Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


- - - - -

Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri

6 replies to this topic

#1 iuliapopescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 posts

Posted 26 January 2015 - 10:36 AM

Bonurile de consum, nir-urile se cuprind in decizia de inseriere? Sau numai facturile, chitantele, avizele?
Multumesc



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13,857 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 29 January 2015 - 10:14 AM

OMFP 3215/2008


17. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, vor asigura un regim intern de numerotare a formularelor financiar-contabile, astfel:

- persoanele care raspund de organizarea ai conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;

- fiecare formular va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de societate. În alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;

- persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

.......................................................


OMFP 2226/2006 :


ART. 5

(1) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.
ART. 6
(1) Persoanele care nu au obligația, în conformitate cu prevederile legale, de a emite factură vor înregistra veniturile realizate zilnic utilizând monetarul, chitanța sau alte documente specifice, după caz.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică operatorilor economici care au obligația să utilizeze aparatele electronice de marcat fiscale.




#3 ANAKINA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Posted 05 February 2019 - 09:53 AM

Buna ziua,
Lucrez la o institutie publica -spital . Pana la momentul actual nu a fost emisa o decizie pentru desemnarea unor persoane care sa se ocupe de inserierea documentelor . S-a discutat acum , in februarie despre inserierea bonurilor de consum retroactiv , de la inceputul anului . Pentru fiecare gestiune /sectie (aproape 100 ) s-a hotarat sa se aloce o alta serie si fiecare carnet va fi numerotat de mana , cu pixul , ceea ce mi se pare o aberatie si o mare pierdere de timp, fiindca fiecare din aceste gestiuni foloseste pe an cel putin 10 carnete , poate si mai multe . Nir-urile se emit cu ajutorul programului informatic , deci nu stiu cum se vor inseria .Facturile si chitantele sunt inseriate, asa au fost comandate . Va rog o parere despre aceasta situatie , fiindca legea prevede inserierea dar banuiesc ca se refera la inserierea cu ajutorul programului informatic nicidecum cu pixul pe hartie .
Multumesc .



#4 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 05 February 2019 - 06:05 PM

Prevederile legale nu obliga la utilizarea sistemelor informatice pentru inserierea documentelor, se pot inseria manual, cu pixul. Se aloca plaja de numere, iar persoana care emite bonul de consum completeaza seria sau/si numarul din plaja alocata, asa cum completeaza data si celelalte elemente obligatorii ale documentului respectiv. O alta solutie ar fi sa le tipizati la diverse firma care se ocupa cu asa ceva, dar asta costa-totusi, nu cred ca este atat de greu sa se completeze manual.



#5 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 05 February 2019 - 06:14 PM

Carnetele de bonuri de consum le numerotati pe masura utilizarii lor, nu cred ca e nevoie sa inseriati acum toate cele zece carnete aferente fiecarei gestiuni/sectii...alta solutie e sa le comandati inseriate, dar, cum am spus, costa...

Daca programul informatic permite listarea documentelor, atunci toate datele (inclusiv seria/numarul) sunt completate informatic, dar nu cred ca e cazul dvs.



#6 ANAKINA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Posted 07 February 2019 - 09:21 AM

Problema este ca s-a hotarat ca o persoana sa inserieze de la inceput (cu pixul) toate carnetele care sunt utilizate . Persoana desemnata ar trebui sa aloce si sa gestioneze numerele aferente iar fiecare gestionar de pe sectie ar trebui sa completeze aceste serii pe masura ce le utilizeaza , pentru ca oricum bonurile pana acum purtau un numar si o data . Ar fi trebuit sa scrie in loc de bon 23 , bon 004023 de exemplu. Dar cum toate legile sunt interpretabile se pare ca o singura persoana trebuie sa scrie aceste serii in aceasta institutie . O mare pierdere de timp dupa parerea mea si destul de greu de gestionat (aprox. 100 de gestiuni x 10 carnete/an ). Programul informatic permite emiterea bonurilor de consum asa cum permite emiterea tuturor documentelor dar inca se foloseste metoda cu carnetele completate manual (!?)



#7 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 posts

Posted 07 February 2019 - 09:01 PM

Fiecare cu bucataria lui... E pacat ce se intampla avand in vedere ca programul informatic permite emiterea documentelor si nu inteleg de ce trebuie numerotate acum toate carnetele. Daca exista o persoana desemnata prin decizie cu alocarea si gestionarea plajei de numere, aceasta trebuie sa stabileasca plaja ptr. fiecare tip de document aferent fiecarei entitati organizatorice(sectie). Transmite plaja persoanelor desemnate cu emiterea documentelor si fiecare isi trece nr. si/sau seria pe document pe masura emiterii documentelor. Daca nu folosesc toate carnetele anul acesta, le mai pot utiliza anul viitor, daca sunt completate seria sau nr. nu le mai pot utiliza, dar, cum am spus, fiecare hotaraste modul in care se procedeaza.






Similar Topics Collapse

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL