La un SRL cu capital de stat s-a aprobat prin hotarare AGA infiintarea unui compartiment financiar de gestiune compus din 2 persoane si anume:seful de compartiment in probleme financiar de gestiune si un contabil al acestuia.In acest moment nu exista nicio persoana in cadrul societatii care sa exercite acest control.
De aici intervin nelamuririle, intrebarile si ipotezele mele:
1. Nu stiu in ce masura este in regula aceasta organigrama din moment ce legea prevede DESEMNAREA unei persoane care sa exercite aceste atributii, si vorbeste de sefi si compartimente.
2. Desemnarea persoanei cu atributii de control, practic cum se realizeaza....prin dispozitie/decizie a administratorului societatii sau ca si in cazul controlului financiar preventiv, prin hotararea forului superior, a asociatului unic, a AGA?
3. Exista o persoana in cadrul serviciului financiar contabil care este in subordinea sefului contabil si este economist indeplinind atat conditiile studiilor superioare economice cat si vechimea de 2 ani....daca aceasta persoana va fi desemnata pt exercitarea controlului va deveni vacanta functia de economist si reincadrata intr-o alta functie de exeritare a controlului financiar de gestiune, pt aceasta din urma nu stiu daca exista COR? Pt ca din postul de economist in subordinea serviciului contabilitate ar fi intr-o incompatibilitate de a exercita controlul.
4. In situatia in care nicio persoana din cadrul societatii nu indeplineste conditiile de exercitare a controlului, care inteleg ca este cam obligatoriu la o societate de stat.....se recruteaza prin concurs o pesoana din afara societati?
Imi cer scuze pt nestiinta mea, orice informatie in legatura cu cele expuse o astept cu mare interers, mai ales in ce priveste procedura de desemnare/angajare.
Multumesc
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 18 September 2015 - 11:15 AM
editare font (size)