#21
Postat 10 February 2014 - 08:27 AM
#22
Postat 11 February 2014 - 01:48 PM
http://www.mfinante....acasa&locale=ro
dupa parerea mea, singurele imbunatatiri notabile fata de forma anterioara stau in definirea unor termeni, cum ar fi fragmentarea platilor/ incasarilor in numerar - chestiune mult discutata acum cativa ani, cand s-a instituit plafonul de 5.000 lei.
cat de actual este Caragiale... Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale... Din această dilemă nu puteţi ieşi... Am zis!
v-am atasat textul proiectului de lege (document din 10.02.2014) si textul proiectului de ordonanta (text din 27.01.2014)
Fisiere atasate
#23
Postat 12 February 2014 - 10:33 AM
#24
Postat 12 February 2014 - 01:02 PM
citeste cu atentie legea si ai sa vezi interdictia de a se fragmenta facturile.
dupa parerea mea, daca te aprovizionezi de la acelasi fz. (eventual cu aceeasi marfa) in zile consecutive, fara a putea dovedi ca noua aprovizionare se datoreaza unor factori obiectivi (stoc mic, oferte, etc...), Garda Financiara (ca ei se ocupa cu d-astea) te va amenda cu siguranta invocand fragmentarea facturilor pt a evita plafonul de plati, iar ca sa contesti amenda in instanta implica un mare consum de resurse; dpv financiar procesul te poate costa cat amenda, ba mai ai sanse reale sa si ramai cu ea daca nu castigi procesul (ceea ce, de regula, se intampla fiindca instantele tind sa favorizeze organele de control), iar asta inseamna o chelt. dubla - fara a mai pune la socoteala timpul si nervii tocati maruntel.
asa caaaa... decat sa ajungi in instanta cu Garda, mai bine esti prudenta (chiar exagerat de prudenta) si eviti pe cat posibil sa le oferi motive solide pt amenda.
#25
Postat 15 February 2014 - 05:00 PM
#26
Postat 25 February 2014 - 06:22 PM
Anunţ
“Ministerul Finanţelor Publice organizează dezbatere publică pe marginea Proiectului de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind supravegherea macroprudenţială a sistemului financiar naţional în data de 28.02.2014 ora 10.00, la sediul autorităţii din str. Apolodor nr.17, sector 5, sala 315. Participarea se face în limita locurilor disponibile din sală”
#27
Postat 01 March 2014 - 12:30 PM
#28
Postat 21 March 2014 - 12:47 PM
COMUNICAT DE PRESA
Ministerul Finanţelor Publice a publicat astăzi pe site-ul instituţiei, la rubrica Transparenţă decizională, o nouă formă a proiectului de lege pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată.
Spre deosebire de forma proiectului de lege publicat în 10.02.2014, actualul proiect de lege include o serie de modificări, urmare a consultării publice şi interministeriale şi a discuţiilor din cadrul Comisiei de Dialog Social şi Consiliului Economic şi Social.
Astfel, o modificare notabilă adusă de noul proiect de lege o reprezintă eliminarea prevederii potrivit căreia contravaloarea achiziţiilor de bunuri imobile şi autovehicule se achită numai prin instrumente de plată fără numerar, indiferent de valoarea acestora. În acest sens, potrivit noului proiect de lege, aceste tranzacţii urmează să se efectueze cu încadrarea în limita generală privind tranzacţiile efectuate între persoanele fizice, respectiv în limita plafonului zilnic de 10.000 lei/tranzacţie. În cazul operatorilor economici, aceste tranzacţii se vor efectua în limita plafonului de 10.000 lei pe zi.
De asemenea, în actualul proiect de lege au mai fost introduse următoarele elemente de noutate:
- În relaţia operatori economici-persoane fizice, exceptarea de la aplicarea plafonului de încasări în numerar stabilit de lege, respectiv de la interdicţia de fragmentare a încasărilor şi a livrărilor/prestărilor de servicii, în cazul livrărilor de bunuri şi prestărilor de servicii care se efectuează cu plata în rate, cu condiţia existenţei contractelor de vânzare-cumpărare legal încheiate care prevăd o astfel de modalitate de vânzare, respectiv de încasare a sumelor;
- Posibilitatea ca operatorii economici să restituie persoanelor fizice sumele în numerar, indiferent de nivelul acestora, în cazul returnării de bunuri de către persoanele fizice sau neprestării de servicii către persoanele fizice, în condiţiile în care la data restituirii acestea din urmă declară pe propria răspundere că nu mai deţin cont bancar.
Menţionăm, totodată, faptul că în cazul operaţiunilor efectuate între operatorii economici, în actuala formă a proiectului de lege, plafoanele de plăţi în numerar au fost menţinute la nivelul celor instituite prin Ordonanţa Guvernului nr.15/1996, respectiv la suma de 5.000 lei/zi/persoană, dar nu mai mult de 10.000 lei/zi, respectiv de 10.000 lei/zi în cazul magazinelor de tipul cash&carry.
În varianta anterioară a proiectului de lege erau propuse plafoane de plăţi zilnice în numerar de 2.000 lei/zi/persoană, dar nu mai mult de 5.000 lei/zi.
O situaţie similară se înregistrează şi în cazul încasărilor în numerar, pentru care, în actuala formă a proiectului de lege, se propune un plafon zilnic de 5.000 lei de la o persoană, faţă de 2.000 lei de la o persoană, cât era în varianta anterioară a proiectului de lege.
În ceea ce priveşte relaţia operatori economici - persoane fizice, în actuala formă a proiectului de lege, plafonul de încasări în numerar efectuate de operatorii economici de la persoane fizice, reprezentând cesiuni de creanţe, primirea de împrumuturi sau alte finanţări, a fost majorat la 5.000 lei/persoană/zi, faţă de 2.000 lei/persoană/zi propus în varianta anterioară a proiectului de lege. Şi în cazul plăţilor în numerar efectuate de operatorii economici către persoanele fizice reprezentând contravaloarea unor achiziţii de bunuri sau a unor prestări de servicii, dividende, cesiuni de creanţe sau alte drepturi şi restituiri de împrumuturi sau alte finanţări, a fost propus un plafon zilnic de 5.000 lei/persoană, faţă de 2.000 lei/persoană cât era în varianta anterioară.
Proiectul de lege postat astăzi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice are ca obiectiv dezvoltarea instrumentelor de verificare a realităţii operaţiunilor economice evidenţiate în documente de livrare-achiziţie, prin urmărirea fluxurilor băneşti.
“Voi promova acest set de măsuri, un important instrument de combatere a evaziunii fiscale şi a fraudei fiscale, unul dintre cele mai importante obiective ale mandatului meu”, consideră ministrul Finanţelor Publice, Ioana Maria Petrescu.
Proiectul de lege pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată urmează să intre în dezbatere pe agenda şedinţei de Guvern.
VEDETI NOUA FORMA, AICI :
Fisiere atasate
#29
Postat 21 March 2014 - 01:54 PM
Aceeasi minciuna nesimtita ... pai cum sa spuna ca trebuie sa ingrase bancile , ca de, cotizeaza (mai mult sau mai putin) direct in buzunarele lor.
Aproape toata evaziunea fiscala provine din piata neagra (produse/servicii la negru) , iar aici n-au nici un impact legile care restrictionea tot ce se opereaza PE ACTE !!
Ori astia vin de pe marte si ne cred pe toti tampiti (ma rog, pe marea majoritate) ... ori am cazut eu de pe marte si nu m-am prins ca intr-adevar asa suntem.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi