#1
Postat 20 February 2015 - 03:00 PM
#2
Postat 20 February 2015 - 11:40 PM
#3
Postat 21 February 2015 - 10:41 AM
PS: Pe stat cum apari?
#4
Postat 21 February 2015 - 07:12 PM
#5
Postat 21 February 2015 - 08:03 PM
cataaa03, la 21 February 2015 - 07:12 PM, a spus:
Imi pare rau sa-ti dau vestea proasta: firma te duce de nas, te-au trecut cu 0 lei venituri ca sa nu mai plateasca darile la stat, te-au platit la negru, revisalul nu are legatura cu declaratiile fiscale. Din experienta iti spun, nu se vor "produce" niciun fel de rectificative, cu contabilul firmei nu vei putea vorbi, oricum nu este obligat sa-ti de relatii sau explicatii.
Din pacate, reluarea calitatii de asigurat CAS se va putea inregistra numai la cca. 10-15 zile dupa depunerea D112 de catre firma la care te-ai angajat recent, cam atat dureaza transferul datelor de la fisc catre CJAS.
Daca esti o persoana care crezi in dreptate si ai curaj, poti sesiza in scris, cu recomandata postala, ITM local si Directia Antifrauda (Regionala) pentru nerespectarea legii si, in functie de raspunsuri, poti depune ulterior plangeri penale pentru fals in declaratii, uz de fals si evaziune fiscala, procurorul va gasi incadrarea penala cea mai potrivita.
Evident, nu cunosc detaliile problemei expuse, dar la o prima vedere se pare ca in felul acesta se prezinta situatia de fapt.
Mult noroc !
#6
Postat 21 February 2015 - 11:13 PM
#7
Postat 22 February 2015 - 05:32 PM
cataaa03, la 21 February 2015 - 11:13 PM, a spus:
Exista un protocol de colaborare intre ITM si ANAF pentru transmiterea reciproca de date, dar nu il aplica in practica pentru ca ar trebui facute prea multe controale, prea multe plangeri penale, in urma carora nu apar cu certitudine incasari la buget sau personale care sa justifice aplicarea legii. Ca urmare, se rezolva cazuri punctuale, in urma unor sesizari, sau "la comanda". Cand s-a demarat in septembrie 2013 un program pilot pe 3 judete de control incrucisat revisal / d112, listingul neconcordantelor intre datele declarate pe cele 2 directii avea peste 4000 de firme, din care s-au verificat un pic peste 200 de firme, din care au contestat actele de control si sanctiunile peste 75% din acestea.
#8
Postat 22 February 2015 - 08:43 PM
#9
Postat 23 February 2015 - 11:08 AM
Daca nu rezolvi (si nu cred ca rezolvi asa), ti-a spus deja @mutual cum sa procedezi.
Eu zic sa incepi cu ITM-ul, sa faci sesizarea scrisa catre ei.
#10
Postat 23 February 2015 - 11:30 AM
ce contabila are "smecherasu' " asta, de nu stie mersul unui lucru atat de simplu si-l lasa sa faca asemenea golanii ?
"ce-o fi fost in mintea administratorului aluia ?" era sa ma intreb ... dar este evident ca nu mare lucru cata vreme s-a apucat de o treaba fara sa-i cunoasca toate consecintele/ tot parcursul !
#11
Postat 23 February 2015 - 02:55 PM
O persoana - angajata la stat- nu figura ca si asigurat in sistem de prin anii...2000. De ce? Pentru ca in momentul intocmirii statului de plata in format electronic, contabilitatea a introdus eronat in program cnp-ul angajatului.
Solutia: s-a facut dovada platii contributiilor in toata aceasta perioada, si refacerea tuturor declaratiilor catre bugetul statului.
Deci?
#12
Postat 23 February 2015 - 06:50 PM
#13
Postat 23 February 2015 - 09:00 PM
Se pot elibera oricand adeverinte cu venituri mai mari decat cele declarate, cu invocarea ulterioara de "eroare materiala" de natura informatica, in cazul depistarii la un moment dat a neconcordantelor. In cel mai rau caz se platesc diferente de taxe si contributii, plus penalizari, dar sunt sanse mai mari de 75% ca unii dintre angajati sa observe numai la pensionare ca au fost declarate sume mai mici la fisc cu 10 - 15 - 20 de ani in urma.
Aceasta situatie este generata de confidentialitatea declaratiilor fiscale inregistrate de catre angajatori, nu pot fi verificate personal.
Acesta este unul dintre motivele pentru care ar trebui ca sistemul IVG sa functioneze integral ca in tarile dezvoltate, respectiv, fiecare cetatean sa-si completeze si sa trimita la fisc propria declaratie anuala de venituri, orice eroare sau frauda s-ar putea depista rapid in cursul anului urmator, fiecare ar fi interesat sa negocieze un salariu brut real si nu sa faca intelegeri pe un "net" la gri sau negru, din care sa se aleaga cu prea putin la pensionare sau in caz de boala.
In cazul de fata, CJAS a primit de la ANAF <0> lei declarati in D112, luna dupa luna, pentru CNP-ul lui <cataa03>, sunteti profesionisti, in ce caz se poate depune D112 cu venit intreg per angajat si contributia a.s.s. cu <0> lei ?
Aceasta postare a fost editata de mutual: 23 February 2015 - 09:01 PM
#14
Postat 23 February 2015 - 09:11 PM
Cu 0 la sume poti sa apari doar daca esti trecut cu suspendare (adica in fara plata!) ... nu pare o eroare
#15
Postat 23 February 2015 - 11:51 PM
#16
Postat 24 February 2015 - 10:25 AM
Revisal-ul este o baza de date si este gestionata de ITM. Contine contractele si toate actele aditionale, deciziile ... etc din dosarul de personal.
Declaratia D112 este declaratia depusa de angajator la ANAF cu toate informatiile referitoare la CALCULUL salariului si al taxelor.
Ca ar trebui sa existe o corelatie intre ele, da, asa este ... dar nu confrunta automat cele doua institutii datele (nu-si bat capul cu asta!).
De aceea ti se tot spune ca pare sa fie o magarie a angajatorului, mai degraba decat o greseala!
#17
Postat 24 February 2015 - 11:40 AM
ovidiu_adrian79, la 23 February 2015 - 02:55 PM, a spus:
Otilia Alupei, la 23 February 2015 - 11:30 AM, a spus:
#18
Postat 24 February 2015 - 04:06 PM
#19
Postat 03 March 2015 - 12:35 PM
#20
Postat 03 March 2015 - 12:44 PM
uite asa scoatem ceva bun/ folositor (adica niste informatii mai speciale) din ceva rau (adica intamplarea ta) ...
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi