Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
schimbarea functiei unui angajat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

schimbarea functiei unui angajat

5 replies to this topic

#1 Baruta Orbai Katalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 01 November 2013 - 02:20 PM

buna ziua as dori sa ma ajutati si pe mine.Avem un angajat pe post de muncitor necalificat , daar mai mult in ultima vreme se ocipa cu transport de marfa pentru clienti(suntem un magazin de materiale de constructii),am dori sa ii modificam functia in conducator auto.care sunt demersurile?va multumesc anticipat pt raspunsuri



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13962 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2013 - 04:09 PM

angajatorul are posibilitatea de a modifica clauzele contractului individual de munca incheiat, INSA (de regula) numai prin acordul partilor si cu respectarea obligaţiei de informare !
BAZA LEGALA a procedurii de modificare se regaseste in Legea 53/2003 (Codul muncii) si in hot. 500/2011

A. Codul muncii

ART. 17
.......
(5) Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
(6) La negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de terti, conform propriei optiuni, cu respectarea prevederilor alin. (7).
...........
alin. (3), pct. d) :
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atributiilor postului;


ART. 41
(1) Contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.
(2) Cu titlu de exceptie, modificarea unilaterala a contractului individual de munca este posibila numai in cazurile şi in conditiile prevazute de prezentul cod.
(3) Modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;
d) conditiile de munca;
e) salariul;
f) timpul de munca şi timpul de odihna.

ART. 48
Angajatorul poate modifica temporar locul şi felul muncii, fara consimtamantul salariatului, şi in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile şi in conditiile prevazute de prezentul cod.
.................................................................................................


B. hot. 500/2011 :
art. 4) :
..................
(2) Orice modificare a elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) - g) se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare prevăzut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicată. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.

.............................................

recapituland :

1. se informeaza salariatul, de preferinta in scris (informarea sa fie 2 ex.), despre intentia angajatorului de a-i modifica CIM, la elementul "felul muncii" si se cere consimtamantul acestuia, precizand clar faptul ca poate solicita asistenta de specialitate, cf. art. 17, alin. (6); se inmaneaza 1 ex. salariatului, iar pe ex. de la dosarul de personal el trebuie sa scrie "am primit 1 ex. " si sa semneze - asta certifica faptul ca i s-a dat 1 ex. al informarii.

2. daca se obtine acest consimtamant (de preferinta, tot in scris) se face act aditional de modificare a CIM, elementul : "felul muncii" (minim 2 ex.), se semneaza de catre ambele parti si se inmaneaza 1 ex. salariatului, iar pe ex. de la dosarul de personal el trebuie sa scrie "am primit 1 ex. " si sa semneze - asta certifica faptul ca i s-a dat 1 ex. al actului aditional - deci, stie ce cuprinde acesta.
3. se prezinta salariatului noua fisa a postului !!!! i se inmaneaza 1 ex. ramas final, iar pe ex. de la dosarul de personal el trebuie sa scrie "am primit 1 ex. " si sa semneze - asta certifica faptul ca i s-a dat 1 ex. al fisei postului - deci, stie ce cuprinde actul resp.

4. se face o noua fisa de protectie a muncii, inainte ca salariatul sa inceapa lucrul pe noua functie
5. se raporteaza in Revisal modificarea, pana in ultima zi lucratoare dinaintea implinirii termenului de 20 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a actului aditional = data aparitiei modificarii. (hot. 500/2011)

6. eventual, se modifica regulamentul intern, partea de organigrama.

in extremis, informarea de la pct. 1 poate fiind doar verbala - ca si consimtamantul, iar actul aditional astfel incheiat este perfect valabil cate vreme poarta semnatura ambelor parti, INSA urmarea tuturor pasilor descrisi este preferabila fiindca :

* anterior modificării contractului individual de muncă, angajatorul are obligaţia de a informa salariatul cu privire la clauzele generale pe care intenţionează sa le modifice, iar forma scrisa a acestei informari ramane !!
* te scuteste de orice reclamatie ulterioara.

ATENTIE :
- modificarea prin acordul părţilor nu este, de regulă, supusă unor restricţii sau limitări, insa modificarea CIM nu trebuie sa aducă vreo atingere drepturilor salariaţilor fiindca aceste drepturi sunt ocrotite prin dispoziţii imperative ale legii.
- salariaţii nu pot renunţa la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege fiindca orice tranzacţie prin care se urmăreşte renunţarea la aceste drepturi sau limitarea lor, este lovită de nulitate.


:smile:




#3 Baruta Orbai Katalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 01 November 2013 - 04:28 PM

m-am gandit la varianta de act aditional dar n-am fost suta la suta convinsa ca ar fi asa simplu va multumesc frumos,da daca acest post inca nu a avut firma,adica nu figureaza in organigrama societatii si atuncea este asa de simplu?



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13962 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2013 - 04:39 PM

este la fel de simplu !

doar se modifica organigrama ! :smile:



#5 Baruta Orbai Katalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 01 November 2013 - 04:50 PM

Va multumesc frumos si va doresc un sfrsit de saptamana minunat :biggrin2:



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13962 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2013 - 04:57 PM

cu drag ! :biggrin2:

multumesc, la fel !

Fisiere atasate








Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL