Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
facturi si NIR-urile aferente - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


facturi si NIR-urile aferente

7 replies to this topic

#1 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 22 November 2013 - 11:54 AM

va rog, un sfat :
primesc facturi in luna noiembrie din octombrie, le inregistrez pe octombrie pentru ca nu am inchis luna, dar ca numerotare la NIR nu mai sunt la rand deoarece am si facturi primite pe noiembrie.
dumneavoastra cum procedati ca sa fie corect inregistrate ?

va multumesc
astept un raspuns



#2 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 November 2013 - 09:24 AM

Eu zic ca le inregistrezi corect deoarece intre timp ai inregistrat fc pe luna noiembrie insa, trebuie sa ai grija ca la data intocmirii nir-ului sa treci data din noiembrie ! Eu as scrie si pe fc data primirii !

Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#3 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 26 November 2013 - 09:04 AM

multumesc Cristina



#4 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 26 November 2013 - 03:54 PM

revin din nou cu un ex.
fact. nr. xx/15.10.2013
primita in data de 22.11.2013
pe nir o inregistrez la data de 15.10.2013 sau 22.11.2013



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2013 - 04:02 PM

NIR-ul se intomeste atunci cand marfa (sau ce este) a intrat in gestiune !!

marfa poate sosi si fara factura, adica cu aviz/ bon de transfer ...
cand vine cu aviz de la furnizor, ea se inreg. in contul 408 - furnizori-facturi nesosite, iar NIR-ul se intocmeste la intrarea marfii, NU la venirea facturii.

Silvia, tu ai pbl. astea cu numerotarea fiindca sistemul in care lucrezi e defect !
NIR-ul nu-l face contabilul, ci gestionarul !! el trimite NIR-ul la contabilitate si nu invers, draga mea ! :smile:
intrati in normalitate cu fluxul de documente si toate aceste necazuri se vor rezolva de la sine.

Ordin 3512/2008 :

NOTĂ DE RECEPŢIE ŞI CONSTATARE DE DIFERENŢE (Cod 14-3-1A)

1. a) Serveşte ca:
înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoţeşte transportul (factura, avizul de însoţire a mãrfii etc.).
b) Se foloseşte ca document de recepţie obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o facturã sau aviz de însoţire a mãrfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în pãstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintã diferenţe la recepţie;
- mãrfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menţionate la lit. b), recepţia şi încãrcarea în gestiune, dupã caz, şi înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoţeşte transportul (factura, avizul de însoţire a mãrfii etc.).

2. Se întocmeşte în douã exemplare, la locul de depozitare sau în unitatea cu amãnuntul, dupã caz, pe mãsura efectuãrii recepţiei.
În situaţia în care la recepţie se constatã diferenţe, Nota de recepţie şi constatare de diferenţe se întocmeşte în trei exemplare de cãtre comisia de recepţie legal constituitã.
În cazul în care bunurile materiale sosesc în tranşe, se întocmeşte câte un formular pentru fiecare tranşã, care se anexeazã apoi la facturã sau la avizul de însoţire a mãrfii.
Datele de pe verso formularului se completeazã numai atunci când se constatã diferenţe la recepţie.

3. Circulã:
- la gestiune, pentru încãrcarea în gestiune a bunurilor materiale recepţionate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru întocmirea formelor privind reglementarea diferenţelor constatate (toate exemplarele), precum şi pentru înregistrarea în contabilitatea sinteticã şi analiticã, ataşatã la documentele de livrare (factura sau avizul de însoţire a mãrfii);
- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) şi la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite.
4. Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.
5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este ..............



#6 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 27 November 2013 - 09:11 AM

inteleg Otilia ce vrei sa spui teoretic e una si in practica e altceva
numai sunt acele firme care tineau multi angajati , acum un angajat suplineste mai multe posturi stiti cum e, nu-ti convine pleci acasa
multumesc pentru raspuns



#7 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2013 - 09:13 AM

Are dreptate, Otilia ...NIR-ul se intocmeste de catre gestionar in data cand s-a primit marfa in gestiune chiar daca factura vine mai tarziu , aceasta marfa trebuie sa vina insotita de un document de unde se va lua pretul de achizitie pt intocmirea nir-ului .
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2013 - 05:56 PM

Vezi postareaSilvia5, la 27 November 2013 - 09:11 AM, a spus:

inteleg Otilia ce vrei sa spui teoretic e una si in practica e altceva

practica o mai facem si noi ... iar teoria pe care ti-am spus-o este chiar legea !
patronul trebuie sa inteleaga ca exista niste reguli obligatorii, fie ca-i convin sau nu !

revenind la NIR, dupa cum am spus deja, cine face receptia marfii (poate fi si patronul/ administratorul, daca nu are gestionar sau macar o pers. cu atributii de gestionar), acela face si NIR-ul !!
saaaau :
- nu mai dai numere nir-urilor
sa si le numeroteze singur in ordinea cronologica (sau cum ii da prin cap) sau poti sa le numerotezi tot tu , dar dupa 1-2 luni ca sa fii sigura ca nu se mai ivesc surprize cu facturi "uitate" - doar ca exista riscul de a fi sanctionati la un eventual control inopinat fiindca numarul de ordine este element obligatoriu al formularului
- vezi daca te incadrezi in vreo sit. in care NU este obligatorie intocmirea NIR si poate nu-l mai faci deloc !

Silvia, chiar te inteleg, insa trebuie sa incerci sa-ti educi colaboratorii fiindca, altfel, te poti expune unor situatii f neplacute, inclusiv financiare (sa iei amenzi in locul lor). :sad:
sunt vremuri grele, e adevarat, mai ales pt incepatorii in ale contabilitatii, uneori trebuie sa accepti multe compromisuri profesionale pt a supravietui baneste, de la o zi la alta (stiu bine ce inseamna asta, "been there, done that") ... dar crede-ma ca-ti vreau doar binele cand te avertizez cu tot dragul ca riscurile se asuma in cunostinta de cauza si la un nivel suportabil, altfel nu iei pe mere ce dai pe pere... fereasca D-zeu !! :sad:





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL