariale și a contribuțiilor aferente acestora, respectiv pentru stingerea arieratelor, precum și pentru plata ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente datoriei publice.
Măsura încetează la data la care instituțiile publice nu mai înregistrează arierate în contabilitate
Art. 52 (7) Plata cheltuielilor la instituțiile publice la care compartimentul financiar-contabil are un număr de personal mai mic de 5 persoane se realizează de către ordonatorul de credite și de persoana împuternicită cu atribuții financiar-contabile.
Art. 73 (1) Recuperarea sumelor reprezentând prejudicii/plăți nelegale din fonduri publice, stabilite de organele de control competente, se face cu perceperea de dobânzi și penalități de întârziere sau majorări de întârziere, după caz, aplicabile pentru veniturile bugetare, calculate pentru perioada de când s-a produs prejudiciul/s-a efectuat plata și până s-au recuperat sumele."
Vizir Marius Stefan



#7 akares59

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 23 December 2014 - 10:41 AM

Suntem in blocstarturi?

SUCCES la toata lumea!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL