Vreau sa ma asigur ca fac totul bine (tinand cont ca legislatia romaneasca este vaga relativ la domeniul meu de activitate ), de aceea o sa expun modul meu de practica:
1. Eu incasez banii pe paypal de pe un site de freelance. In conditiile acestea, sa zicem ca incasez 100$ de la cineva. Site-ul imi ia taxa 10%, deci raman cu 90$. Paypal-ul imi ia taxa 2$ pentru ca trimit banii in contul bancar - deci raman cu 88$. In aceste conditii, este corect daca inregistrez factura de 88$ pe care s-o trimit clientului (desigur prin email) ? Pentru ca eu atata incasez efectiv in contul bancar... restul sunt taxe.
De celalalta parte, este drept ca ar putea aparea o discrepanta intre ce inregistrez eu si ce inregistreaza el-cleintul. Adica el poate inregistra 100$ cheltuieli si eu 88$ la venituri. Poate reprezenta asta o problema ? Este buna practica mea ?
2. Factura o fac la valoarea in lei a dolarului din data facturarii sau direct in dolari/moneda de plata ? Aici iarasi pot aparea discrepante intre valoarea dolarului la data la care fac facturarea si cea de la data la care imi intra banii in banca (ca sa nu mai zic ca ar putea sa-mi ia si comision la conversie). Cum ar trebui sa procedez aici ?
3. Daca scot factura azi, sa zicem, pentru ca azi am incasat banii pe contul de pe site-ul de freelance, insa primesc banii in contul bancar abia peste 10-13 zile, este vreo problema ? Desigur ca ia timp ca site-ul sa transfere pe paypal iar cei de la paypal sa transfere la mine in cont.
4. Referitor la inregistrare in Registrul de Incasari si Plati, ce scriu in rubrica documentelor justificative ? Factura si codul de pe extrasul de cont al facturii aferente ?
Am mai intrebat inainte pe diversi contabili, dar tot in ceata am ramas. Asa ca am hotarat sa le formulez aici in scris.
Multumesc si astept lamuriri - daca este cu putinta.
Aceasta postare a fost editata de 72788: 18 July 2015 - 11:29 AM