Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deductibilitate cheltuieli la cladire adusa ca aport la capital - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


deductibilitate cheltuieli la cladire adusa ca aport la capital

cladire aport cheltuieli
3 replies to this topic

#1 mariamarinescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:contabilitate, resurse umane, bijuterii handmade

Postat 30 July 2014 - 08:56 AM

Buna ziua,

am o firma care doreste sa aduca aport la capitalul social un imobil pentru ca ulterior sa poata presta servicii de cazare, dar nu reusesc sa gasesc cateva informatii necesare pentru a vedea daca este rentabila acesta procedura. Din pacate cei de la Registrul Comertului nu stiu sa-mi raspunda, iar la finante inca n-am primit un raspuns.
Poate ma puteti ajuta dumneavoastra.
1. Prin aportarea imobilului la capital, impozitele locale vor trece pe societate sau raman pe persoana fizica ?
2. Cheltuielile ulterioare cu amenajarea imobilului sunt deductibile la calculul impozitului pe profit ? La fel si amortizarea cladirii?

va rog , daca se poate, indrumati-ma spre actele normative unde as putea gasi referinte.

Va multumesc anticipat.
Si scuze daca am postat unde nu trebuia !



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2014 - 02:56 PM

dupa ce-am mai studiat nitel despre amortizarea capitalului social, parerea mea este ca :

prevederile legale incidente situatiei expuse de tine sunt cuprinse in L31/1990, OMFP 3055/2009 si L571/2003.

felul in care trebuie tratate lucrurile depinde f mult de modul in care aportul in natura (respectiv cladirea) este adus in societate :
1. cu transfer de proprietate
2. cu drept de folosinta.
daca prin aportul adus se transmite dreptul de proprietate asupra unui bun, aceasta va intra in patrimoniul societatii, iar asociatul va pierde orice drept asupra bunului respectiv - ca pers. fizica;
daca dreptul care se transmite este cel de folosinta asupra bunului respectiv, raporturile dintre asociat si societate sunt cele de locatiune, adica asociatul ramane proprietarul bunului (ca pers. fizica) si va avea dreptul la restituirea lui in cazul dizolvarii societatii.
pt. a putea inreg. in contabilitate aceasta participatie, cladirea trebuie evaluata pt a sti, in primul rand, cate parti sociale ii revin asociatului in cauza (art. 7 din L31/1990).
evaluarea se face fie doar de catre asociati, fie obligatoriu prin expertiza ( de ex. la SRL cu asociat unic, art. 13(3) din L31/1990) - in fct. de natura societatii si de nr. de actionari.

in cazul 1 - al transferului dreptului de proprietate, cladirea va intra in patrimoniul societatii (va fi proprietatea societatii) si, prin urmare, impozitele locale aplicabile sunt cele ale unei pers. juridice.
cheltuielile ulterioare cu amenajarea imobilului sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, la fel si amortizarea cladirii, DACA se poate dovedi ca bunul este fol. in scopul obtinerii de venituri impozabile (art. 21 din CF). vezi si aici : http://www.conta.ro/...abile-5257.html

in cazul 2 - al transferului dreptului de folosinta, este necesara incheierea unui contract de concesiune.
potrivit art. 81 (2) din OMFP 3055/2009 : (2) Concesiunile primite se reflectă ca imobilizări necorporale atunci când contractul de concesiune stabileşte o durată şi o valoare determinate pentru concesiune. Amortizarea concesiunii urmează a fi înregistrată pe durata de folosire a acesteia, stabilită potrivit contractului. În cazul în care contractul prevede plata unei redevenţe/chirii, şi nu o valoare amortizabilă, în contabilitatea entităţii care primeşte concesiunea, se reflectă cheltuiala reprezentând redevenţa/chiria, fără recunoaşterea unei imobilizări necorporale.




#3 mariamarinescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:contabilitate, resurse umane, bijuterii handmade

Postat 31 July 2014 - 07:58 AM

Multumesc frumos. Aceste informatii le-am gasit si eu, am citit si codul fiscal, m-am lamurit si pe partea de TVA.
Mai am cateva neclaritati, dar o sa le lamuresc la finante.

Multumesc.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2014 - 10:56 AM

cu drag, Maria ! :smile:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL