Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
venituri din freelancing - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


venituri din freelancing

internet venit freelancing
87 replies to this topic

#21 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2015 - 12:44 PM

@ciuly : iti multumim mult pt mesaje, mai ales ca sunt teme speciale !!

Sa traiesti mai mult, mai bine si cine-ti place ! :biggrin:



#22 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 April 2015 - 03:00 PM

Multumesc pentru raspuns!
Ar mai fi de precizat faptul ca sunt persoana fizica asa ca nu cred ca se aplica treaba cu facturile. Nu pot sa emit facturi ca persoana fizica nu? Ma gandeam sa depun formularul 201.
Cei de la ANAF insista sa vada documente legale, asa ca nu sunt sigur ca vor accepta o lista cu incasarile de pe skrill. Iar siteurile respective nu ofera nici un fel de situatie a veniturilor care sa aiba vreo valoare legala. Pot sa imi accesez istoricul dar problema ramane. Pot sa descarc acel istoric si sa il printez dar nu are nici o stampila sau semnatura.
Conturile le-am creat in urma cu multi ani insa pana acum nu am prea avut ce sa declar. Pot sa gasesc termenii de utilizare dar nu apare numele meu. Este asta o problema?




#23 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 April 2015 - 03:19 PM

Si, intr-adevar, siteul este din afara UE si nu ofera nici un fel de informatie despre clienti.



#24 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 21 April 2015 - 03:46 PM

Intr-adevar, ce am spus eu se aplica (in mare) persoanelor juridice si PFA & co.
Din cate inteleg eu, ceea ce faci pe site-urile alea nu intra la 201. Parerea mea, rste o activitate independenta si prin urmare trebuie sa iti faci PFA. Nu stiu de ce cei de la anaf insista sa vada contracte. Eu inteleg 201 ca fiind pt cei care, de ex: esti lacatus, mergi 3 saptamani in italia si lucrezi la cineva sau la mai multi. Aduci de acolo cate un contract. Esti programator si mergi 3 luni in germania ca si consultant sau developer sau ce o fi. Aduci un contract. Esti capsunar si mergi 4 luni in spania la cules. Aduci contract. Est tanti batrana si mergi in anglia la babysitting x luni. Aduci contract. Esti fotograf si faci un contract cu casa de moda x din franta pt niste shoot-uri in baneasa, saui poate la paris. Aduci contract...
Dar tu esti "stationat" in romania, lucrezi pt straiini prestand o activitate independenta intermediata de unul sau mai multi terti, deci nu ai un conctract cu un beneficiar anume, ai doar un contract de inchiriere generic, care produce efecte probabil doar in tara de unde ii siteu/firma ala, care te poate actiona in justitie, sau nu, in cazul incalcarii contractului doar daca exista mecanisme/acorduri in acest sens intre romania si acea tara. Trebuie sa te chinui sa legalizezi in romania acel contract, care pe linga traduceri autorizate se poate sa mai necesite ceva interactiuni cu firma care ofera serviciul de intermediere. iar problemele pot aparea in momentul in care exista clauze care contravin legilor romanesti (sau din UE). E o mare bataie de cap in contextul in care tu defapt doar vrei sa iti legalizezi veniturile.

In mod normal se face astfel: tu deccari/explici la anaf ca prestezi X (serviciu, produs) si ei ar trebui sa te consilieze, corect, ce anume trebuie sa te inregistrezi pt asta si ce fel de activitate e.
Eu habar n-am ce e cu fotografia de stock. Poate ca activitatea pe care tu o prestezi e defapt comert: ai facut o fotografie (candva) si o vinzi unor terti (unul sau mai multi). Sau poate e intr-adevar activitate de creatie independenta: cineva vrea o fotografie si tu i-o faci (lui, unul). Poate ambele sau poate si/sau altceva.
Dar indiferent ce e, tu trebuie sa le explici asistentilor contribuabili de la anaf in mod clar ceea ce faci. Asta nu inseamna ca ei vor intelege :) In paralel, poti sa le scrii celor de la anaf o cerere, explicand in scris, si exemplificand, ceea ce faci si rugandu-i sa iti spuna unde te incadrezi. Doar ca raspunsul va veni inceeet. Dar macar ai linistea ca la un eventual control, ai o dovada scrisa si nu "asa mi-a zis..."

Abea dupa ce stii in ce categorie de contribuabil te afli si ce activitate prestezi, abea atunci ti se poate spune pe ce si cate 200 sau 201 sau ambele iti declari veniturile. Pt ca poti avea un 200 pt ceva si un 200 pt altceva.



#25 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 April 2015 - 04:16 PM

Multumesc din nou!

Fotografia de stock inseamna ca vinzi cuiva drepturi de utilizare (limitate) pentru o fotografie pe care ai facut-o deja. Clientul nu are exclusivitate asa ca alti clienti pot cumpara in continuare drepturi pentru aceeasi fotografie.

Sincer sa fiu, cei de la sediu nu pareau a fi in stare sa-mi dea un raspuns. Eu ma gandeam la declaratia 201 pentru ca pare cumva asemanator cu veniturile celor care au cont pe Google Adsense: activitate desfasurata din Romania, dar venituri din strainatate.
PFA este doar o solutie pentru viitor (un viitor nu foarte apropiat pentru ca imi mai trebuie si ceva studii pana sa pot infiinta PFA). Momentan vreau sa fac ceva cu veniturile din trecut si cu cele care vor veni in acest an.

Poti, te rog, sa-mi trimiti pe privat o adresa de email unde sa putem continua discutia?



#26 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 21 April 2015 - 04:42 PM

Fara nici o suparare, dar nu prea mai avem ce discuta. Eu nu-s expert in domeniu, vorbesc din experienta, la care adaug o doza de logica si bun simt ca sa pot filtra ceea ce vine pe teava. Mai mult decat ce am spus, pe acest subiect, nu cred ca mai am ce zice, si nu exista nimic din ce vreau sa zic ce nu pot spune in public, deci nu are sens o discutie in privat ;)

Daca mai ai nelamuriri, intreaba public, mai sunt si alti oameni care raspund, dar o fac cand au ei timp, deci mai astepti ceva.

PS: poti incerca sa te "afiliezi" la arta, adica drepturi de autor, dar eu habar n-am ce e pe acolo, si din ce am mai citit prin presa s-ar putea sa te lovesti de niste probleme, si poate e mai complicat de declarat decat la PFA activ indep. Asta daca te incadrezi, evident.



#27 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 April 2015 - 05:08 PM

Inteleg. Multumesc pentru raspunsuri. Eu nu am nici macar experienta.

Totusi, cum as putea adresa acea cerere scrisa celor de la ANAF? O trimit la adresa sediului din localitatea in care am domiciliul?

Daca mai are cineva experienta cu astfel de situatii ii rog sa-si spuna parerea. Stiu ca doar parerea celor de la ANAF conteaza in cazul unui control, insa am fost la ei si practic nu mi-au spus nimic. Mi-au spus doar sa duc tot ce cred ca poate fi de folos si mai vedem.



#28 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 21 April 2015 - 05:11 PM

<sergiuu>, din moment ce vei declara pana la 15 mai veniturile din freelancing ca persoana fizica, totul este rezolvat. Cei de la fisc nu sunt abilitati legal sa-ti impuna infiintarea de PFA, iar daca platitorii tai de venit din freelancing nu iti impun o forma juridica de colaborare, odata cu declararea veniturilor incasate ti-ai rezolvat legal stress-ul legat de ce si cum ar putea sa mai fie interpretate lucrurile.

Te arde sa-ti faci PFA este OK, dar o sa ai bataie de cap de la inceput si in continuare, vei avea mult mai multe intrebari si raspunsuri putine si imprecise privind freelancingul.

Iti va ramane ca o ultima solutie sa emigrezi intr-o tara din lumea libera unde ti se iau bani din impozite fara intrebari suplimentare si completezi o singura declaratie anuala.



#29 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 21 April 2015 - 06:12 PM

Faci o cerere "de mana" (sau redactata la pc),
Catre anaf blabla sau cum s-o fi numind,
subsemnatul cutarica, identificat prin, domiciliat in, solicit sa ma indrumati/consiliati/whatever in urmatoarele probleme:
1) vreau sa desfasor activitatea blablabla. Nu stiu daca sunt obligat sau nu sa am o forma juridica de organizare, va rog sa ma lamuriti.
2) cum declar veniturile obtinute din activitatea mai sus metnionata si ce declarati trebuie sa depun?
si eventual alte puncte.

nume semnatura data

vezi ca blablau al ade la pct 1 sa fie suficient de descriptiv sa priceapa.

Foaia o depui la registratura la ei si primesti numar de inregistrare.



#30 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 April 2015 - 06:55 PM

Vezi postareamutual, la 21 April 2015 - 05:11 PM, a spus:

<sergiuu>, din moment ce vei declara pana la 15 mai veniturile din freelancing ca persoana fizica, totul este rezolvat. Cei de la fisc nu sunt abilitati legal sa-ti impuna infiintarea de PFA, iar daca platitorii tai de venit din freelancing nu iti impun o forma juridica de colaborare, odata cu declararea veniturilor incasate ti-ai rezolvat legal stress-ul legat de ce si cum ar putea sa mai fie interpretate lucrurile.

Te arde sa-ti faci PFA este OK, dar o sa ai bataie de cap de la inceput si in continuare, vei avea mult mai multe intrebari si raspunsuri putine si imprecise privind freelancingul.

Iti va ramane ca o ultima solutie sa emigrezi intr-o tara din lumea libera unde ti se iau bani din impozite fara intrebari suplimentare si completezi o singura declaratie anuala.

Dupa cum am spus, pentru moment nu ma gandesc la PFA. Vreau doar sa stiu cum pot declara venituri pe persoana fizica, insa nici nu au pomenit de vreo declaratie. Au ajuns la concluzia ca e imposibil pentru ca nu am contract.



#31 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2015 - 02:18 PM

Vezi postareasergiuu, la 21 April 2015 - 04:16 PM, a spus:

Poti, te rog, sa-mi trimiti pe privat o adresa de email unde sa putem continua discutia?
asta incalca regulamentul !! :sad:
te rog sa-l citesti si sa-l respecti, in caz contrar nu vei mai putea activa aici.
fara suparare ...



#32 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 22 April 2015 - 06:53 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 22 April 2015 - 02:18 PM, a spus:

Vezi postareasergiuu, la 21 April 2015 - 04:16 PM, a spus:

Poti, te rog, sa-mi trimiti pe privat o adresa de email unde sa putem continua discutia?
asta incalca regulamentul !! :sad:
te rog sa-l citesti si sa-l respecti, in caz contrar nu vei mai putea activa aici.
fara suparare ...

Imi cer scuze. E adevarat ca nu am citit tot pentru ca am nevoie de raspunsuri cat de repede posibil.

O singura intrebare mai am: in cazul in care merg pe declaratia 201 care ar fi categoria de venit la care ma pot incadra? Am descris activitatea mea mai sus (mesajul #25). Drepturi de proprietate intelectuala mi se pare ca nu se poate fara un contract inregistrat la ceva timp dupa incheiere. Si daca voi completa gresit categoria, este posibil sa fiu nevoit sa platesc din nou impozit pe acelasi venit?

Aceasta postare a fost editata de sergiuu: 22 April 2015 - 06:54 PM




#33 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 26 April 2015 - 01:16 PM

Declaratia 201 este o declaratie pe propria raspundere - nu trebuie depuse acte doveditoare ptr. veniturile inregistrate:contracte sau extrase de cont
categoria de venit - "alte venituri", in cazul in care nu te incadrezi la celelalte categorii enumerate



#34 Dan135

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 April 2015 - 07:46 PM

Buna ziua,

As dori sa stiu care e cea mai indicata modalitate de a incasa bani de pe un site de freelancing din SUA. Am un PFA insa nu stiu daca e in regula sa incasez banii pe PFA avand in vedere ca nu emit facturi; ma puteti lamuri daca pot incasa bani pe PFA fara a emite facturi?

Din ce am citit stiu ca s-ar putea sa incasez ca si persoana fizica si sa depun declaratia 201. Ar fi de preferat varianta aceasta avand in vedere ca nu o sa am cheltuieli deductibile?

Multumesc.



#35 bruce45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 22 September 2015 - 12:01 PM

Hai sa iti raspund eu, (text eliminat de catre moderator ......)
Am inceput in 2012 a facere pe internet si am creat PFA pentru asta. Am ales un domeniu de activitate apropiat. Ca nu exista nici acum cod pentru website care vinde exclusiv pe internet.
Problemele mele au inceput destul de repede. Primeam bani din toata lumea, prin paypal dupa care faceam retrageri in contul bancar din Romania. Din punctul meu de vedere, perfect legal.
Dar problemele..nesfarsite. Contabilitate in Paypal?? Nu se poate face, pur si simplu. Nu exista nicaieri in lumea asta firma care sa isi bazeze contabilitatea pe extrasele din Paypal.
De ce? Pai e simplu. Datorita regulamentelor paypal. Ca sa enumar cateva, clientul poate sa ceara banii inapoi si dupa 3 luni..Sumele incasate sunt comisionate, chiar dublu. Nu poti primi facturi care sa dovedeasca cheltuielile, de exemplu plata unui alt freelancer din Pakistan..
Poti face sa spunem facturi, dar doar in format electronic. Nush daca astea sunt luate in seama de ANAF.... Iar fu facturezi pe o suma, sa spunem 20$, atat plateste clientul, tu primesti doar 19, pentru ca paypal iti ia dobanda.
Nu mai pomenesc ca de exemplu ai putea sa imprumuti pe cineva cu bani, cum naiba dovedesti asta??
Iar la toate astea se adauga comisioanele practicate de bancile romanesti pentru retrageri din paypal plus ca se adauga probabil cea mai grea problema, primesti plata in $ in paypal, dar in Romania vin ron. Cum naiba calculezi toate astea??
Deduceri din paypal, ioc. Cred ca baietii de la ANAF o sa rada in hohote cand o sa vada cu ce justificari si documente mergi la ei.. Sa va spun doar una..
Am platit la Google reclama, mi-a venit un fel de factura..de tot rasul. Ma uitam la hartia aia si ma bufnea pe mine rasul.. Ce sa mai zic de ANAF??
Sau ma si inchipuiam mergand la ANAF si spunandu-le ca am platit un pakistanez sa imi faca 100 de video pe youtube.. Si nici nu vreau sa ma ganndesc ce ar insemna sa spui ca platesti un roman freelancer..
Adica cum, angajezi la negru?? Da ala de ce nu ti-a dat factura??
Ca sa nu mai zic de camataria bancilor din Romania.. sa va dau un exemplu. Retrag 500$ din paypal prin ING bank, in banca imi ajung 1900 ron. Tot banii astia ii retrag prin Raiffeisen, imi revin 2000 de ron..
Acum, vin eu si intreb, daca platesc impozit in dolari dupa contabilitatea din paypal, de ce naiba as plati impozit si dupa comisioanele camatarilor bancari?? Adica, 100 de ron ma jefuieste ING bank, la care eu tre sa paltesc statului roman inca 21,5 %.. Pai nu e asta e escrocherie?
Deci, contabilitatea in paypal-imposibila. Credeti-ma, am cautat pentru firma mea un expert contabil care sa faca asta..nu am gasit pe nimeni in Romania; Contabilii de pe acest forum se smiorcaie ca nu gasesc de munca.
Deci, vreti de munca? Ce ar fi sa cautati o solutie la problema contabilitate firma cu paypal?? Firma care isi desfasoara activitatea exclusiv pe internet sunt probabil mii in Romania. Sa nu ma intrebati cum fac altii..nu stiu.
Ca eu am albit in cap 2 ani, cautand o solutie la problema asta. Si in astia 2 ani, ma asteptam sa imi pice oricand un control pe cap, care sa ma execute..
Contabilitate in RON? Imposibila. pentru ca nu ai ca documente jusfitificative decat sumele retrase din paypal, care in nici un caz nu spun ceva, decat ca s-a retras suma de ..din Paypal
Facturi emise?? In dolari? In Ron? Nishte glume bune. Chiar as dori sa vad daca cineva va gasi vreodata rezolvare la problema asta.
Asa ca am renuntat la PFA.
Am trecut la 201 si de atunci asa platesc. Desi nici asta nu ma linisteste. Ridica un mare semn de intrebare modul cum faci banii. Ca pot fi din activitati ilegale.
Iar pe 201 , declar exact suma neta primita in ron. Nu ma intereseaza cati bani iau bancile, dar cred ca nimeni nu poate fi atat de prost incat sa plateasca 21,5% si pentru banii pe care banca ii ia.
Iar daca ANAF crede ca asta nu e corect..ei bine, cred ca bancile vor trebui sa raspunda la intrebarea asta. Credeti-ma, am calculat comisioanle bancare pe un an, ca sa nu platesc impozit dupa ele. Am ramas stupefiat sa vad cati bani face banca de pe munca mea.. Astea sunt singurele deduceri pe care le-am facut pentru 201.
Am preferat sa nu deduc nici o cheltuiala din paypal, sa platesc eu tot, din mana, decat sa ma trezesc ca imi bate ANAF la usa.
Inchei cu o provocare.
Contabilul care va gasi o solutie viabila pentru o firma care isi incaseaza banii exclusiv prin paypal, se va umple de bani.
Amatori?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 22 September 2015 - 12:34 PM
Eliminare apreciere ofensatoare la adresa expertilor contabili ! Ai grija cum te exprimi fata de comunitatea de aici !! Ai avertisment public !




#36 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 22 September 2015 - 12:55 PM

Asa se intampla daca nu ai avut noroc in "consilere".
Toate documentele justificative pentru venituri in cazul tau se rezuma la unul singur: extrasul de cont (sau extrasele daca ai mai mutle conturi). Indiferent ca retragi in ron sau valuta, extrasul de cont are tiparit pe el valoarea in ron la cursul din ziua respectiva.
Avand deci taote sumele in ron, toate calculele de imposite si ce o mai fi vor fi facute... in ron.
Si asta indiferent ca banii vin din paypal, skrill, ewallet sau whatever.
Acuma vine problema urmatoare: sa justifici pentru ce anume sunt defapt banii aia.
Si ai doua variante pt servicii prestate catre terti:
- faci contract cu tertul, in baza caruia ii emiti factua. Problema rezolvata.
- folosesti un site de intermediere (upwork, de ex), caz in care am explicat pe acest topic mai demult cum se procedeazxa, te rog citeste. Si iarasi, problema rezolvata.
Iar pentru servicii prestate de catre terti, e cam acelasi lucru:
- faci contract cu tertul (pakistanezul), ii ceri frumos factura.
- folosesti un site de intermediere care iti va da o factura.
Deci facturile sunt rezolvate. Nu e treaba ta sa faci politie fiscala sa verifici daca pakistanezul ti-a dat date corecte, reale, samd. Tu faci o mica investigatie, atata cata poti, ca sa arati celor de la control ca ai transpirat un pic si mai mult n-ai putut, si in rest, e treaba lor. Tu ai fost "de bunca credinta": atata trebuie sa demonstrezi !

Problema urmatoare: cum emiti factura? Pai simplu, o emiti in dolari, euro, sau ce valuta folosesti cu pakistanezul/siteul si pui acolo cursul valutar din ziua respectiva. Emiti factura in engleaza si romana, ca la anaf ii trebuie pe romaneste iar la pakistanez pe engleza.

Si nu stiu cu ce contabil ai discutat, dafr tu ca si PFA faci contabilitate in partida simpla. Nu ai probleme cu diferente de curs, nu ai probleme cu facturi platite partial.

Tu ai emis factura pt 20 de dolari si in cont ti-au intrat 40 de lei? "Ghinionul" tau, dar vei plati impozit pentru 40 de lei, nu 20$*cursu.
Comisioane? cheltuieli deductibile in baza documentelor justificative numite extras de cont/history/samd. Si asta am explicat mai demult pe acest topic. Pentru ca acele comisioane ... nu le vei primi inapoi, asa cum clientul isi poate retrage banii dupa 3 luni, prin urmare n-are anafu ce comenta.
In plus, pe acel extras de cont paypal va aparea inacasare 20#, comision incasare 1.x$, sold 17.y$, si apoi la un oment dat, retrage in cont ron de abc.d$ echivaeltn x ron (daca optezi pt conversia lor) si daca nu, apare pe extrasu de banca romaneasca incasare x lei exhivalent y dolari.
Deci e o falsa problema.

In final, nu stiu cum e anaful din alte judete, dar la controlul lor din 2009 pe care l-am trecut cu brio, cu acele documente justificative am mers si cu acele facturi si etc pe care le-am enumerat si explicat mai sus si in postarile de mai demult.
SI nu mi-or taiat nici un cent/banut din cheltuielile care eu le-am trecut decuctiobile pt toate soiurile de comisioane si nici n-au ras la extrasele de cont paypal si moneybookers (mai nou skrill).

Trebuie sa intelegi ca factura aia la care pe tine te-a apucat rasul, este ceva normal, si chiar daca demult cei de la anaf erau in plop, de o buna bucata de vreme s-au desteptat si ei. Iar la PFA nu sunt asa exigenti ca la srl-uri and up, e suficient sa faci minimul necesar sa demonstrezi ca esti de buna credinta. Faci minimul de research, screenshot-uri, print-uri, si totul e ok.

Crede-ma, nu e nimic complicat si nici SF in contabiliatatea in partida simpla pt un PFA cu venituri din paypal sau alte site-uri online.

Sa-ti dau un exemplu simplu: cumperi ceva de pe ebay pt pfa. screenshot la comanda, print la email-ruile de confirmare (eu le-0am salvat in PDF, mai salvez hartie, le listez doar cand si daca trebuie). Platesti prin paypal, ai extrasu de cont paypal care arata plata si pt ce, iar printurile de mai inainte chiar demonstreaza ca ce anume ai cumparat. Iti vine apoi pe extrasul de cont, si intre pe inventar cu valoarea de acolo. Amortizarile deca e cazul calculate in mod normal. Ai 3 documente justificative din 3 surse diferite care se leaga una de alta prin data/timp si valoare. E absolut ok si suficient.

Dar tine minte, contabilitatea o faci dupa documentele justificative romanesti pt ca asa e legea. Extrasul de cont, arata ce intra si ce vine, iar documentele justificative pot fi de orice natura, atata vreme cat au o forma si un continut minim, si le poti justifica cum am explicat eu (e un exemplu, sigur se poate si altfel)

bafta.



#37 bruce45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 22 September 2015 - 03:38 PM

Prea mult mi-am batut capul cu asta ca sa nu stiu multe din ce spui tu aici.
dar hai sa iti demonstrez cate ceva.
In primul rand, vand la persoane fizice! Ce contracte?? Omul plateste via paypal ce am eu de vanzare si primeste instant online ce a cumparat.
Ce contract de la pakistanez sau chinez sau roman?? Ala e persoana fizica, de asemenea.
Ai auzit despre activitatea de freelancer? Daca alora li s-ar cere sa emita facturi, s-ar desfiinta siteul. Ca saracu chinez nu are firma..pakistanezu..nici atat. Asa ca pa pa facturi.
Si acolo sunt si o gramada de romani. daca le spune cineva ca tre sa isi faca firma, se apuca de altceva..Sau daca le spun eu ca tre sa imi emita factura falsa..
Despre platile individuale, se pare ca nu prea ai idee.
Deci, eu vand cu 5$ un produs, emit factura pe 5 dolari clientului. Primesc in paypal 4$, ca e comisionul. Daca aia ii transfer la cursul zilei in ron si mai fac o factura, asta inseamna ca am facut 2 facturi diferite pentru acelasi produs si din cate mai stiu si eu asta e ilegal. Din cata contabilitate mai stiu calculele se fac dupa factura emisa catre client, in cazul asta 5$. Nu cred ca intereseaza ANAF ca de fapt eu nu am incasat toata suma..
Iar marea problema consta de fapt...nu o sa retraga nimeni 4 $ din contul din paypal care sa corespunda cu tranzactia respectiva. pentru ca withdraw costa la paypal 3$.
Asadar, am vandut de 5$, am primit 4$ in paypal, am 4 ron in cont. Cea mai tare afacere posibila!!! Iar daca mai iei in considerare ca din paypal poti face numai o exragere in fiecare zi, asta inseamna ca daca vand produse cu valoarea de 5 dolari, o sa reusesc sa scot din paypal 150 de dolari lunar, si raman cu 100 de ron pe luna in bani romanesti.
Asta da afacere! Ca pe urma vine si statul roman si zice ca tre sa platesti taxele, adica 21,5%. Si daca platesti dupa 5$, afacerea ta devine una deosebit de profitabila, intrucat va trebui sa aduci bani de acasa. Si daca o sa recalculezi totul dupa cursul valutar al BNR stabilit anual, o sa iti iei campii..Ca asa zice legea, incasarile in valuta trebuie calculate la cursul anual impus de BNR.
Deci, in concluzie, mi-am facut o afacere beton.
Cum merg lucrurile de fapt?
Primest paltile in paypal, cand aduni 500$ faci retragere din paypal, te costa tot 3$. Primesti 497$ care se trasforma de catre banca in ron. Aia sunt de fapt venitul tau. Nu ai cum sa dai factura pe 497$ pentru ca nu ai vandut ceva de banii aia. pe urma pe banii din banca faci declaratia pentru venituri PFA si eventual deduci cheltuielile, daca sunt facute in ron.
Daca vine ANAF si te intreaba de unde ai 497$.. e de belea, ca nush de unde scoti zeci de facturi facute si contrafacute si recalculate, din $ in ron..samd..
Dar daca te oferi, eu te angajez sa imi tii contabilitatea.
Eu 2 ani am incercat si a trebuit sa renunt, pentru ca mi-am dat seama ca nu se poate face in asa fel incat totul sa fie limpede.
Asa ca am trecut la 201.
Cred ca un contabil angajat de mine, daca dupa o luna nu isi da demisia, dupa 3 luni se impusca..
Si vizavi de hartiile alea justificative de care vorbeai tu..
Pai eu din cauza lor am inchis PFA-ul. Pentru ca doar un copil de 2 ani mai poate crede ca o hartie printata pe care exista nista date poate constitui o dovada reala si serioasa care sa justifice fiscal o cheltuiala sau o plata.
Eu am pomenit de aia de la Google, dar hai sa iti spun un truc.
Multi romani acum cumpara de pe Ebay, si nu din UE. Asta inseamna ca vor trebui sa plateasca vama atunci cand vine marfa, da??
Asta se si intampla. Dar am vazut persoane care merg la vama, declara 30$, arata un extras de la paypal care atesta asta si nu platesc vama. In realitate, produsul costa 300 de dolari, vamesii stiu si ei asta, dar nu au ce face..
Ca cica hartia aia de la Paypal e factura!! Care "factura" in ziua de azi si un copil de 7-8 ani ti-o poate transforma din 300 de $ in 30$ cam in 5 minute.. O printeaza frumos si e..factura!
Cand am realizat asta, am inchis PFA-ul. Pentru ca nu pot sa cred ca ANAF va lua vreodata in serios astfel de "facturi".
Mai mult, cand am creat PFA, am vrut sa trec acolo numele siteului, contul bancar,samd..detalii financiare.
Ce sa vezi, nu ne intereseaza..ce faci tu pe internet. da in caz de control, o sa o bagi pe maneca.
Asta seamana teribil de mult cu militianul ala care te opreste in drum fara motiv. iti si spune asta, te-am oprit, nush de ce, dar gasesc eu ceva..
Culmea este ca pe 201 am trecut toate astea, era rubrica. Nu deduc decat comisioanele bancare, dar nu ma doare capul decat o zi pe an.
Si mi se pare cel mai cinstit asa. ANAF poate verifica contul bancar oricand, orice cont bancar oricand asa ca totul e la vedere. Da d-le, atatia bani am facut, asta e extrasul bancar, daca mi se cere, astea sunt deducerile.
La momentul asta ANAF nu poate verifica tranzactiile din paypal, nici macar IRS din USA nu poate face asta, dar spre deosebire de ANAF, IRS nu ia in serios "facturi" de la paypal sau orice alt procesor de plata.
Ei verifca conturile bancare si atat. Chiar daca au o lege care stipuleaza ca orice procesor de plata e obligat sa raporteze la IRS daca in contul respectiv s-au incasat mai mult de 20000$, IRS tot asta face, verifica contul bancar. Pentru ca aia e singura sursa reala si concreta care dovedeste calculul corect.
As vrea sa vad si eu contribuabilul din US ca merge si isi declara la IRS situatia financiara anuala, bazandu-se pe "facturi" de la paypal.. Puscarie curata..

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 23 September 2015 - 10:14 AM
eliminare citare inutila, foloseste butonul "Raspuns nou" pt a nu mai incarca mesajul, fara rost.




#38 bruce45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 22 September 2015 - 04:43 PM

Am uitat 2 lucruri..
Cand am cautat contabil am inceput cu orasul unde locuiesc. Dupa ce am intrebat vreo cativa contabilii, m-am convins ca habar nu aveau ce e ala paypal macar..Dupa care am cautat pe Google. Rezultat, tot zero.
Deci, vine ANAF si zice sa cauti jurist sau contabil expert ca sa iti rezolvi problema. Da profesionisti, ioc..Am consultat pana si avocat, tot degeaba..
Cat despre trecerea pe 201, cand am fost anul trecut la fisc si am pentru prima data am depus formularul, domnul de la fisc mi-a spus ca nu eram singurul care a facut schimbarea asta.
Adica, si altii si-au dat seama ca activitatea pe internet cu contabilitate paypal nu miroase deloc bine..Ba chiar e foarte riscanta.
Asa ca sfatul meu, ca unul deja patit, pana cand va veni ziua si vom avea contabili experti in paypal, dati-i drumul pe declaratia 201. E perfect legal si limpede.
Si va da batai de cap cateva ore dintr-o zi pe an. Si nu platiti contabil.
Dezavantajul apare in cazul in care aveti cheltuieli mari de dedus. In cazul asta..nush..dar eu tot nu mi-as mai face PFA.

Aceasta postare a fost editata de bruce45: 22 September 2015 - 04:44 PM




#39 bruce45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 23 September 2015 - 09:32 AM

Inca o lamurire, suplimentara.
Nu exista extrase de la paypal care pot fi luate in considerare. Daca ANAF sau fiscul face asta, e o mare greseala. Nu ar trebui sa ia in considerare nici o "factura" de la nici un fel de procesor de plata.
Pentru simplul motiv ca Paypal sau oricare alt procesor de plata utilizeaza cardul bancar, Iar utilizarea cardului, inseamna ca toate tranzactiile trebuie sa apara in extrasul de cont bancar. Care extras de cont poate fi considerat cu valoare de factura, pentru ca el poate fi si verificat. Si daca nu corespund cifrele, e infractiune.
Asa ca cel care merge sa plateasca vama, nu mai poate sa falsifice cifrele, pentru ca poate fi verificat. Sunt deja o gramada de firme din Romania care aduc marfa din exteriorul UE si folosindu-se de "facturile" paypal, pacalesc plata vamei. iar vama este doar un aspect.
In paypal, nu se poate verifica. In contul bancar, da.
De aceea in US se ia in considerare doar extrasul de cont bancar.
Daca eu as fi ANAF, de maine as lua la control toate "facturile" paypal si altor procesoare de plata la verificat. Si nu as cere altceva decat dublarea-confirmarea lor cu un extras de cont bancar.
Si incepand de maine, la vama nu s-ar mai prezenta nimeni cu "facturi" de la Paypal, Skrill sau mai stiu eu ce procesor.
Cred ca am reusit sa ma fac inteles. De ce nu poate fi facuta contabilitatea in paypal. Pentru ca paypal nu e banca. Iar extrasele de la ei nu pot avea valoare de factura. Ca nu suntem o tara bananiera.
Si apropo de asta, Dumnezeule, unde le-a stat mintea celor da la fisc si ANAF cand au fost de acord sa accepte acest tip de "facturi"??
Iar pentru contabilii de aici, pe care cred ca i-am suparat..imi cer scuze. Am inca resentimente, in ceea ce priveste cei 2 ani in care am cautat un expert..pe care nu l-am gasit.
Dar va dau un sfat pretios. Daca aveti clienti care folosesc paypal, va trebui sa le spuneti ca daca doresc facturi reale, va trebui sa foloseasca paypal doar ca intermediar catre cardul bancar, folosind cardul, nu banii pe care eventual ii au in contul paypal. Iar factura reala va fi tot extrasul de cont bancar, in nici un caz nush ce screen de la paypal...
Poate ca cineva de la ANAF sau fisc va citi aceste randuri. Sper sa o faca si sa reconsidere situatia.
Iar in ceea ce priveste oamenii sau firmele care activeaza pe internet si fac bani de acolo, cred ca pe cei de la fisc nu ar trebui sa ii intereseze obiectul muncii. Sa se rezume la verificarea declaratiilor financiare cu extrasele de cont bancar.
Nici IRS nu controleaza activitatea unei persoane, ci doar se asigura ca si-a platit taxele si ca declaratia este corecta. Si in nici un caz nu ia in serios extrasele de la paypal sau oricare procesor de plata.
Toate astea le-am invatat din proprie experienta si asta a fost motivul pentru care am renuntat la PFA si am trecut la 201.
Spunea cineva aici ca ANAF s-a desteptat si ca a inceput sa inteleaga ceva si din activitatea pe internet. Nu cred ca e deloc asa. Au fost indusi in eroare si au permis niste chestii absurde.
Cred ca ar trebui sa reconsidere situatia. Daca vrei sa tii pasul cu vremurile, de ce nu privesti cum fac alte tari? Ca nu e rusine sa inveti.
Da e pagubos sa fi mereu cu 5-10 ani in urma fata de altii.

Aceasta postare a fost editata de bruce45: 23 September 2015 - 09:33 AM




#40 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 23 September 2015 - 11:00 AM

Deci nici nu m-am obosit sa iti mai citesc "lamurirea suplimentara".
Spui extras cont paypal si apoi imediat il faci factura paypal. Habar nu ai ce vorbesti. Extrasul de cont e una, factura e alta. Paypal nu iti da factura. Ebay iti da factura. Upwork/elance iti da factura. Fiverr iti da factura, samd.
Iar balivernele cu 5$ extrasi in fiecare zi pt ca apoi tot tu sa admiti ca defapt nu retragi in fiecare zi ca doar o data la x saptamani o suma mai mare.

Tu efectiv iti bati joc de timpul nostru si de nervii nostrii. Vi cu informatii incomplete, emiti niste enormitati cu titlu de fapt/lege si alte prostii, cand defapt habar n-ai nici tu cu ce se mananca problema ta, dar vrei noi sa ghicim fara ca tu sa dai detalii supiimentare.

Uite, eu trebuie sa ghicesc, si probabil ghicesc bine, ca tu vinzi ceva prin intermediul siteului fiverr. Este? Foarte probabil, dar nu crezi tu ca pt a primi informatii corecte, ar trebui tu in primul rand sa dai informatii corecte si complete? Pt ca altfel, eu merg pe presupuneri si de aia am zis contract (si chiar si in cazul fiverr, am zis bine, contract, si am zis bine, factura). Pt ca da, un freelancer roman poata avea un contract direct cu o firma sau persoana fizica din alta tara, ue sau non-eu. Pe baza carui contract poate emite o factura chiar si persoanei fizice. Ce chestie domle, asa-i? (nu mai stiu cu ultimele schimbari daca e obligatoriu si in cazul asta bon fiscal, dar na, daca tu tii neparat sa lucrezi DIRECT cu persoane ficice, atunci na, scumperi si casa de marcat). Dar tu NU lucrezi direct cu persoane fizice, doar te aberezi in directia asta.

Eu SUNT freelancer, ai fi stiut asta daca ai fi citit postarile mele de care ti-am zis si nu m-ai mai fi intrebat "Ai auzit despre activitatea de freelancer?"
In schimb tu habar nu ai cu ce se mananca contabilitatea in partida simpla la PFA si fiscalitatea in general. Eu iti explic ca faci factura pt produsul/serviciul prestat cu suma corespunzatoare, tu vii si aberezi de 2 facturi, una pt suma de pe extrasu bancar, allant pt suma de pe extrasul payapl si alte prostii.
Ce treaba are una cu alta?
Tu faci o factura, iar factura aia poate sa fie platita complet sau nu. Poate sa fie platita intr-o singura plata, sau mai mutle plati, cumulata cu alte plati sau singura. Iit poate plati o parta cash, o parte prin banca. O parte anul asta, o parte anul viitor. Nu are nici o legatura cu ce suma pui tu pe factura momentul cand ti s-a facut plata.
MAI INTAI faci factura, SI APOI vine plata dupa x zile. (saptamani, luni, ani). Ba foarte bine poti avea facturi neplatite. Ghinion. Nu e nimic ilegal, illogic, ciudat, samd sa emiti o factura si sa nu o incasezi. Pfff.

Si care e legea aia care spune ca se face conversia la fiecare suma de pe fiecare factura la cursul BNR anual??? Iarasi aberezi. Contabilitatea o faci dupa extrasul de cont bancar, am zis-o si o mai zic o data. Apoi ca ai de dat diverse declaratii la fisc care iau in considerare valoarea de pe factura, asta e alta poveste, dar n-are nici o treaba cu veniturile, impozitul platit, samd. iar cursul folosit este cursul BNR valabil in acea zi (a facturii). Iar pt ce iti intra on cont valutar, ti-am mai zis: ai cursul pe extrasul de cont.

Iar cand retragi din paypal o suma x, in RJIP apare scris de tine in coloana corespunzatoare de document justificativ: facturile a, b, c, d. Iar organul fioscal, pt ca nu e prost asa cum crezi tu, va lua frumos acel extras de cont paypal pe care tu il faci gunoi, iti va lua cele 4 facturi a, b, c, d si va cauta in extrasul de cont paypal: ai in data 21.09.2015 o intrare de 5$. Uite factura "a" din data de 17.09.2015 pt 5$. Bifat (chiar bifeaza cu creionul). samd pina ce ti-au bifat toate intrarile si iesirile de pe extrasul de cont paypal, mapat pe intrarile din RJIP. Poate tie ti se pare complicat sa aduni cateva facturi sa ajungi la suma de 500$ si sa scazi comisionul de 3$, cand toate sumele apar pe extrasul de cont paypal, dar fiscului nu ii e greu.

Tu nu vrei sa intelegi ca anaf, in momentul controlului nu iti verifica daca factura e fictiva, daca faci spalare de bani, samd. ANAF verifica daca pt toate veniturile si cheltuielile ai documente justificative, declaratiile corespunzatoare, si platile catre buget. Daca in urma controluilui o sa li se para lor ca faci ceva murdar, abea atuni iti iau facturile la puricat, verifica in paralel sa existe si la cei catre care ai dat factura, unde se poate, samd. Si crede-ma ca se poate, mai ales la nivel UE exista multe mecanisme in acest sens. Si exista inclusiv cu SUA, ca tot le-ai mentionat.

Nu visa tu ca autoritatile, fie ele romanesti sau din SUA, nu au nici o treaba cu paypal & co pt ca vezi doamne nu se pot baza pe ce le da paypalu. In europa cel putin, paypal e inregistrat ca si institutie financiar bancara si se supune regulilor europene in domeniu. Inclusiv cele anti-frauda, spalare de bani, samd. Ca tu nu stii si aberezi pe aici despre ce crezi tu si cum crezi tu, e o alta poveste.

Ca hartia care ti-o listezi tu din contul paypal nu are nici o valoare juridica in caz de proces, da da, asa e. Dar daca ajungi acolo stai tu linistiti ca nu hartia ta listata o sa fie folosita impotriva ta.
Intelege ca pe fisc, in cazul tau de peste mic, il doar in cot de cei 5$ ai tai pe zi incasati, cat timp i-ai declarat si ai platiti impozit & co pt ei, in schimb ce verifica mai la sange sunt cheltuielile deductibile, si stiu si ei cat sunt comisioanele pe diversel site-uri ca sunt informatii p[ublice, asa ca nu poti trece tu in RJIP comision de 4$ la suma retrasa de 500 pt ca aia fiscul sigur o sa o verifice. Dar cat timp ai trecut exact valoarea corecta, fiscul nu zice nimic pt ca nu e tampit.

Tu folosesti extrasul de cont paypal ca sa justifici niste operatiuni, iar organul fiscal de control te considera de buna credinta, mai ales ca sumele din extrasul respectiv PUSCA cu ce apare in extrasul bancar. La centi, si la banuti. Pe fisc il intereseaza sa vada ca totul pusca, documentele justificative, declaratiile tale, si toate extrasele de conturi, bancare si nebancare. Daca nu reusesti sa intelegi asta, imi pare rau pt tine.
Ca tie ti se pare ca nu are nici o logica sau ca e ilegal sau mai stiu eu ce, iarasi imi pare rau pt tine. Uite, eu la vremea mea am citit codul fiscal, partile relevante pt PFA si contabilitatea in partida simpla si de atunci stau cu ochii pe ce apare in materie pe site-0urile de specialitate.
Tu te-ai obosit sa faci asta? Nu. Dar iti dai cu pareri aberante desi unul care stie lucrurile astea, a trecut deja cu succes printr-un control exact pe tema asta, iti spune ca gresesti. Dar totusi tu ai dreptate, asa-i?
Nu zic ca tot ce spun eu este corect, pt ca doamne, se schimba legile si normele cred ca o data la cateva zile, iar daca eu n-am tangenta cu ele, nu le stiu. Cum ar fi treburile cu casa de marcat. Dar ma repet, tu nu lucrezi direct cu persoane fizice, chair daca tie asa ti se pare. Tu lucrezi direct cu fiverr sau care site o fi.

PS: singurul caz (dupa stiinta mea) in care tu ca si PFA vinzi ceva unei persoane fizice, fie ea din tara ori strainatatea, te obliga sa ai casa de marcat fiscala, si nu emiti factura. In rest, daca vinzi unei persoane juridice, sau prestezi unei persoane juridice ori fizice, trebuie sa ai un contract, iar in baza acelui contract emiti factura. E complicat, nu? Da, e foarte complicat daca nu intelegi ca site-urile de intermediere iit ofer contract, iar unele din ele iti si genereaza factura, iar daca nu o fac, vei emite factura acelui site de intermediere, pt ca nu-i asa, cu ei ai contract. Si culmea, site-ul iti ofera un soi de history report care il listezi si ai inca un document justificativ ...
Ca site-urile alea nu iti vor factura si nu o inregistreaza in contabilitatea lor, samd, e problema LOR, nu a ta. Obligatia ta, pe teritoriul romaniei, este sa o emiti (si sa le-o dati, dar ei o sa iti zica sa nu le-o mai trimit). Pt ca stii ce e culmea? Factura emisa de tine PUSCA cu account historyu lor. Ce chestie domle.

Aceasta postare a fost editata de ciuly: 23 September 2015 - 11:05 AM






1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL