Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ordinul 3055 pct. 107 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

ordinul 3055 pct. 107


5 replies to this topic

#1 constantinjet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU

Postat 11 March 2014 - 01:42 PM

Buna ziua
as dori sa-mi spuneti cum se aplica prevederile Ordinului 3055, pct. 107 asupra parcului auto al unei societati, cum se inregistreaza cheltuielile cu reparatiile, cum se stabileste valoarea activelor in functie de cheltuielile cu reparatiile si cum se face amortizarea lor ulterioara.



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 March 2014 - 04:55 PM

Acesta este un punct sensibil :(

Formularea din ordin este cam cu dus-intors (cat se poate de interpretabila daca cineva vrea neaparat sa-ti puna bete in roate)
(1) O entitate nu recunoaște în valoarea contabilă a unui element de imobilizări corporale costurile întreținerii zilnice a elementului respectiv. Aceste costuri sunt recunoscute în contul de profit și pierdere pe măsură ce sunt suportate. Costurile întreținerii zilnice sunt reprezentate, în principal, de costurile cu manopera și materiale consumabile. Scopul acestor cheltuieli îl constituie reparațiile și întreținerea curente ale elementului de imobilizări corporale.
(2)Cheltuielile cu lucrările de reparații, altele decât cele menționate la alin. (1), efectuate potrivit condițiilor tehnice de exploatare a activelor respective, care au ca rezultat îmbunătățirea parametrilor tehnici sau sunt indispensabile, la intervale regulate, pentru a asigura continuarea exploatării activelor la parametrii normali se includ în valoarea activului respectiv. Cheltuielile cu reparațiile includ, de exemplu, sumele facturate de furnizori pentru lucrările efectuate sau valoarea manoperei și consumurilor de stocuri, amortizarea și alte cheltuieli atribuibile în cazul lucrărilor executate în regie proprie. Entitatea stabilește prin politicile contabile criteriile în funcție de care cheltuielile ulterioare efectuate în legătură cu imobilizările corporale majorează valoarea acestora sau se evidențiază în contul de profit și pierdere.

Dupa cum suna "imbunatatirea parametrilor tehnici" ... aproape orice cheltuiala la un auto se incadreaza aici (de ex: merge in trei motorul, repari, cureti, mai schimbi ceva ... hopa, merge mai bine, deci se imbunatatesc parametrii :blink: ; nu tine fain frana, schimbi o garnitura, aerisesti, schimbi placutele ... hopa, merge mai bine, deci se imbunatatesc parametrii :blink: )
Asta pentru ca au "uitat" un cuvant : INITIALI ! Adica este o majorare in mod normal doar daca se imbunatatesc parametrii initiali (cu care a fost produs si livrat). Doar ca la onor guvernul nu cred ca te mai astepti la normalitate sau bun simt.

Cat despre "indispensabile, la intervale regulate, pentru a asigura continuarea exploatarii activelor la parametrii normali" , apoi asta suna si mai neclar.
La orice activ imobilizat este foarte dificil de stabilit fara echivoc daca o reparatie se refera la intretinerea zilnica sau este o revizie / reparatie indispensabila (de ex: faci echilibrare de roti si presiunea lunar, intra la intretinere zilnica sau la reparatii indispensabile functionarii la parametrii normali ? ; Schimbi cauciucurile , este consumabil sau este inlocuire indispensabila?)

Teoretic orice reparatie se face pentru a asigura functionarea in parametrii normali, altfel de ce o mai faceai?
Poate daca nu faci interventiile la intervale regulate (ca reviziile obligatorii) ai avea o portita pentru cheltuiala.

...............

Acum, daca ne uitam si in CF, la art.24 scrie totusi ca se includ in valoarea activului doar :
d) investițiile efectuate la mijloacele fixe existente, sub forma cheltuielilor ulterioare realizate în scopul îmbunătățirii parametrilor tehnici inițiali și care conduc la obținerea de beneficii economice viitoare, prin majorarea valorii mijlocului fix;

Iar din cele 2 legiferari, mai intelege ceva daca poti! :angry2:

PS: Daca te refereai doar la modul in care faci includerea in val. activului, atunci se face o majorare, ca orice alta modernizare.
2xx = 404
...

Si apoi amortizezi in lunile ramase noua valoare ramasa (daca nu maresti cumva si durata de functionare).




#3 constantinjet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU

Postat 12 March 2014 - 08:55 AM

ma refeream la ce anume reparatii trebuie incluse in valoarea activului si ce se intampla daca de exemplu la un auto trebuie schimbat motorul cu unul nou pentru ca reparatia celui existent este mai costistoare decat inlocuirea...fac sau nu majorare de valoare? :wub:
Ce se intampla daca auto este integral amortizat? Majorez valoarea si reiau amortismentul pe o noua durata de functionare? :blink:
Oricum multumesc pentru raspuns si pentru timpul pe care ti l-ai alocat acestuia :biggrin:

oricum ...cine hotareste ce anume cheltuieli se includ in valoarea ramasa a autovehiculului si care este termenul de prelungire a duratei de viata



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 March 2014 - 01:38 AM

1. Cu motorul ... ti-am si detaliat in postare, este dupa cum bate vantul (cum vrea "organul" adica .. pentru ca este interpretabil). Iar organul mai mult ca sigur n-o sa te lase sa bagi pe cheltuiala, va cere sa faci majorarea activului.

2. Majorezi valoarea la cele complet amortizate si faci o "compunere" in care sa justifici un nr. de luni de functionare/amortizare suplimentare (macar termenul de garantie al pieselor noi)

3. Hotaraste "muschii lor" ... mama lor de guvernanti!

Nu mai scriu nimic ca deja incep sa ma exprim cu "bip-uri" ... asa rau m-au infuriat cu formularile astea (intentionat) aberante. Personal cred ca stiu foarte bine ce fac si fac intentionat asa (pe prostii), ca sa mai jefuiasca ceva de la fraierii care inca nu s-au hotarat sa "comute" pe activitati la negru (sau nu pot, datorita specificului).

Aceasta postare a fost editata de mgabi: 13 March 2014 - 01:40 AM




#5 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 13 March 2014 - 11:26 AM

Off, asa e. Le e jena sa faca majorarea cotelor de impozitare si atunci largesc baza de impozitare cu toate mizeriile posibile.



#6 constantinjet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU

Postat 13 March 2014 - 11:51 AM

3. Hotaraste "muschii lor" ... mama lor de guvernanti!

SUBSCRIU INTRUTOTUL






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL