Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
transfer stocuri productie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

transfer stocuri productie

transfer gestiuni gestiune saga stoc saga
6 replies to this topic

#1 contabildeocazie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 March 2015 - 08:46 AM

trebuie sa transfer niste stocuri de marfa din productia proprie din gestiunea 1 in gestiunea 2
este corecta nota de transfer
3451 - 3452 ?

Aceasta postare a fost editata de contabildeocazie: 21 March 2015 - 08:48 AM




#2 kamtech

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 21 March 2015 - 05:56 PM

View Postcontabildeocazie, on 21 March 2015 - 08:46 AM, said:

trebuie sa transfer niste stocuri de marfa din productia proprie din gestiunea 1 in gestiunea 2
este corecta nota de transfer
3451 - 3452 ?

Presupunând ca 345.01 (nu "lipiţi" analiticele de contul sintetic, la un moment dat vă veţi încurca, puneţi un punct între analitic şi sintetic sau între analiticele de gradul 1 şi cele de gradul 2, o să va fie mai uşor şi totul va fi mai ordonat) este stocul de produse din gestiunea 1 iar 345.02 corespunde gestiunii 2, la prima vedere operatiunea ar fi 345.02=345.01

Dar,
Primul document întocmit va fi nota de transfer pentru a justifica iesirea de la gestiunea 1.
Al 2-lea document va fi NIR-ul cu care gestionarul de la gestiunea 2 se incarca (asa se face contabilitatea, cu documente de intrare şi iesire, nu numai cu formule contabile).
Pentru exemplificare presupunem ca valoarea produselor transferate este 100 lei
La un moment dat aceste documente vor ajunge la un contabil sau mai mulţi care le va/vor opera.

Formulele contabile vor arata cam aşa:

AE 1 - 345.02 = 345.01 = 100 lei
NIR 1 - 345.02 =345.01 = 100 lei

Dupa ce tragem linie constatam ca gestiunea 1 a fost scazuta cu 200 lei, gestiunea 2 a fost încărcată cu 200 lei, iar gestionarul de la gestiunea 2 este bun de plata.
Ca sa evitam aceasta eroare va trebui sa folosim un cont intermediar, de exemplu 481, eventual cu un analitic (de genul 481.03).

In aceasta varianta vom avea urmatoarele operatiuni:

481 = 345.01 = 100 lei
345.02 = 481 = 100 lei
Deci, gestiunea 1 a fost descarcata cu 100 lei, gestiunea 2 a fost incarcata cu 100 lei iar contul 481 are rulaj pe debit si pe credit cate 100 lei, deci soldul acestuia este 0 (zero).
Lucrand in acest fel vom avea şi un control asupra transferurilor între gestiuni, daca contul 481 va avea sold înseamnă că am uitat să operăm ori ieşirea ori intrarea.

Daca chiar suntem perfecţionişti mai putem face şi o notă de nealterare a rulajelor (nu e obligatoriu dar abia daca faceţi asa sunteţi un artist în domeniu), care ar fi 481 = 481 = -100
In acest fel rulajele debitor şi creditor ale contului 481 vor deveni 0 (zero)

Daca va uitati la operaţiuniile de mai sus (mai puţin cea cu nealterarea de rulaje) veţi vedea că sunt foarte asemănătoare cu cele folosite pentru transferurile între casă şi contul curent (sau invers), aşa că cine nu ştia acum a învăţat şi de ce se foloseşte contul 581.

Aceasta postare a fost editata de kamtech: 21 March 2015 - 06:03 PM




#3 ValentinaT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 August 2015 - 06:34 PM

Buna,

Am o problema f mare , trebuie sa fac un transfer de gestiuni, problema este ca sunt sute de articole si nu dispun de timpul necesar sa fac aceasta operatiune . Am inceput de 6 luni sa lucrez in acest program si nu a fost setat cum trebuie , este o gestiune cu stocuri , si in loc sa fie toate produsele pe gestiunea global valorica , toate sunt pe cantitativ valorica , si prin urmare nici raportul de gestiune nu este ok si nici stocul de marfa . Nici macar inchiderile de luna nu au fost facute si acum am articole cu stoc negativ .

Stie cineva o solutie mai usoara in afara de a muta fiecare articol in parte ? Primesc cu drag raspunsurile si solutionarile .

Va multumesc .

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 09 August 2015 - 02:12 PM




#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14220 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2015 - 02:10 PM

anunturile de angajare nu se fac aici, Valentina !
exista o sectiune speciala pt asta , "Director Contabil"

n-ai mentionat in ce prg. lucrezi (Saga, Ciel, winmentor...)

ti-am modificat mesajul.



#5 Alyna Myhaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 03 March 2016 - 11:07 AM

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o parere vis-a-vis de urmatoarea speta:
O societate comerciala platitoare de TVA doreste sa isi mute stocul de marfa pe o noua societate nou infiintata care este neplatitoare de TVA. Motivul acestei mutari se doreste deoarece soc platitoare de TVA achizitioneaza marfa de la pers juridice neplatitoare de TVA astfel nu isi deduce mare parte fin TVA.
Intrebarea mea este: care este cea mai buna varianta de transfer stoc marfa de pe o societate pe alta? Daca ar fi sa faca retur la o parte din stoc si diferenta din ce ii ramane sa faca factura catre noua societate este ok? Ma intereseaza sa nu plateasca mult la stat (TVA, impozit, etc)

Multumesc



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14220 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2016 - 03:53 PM

dupa parerea mea, cea mai buna varianta e sa vb cu furnizorii neplatitori de tva de la care mai aveti marfa si sa o returnati pe toata urmand sa faceti recumpararea pe firma noua in aceeasi zi si la acelasi pret, toate astea fara ca marfa sa se mai "plimbe" efectiv intre cele 3 societati, ci miscarile sa fie numai in acte.

ca sa transferati marfa la acelasi pret cu care ati cumparat-o, puteti sa vindeti firmei noi marfa sub pretul de achizitie fiindca veti factura cu tva, provocand pierdere firmei vechi, dar aici intervin niste pbl. serioase, deci mare atentie la baza legala de mai jos :
cf art. 16 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, prin vânzări cu preţ redus, se înţelege:
a) vânzări de lichidare;
b) vânzări de soldare;
c) vânzări efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrică sau depozit de fabrică;
d) vânzări promoţionale;
e) vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut şi este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiţii comerciale normale;
f) vânzări ale produselor care într-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vândute;
g) vânzări accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapidă sau a căror conservare nu mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate;
h) vânzări unui produs la un preţ aliniat la cel legal practicat de ceilalţi comercianţi din aceeaşi zonă comercială, pentru acelaşi produs, determinat de mediul concurenţial;
i) vânzări produselor cu caracteristici identice, ale căror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat.
Art. 17. Este interzis oricărui comerciant să ofere sau să vândă produse în pierdere, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 16 lit. a) -c), e)-i), precum şi în cazul produselor aflate în pachete de servicii. Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonante, se înţelege orice vânzare la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare.
Oferirea spre vânzare a produselor în pierdere în alte cazuri decât cele prevăzute la art. 17, se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei în măsura în care nu sunt aplicabile prevederile Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată.



#7 Alyna Myhaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 March 2016 - 02:42 PM

Multumesc frumos






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL