Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dilema PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Dilema PFA

2 replies to this topic

#1 torres

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 May 2014 - 02:04 PM

Buna ziua,

Doresc sa imi deschid un PFA pentru prestari servicii IT, colaborand in mare cu persoane juridice din Romania.

Estimarea incasarilor este la 6500 EUR pe luna.

Conform celor citite pe forum, nu am reusit sa inteleg exact care ar fi suma neta ce ar ramane din acesti 6500 EUR pe luna, in conditiile in care a) nu mai sunt angajat in alta parte, deci trebuie sa platesc CAS etc. si b) presupun ca depasesc plafonul de 65000 EUR in cele 12 luni de activititate si ca ar trebui (? nu imi este foarte clar) sa platesc TVA.

Ma poate ajuta cineva cu un calcul simplu pentru incasari in valoare de 6500 EUR pe luna, cheltuieli deductibile 0, clienti persoane juridice, in criteriile mentionate mai sus?

Va multumesc.



#2 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 May 2014 - 09:05 PM

Daca optati sa fiti impozitat pe venitul real adica venituri brute -cheltuieli, trebuie sa vedeti, in calculele estimative, si care sunt cheltuielile pe care e posibil sa le aveti intr-un an pentru aceasta activitate. Cititi si art. 48 din codul fiscal si cu normele de aplicare, in care se detaliaza care sunt cheltuielile deductibile total si limitat pentru pfa.
Puteti sa nu va inregistrati ca platitor de tva de la inceput.
Art. 152 cod fiscal (6) Persoana impozabilă care aplică regimul special de scutire şi a cărei cifră de afaceri este mai mare sau egală cu plafonul de scutire (65.000 euro, al cărui echivalent în lei se stabileşte la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României la data aderării, respectiv 220.000 lei) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153, în termen de 10 zile de la data atingerii ori depăşirii plafonului. Data atingerii sau depăşirii plafonului se consideră a fi prima zi a lunii calendaristice următoare celei în care plafonul a fost atins ori depăşit. Regimul special de scutire se aplică până la data înregistrării în scopuri de TVA, conform art. 153. Dacă persoana impozabilă respectivă nu solicită sau solicită înregistrarea cu întârziere, organele fiscale competente au dreptul să stabilească obligaţii privind taxa de plată şi accesoriile aferente, de la data la care ar fi trebuit să fie înregistrată în scopuri de taxă conform art. 153.




#3 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 23 May 2014 - 01:29 PM

vei plati:
- 16% impozit din brut
- 5.5% CASS din brut, cheltuiala deducitibla
- 31.3% din valoarea declarata in D600, care nu poate fi mai mica decat 800 ron/luna (sau cat o mai fi salariul minim, ca la cum schimba astia lucrurile...Si nici mai mare decat 5 ori nu mai stiu care venit (cred ca ala mediu)), deasemeni cheltuiala deductibila

optional, asigurare de concedii medicale, care nu mai stiu cat e procentul (ceva infim, oricum)

Evident, nu esti obligat sa le deduci, daca nu vrei, dar nu cred ca e cazul.
Daca mai vrei alte cheltuieli deductibile in cazul tau, poti pune telefonul si abonamentul de telefon, calculatorul (sau calculatoarele) cu echipamentele aferente, abonamentul la internet (evident, pui aceste abonamente pe PFA dupa infiintare). Mai poti face un contract de inchiriere/comodat, in functie de unde o sa ai sediu, si poti deduce limitat diverse cheltuieli legate de activitate (curent, gaz, intretinere). In general se aplica un procent raportat la spatiul folosit din locatia inchiriata/comodata. (eu de ex am in medie 100 lei pe luna doar curentul la echipamentele PFA)
Si avand clienti din romania, probabil ca o sa ai si ceva cheltuieli de protocol si de transport.
La astea se mai adauga diverse cheltuieli specifice ocazionate de activitatile desfasurate.
Toate le poti discuta cu un contabil mai in detaliu. Daca nu te chinui sa maximizezi cheltuielile deductibile, ci le tii la un nivel rezonabil, si doar ceea ce este clar deductibil, atunci nu vei avea probleme. Altfel risti sa ajungi la mana interpretarii unuia sau altuia si poate nu ai noroc pe cine prinzi.

Referitor la TVA, dupa cum sugereaza si domnu Neagu, eu recomand sa pornesti ne-platitor de tva. Poate iti va merge intr-adevar bine anul asta (care deja e la jumate, deci anu asta sigur nu treci plafonu) si vei face cat ti-ai propus. Dar daca nu va fi asa:
- impozitul si asigurarile le platesti anticipat, fie ca produci, fie ca nu
- toata treaba cu TVA-ul, la cate schimbari au facut si inca fac astia, pt un PFA e un chin. Neplatitor de tva te descurci sa iti tii contabilitatea, dar cu tva-u, poate mai bine iti iei un contabil. (alta cheltuiala deductibila :-) )

numa bine.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL