Buna ziua! Sunt noua pe acest forum si am nevoie de ajutor. Va expun problema in cateva cuvinte: o societate de constructii plateste in avans un lift unei societati din Spania. Livrarea va avea loc in febr 2014, deci se considera avans. Am factura de montaj platita in avans, transportul va fi facturat in februarie. Acest lift va fi instalat intr-un hotel care va fi predat la cheie, la finalul lucrarilor. Cum pot inregistra acest lift? Ca si valoare se incadreaza la mijloace fixe insa nu va fi folosit de noi ci intra in componenta hotelului. Un mijloc fix poate fi dat in consum in vreun fel, asemenea materialelor si materiilor prime folosite la construirea cladirii?
Avand in vedere ca am o plata in avans as fi tentata sa il inregistrez ca imobilizare in curs si in februarie sa descarc cumva gestiunea.
In ceea ce priveste TVA se considera ca faptul generator e in februarie cand va avea loc livrarea efectiva? Deocamdata, eu nu am decat o factura din Spania (are cod de TVA) pe care am si platit-o. Deci se considera achizitia ca fiind facuta in decembrie 2013 si se depune declaratia 390? Su in februarie?
Va rog sa ma ajutati cu un sfat, de cateva zile ma gandesc cum ar fi corect sa inregistrez aceasta factura.
Multumesc.