Salt la continut


venituri din freelancing

internet venit freelancing
85 replies to this topic

#81 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 21 July 2016 - 08:32 PM

cu placere :) o sa vina candva si randul meu sa intreb ;)



#82 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12039 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2016 - 12:41 PM

conta pt freelancing e un subiect particular, sunt destul de putini cei care se pricep bine si de aceea eu apreciez f mult fiecare raspuns pe care ni-l oferi. :biggrin:

la fel si pt @mutual ! :biggrin:

va multumesc frumos amandurora pt implicarea in topic, precum si tuturor celor care au mai raspuns chiar sporadic.




#83 Catalin B

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 05 September 2016 - 02:47 AM

Salut, tuturor!

Am o problema care, de ceva timp, ma cam macina.

Anul trecut cam in timpul asta am facut o "intelegere" cu un prieten dezvoltator web si, pentru fiecare client pe care i-l trimit, primesc un procent din banii pe care ii castiga el de la client. Prietenul meu, locuind in alta tara(tot a UE), imi trimite banii pe PayPal. Pana acum nu am scos decat 3 euro din contul de PayPal pe care i-am si folosit imediat ce i-am primit in contul bancar; neutilizand banii aia deloc s-a strans ceva - poate ca nu e prea mult din punctul de vedere al altcuiva pentru un an de "lucru", dar e destul pentru mine, student fiind. As vrea sa scot in momentul asta toti banii de pe PayPal pentru ca am nevoie de ei, insa nu stiu cum sa fac cu declararea venitului, cu impozitele etc.

Activitatea mea nu e una continua, deci nu stiu cat de bine ar fi, pentru mine, sa imi fac o firma sau ceva de genul pentru care sa platesc constant nu stiu cate taxe. De exemplu, luna asta ii gasesc ceva de lucru baiatului respectiv si primesc 10/50/100 euro, dar nu stiu daca mai gasesc ceva pentru 2-5 luni. Practic, eu nu vand nimic, nu creez nimic. Doar vorbesc. Cum ii spun eu asta FISC-ului/ANAF-ului/ce o fi? Cum sa fac de acum inainte sa imi fie mai simplu cand imi scot banii?

Nu ma pricep deloc la contabilitate/taxe/samd, asadar va rog frumos sa imi explicati cat se poate de simplu, pentru mine, ce ar trebui sa fac (de) acum ca sa nu intru in vreun conflict cu statul. Va multumesc in avans!

Edit(rog un moderator sa lipeasca post-urile, eu nu mai pot sa il editez pe cel precedent): am cercetat putin prin mesaje si se pare ca in Aug 2015 doar discutam despre asta cu prietenul meu, primii bani pe PayPal i-am primit in Iun 2016. Nu stiu daca are vreo relevanta treaba asta cand vine vorba de taxe, insa am considerat ca e mai bine sa ofer cat mai multe explicatii, ca sa primesc un raspuns cat mai potrivit.



#84 Alider

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 September 2017 - 10:33 PM

Buna seara,

Ciuly, vad ca esti foarte experimentat in freelancing, sper sa mai raspunzi la un topic asa vechi, te rog din suflet ajuta-ma cu un raspuns. Am un client care lucreaza pe upwork cu un PFA. Incaseaza, isi retrage contravaloarea serviciilor prestate in contul curent din Romania. Eu am doar extrasul de cont din Ro, unde se vede incasarea banilor,USD convertiti in RON si cam atat. In conditiile astea eu ce pot face? Din cate am mai citit pe net exista o factura pe care upwork o transmite in numele tau clientilor, insa mi s-a spus ca nu este disponibila pentru tine, prestator. De asemenea, datele clientilor nu ar fi complete, in unele cazuri fiind doar nume sau nickname-uri.
Problema mea cea mare este facturarea. Pot factura la upwork pentru suma ce imi intra in contul bancar din RO? Cui anume fac factura? Facturez clientilor cu informatii vagi? Iarasi upwork banuiesc ca isi ia comision, unde vad eu comisionul asta? Ar trebui sa primesc factura pentru el? Ce informatii suplimentare ar trebui sa primesc in afara de extrasul de cont bancar?


Va multumesc



#85 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 14 September 2017 - 12:24 PM

Buna,

PFA-ul va factura pt upwork, cu informatii incomplete pt ca cei de la upwork nu iti dau aceste informatii (se preiau datele de contact de pe site, nume, adresa, si ce o mai fi acolo. Daca nu ma insel au ceva birou in irlanda, cred ca de acolo vin si platile in EU).
Factura o faci in USD, la suma care apare in extrasul de cont din upwork, fara comision,.pe care il salvezi intr-un pdf, csv, lunar sau anual). Din cate imi aduc aminte, suma care o trimit ei, minus un comision de 1.8 usd parca, ava aparea si pe extrasul tau, eventual cu un minus de comision bancar. Ce poti proba ca si comision ilpoti trece cheltuiala deductibila, rtestul e considerat "pierdere". Ca si cum un furnizor iti plateste o factura partial sia poi restul nu mai plateste vechi. In contabilitatea dubla ai un cont ca sa urmaresti diferenta asta, in cea simpla, nu. Oricum, impozit platesti pe ce ai incasat, deci nu doare.
Ce poate face PFA-ul ca sa doarma mai linistit, este sa printeze intr-un pdf tot ce tine de acele contracte, doar in cazul in care upwork se hotaraste ca nu iti mai arata istoricul de contracte si munca incepand cu anul X. Momentan cred arata relativ tot.
PDF-urile alea se pot considera documente justificative pt facturare. Relatia PFA-ului este cu upwork, nu cu acei clienti de acolo.
Considera upwork ca fiind o companie X care castiga o licitatie de constructia unui drum cu statul. Relatia contractuala este intre X si stat. Dar X apoi va sub-contracta unor companii A, B, C. Deci compania B lucreaza pe proiectul statului, relatia ei contractuala este cu X.
B este in acest exemplu PFA-ul, iar X este upwork.
Diferenta este in transparenta contractuala intre PFA si upwork, dar noi nu putem face nimic asa ca salvam cat mai multe informatii putem, ca sa problam, la nevoie, munca facturata. Probarea incasarilor e clara ca e prin banca, probarea facturarii e clara ca ai facturat corect suma, iar probarea muncii, ca nu e factura fictiva, e prin PDF-urile astea daca pica siteul. Mi departe daca vor ceva nu au decat sa gadile juristii de la upwork, tu PFA de buna credinta ti-ai facut datoria.
Upwork mai genereaza o seria de rapoarte diverse. E bine ca si acelea, lunar/anual, sa le salvezi in PDF. Acolo va aparea si comisionul upwork, si clientii cu care s-a lucrat, cand, cat, ce sume,, etc.
Dar facturarea cel mai bine o faci fara comision. O poti face si cu comision si apoi sa il inregistrezi separat in RJIP ca si cheltuiala deductibila, dar te complici degeaba iar in acel caz, raportul lunar cu platile si comisionanele e critic ca sa poti proba deductibilitatea acelui comision, nemaivorbind ca ala se deduce in ron, ceea ce inseamna ca trebui sa mentii un curs la data aplicarii comisionului si altul pt facturare. Se poate dar chiar nu are sens.

Numa bine.



#86 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12039 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2017 - 09:46 AM

Multumim frumos, Ciuly ! Sa traiesti, boierule ! :biggrin:





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii