Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Incasare bani - PFA in pending - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Incasare bani - PFA in pending


27 replies to this topic

#1 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 16 April 2014 - 04:50 PM

Salut,

Am si eu cateva intrebari. V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta/sfatui.

Ideea este ca eu am inceput sa lucrez pentru o companie (nu e din RO), lucrez remote din Romania (de acasa) - servicii de consultanta.
Contract facut intre mine si companie pe servicii de consultanta (incepand cu data de 15 Martie).

Problema ca mare este ca nu am PFA-ul facut - e inca in pending (mai am nevoie de cateva documente, contract de comodat - pentru alta adresa fata de cea de unde domiciliez/cea din buletin etc). Sa zicem ca poate mai dureaza cateva saptamani pana e gata.

Intre timp, eu trebuie sa trimit invoice/factura la acea companie pentru perioada 15 Martie - 15 Aprilie (ca sa ma plateasca).
Xulescu, domiciliat, cont bancar X, consultant bla bla - am prestat servicii, suma datorata X.

Bun!

Intrebari:
1. E vreo problema daca incep sa incasez bani inainte sa fie PFA-ul facut?
2. E vreo problema daca incep sa incasez bani in cont bancar de PF inainte ca PFA-ul sa fie facut? (initial voiam sa incep sa incasez pe un cont bancar pt PFA, dar daca nu am PFA-ul facut...)
3. Cum declar banii primiti in aceasta perioada?


Mi se pare foarte complicat.
Daca m-ar putea lumina cineva, ar fi superb!
Cum ma sfatuiti sa fac astfel incat sa fiu in regula si sa nu am probleme?

Multumesc mult!



#2 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 April 2014 - 11:07 AM

M-am interesat la ANAF daca pot declara banii in calitate de persoana fizica (nu autorizata).

Se pare ca as avea 3 posbilitati:

1. Daca am contract in care se specifica faptul ca sunt angajat la acea companie (primesc venituri din salarii) - trebuie sa platesc eu toate contributiile in Romania (inclusiv contributiile angajatorului).

2. Daca am contract in care se specifica faptul ca sunt angajat la acea companie (primesc venituri din salarii) - acea companie trebuie sa se inregistreze fiscal in Romania, iar eu sa completez declaratia 225.

Acum - cea care ma intereseaza pe mine:

3. Daca am contract in care se specifica faptul ca eu prestez servicii pentru acea companie (venituri din prestari servicii, consultanta media, marketing, management) - singurul lucru pe care trebuie sa-l fac este sa completez declaratia 201 (anul urmator) in care sa declar toate veniturile obtinute din strainatate in anul trecut.
La aceasta declaratie se ataseaza contractul de prestari servicii pe care il am cu aceasta companie (atat in engleza cat si in romana) si dovezi de incasare (extras de cont).

Asta este tot.

Pentru varianta 3, am intrebat si despre contributiile la sanatate si pensii. Mi-au spus ca avand in vedere situatia mea (incasez venituri de la o companie din strainatate si nu din Romania), n-am treaba cu ei, n-am ce sa declar (eg. declaratia 600).
Singurul lucru pe care il pot face este sa merg la Casa de Pensii si la cea de Asigurari de Sanatate si sa intreb daca au conventii cu statul de unde primesc banii. Chiar daca n-au, mi se pare ca tot pot face contract cu ei astfel inca sa platesc pentru pensie si sanatate. Trebuie sa ma interesez si acolo.


Poate cineva sa confirme punctul 3 sau exista posibilitatea ca cei de la ANAF sa ma fi mintit? :)




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2014 - 11:39 AM

nu poti lucra (emite documente/ face incasari si plati) intr-o calitate pe care inca nu ai ! asta-i f clar !

eu ti-as propune alta solutie decat PFA, cel putin pana actele pt PFA sunt gata : contractul de cesiune drepturi de autor !
consultanta reprezinta punctul tau de vedere ca profesionist in domeniul respectiv (o parere strict personala asupra unui aspect, chiar daca parerea se bazeaza pe prevederi legale, pe norme publice, etc ...) si de aceea eu cred ca se preteaza acestui tip de colaborare/ prestare de servicii, mai ales atunci cand informatiile cuprinse in ea nu circula doar verbal, ci si in scris, inreg. video/audio ...
cesiunea drepturilor de autor inseamna ca tu le cedezi lor toate drepturile ce decurg din folosirea acestei consultante, adica ei pot s-o vanda mai departe, s-o publice sub orice forma si, bineinteles, sa nu imparta cu tine eventualele foloase ulterioare ce ar putea decurge de aici.
in orice caz, este greu de presupus ca firma respectiva va folosi vreodata aceste materiale pt scopuri comerciale sau le va face publice pur si simplu (poate doar ca mater. didactice in cadrul firmei), cata vreme ele au caracter strict limitat la problematica acesteia, insa aspectul asta nu te priveste pe tine si, prin contractul de cesiune (daca si ei agreeaza solutia asta), tu le lasi libertatea totala de a folosi materialele de la tine asa cum vor.

acestea fiind zise, procedura de inreg. a ctr. de cesiune este simpla in Romania (habar n-am cum e afara) si presupune depunerea decl. 020 + copie ctr. la admin. financ. de care apartii cu domiciliul de pe C.I.
de asemenea, cred vor mai trebui indeplinite niste obligatii declarative aferente venitulor obtinute din strainatate (aici nu ma pricep ce si cum, dar ma pot interesa, o poti face si tu).
de mentionat si faptul ca veniturile vor fi supuse impozitului pe venit (atentie la acordurile internationale de evitare a dublei impuneri) si, eventual, contributiilor sociale.

in concluzie, sfatul meu ar fi sa vb cu partenerul tau pt a vedea in ce masura solutia ce ti-am propus-o se poate aplica la ei si (chiar inainte de asta, ca sa vezi f clar ce fiscalitate este atasata fiecarei optiuni de contract) sa te interesezi f amanuntit la fisc ce o sa ai de plata si cand.
sau poateeeee... iti spunem chiar noi, heheee...

multa bafta ! :smile:



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2014 - 12:02 PM

intre timp, vad ca te-i interesat si singur ...

succes ! :smile:



#5 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 April 2014 - 12:07 PM

Multumesc.

Imi poti spune, te rog, daca ti se pare ok "metoda" pe care mi-au prezentat-o cei de la ANAF?



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2014 - 12:17 PM

da, e aproape corecta ! ii lipseste faptul ca trebuie sa te inreg.la fisc cu D020, asa cum ti-am zis.
termenul e de 30 zile de la data ctr.
- o data/an depui doar D201 pt veniturile incasate din strainatate
- inca nu sunt f sigura daca la Casa de pensii si la cea de sanatate nu cumva trebuie sa te asiguri la venitul obtinut si NU la cat vrei tu (un minim acceptat de lege)...
ma mai interesez, daca vrei... sau ne zici tu dupa ce afli exact

vezi si aici :
http://static.anaf.r...ec_201_2012.pdf
http://static.anaf.r...ecl020_2007.pdf

veniturile din activitati dependente desfasurate în strainatate si platite de un angajator nerezident nu sunt impozabile in Romania si nu se declara ! deci, daca se presteaza activitatea efectiv in alta tara nu trebuie se declari veniturile in Romania.

multumesc si eu pt mesajele explicative ! :smile:



#7 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 April 2014 - 12:32 PM

Multumesc.

O sa merg chiar acum la ANAF sa intreb personal.

D020 trebuie depusa doar dupa ce am obtinut prima incasare si dupa ce m-am inregistrat la sanatate/pensii?
Vad ca sunt campuri in care trebuie sa specific data obtinerii primului venit,
De asemenea, este ok daca specific doar "Altele" la datele privind activitatea desfasurata?

La date privind vectorul fiscal chiar nu as sti ce sa completez.



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2014 - 12:48 PM

- D020 se depune, de regula) dupa ce ai semnat ctr. - adica dupa data intrarii lui in vigoare.
Termen depunere - 30 zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit sau a dobandirii calitatii de angajator, dupa caz.
- daca inainte de a depune D020 ai incasat si venit, atunci treci si data obtinerii primului venit.
- e bine "altele" fiindca nici n-ai avea ce altceva sa treci (cata vreme nu optezi pt drepturi de autor, adica venituri din prop. intelectuala)
- la vectorul fiscal nu completezi nimic fiindca nu esti angajator (nu angajezi personal casnic)

* necesitatea depunerii D020 mi s-a confirmat si de la asistenta contribuabil ANAF, unde am sunat cu putin timp in urma ca sa ma mai asigur, inca o data, ca zic bine ce zic.
* trebuie sa traduci si sa legalizezi contractul in care se explica natura activitatii respective pt ca, in functie de asta, fiscul il incadreaza la venituri din proprietate intelectuala sau la alte venituri.

vezi si aici : http://static.anaf.r...eclarare201.pdf

te astept cu noutati si iti tin pumnii sa mearga totul cat mai leger.
pe curand !



#9 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 April 2014 - 01:29 PM

Multumesc mult de tot.

Esti foarte draguta!

Acum m-am imbracat si echipat pentru "excursia" pana la ANAF.

Revin cu informatii. :D



#10 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 17 April 2014 - 04:42 PM

Mda, teapa.

Se pare ca nici unii de la ANAF nu stiu de capul lor.

Am fost acum la sectorul de care apartin, am vorbit si mi s-a spus ca nu am acoperire daca declar prin 201. Atat timp cat nu desfasor o activitate reglementata de statul Roman (chiar si in aceste conditii, online - cu primire bani de la o companie straina), nu se poate + ca se considera venituri din strainatate doar in cazul in care imi desfasor activitatea (sau mi-am desfasurat-o in acel stat), ori in cazul acesta eu sunt in Romania. :)

Singura solutie ramane tot PFA...

Trec maine din nou pe la Registrul Comertului.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2014 - 02:57 PM

dragule, iarta-ma, dar eu nu mai inteleg nimic si acum nici n-am cu cine sa mai vb de conta fiindca toata lumea e cu gandul la miel ...

cum adica nu desfasori o activitate reglementata de statul roman ??
ce faci ?? esti terorist ?? :laugh: consultanta este in domeniul terorismului international ?? glumesc amar ... :sad:

pai, stai un pic ... daca ai lucra afara, cu ctr. in regula, eu cred ca taxele si impoz. s-ar raporta si plati acolo si de aceea tu n-ai de declarat nimic, cf. celor ce ti-am scris mai sus.
deci, chestia e cu tu chiar primesti venituri din strainatate pt o munca desf. in Romania si de aia platesti taxe aici, raportezi veniturile aici si de aia exista D201 !!.

mi-e teama ca ultima vizita la fisc ti-a adus date false ...
te mira ca lucratorii de la admin. fin. NU sunt bine pregatiti profesional ?? imagineaza-ti cum suntem noi - cei care profesam in domeniu, cei care asteptam de la ei si avem dreptul sa primim indrumare, nu numai control, dar nu primim decat control si amenzi pt orice fleac.
sa stii ca fiecare inspector/referent e strict pe o bucatica si altceva habar n-are!! f rar am mai intalnit cate o pers. care sa stie si pe langa ce are de facut pe scaunul pe care sta, de partea lui bugetara.
de obicei, tot noi - cei care lucram pt firme - suntem mai bine pregatiti decat ei, cel putin in partea de CF !
dupa parerea mea, de multa vreme (daca a existat vreodata) s-a incheiat "indrumarea" pe care ar trebui sa ne-o furnizeze fiscul la unitatile sale teritoriale mai mici si asta fiindca la nivel de admin. financiare personalul are cunostintele limitate la bucatica ce tine de biroul resp. si nimic mai mult, iar cei care mai sunt (prin rotatie) in camera pt asist. contrib., sunt din ce in ce mai slab pregatiti, de-ti vine sa te sui pe pereti cand ai cate o treaba cu ei.

oameni mai bine instruiti, cu o buna pregatire profes., chiar f buna, mai gasesti pe la asist. contrib. din MFP, insa si acolo am avut surprize neplacute... dar rare ! de regula, se poate purta o discutie profesionala cu ei, iti poti face macar o idee asupra pbl., poti primi sfaturi bune ref. la pasii de urmat (daca nu si date mai concrete), adica nu te duci bou si te intorci vaca - cum zice o vb din popor...

sapt. viitoare ma mai interesez si eu, sa treaca sarbatorile fiindca acum n-ai cu cine discuta de conta/ fiscalitate.

Sarbatori cu bine !



#12 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 19 April 2014 - 06:31 PM

Nici nu stiu ce sa mai cred. Cert e ca vineri am fost la Registrul Comertului, mi-am luat toate formularele necesare, am depus cererea pentru verificarea si rezervarea denumirii pentru PFA, am platit taxa, am luat dovada de rezervare si acum trebuie sa fac rost de:
- contract de comodat;
- certificat care atesta rolul fiscal;
- copie dupa actul de proprietate.

Cu astea o sa am dosarul complet si o sa ma duc sa-l depun. Macar o sa dorm linistit ca am totul in regula => PFA.

Acum, am o problema pe care nu stiu cum o s-o rezolv:
- eu am de primit bani pentru munca pe care am prestat-o pentru acea companie straina (15 Martie - 15 Aprilie) si trebuie sa le trimit invoice;
- daca PFA-ul o sa fie gata in 1-2 saptamani, cum o sa pot trimite invoice (pe care o sa se specifice perioada 15 Martie - 15 Aprilie in care am prestat servicii) in conditiile in care eu nu aveam PFA-ul facut la acea vreme?

Totodata, nu stiu cum o sa inregistrez acel invoice in contabilitate.

Ideea e ca eu trebuie sa primesc bani in curand si tot incerc sa aman trimiterea invoice-ului fiindca vreau sa fiu in regula si sa pot declara acei bani.

Multumesc mult pentru ajutor si sarbatori fericite! :)



#13 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 21 April 2014 - 07:33 PM

Pana la urma, asta e.

1. Contract facut in numele Gigel Ionel (fara "PFA" specificat) incepand cu data de 15 Martie.
2. CUI/CIF o sa primesc undeva saptamana viitoare, Gigel Ionel PFA.

Sper ca la o eventuala inspectie sa nu am probleme fiindca pe contract scrie Gigel Ionel, iar eu sunt Gigel Ionel PFA (adica o sa incasez banii pe PFA).


3. Prima factura - o s-o emit undeva la sfarsitul lunii aprilie (imediat dupa ce am deschis PFA-ul), data emitere sa zicem 30 Aprilie 2014.
Pe factura o sa se specifice prestare servicii in perioada 15 Martie - 15 Aprilie.

Din nou, sper ca la o eventuala inspectie sa nu am probleme fiindca scrie ca am prestat servicii in perioada 15 Martie - 15 Aprilie.



Stie cineva daca urmatorul model de factura poate fi listat si inregistrat in contabilitate? :)

Fisiere atasate





#14 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 21 April 2014 - 10:47 PM

Sau e mai bine?

1. Contract facut incepand cu data de cand am PFA-ul.
2. Prima factura eliberata exact dupa ce am primit CUI/CIF. Pe factura sa nu fie trecuta nicio referinta cu privire la serviciile prestate in perioada anterioara PFA-ului (ca persoana fizica) ci doar "sign-up bonus" - ca si cum ar fi un bonus de inceput/de instalare.

Ar fi mai ok asa?



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2014 - 10:48 AM

dragule, pers. fizica NU emite factura !!!! ... si cu asta s-a incheiat subiectul "factura" pt per. cat nu esti PFA !!

daca ai banuti deja incasati, nu vei putea emite nici o factura pt ei si nu-i vei putea inreg. in contabilitatea PFA.
precum a fost relatia de colaborare, tot asa va fi si incasarea, adica in nume personal - ca pers. fizica, pe baza unui ctr. intre tine (Gigel) si firma resp.

sa fiu in locul tau, eu nu m-as grabi sa ma fac PFA.
m-am mai interesat pt tine si iata ce am aflat :
- poti lucra pe baza de ctr. , iar daca partenerul iti achita impoz. pe venit, tu nu mai declari ctr. aici, in Romania, ci vei depune numai D201 pt veniturile din strainatate pe baza unei "adev." de venit + impozitul retinut acolo, eliberata de unitatea fiscala administrativa a lor.
*plata serviciului se face numai pe baza ctr. dintre parti, fara nici o factura.
* in urma D201, fiscul roman iti calculeaza eventuale dif. de impozit si numai pe acelea le platesti aici.
- daca vrei sa platesti impoz. in Romania (sau trebuie) atunci este oblig. sa te inreg. ca PFA, cu tot cortegiul de obligatii contabile si fiscale (exceptie facand drepturile de autor - daca am inteles corect).

am un sfat : suna, te rog, la 0314.039160 (ramura 1) - asistenta contribuabil MFP, pers. fizice - astazi raspunde la tel. o d-na superdraguta si f bine pregatita profesional, cu ea am stat de vb, insa mi-a cerut detalii despre ctr. , pe care n-am stiut sa i le dau. i-am spus ca cer informatiile pt un amic (ceea ce este adevarat, nu ? :biggrin: ), iar tu ii poti spune ca esti acea pers. daca face referire la discutia cu mine.
te rog sa profiti de faptul ca astazi rasp. la tel. acea doamna si sa-i spui, cu toata sinceritatea si amanuntit, cum e cu colaborarea asta ta, ca stie ce sa te sfatuiasca corect, fiindca o singura dif. in conditiile de lucru poate schimba totul, adica toata abordarea/solutia.

te astept, cu mare interes, sa revii cu noutati. :smile:



#16 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 22 April 2014 - 11:40 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 22 April 2014 - 10:48 AM, a spus:

dragule, pers. fizica NU emite factura !!!! ... si cu asta s-a incheiat subiectul "factura" pt per. cat nu esti PFA !!
Nu, nu, dar nu vreau sa emit factura ca persoana fizica.
Factura o emit dupa ce am PFA-ul, insa pe ea o sa fie trecuta perioada de cand am inceput sa lucrez (si de cand as avea contractul).

Later edit: am recitit. Multumesc!

Vezi postareaOtilia Alupei, la 22 April 2014 - 10:48 AM, a spus:


*plata serviciului se face numai pe baza ctr. dintre parti, fara nici o factura. -

Problema e ca ei nu pot sa-mi trimita banii direct. Acest lucru iese din discutie.
Eu trebuie neaparat sa le trimit invoice/factura - iar ca persoana fizica nu se poate :(



#17 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 22 April 2014 - 12:19 PM

Multumesc pentru ca ai incercat sa ma ajuti. Cred ca ti-am facut capul calendar.

Situatia mea este foarte incurcata.
Referitor la contract, eu am zis doar ipotetic. In acest moment eu nu am niciun contract, nimic!

Am tot asteptat ca sa vad cum e mai bine sa procedez astfel incat sa fiu in regula, insa problema cea mare este ca eu am bani de primit din urma si nu stiu cum sa-i primesc, cum sa-i declar si cum sa fac contractul.

1. Daca fac un contract cu firma (ca sa-l am dovada cu privire la sursa banilor) incepand cu o data din urma (15 Martie) in care sunt trecut eu ca persoana fizica, iar dupa ce imi iau CIF-ul trimit invoice (pe care specific perioada 15 Martie - 15 Aprilie), mi-e sa nu am probleme:

a) Pentru ca in acel contract eu sunt trecut ca persoana fizica si nu PFA (pentru ca, la data de 15 Martie nu eram PFA).
b) Pentru ca o sa trimit invoice pe care se specifica o perioada din urma pentru care am prestat servicii (15 Martie - 15 Aprilie)

2. Daca fac contract incepand cu data de la care primesc CIF (deci, de cand sunt PFA), eu tot trebuie sa trimit invoice pentru perioada din urma (pe care o sa se specifice 15 Martie - 15 Aprilie), deci o sa am urmatoarea problema:
a) O sa am un invoice pe care o sa se specifice ca am prestat servicii cu o data din urma, in conditiile in care eu o sa am contractul si PFA-ul facute la o data ulterioara. Asadar, se bat cap in cap.

De cateva zile sunt stresat intr-un hal...
Nici nu mai pot fi coerent. Nu stiu ce sa fac.



#18 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2014 - 12:26 PM

Vezi postareaMrDerpson, la 22 April 2014 - 11:40 AM, a spus:

Problema e ca ei nu pot sa-mi trimita banii direct. Acest lucru iese din discutie.
Eu trebuie neaparat sa le trimit invoice/factura - iar ca persoana fizica nu se poate :(
.......... si cu asta am cam incheiat discutia !
chestia e ca ei nu-ti trimit banii direct, ci in baza unui ctr. ! sincera sa fiu, eu cred ca oamenii se agata excesiv de un document anume ... si poate c-ar trebui sa le explici cum e in Romania cu facturile si care e sit. ta pt. per. martie-aprilie cand nu esti PFA.

mi-a venit o idee ... poate ca merge, in loc de "invoice", sa scrii ceva gen "account " sau " statement" sau "monthly charges" ... adica sa nu fie factura 100%, nici macar ca forma, ci ca o nota de plata...
ma gandesc sa-i faci alta aranjare in pagina, ca document .. daca crezi ca tine figura cu firma de afara...

desigur ca, daca inca nu s-au facut platile, dupa ce esti PFA si emiti prima fact., poti omite per. in factura si chiar nu cred ca e o pbl. pt nimeni, asa incat la explicatii treci doar serviciul, fara per. aferenta, cumuland toata suma la zi sau sa scrii serviciul prestat pana la data ... adica fara inceputul per., ci doar sfarsitul ei.

deci, fir-ar sa fie de treaba - ca te omoara hartzogaraia in tara asta - tu esti un contribuabil onest, care vrea sa declare corect veniturile obtinute, nu pitesti venituri, ci numai cauti o forma de a le expune spre impozitare. prin urmare, nu vad de ce te-ar "cotonogi" fiscul.



#19 MrDerpson

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 22 April 2014 - 12:53 PM

Da, m-am mai linistit acum.

Am vorbit si cu un coleg care a lucrat pentru companie si mi-a zis sa nu ma mai agit atat.

O sa fac asa:
1. Imi iau certificatul de PFA.
2. Fac contractul cu firma in care o sa fiu trecut eu ca PFA (incepand cu data de cand am certificatul)
3. Emit primul invoice in care nu mai trec perioada sau o trec daca firma cere neaparat.

In caz ca trec pe invoice perioada "prestari servicii 15 Martie - 15 Aprilie" si primesc vreun control, spun ca asa mi-a cerut compania sa trec sau ca eu am incheiat un acord verbal cu compania, am inceput sa lucrez pentru ei (crezand ca o sa depun doar 201), apoi am decis sa-mi fac PFA, sa fac contract si sa emit facturi.

Atat timp cat eu o sa platesc taxe pentru banii astia, nu vad ce mare problema ar fi.
Pana la urma, ce se poate intampla rau, sa-mi dea o amenda.

Gata, asa fac.

Multumesc mult mult de tot pentru toate raspunsurile. Mi-ai fost de mare ajutor.



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2014 - 12:55 PM

cu drag ! :smile:





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL