In strategia pentru 2013-2017, ANAF arată că unul dintre obiective este implementarea și dezvoltarea controlului comerțului electronic.
Controalele efectuate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală cu privire la comerțul electronic au în vedere identificarea operațiunilor generatoare de obligații fiscale derulate de părțile implicate în aceste tranzacții, ținând cont de specificul acestui domeniu. În cadrul evaluării de specialitate, se face o abordare distinctă între activitățile de piață electronică și comerț electronic, respectiv verificarea furnizorilor serviciilor informatice și verificarea părților implicate în operațiuni de piață electronică.
Astfel, în domeniul pieței electronice, controlul specific are în vedere, printre altele, identificarea deținătorilor de site-uri de comerț electronic și corelarea nivelului de trafic de date cu raportările privind rezultatele financiare depuse de administratorii site-urilor la organele fiscale.
În cazul verificării comerțului electronic, sunt utilizate informații cu privire la statutul juridic și fiscal al vânzătorilor și al mărfurilor comercializate. După caz, se solicită colaborarea cu specialiștii din ANCOM.
Sursa: Capital