Eu am trei nelamuriri in ceea ce priveste contabilitatea unei II:
1. Prin ce documente pot transforma materia prima (in cazul meu hartie, carton etc.) in produs finit (diverse forme ale hartiei pe care le voi vinde la seturi in continuare). Banuiesc, in primul rand trebuie sa fac un NIR atasat facturii de achizitie. Dar apoi, cum transform obiectele din NIR in produse finite (activitatea de prelucrare se desfasoara la sediul firmei) pentru ca mai apoi sa le pot factura la vanzare? Am inteles ca ar fi vorba de un aviz de intrare/iesire si un bon de predare/transfer/resituire. E corect? Care este modalitatea legala si care ar trebui sa fie ordinea intocmirii documentelor?
2. Acum 2 ani am desfasurat o activitate de comert cu casa de marcat fiscala. Am incheiat aceasta activitate si casa de marcat am predat-o inapoi la funizor, pe baza de factura. Cum inregistrez in registrul inventar aceasta operatiune? De asemenea, recent am achizitionat produse care ma ajuta la prelucrarea hartiei. Trebuie si pe acestea sa le inregistrez in acest registru inventar?
3. Din activitatea anterioara mi-au ramas mai multe produse nevandute pe care nu le mai pot valorifica. Cum fac iesirea acestora din firma?
Multumesc!