Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Achizitie telefoane pt angajati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Achizitie telefoane pt angajati


1 reply to this topic

#1 yoyo23

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 July 2014 - 05:46 PM

Buna ziua!

Va rog luminati-ma in urmatoarea problema: administratorul firmei a hotarat sa li se deconteze angajatilor c/v achizitiei unor telefoane care trebuie sa aiba o aplicatie informatica folosita in munca angajatilor si fara de care nu pot sa isi exercite munca; a facut fiecare cate o cerere spre decontare si au anexat copie dupa factura pt telefon (factura e facuta pe fiecare angajat in parte). Acum eu nu stiu cum ar fi mai bine sa procedez pentru banii acordati, sa ii consider avantaje in natura acordate salariatilor, doar ca nu stiu cum sa ii inregistrez contabil, valoarea telefoanelor, in modul cum a hotarat administratorul sa faca. Initial i-am sugerat administratorului sa fie facuta o factura pe firma pentru toate telefoanele doar ca el a zis ca vrea sa le ramana angajatilor- le-a considerat ca un premiu pt munca fiecaruia.

Va rog spuneti-mi cum ar fi cel mai bine sa procedez!!
Sa le consider venituri din salarii si se impoziteza cu 16% si retin si contributiile aferente salariilor?! S-au doar impozitate cu 16% ? S-au aplic prevederile de mai jos:
"Norme metodologice: ART. 55 al.4 e)
84. Nu sunt venituri impozabile:
- contravaloarea echipamentelor tehnice primite de angajat sub formă de aparatură, dispozitive, unelte, alte mijloace asemănătoare, necesare în procesul muncii;" ?!?!
si atunci trec c/v telefoanelor doar la rest de plata pe fluturasul de salariu?!!?


Pt a trece pe statul de plata c/v telefoanelor este nevoie de dispozitie din partea administratorului s-au este destul aprobarea cererilor de decontare?!
Multumesc anticipat!

PS: sunt incepatoare si de asta este mai bine sa intreb pe cei mai experimentati sa nu gresesc; multumesc pt rabdare si timpul acordat!




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2014 - 12:56 PM

dupa parerea mea, nu la art. 84 din norme trebuie sa te uiti (eu zic ca el se refera la aparatura de lucru, nu la telefoanele mobile), ci la art. 78.
78. Angajatorul stabileşte partea corespunzătoare din convorbirile telefonice reprezentând folosinţa în scop personal, care reprezintă avantaj impozabil, în condiţiile art. 55 alin. (3) din Codul fiscal, şi se va impozita prin cumulare cu veniturile salariale ale lunii în care salariatul primeşte acest avantaj. În acest scop angajatorul stabileşte limita convorbirilor telefonice aferente sarcinilor de serviciu pentru fiecare post telefonic, urmând ca ceea ce depăşeşte această limită să fie considerat avantaj în natură, în situaţia în care salariatului în cauză nu i s-a imputat costul convorbirilor respective.

consider ca achizitia telefoanelor pe numele fiecarui salariat practic exclude o posibilitate rezonabila de a mai deduce pe firma costurile si tva-ul aferent lor, confirmand faptul ca telefoanele sunt un avantaj in natura (asa cum, de altfel, doreste si administratorul).
in acest caz, lucrurile sunt clare si toata chelt. + tva se vor adauga la brutul salarial, urmand a fi impozitat ca un salariu normal - deci achizitia facuta in acest fel a fost o decizie proasta daca se doreste o diminuare legala a poverii fiscale.

cat priveste cota de chelt. aferenta convorbirilor efectuate in interesul firmei (din costul lunar al abonamentului), administratorul este cel care stabileste partea corespunzatoare din conv. telefonice reprezentand folos. in scop personal (dif. e pt firma) si doar astea se considera avantaj in natura, urmand acelasi tratament fiscal ca mai sus.
modalitatea de decontare presupune un decont individual si/sau un act aditional la CIM-ul fiecarui salariat care si-a luat/ a primt banii pe telefon.
..................................................................

pacat ca administratorul nu te-a ascultat cand l-ai sfatuit sa cumpere telefoanele pe firma, daca tot le plateste !! puteau fi trecute ca ob. de inventar, date in fol. si apoi casate dupa 1 an - astfel puteau ramane permanent la salariati, iar daca salariatul pleca din firma, atunci se putea face casarea mai devreme pe motiv ca aparatul s-a distrus accidental ... fiindca dpv fiscal chelt se inreg. deja la darea in fol. initiala si nu mai surveneau alte influente fiscale pt care sa te traga fiscul de urechi.
se putea face si un act aditional la RI (regulamentul interior) prin care salariatii erau obligati (teoretic) sa lase tel de serviciu la firma, la sfarsitul prg., iar asta venea in sprijinul ideii ca tel. sunt fol. doar pt interesul unitatii, permitandu-va, mai usor, deducerile dorite; oricum, abonamentele de telefonie mobila actuale sunt atat de generoase incat cu greu se pot consuma lunar toate minutele incluse chiar si in cea mai ieftina cartela + ca e f. dificil sa se dovedeasca faptul ca salariatul a vb mai mult in interes personal decat o alocare minima de, sa zicem, 250 min lunar, ceea ce inseamna c/v a 1 euro lunar la o cartela cu vreo 2-3-4.000 minute in retea si 200-300 min. nationale, adica o suma modica pt care nici fiscul nu-si bate capul, asa ca toata val. abonam./cartelei ar fi putut trece pe chelt. firmei, fara sa va mai complicati atata !!

vreau sa spun ca existau portite lasate de lege pt. aceste operatiuni, solutii mai putin costisitoare ! nu e vb de vreo evaziune fiscala, ci doar de "exploatarea" unor posibilitati absolut legale ! acum e tarziu sa mai "repari" sit., asa ca administratorul o sa mai plateasca in plus circa 40- 50 % taxe salariale, daca e baiat "destept" si crede ca el stie mai bine decat contabilul ...
deh ... :sad:
....................................................................

inreg. contabile :

425.analitic salariat = 401
4426 = 401 (val. tel.
425.analitic salariat = 4426 (nu se deduce tva)

641 = 421 (cu suma din factura, inclusiv tva)

*** dupa adaugarea sume la brutul salarial, urmeaza impozitarea normala, ca la orice salariu obisnuit, apoi se scade avansul din. 425.analitic salariat, urmand ca pe stat sa ramana restul de plata al salariului curent.

atentie : restul de plata va fi diminuat cu taxele aferente acestui "avans" adaugat la brut.
pt. ca salariatul sa primeasca un net in val. telefonului, brutul adaugat trebuie sa fie mai mare cu cotele de ctb. salariale retinute pe stat (inclusiv impozitul).
de aceea, eu as zice sa renutati la inreg. facturilor ca mai sus si sa acordati pur si simplu prime in sumele brute necesare pt ca netul sa ramana c/v fiecarui telefon in parte.







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

7 useri citesc topicul

0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL