Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Transformare unitati masura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Transformare unitati masura

cum se face!
6 replies to this topic

#1 metranco

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 21 February 2015 - 12:30 PM

Cazul unui restaurant. Toate retetarele intr-un restaurant sunt pe trei U/M. - kg,L,buc. Cand introduc o factura se intampla sa ai MASLINE, MAZARE etc. la cutie. cutia poate sa aiba 750g, 350g. Se scade FIFO. Eu daca lucrez dupa retetare imi scade la kg sau grame. Cum fac sa ii dau contabilei in cutii, ea asa are in contabilitate daca prinde U/M din factura. La sfarsitul lunii imi ramane o cutie si 100 grame. Nu merge. Trebuie si ea sa prinda in contabilitate cate grame are cutia si nu U/M in cutii!!!???. Cum ma scad cu retetarul sa cad pe kg, L, buc.!!!???.



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 February 2015 - 10:08 AM

Daca in gestiune pui cutii, scazi cutii, daca pui grame/kg ... scazi grame!

In mod normal nu prea poti lucra cu unitate de masura "cutii", pentru ca aceste cutii pot fi de gramaje diferite, azi iei mici, maine iei mari , etc.
Evidenta se tine in kg (de ex.) si tot ce vine la cutii/pachet se transforma. Asa ar fi cel mai bine.
Trebuie recalculat pretul de pe factura si calculat pe kg , daca programul nu accepta unitate de masura de echivalenta.




#3 metranco

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 22 February 2015 - 11:59 AM

Am realizat ca trebuie transformate unitatile de masura. Programul schimba unitatile de masura. Dar contabila nu trebuie si ea sa schimbe in contabilitate. Daca la sfarsit de luna am 5,5 kg cum ii dau. 3 cutii si 350 grame sau bucati in functie de ce unitate de masura e marfa. Nu merge. Nu trebuie si ea sa schimbe unitatea de masura in functie de ce este pe retar!!!???.

Se face NIR-ul pe noile unitati de masura si se da contabilei. Daca pe facura mazarea..etc este la cut. Se trece pe NIR transfomata unitatea de masura pe kg respectandu-se preturile adica sa cada NIR-ul cu suma toala din factura. Alta solutie nu vad.



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 February 2015 - 11:20 AM

Vezi postareamgabi, la 22 February 2015 - 10:08 AM, a spus:

Evidenta se tine in kg (de ex.) si tot ce vine la cutii/pachet se transforma. Asa ar fi cel mai bine.

Ai spus bine, in actele tale (inventar, nir, fise de magazie, bonuri de consum, etc) nu exista decat KG. Cutiile "dispar".

Vei avea cutii doar pe factura de la furnizor, care trebuie sa corespunda valoric pe pozitiile respective cu nir-ul dupa transformarea unitatii de masura.

Contabila va opera actele pe care le trimiti. Daca trimiti nir in KG, va opera in KG. Iar fisele de magazie vor fi intocmite in KG.



#5 metranco

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 23 February 2015 - 12:47 PM

Multam Mgabi!. Mi-a trecut mie prin testos ca asa trebuie sa fie.



#6 metranco

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 July 2015 - 09:23 AM

Daca ati mai auzit de asa ceva!, am lucrat o luna de zile ca sef de unitate si mi-am pus mainile in cap.
Un restaurant din Eforie tine contabilitatea global valoric. Marfa întrata in bar o inregistreaza in NIR cu amănuntul la prețul de vanzare. Marfa din bucatarie o inregistreaza cu amănuntul in proportie de 100%( ceafa o cumpara cu prețul de 10 lei, o înmulțește cu doi ii adauga TVA si ii afla prețul cu amănuntul). La toata marfa intrata in bucatarie ii aplica prețul cu amănuntul de la morcov pana la piper. La sfarsitul lunii se scade global valoric cu toata marfa intrata, nu lucreaza cu retetare, patronul motivează ca el nu face producție, nu este patiserie sau cofetărie. Incepand cu luna IUNIE 2015 te apuca rasul. Patronul constata ca vânzarile sunt mari fata de intrările de marfa. Cum sa nu fie. Acum bate totul pe casa. Daca tu faci intrare la ceafa cu 20 de lei in acte si pe casa de marcat o vinzi cu adaos de 350% unde vei ajunge. Asta la toate produsele intrate in bucatarie. In luna IULIE 2015 ajungi sa vinzi "ceafa pe care nu o ai". Mergea sa dublezi marfa din bucatarie cand nu bateai totul pe casa de marcat, lucrai la negru. Eu daca i-am spus nu a priceput, nici macar cei din contabilitate. Eu am facut NIR-ul fara adaos la marfa din bucatarie am crezut ca are retetare in contabilitate. Cei din contabilitate, patronul cand au observat ca am facut NIR-ul fara adaos in bucatarie au sarit de "cur" in sus ca nu am facut bine ca am gresit NIR-ul, ca trbuia sa dublez marfa din bucatarie si sa fac intrarea la pret cu amănuntul. Le-am spus ca NIR-ul nu este gresit mai fac o rubrica si gata. Ce tevatura. Degeaba am motivat ca asa ceva nu se poate este o aberație.
CE PĂRERE AVETI!

PS. Patronul a lucrat la IHR Eforie pe vremea "răposatului" economist.



#7 metranco

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 July 2015 - 09:54 AM

Referitor la subiectul postat de mine
Dupa ce am mai facut o rubrica la NIR si am scris prețul cu amănuntul am facut inca un raport de gestiune separat pe bucatarie. Cei din contabilitate se mirau ca am mai facut inca unul. Le-am explicat ca barul si bucătăria sunt gestiuni separate, nu merg amandoua pe acelasi raport de gestiune. Este corect cum am procedat!!!???






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL