Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
bilant la firma suspendata - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


bilant la firma suspendata

6 replies to this topic

#1 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 463 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2015 - 07:03 PM

Buna ziua, in cazul unei societati suspendate din martie 2014, ce modificari trebuiesc facute la notele contabile, PV AGA, declaratia administratorului? Patronul nu stie daca activitatea va mai fi reluata sau nu. Nu mai pot mentiona la nota 6 principiile continuitatii activitatii, al prudentei,etc. In declaratia administratorului se precizeaza ca societatea isi va continua activitatea, eu trebuie sa modific acest rand sau cum se procedeaza? In declaratia privind propunerea de recuperare a pierderii, pot mentiona ca pierderea se va acoperi din profitul exercitiilor viitoare daca patronul nu stie ce va face cu firma? Multumesc



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2015 - 12:01 PM

extras Ord. 3055/2009


3 8. - (1) Principiul continuităţii activităţii. Trebuie să se prezume că entitatea îşi desfăşoară activitatea pe baza principiului continuităţii activităţii.

Acest principiu presupune că entitatea îşi continuă în mod normal funcţionarea, fără a intra în stare de lichidare sau reducere semnificativă a activităţii.
(2) O entitate nu va întocmi situaţiile financiare anuale pe baza continuităţii activităţii dacă organele de conducere stabilesc după data bilanţului fie că intenţionează să lichideze entitatea sau să înceteze activitatea acesteia, fie că nu există nicio altă variantă realistă în afara acestora.
Deteriorarea rezultatelor din exploatare şi a poziţiei financiare, ulterior datei bilanţului, indică nevoia de a analiza dacă presupunerea privind continuitatea activităţii este încă adecvată.
(3) Dacă administratorii unei entităţi au luat cunoştinţă de unele elemente de nesiguranţă legate de anumite evenimente care pot duce la incapacitatea acesteia de a-şi continua activitatea, aceste elemente trebuie prezentate în notele explicative. În cazul în care situaţiile financiare anuale nu sunt întocmite pe baza principiului continuităţii, această informaţie trebuie prezentată, împreună cu explicaţii privind modul de întocmire a acestora şi motivele care au stat la baza deciziei conform căreia entitatea nu îşi mai poate continua activitatea. Evenimentele sau condiţiile ce necesită prezentări de informaţii pot apărea şi ulterior datei bilanţului.




#3 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 463 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2015 - 03:46 PM

Multumesc pentru raspuns, in cazul meu concret, pot folosi principiul continuitatii sau nu? Am citit diverse pareri diferite in legatura cu acest topic. Daca nu pot utiliza acest principiu, cum trebuie sa procedez concret la bilant? Multumesc



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2015 - 02:55 PM

(3) Dacă administratorii unei entități au luat cunoștință de unele elemente de nesiguranță legate de anumite evenimente care pot duce la incapacitatea acesteia de a-și continua activitatea, aceste elemente trebuie prezentate în notele explicative.

prin urmare, daca nu au inceput formalitatile de inchidere a firmei si in lipsa unor alte norme exprese, bilantul unei firme cu activitatea suspendata se face in mod normal, iar incertitudinea priv. activitatea viitoare se prezinta in nota 6 si in raportul administratorului.
pana la intrarea in lichidare, firma nu isi inceteaza activitatea (ci doar si-a suspendat-o), de aceea cred ca este acceptabil sa consideri ca pierderea va fi acoperita din profiturile anilor urmatori -obtinerea de profit fiind telul activitatii oricarei societati "in viata".

daaar ... daca nu te superi, de ce te complici atat de mult cata vreme patronul nu este hotarat sa inchida firma / nu a demarat proced. de lichidare ?? eu nu mi-as bate capul indoielile lui, ci as aplica, mai departe, principiul continuitatii - pana la proba contrarie.
tine, el, neaparat sa apara in notele explic. si in raport ca nu stie acum ce-o sa faca cu firma in viitor ??

parerea mea ...



#5 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 463 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2015 - 08:54 AM

Buna dimineata si multumesc pentru raspuns. Patronul nu doreste sa mentioneze in PV AGA ce va face cu firma, am facut bilantul considerand principiul continuitatii activitatii.
Pe alte forumuri exista opinia ca in cazul unei societati cu activitate suspendata, nu se mai poate aplica principiul continuitatii. Citind OMFP 3055 am gandit ca activitatea a fost redusa considerabil, practic a fost zero si nu as mai putea aplica acest principiu.

Mai am o problema: un sold in balanta de la dec.2014, sold creditor la cont 4372 contributia personalului la somaj, suma de 124,70 lei, suma este asa deoarece contul firmei a fost blocat pentru neplata obligatiilor salariale, suma retinuta de banca a fost impartita pe fiecare obligatie neachitata conform instiintarii de la administratia financiara, iar acel sold a ramas cu zecimale. Trebuie rotunjit la 125 lei, daca da, care este inregistrarea contabila? Multumesc



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2015 - 01:58 PM

in mod normal nu ar trebui rotunjite fiindca ala e soldul riguros, dar in situatii similare eu le-am rotunjit pe seama ct. 6588.
la cateva zeci de bani, ce sa comenteze cineva ?? :huh:
..........................

legat de cealalta pbl. cu firma suspendata, din Ord. 3055 ti-am dat si eu extrasul, cu tinta mai ales la pct. 3), primul fraza.
chiar daca nu se mai poate aplica principiul continuitatii, bilantul tot asa se face cata vreme nu ai intrat in lichidare (eu nu stiu sa existe o forma speciala a bilantului pt per. de suspendare).
dif. priv. docum. de intocmit consta doar in explicatiile din nota explicativa 6 si din raportul admin., dar daca patronul nu doreste sa specifice ca nu e sigur de continuitatea activ. atunci (prin eliminare) nu mai exista decat acceptiunea ca activitatea va continua (cel mai tarziu, dupa suspendare - daca nu chiar inainte de acest termen).

alte pareri, va rog ? :smile:



#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 May 2015 - 08:51 PM

Principiul continuitatii- cf. definitiei, presupune ca societatea isi desfasoara in mod normal activitatea, ceea ce nu este posibil atata timp cat activitatea este suspendata temporar la Reg. Com.; aceasta informatie, care reprezinta motivul pentru care societatea nu si-a desfasurat activitatea in conditii normale ar trebui prezentata in Notele explicative- situatia nu a aparut ulterior intocmirii Bilantului
Dar in Ordin nu se precizeaza modul de aplicare a acestui principiu si nici nu sunt specificate consecinte ale neaplicarii principiului
Pe perioada suspendarii nu se obtin venituri, dar se inregistreaza rezultatul raportat si eventuale cheltuieli- deci perioada intreruperii activitatii nu este o chiar o discontinuitate din pct. de vedere al principiului contabil; societatea va putea sa desfasoare activitate normala in viitor si prin urmare aplicarea principiului continuitatii activitatii in intocmirea situatiilor financiare este justificata.





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL