Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
iesire din sistemul tva la incasare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


iesire din sistemul tva la incasare


2 replies to this topic

#1 mitim

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 13 November 2013 - 02:15 PM

Buna ziua. Va rog sa ma ajutati la urmatoarea problema. De la data de 1 octombrie am iesit din sistemul TVA LA INCASARE. La data iesirii o factura primita de la furnizor( in 12 mai 2013) nu este achitata. Cand devine exigibil TVA-ul aferent acestei facturi? Va multumesc.



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 15 November 2013 - 02:59 PM

Poti iesi din sistemul TVA la incasare in doua moduri:
- prin depasirea plafonului de 2250000 lei – deducerea se va face la data platii furnizorului, se continua aplicarea sistemului- cf. art. 134^2 alin. (7) lit. b)
- prin iesirea din sistemul TVA prin optiune – deducerea se va face doar ptr. achizitii neefectuate/servicii neprestate la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA – cf. pct. 45 (14) art. 145 din Norme CF
ART. 145
45.
(14) In cazul persoanelor impozabile care au efectuat achizitii pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare sau al celor care au efectuat achizitii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la incasare, pentru care deducerea taxei se exercita potrivit prevederilor art. 145 alin. (1^1) si (1^2) din Codul fiscal, care sunt scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 153 alin. (9) lit. g) din Codul fiscal, in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal, taxa neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce potrivit prevederilor art. 145-147 din Codul fiscal, la data platii, in situatia in care bunurile achizitionate nu se aflau in stoc la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA. Deducerea se realizeaza prin inscrierea sumelor deduse in declaratia depusa potrivit prevederilor art. 156^3 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal si restituirea sumelor respective de la bugetul de stat.




#3 valentina_vasile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 18 November 2013 - 12:06 PM

Buna ziua. Suntem o societate care nu a aplicat pana in prezent TVA la incasare, dar acum cifra de afaceri (conform program SAGA) realizata in perioada 01.11.2012-31.10.2013 este de 2.180.000 lei si nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei stabilit de lege. Asta presupune ca incepand cu 01.11.2013 ar trebui sa aplicam sistemul TVA la incasare? Ce trebuie sa facem? Depunem declaratia 097 ,,Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare"? Mentionez ca spre sfarsitul anului cifra de afaceri creste mereu ceea ce inseamna ca probabil doar in octombrie si noiembrie o sa fie mai mica de 2.250.000 lei.
Multumesc anticipat.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL