Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
angajat neasigurat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


angajat neasigurat


19 replies to this topic

#1 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 20 February 2015 - 03:00 PM

Buna ziua! Am o rugaminte la profesionistii in domeniu sa ma ajute cu un sfat sau o recomandare. Sunt anagajat de la 20.01.2014 la un CIP, ieri am fost la medic sa iau o trimitere si...stupoare...scos de pe lista asigurati. Am vb cu angajatorul...mi-a trimus extras Revisal unde apar angajat, in data de 30.06.2014 apare in revisal o modificare...exact din aceasta data apar ca neasigurat. Am sunat la cas si mi-au spus ca in declaratii apar cu 0 la sume...iar din data de 30.06.2014 sunt scos...pe urmat declaratii apar cu 0 la sume...v-as ruga daca puteti sa ma ajutati cu un sfat...ce trebuie facut sa apar asigurat...nici angajatorul nu stie, iar contabila e plecata in concediu medical...deci nu ne poate lamurii acum...va.multumesc




#2 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 20 February 2015 - 11:40 PM

Nu ma ajuta nimeni???




#3 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 February 2015 - 10:41 AM

Trebuie facute rectificative la D112, probabil au fost eronate.

PS: Pe stat cum apari?



#4 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 21 February 2015 - 07:12 PM

Pe extrasul din revisal apar ca angajat fara intreruperi....ce ar putea fi gresil la D112? Modificarea de salariu? Am vb la cas si acolo declaratiile apar cu 0 la sume....chiar nu inteleg? Multumesc mult de raspuns



#5 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 21 February 2015 - 08:03 PM

Vezi postareacataaa03, la 21 February 2015 - 07:12 PM, a spus:

Pe extrasul din revisal apar ca angajat fara intreruperi....ce ar putea fi gresil la D112? Modificarea de salariu? Am vb la cas si acolo declaratiile apar cu 0 la sume....chiar nu inteleg? Multumesc mult de raspuns

Imi pare rau sa-ti dau vestea proasta: firma te duce de nas, te-au trecut cu 0 lei venituri ca sa nu mai plateasca darile la stat, te-au platit la negru, revisalul nu are legatura cu declaratiile fiscale. Din experienta iti spun, nu se vor "produce" niciun fel de rectificative, cu contabilul firmei nu vei putea vorbi, oricum nu este obligat sa-ti de relatii sau explicatii.

Din pacate, reluarea calitatii de asigurat CAS se va putea inregistra numai la cca. 10-15 zile dupa depunerea D112 de catre firma la care te-ai angajat recent, cam atat dureaza transferul datelor de la fisc catre CJAS.

Daca esti o persoana care crezi in dreptate si ai curaj, poti sesiza in scris, cu recomandata postala, ITM local si Directia Antifrauda (Regionala) pentru nerespectarea legii si, in functie de raspunsuri, poti depune ulterior plangeri penale pentru fals in declaratii, uz de fals si evaziune fiscala, procurorul va gasi incadrarea penala cea mai potrivita.

Evident, nu cunosc detaliile problemei expuse, dar la o prima vedere se pare ca in felul acesta se prezinta situatia de fapt.

Mult noroc !



#6 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 21 February 2015 - 11:13 PM

Multumesc de raspuns....deci chiar daca in revisal apar angajat si e trecut si salariul acolo...nu are nici o legatura cu D112...deci (poate pare o intrebare stupida,dar nu sunt in domeniu) fiscul nu are acces la baza de date revisal ca sa poata compara sau cintrola veridicitatea informatiilor transmise de angajator? Daca e asa...e cam ilogic...de ce l-au mai implementat daca tot nu simifica cu nimic procedurile...dar ma rog...asta e alta ddiscutie...va multumesc celir care isi fac timp sa ma ajute in aceasta problema...



#7 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 22 February 2015 - 05:32 PM

Vezi postareacataaa03, la 21 February 2015 - 11:13 PM, a spus:

nu are nici o legatura cu D112...deci (poate pare o intrebare stupida,dar nu sunt in domeniu) fiscul nu are acces la baza de date revisal ca sa poata compara sau cintrola veridicitatea informatiilor transmise de angajator? Daca e asa...e cam ilogic...de ce l-au mai implementat daca tot nu simifica cu nimic procedurile...

Exista un protocol de colaborare intre ITM si ANAF pentru transmiterea reciproca de date, dar nu il aplica in practica pentru ca ar trebui facute prea multe controale, prea multe plangeri penale, in urma carora nu apar cu certitudine incasari la buget sau personale care sa justifice aplicarea legii. Ca urmare, se rezolva cazuri punctuale, in urma unor sesizari, sau "la comanda". Cand s-a demarat in septembrie 2013 un program pilot pe 3 judete de control incrucisat revisal / d112, listingul neconcordantelor intre datele declarate pe cele 2 directii avea peste 4000 de firme, din care s-au verificat un pic peste 200 de firme, din care au contestat actele de control si sanctiunile peste 75% din acestea.



#8 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 22 February 2015 - 08:43 PM

Ce as putea face in cazul asta?



#9 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 February 2015 - 11:08 AM

Mai intai vorbeste la firma si incearca sa rezolvi problema. Eventual cere-i o adeverinta pe ultimele luni, cu salariul si contributiile, pentru sanatate. Sunt obligati sa o dea daca ceri.

Daca nu rezolvi (si nu cred ca rezolvi asa), ti-a spus deja @mutual cum sa procedezi.
Eu zic sa incepi cu ITM-ul, sa faci sesizarea scrisa catre ei.



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2015 - 11:30 AM

daca s-a intamplat cum zice @mutual - si e f posibil sa fie asa - atunci administratorul firmei a facut o gainarie tampita si-i spus astfel fiindca o asemenea actiune iese la suprafata repejor avand in vedere ca salariatul isi va cauta un nou loc de munca unde ii va fi necesara adev. medicala ca e apt pt acel post - caz in care va afla imediat ca nu mai este asigurat (cum s-a si intamplat).

ce contabila are "smecherasu' " asta, de nu stie mersul unui lucru atat de simplu si-l lasa sa faca asemenea golanii ?
"ce-o fi fost in mintea administratorului aluia ?" era sa ma intreb ... dar este evident ca nu mare lucru cata vreme s-a apucat de o treaba fara sa-i cunoasca toate consecintele/ tot parcursul ! :sad:



#11 ovidiu_adrian79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI

Postat 23 February 2015 - 02:55 PM

Eu zic sa nu sarim sa aruncam cu pietre fara sa fim siguri ca e asa cum zice mutual. Personal, in vara trecuta, am intalnit un caz asemanator.
O persoana - angajata la stat- nu figura ca si asigurat in sistem de prin anii...2000. De ce? Pentru ca in momentul intocmirii statului de plata in format electronic, contabilitatea a introdus eronat in program cnp-ul angajatului.
Solutia: s-a facut dovada platii contributiilor in toata aceasta perioada, si refacerea tuturor declaratiilor catre bugetul statului.
Deci?



#12 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 23 February 2015 - 06:50 PM

Am vb azi cu administrtorul (seful) si mi-a spus ca a vb cu contabila care nici ea nu intelegea despre ce e vorba, urmeaza sa mearga la finante sa vada ce-i cu declaratiile...parea destul de convingator...oare sa fi facut "nefacuta" si sa ma duca de nas in continuare, n-as crede ca e asa curajos, ca nu se teme ca as putea merge mai departe....nu mai stiu ce sa cred...astept si eu raspunsul de la contabila...va tin la curent...multumesc😊



#13 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 23 February 2015 - 09:00 PM

Doresc ca lucrurile sa fie corecte si de buna intentie in viata de zi cu zi, dar erorile de CNP nu sunt posibile in 2 baze de date diferite pentru acelasi cod, ori <cataa03> are deja extrasul revisal cu CNP-ul propriu, care este corect si valid. Am presupus logic ca s-au declarat alte date in D112, ceea ce se intampla in practica.
Se pot elibera oricand adeverinte cu venituri mai mari decat cele declarate, cu invocarea ulterioara de "eroare materiala" de natura informatica, in cazul depistarii la un moment dat a neconcordantelor. In cel mai rau caz se platesc diferente de taxe si contributii, plus penalizari, dar sunt sanse mai mari de 75% ca unii dintre angajati sa observe numai la pensionare ca au fost declarate sume mai mici la fisc cu 10 - 15 - 20 de ani in urma.
Aceasta situatie este generata de confidentialitatea declaratiilor fiscale inregistrate de catre angajatori, nu pot fi verificate personal.
Acesta este unul dintre motivele pentru care ar trebui ca sistemul IVG sa functioneze integral ca in tarile dezvoltate, respectiv, fiecare cetatean sa-si completeze si sa trimita la fisc propria declaratie anuala de venituri, orice eroare sau frauda s-ar putea depista rapid in cursul anului urmator, fiecare ar fi interesat sa negocieze un salariu brut real si nu sa faca intelegeri pe un "net" la gri sau negru, din care sa se aleaga cu prea putin la pensionare sau in caz de boala.

In cazul de fata, CJAS a primit de la ANAF <0> lei declarati in D112, luna dupa luna, pentru CNP-ul lui <cataa03>, sunteti profesionisti, in ce caz se poate depune D112 cu venit intreg per angajat si contributia a.s.s. cu <0> lei ?

Aceasta postare a fost editata de mutual: 23 February 2015 - 09:01 PM




#14 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 February 2015 - 09:11 PM

Are dreptate @mutual, declaratiile au fost date cu cnp-ul corect !

Cu 0 la sume poti sa apari doar daca esti trecut cu suspendare (adica in fara plata!) ... nu pare o eroare :angry2:



#15 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 23 February 2015 - 11:51 PM

Pai daca as fi trecut in fara plata...cu suspendare, nu ar trebui sa apara si in revisal? Ori acolo scrie clar fara intreruperi...⁉



#16 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 February 2015 - 10:25 AM

Pentru dumnezeu, de cate ori sa ti se spuna ca cele doua N-AU LEGATURA directa! Sunt independente!

Revisal-ul este o baza de date si este gestionata de ITM. Contine contractele si toate actele aditionale, deciziile ... etc din dosarul de personal.
Declaratia D112 este declaratia depusa de angajator la ANAF cu toate informatiile referitoare la CALCULUL salariului si al taxelor.

Ca ar trebui sa existe o corelatie intre ele, da, asa este ... dar nu confrunta automat cele doua institutii datele (nu-si bat capul cu asta!).

De aceea ti se tot spune ca pare sa fie o magarie a angajatorului, mai degraba decat o greseala!



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2015 - 11:40 AM

Vezi postareaovidiu_adrian79, la 23 February 2015 - 02:55 PM, a spus:

Eu zic sa nu sarim sa aruncam cu pietre fara sa fim siguri ca e asa cum zice mutual.
nici n-am aruncat ! am zis

Vezi postareaOtilia Alupei, la 23 February 2015 - 11:30 AM, a spus:

daca s-a intamplat cum zice @mutual
tocmai pt ca nu suntem siguri ... :smile:



#18 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 24 February 2015 - 04:06 PM

Mgabi, imi pare rau daca par sacaitor cu aceeasi intrebare, insa nu am nici o legatura cu domeniul acesta, pentru care, de altfel, am tot respectul, e o munca imensa si o responsabilitate pe masura...intreb si eu, nici eu nu stiu de ce....poate pt ca mi-e greu sa accept ca o persoana pt cate am facut totul ca la carte, exemplar, imi poate face asa o magarie si poate sa ma minta in fata cu nerusinare, spunandu-mi ca nu stie despre ce e vorba. Astept raspunsul si va anunt. Multumesc!



#19 cataaa03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 03 March 2015 - 12:35 PM

Buna ziua din nou....tot nu am rezolvat problema...seful spune ca a fost contabila la finante si ca e totul ok...am sunat din nou la CAS si mi-au spus sa trimit o adev de salariat si apou sa vedem...astept acum adev, o trimit si va anunt ce rasp primesc de la Cas.



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2015 - 12:44 PM

multumim, Cata ! :biggrin:
uite asa scoatem ceva bun/ folositor (adica niste informatii mai speciale) din ceva rau (adica intamplarea ta) ...






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL