Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inventarierea patrimoniului - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


inventarierea patrimoniului

inventariere
17 replies to this topic

#1 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 10 January 2014 - 10:41 AM

buna ziua , as dori sa stiu ce acte se intocmesc pentru inventarierea patrimoniului la 31.12.2013
modele de formulare etc.
va multumesc



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13142 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2014 - 06:05 PM

vezi OMFP 2861/2009 :smile:




#3 Ionut45

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 October 2014 - 02:54 PM

Am facut un fisier inteligent pentru inventarierea stocurilor pe care il anexez.
Mai am de facut dor 4 formule care nu imi ies inca. sper sa fie gata cat mai repede.
Sper sa va fie de folos acest fisier.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 30 October 2014 - 03:58 PM
eliminare adresa privata de e-mail.




#4 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 03 November 2014 - 03:37 PM

Bravo, foarte frumos.
Cine are nevoie il poate folosi cu incredere, este destul de complet si ajuta mult si la scris, dar mai ales la formule



#5 AndreeaGp

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 December 2014 - 07:25 PM

Buna seara.Sunt administratorul unui SRL ca obiect de activitate comert cu amanuntul a unor obiecte de imbracaminte si incaltaminte.Ma intereseaza daca exista vreun formular standard de inventar pe care as putea folosi pentru a realiza inventarul pe calculator, in Word sau Excell si unde l-as putea gasi.Am gasit pe internet diverse modele in word, dar nu am gasit niciunul pentru obiecte de imbracaminte, ci doar pentru magazinele alimentare.M-ati putea ajuta in aceasta privinta?
Va multumesc pentru timpul acordat!



#6 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1142 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2014 - 08:43 AM

Puteti folosi Lista de inventariere pentru gestiuni global valorice , cod 14-3-12a din Ordinul 1850/2004 !
Il gasiti sub forma de carnet tipizat in librarii ( in Bucuresti, exista) .
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13142 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2014 - 03:03 PM

Poti folosi formularele in excel indiferent de felul produselor inventariate.
Ai niste modele la capitolul de modele si incerc sa iti atasez docum. cu care lucrez eu.

Cele 2 formulare NU sunt singurele care trebuie intocmite ! Mai sunt cateva, cum ar fi : declaratia gestionarului inainte de inventar, decizia de inventariere, etc .. + ai nevoie de procedurile de inventariere.
Ai modele pt aceste documente ? Ca noi avem, hehee... :biggrin2: si te putem ajuta, daca vrei...

Fisiere atasate





#8 akares59

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 12 January 2015 - 08:56 AM

Buna ziua.
Care sunt atributiile unui contabil in cazul inventarierii? Eu stiam ca trebuie sa faca punctajul dintre evidenta contabila analitica si evidenta operativa, sa verifice calculele si sa inregistreze rezultatul inventarierii. Nu stiu eu bine? In intocmirea listelor de inventariere nu are atributii, el nu face parte din comisia de inventariere. Vreau sa stiu parerea dvs..



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13142 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2015 - 04:03 PM

Ordin 2861/2009, art. 6,


(5 ) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari.

Prin proceduri interne, entitatile pot stabili ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisie.

........

35. - (1) Rezultatele inventarierii se stabilesc prin compararea datelor constatate faptic si înscrise în listele de inventariere cu cele din evidenta tehnico-operativa (fisele de magazie) si din contabilitate.





#10 Monica2016

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 October 2016 - 02:00 PM

Buna ziua! Poate sa imi spuna cineva, reglementarile legale pentru evaluarea mijloacelor fixe si vanzarea acestora pentru anul 2003?



#11 prostutica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 17 January 2017 - 06:06 PM

Rog frumos sa- mi raspundeti! in cadrul desfasurarii unui inventar de predare/primire la o magazie si la care activitatea de livrare nu se opreste actele exemplu : dispozitiile de livrare cine le intocmeste cel care preia sau continua cel care preda pina la terminarea invemtarului



#12 nico1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 12 February 2017 - 01:39 PM

Buna ziua!
Am un srl cu domeniu de activitate comert cu amanuntul. In contabilitate am evidenta global-valorica.
In listele de inventariere am de ex
Nr.Denumirea Cant Preţ Val. contabila Val de inventar
inreg in conta

1 Coliere 5 10 50 50

Este corect sa completez asa? La inventar a coincis suma cu cea din balanta.
Inrebarea este daca trebuie scrisa suma si la val de inventar si val contabila?
Multumesc




#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13142 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2017 - 04:12 PM

Da, trebuie amandoua chiar daca valorile coincid.
Este corect cum te-ai gandit sa completezi ! :smile:

pt cei interesati, atasez un model al listei de inventar global-valorice.

Fisiere atasate





#14 nico1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 12 February 2017 - 05:04 PM

Multumesc mult



#15 manuela02

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 April 2017 - 07:51 PM

Buna,
As avea o intrebare legata de inventarierea anuala a stocurilor. Gestionarul a carui gestiune este inventariata are sau nu voiea sa asiste la procesul de inventariere in sensul urmator: se poate restrictiona contactul fizic al gestionarului cu bunurile verificate (sa nu mai aibe voie sa se atiga de ele) admitand doar prezenta fizica a acestuia la procesul de inventariere cand exista suspiciunea lipsurilor?



#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13142 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2017 - 12:33 PM

Cred ca mai jos ai elementele de care sa te folosesti :

OMFP 2861/2009
NORME privind organizarea úi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor úi capitalurilor proprii

6.......... (5) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective úi nici auditorii interni sau statutari.
Prin proceduri interne, entitătile pot stabili ca la efectuarea operaĠiunilor de inventariere să participe úi contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fără ca acestia să facă parte din comisie.

8. Principalele măsuri organizatorice care trebuie luate de către comisia de inventariere sunt următoarele:
a) înainte de începerea operaĠiunii de inventariere să ia de la gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor o declaraĠie scrisă din care să rezulte dacă:
- gestionează bunuri úi în alte locuri de depozitare;
- în afara bunurilor entităĠii respective are în gestiune úi alte bunuri aparĠinând terĠilor, primite cu sau făUă documente;
- are plusuri sau lipsuri în gestiune, despre a căror cantitate ori valoare are cunoútinĠă;
-are bunuri nerecepĠionate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au întocmit documentele aferente;
- a primit sau a eliberat bunuri făUă documente legale;
- deĠine numerar sau alte hârtii de valoare rezultate din vânzarea bunurilor aflate în gestiunea sa;
- are documente de primire-eliberare care nu au fost operate în evidenĠa gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.

De asemenea, gestionarul va menĠiona în declaraĠia scrisă felul, numărul úi data ultimului document de intrare/ieúire a bunurilor în/din gestiune. DeclaraĠia se datează úi se semnează de către gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor úi de către comisia de inventariere. Semnarea declaraĠiei de către gestionar se face în faĠa comisiei de inventariere;

33. Pe ultima filă a listei de inventariere, gestionarul trebuie să menĠioneze dacă toate bunurile úi valorile băneúti din gestiune au fost inventariate úi consemnate în listele de inventariere în prezenĠa sa. De asemenea, acesta menĠionează dacă are obiecĠii cu privire la modul de efectuare a inventarierii. În acest caz, comisia de inventariere este obligată să analizeze obiecĠiile, iar concluziile la care a ajuns se vor menĠiona la sfârúitul listelor de inventariere. Listele de inventariere se semnează pe fiecare filă de către preúedintele úi membrii comisiei de inventariere, de către gestionar, precum úi de către specialiúti solicitaĠi de Fătre preúedintele comisiei de inventariere pentru participarea la identificarea bunurilor inventariate.
În cazul gestiunilor colective (cu mai mulĠi gestionari), listele de inventariere se semnează de către toĠi gestionarii, iar în cazul predării-primirii gestiunii, acestea se semnează atât de către gestionarul predător, cât úi de către cel primitor.



#17 silviu1958

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Male

Postat 22 March 2018 - 11:03 AM

Calculare prejudiciu inventar

Sunt gestionar (magazin materiale de constructii) intr-o gestiune colectiva (2 persoane) din noiembrie 2016. La momentul inceperii lucrului nu s-a facut nici un inventar si nu am semnat nici un act prin care sa preiau gestiunea. In februarie 2018 s-a facut inventar (inventarul anterior s-a facut la inceputul anului 2017), ocazie cu care s-au constatat o serie de lipsuri. In ce masura sunt responsabil de lipsurile constatate si cum se stabileste raspunderea fiecarui gestionar (celalalt gestionar are gestiunea preluata pe baza de inventar) ?

Care este formula de calcul pentru valoarea lipsurilor constatate ?



#18 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 22 March 2018 - 09:26 PM

Am rezumat cateva aspecte care privesc situatia dvs.-

,,Legea nr. 22/1969 în art. 27 alin. (2), lămurește și reglementeaza situația gestiunilor colective, când, în mod obișnuit, nu se poate determina vina fiecărei persoane în producerea pagube. ''
,,Legea nr. 53/2003 actualizată, art. 255 alin. (1), când paguba a fost produsă de mai mulți salariați, cuantumul răspunderii fiecăruia se stabilește în raport cu măsura în care a contribuit la producerea ei. Dacă măsura în care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinată, răspunderea fiecăruia se stabilește proporțional cu salariul său net de la data constatării pagubei și, atunci când este cazul, și în funcție de timpul efectiv lucrat de la ultimul său inventar.''
Răspunderea gestionarului este individuală și reprezinta o cotă parte din prejudiciu.
De asemenea se au in vedere si alte aspecte care tin de angajator, astfel ca activitatea gestionarilor angajati, fără stabilirea modului de desfășurare, fără inventarieri la data angajării, fara stabilirea răspunderii clare în situația gestiunilor comune, lipsa fișei postului, lipsa contractului de garanție gestionara, toate astea nu pot fi imputate gestionarului angajat.

In fisa postului aveti precizari referitoare la activitatea de gestionare?
La inventarul desfasurat in 2017 ati semnat listele de inventariere? au fost semnate doar de colegul dvs. ? Cine a semnat declaratia de inventar (in 2017 si 2018) ?
Aveti contract de garantie gestionara ?
Daca ajungeti in instanta (depinde si de valoarea prejudiciului) si angajatorul nu face dovada antrenarii raspunderii patrimoniale aveti sanse sa fiti exonerat de raspundere, dar sunt multe aspecte ce trebuie avute in vedere...





4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii