Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabil pt asoc. de proprietari - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


contabil pt asoc. de proprietari


3 replies to this topic

#1 dorina49

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 December 2013 - 02:45 PM

Sunt pensionara de 13 ani, am lucrat in contabilitate peste 25 de ani dar nu am studii de specialitate decat un certificat de absolvire a unui curs de perfectionare in domeniul contabilitatii in baza L.82?91si H.G.179?90 etc.Cum pot sa tin evidenta cheltuielilor la asociatii de locatari fara CIM.Ca sa infiintez un PFA am nevoie de certificat CECCAR.Altfel deci fara certificat cum sa procedez?



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2013 - 04:24 PM

absolviti un curs de administrator condominium (bloc)! :smile:
daca dati o cautare google veti gasi multe oferte de asemenea cursuri.

cf. L.230/2007, art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.

Obţinerea atestatului de administrator imobile este reglementată în baza Legii nr. 230/2007 şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Comisiei de Atestare a Administratorilor de Imobile.

HG nr 1588/2007, art. 22.

(1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie.
..............................

(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, in conditiile legii. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
(7) Administratorul care indeplineste si functia de contabil in partida simpla are obligatia sa intocmeasca si sa completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru evidenta fondului de reparatii, registrul pentru evidenta fondului de rulment, registrul pentru evidenta sumelor speciale, registrul pentru evidenta fondului de penalizari, precum si alte formulare specifice activitatii de contabilitate, prevazute prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
(8) In situatia in care asociatia de proprietari angajeaza un casier, acesta raspunde de efectuarea operatiunilor de incasari si plati in numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operatiunilor de casa.
La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de casier. Pentru incasarile in numerar, asociatia de proprietari are obligatia sa emita chitante care vor cuprinde obligatoriu urmatoarele date: numarul de ordine, in baza unei serii, care identifica chitanta in mod unic; data emiterii facturii; denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare fiscala ale asociatiei de proprietari pentru care se emite chitanta.




#3 Felicia Elena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 December 2013 - 08:25 AM

Infiintezi un PFA ptr. administrator imobile si ai nevoie doar de diploma de la bac si apoi faci un contract cu asociatia respectiv. Ulterior poti sa faci si cursul de administrator, dar dureaza. Se face un curs care costa intre 400 si 500 si apoi trebuie mers la primarie unde in urma unui examen se obtine diploma de administrator.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2013 - 02:02 PM

Vezi postareaFelicia Elena, la 16 December 2013 - 08:25 AM, a spus:

Infiintezi un PFA ptr. administrator imobile si ai nevoie doar de diploma de la bac
Gresit !! :sad:

Pt PFA, ONRC cere atestat de la administratia locala (Primarie) - cod CAEN 6832 !!

Oameni buni, fara suparare :blush2: , va rog sa fiti mai atenti ce raspunsuri dati, ca sa nu-i inducem in eroare pe cei ce ne cer sfatul !!
O solutie pt a evita raspunsuri gresite - mai ales cand acestea nu presupun o analiza speciala a situatiei / spetei expuse - este sa ne mai actualizam informatiile, din cand in cand...






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL