Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA - Rent a car - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


PFA - Rent a car

3 replies to this topic

#1 barbucosmin1984

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 30 October 2013 - 02:44 PM

buna ziua ,

am deschis un PFA avand ca obiect de activitate INCHIRIEREA DE MASINI, sunt neplatitor de tva
si am cateva nelamuriri.
cand inchiriez masina clientului ii dau factura insotita de bonul fiscal pina aici bine cred... problema apare cand ii cer o garantie pina la returnarea autoturismului care variaza intre 100 si 500 euro la cursul BNR

1. cum pot incasa banii de la client sa fie LEGAL ( in cazul in care loveste masina sau produce pagube garantia se opreste sau o parte din ea )
cum fac lucru asta in acte ) ex sparge un far ...ce document trebuie sa emit sa ii pot opri din bani ?
2. urmatoarea problema ar fi cu casa de marcat: nu stiu ce va scrie pe bon pt serviciul de rent a car. mentionez ca inchiriez auto / zi
ex daca dau la un client o masina pe 3 zile cum pret de 100 ron /zi cum va scrie pe bon ?la denumire produs/ servicii?



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2013 - 12:22 PM

1. pui clauza in contractul de inchiriere !
de ex : " Pentru toate masinile inchiriate se opreste o suma (in functie de tipul masinii inchiriate) ca si garantie. Aceasta suma este returnata clientului la sfarsitul perioadei de inchiriere in cazul in care nu au fost incidente.
Avarierea si furtul vehiculului duc la pierderea garantiei depuse de catre client la momentul semnarii Contractului de Inchiriere."
-- unele ctr. contin si clauza cf careia daca auto nu se returneaza cu rezervorul plin, se pierde garantia.
-- in altele exista o clauza pt soferi tineri : "Clientii in varsta de pana la 25 de ani, care se califica pentru categoria auto solicitata, vor achita dublul garantiei."

2. pai, ce poti sa scrii decat chiar denumirea serviciului pe care incasezi banii, adica "inchiriere auto, 3x100 lei"
se seteaza din casa de marcat.




#3 barbucosmin1984

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 02 November 2013 - 03:09 PM

deci eu sunt PFA dau bon de casa si pt valoarea garantiei ? pe care o incasez de la client?
cand aduce masina si nu are incidente ii returnez banii dar cu ce document ?
ma scad din ce am batut pe casa ? cumva cu dispozitie de plata catre caserie ?
dispozitia de plata o inregistrez la registru de plati si incasari?
lamuritima



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2013 - 11:16 AM

La momentul incasarii, garantia nu este un venit ! Prin urmare, ma gandesc ca cel mai corect ar fi s-o incasezi cu chitanta si nu prin casa de marcat - unde inreg. doar veniturile din prestarea serv. de inchiriere.
Nefiind venit din activitatea de exploatare, cf. ord. 3512/2008 ai putea sa-i faci chiar DIC, insa aici lucrurile sunt discutabile de ani de zile, asa ca te sfatuiesc sa ramana chitanta - e cel mai sigur pt. tine !.

Restituirea garantiei se face prin DPC pt. pers. fizice (ele nu pot emite chit.)
In cazul clientilor pers. juridice, acestia iti pot da chitanta pt. sumele primite inapoi / incasate de la tine.

Da, documentul de plata il inregistrezi in registrul jurnal de incasari si plati.

:smile:

PS : nu vreau sa te sperii, dar stii sigur in ce te-ai bagat cand ti-ai ales aceasta activitate ? Ia citeste ce mai face romanul cu auto inchiriate ... http://www.zoso.ro/m...ate-in-romania/






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL